0tilføjet af

ma626@sol.dk

Depression er en folkesygdom 😖
man siger at ca. 5 % af befolkningen vil få det på et eller andet tidspunkt
Ja så er det lige der jeg er nået til, jeg blev en del af statistikken ... øv
jeg kunne ikke selv mærke hvad der skete med mig , jeg skubbede bare min kone væk fra mig .. og det var i mine øjne ok at få luft på denne måde ..
men det er det så ikke .. det er jo hammerende synd for hende og hun føler sig sikkert ikke at hun er god nok .
Tit starter det ikke bare pludseligt ..
men det kan som mig starte for flere år sigen med en følelse at man ikke er god nok i forholdet , man kæmper med det , men igen må jeg indrømme ,at der er ting i livet man ikke kan klare selv og en depression kan være en af dem
jeg har kunne klare alt selv , ja lige til den dag hvor jeg startede med ikke at kæmpe men at sige .. ja ja og vende ryggen til den jeg elsker allermest i verden
dette har jeg gjort mange gange siden 6 mdr. og er så ked af hvad jeg har været skyld i , og tidligere har jeg gjort det samme da jeg ikke var god nok i forholdet , syntes jeg
ja i dag er vi ved at gå fra hinanden, min søn er faktisk gidsel i dette for han bliver splittet fra de to han holder så meget af og jeg mister den kone jeg giftede mig med for 1 år siden ( mit livs drøm af et bryllup og glemmer ikke den smukke kvinde der kom op af kirkegulvet. )
I dag har jeg fået hjælp af en psykolog og min læge og har terapi i ikke at blive sur
ja men hvorfor alt dette når det nu er gået galt , jo det er ikke en skam at få hjælp til at komme videre, og kan mærke fremskridt og det siger både psykolog og læge også .. det er dejligt
men det jeg ønsker mig allermest er at få min kone tilbage , for hende ønsker jeg mig at blive gammel med og ikke bare løbe fra ( også derfor at jeg gør noget ved det )
Men kan en depression virkelig forsvinde efter kort tid , ja dette måtte jeg spørge min læge om sidst jeg var der [!]
og han kunne kun sige ja , det kan den
det kommer an på hvordan man er angrebet af sygdommen og hvor meget man selv indrømmer at man skal have hjælp til sådanne
og hvor meget man gør for at få hjælp
Jo jeg er på lykkepiller og jeg er den uheldige der har taget ½ delen af de syntomer som man kan fejle , ved at spise sådanne
( kvalme , spiser mindre, vægt tab, ikke lyst til sex, sveder mere, rastløshed .. sover mindre .. ) [:X]
men er det så det værd at gå i gennem , ja det er det i håb om at min kone finder ud af at jeg vil hende så meget og at jeg vil gøre alt for hende for at vi kan få det godt
Så findes der flere former for depression se link:
for mænd http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/mandligdepression.htm
for kvinder http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/depression.htm
og hvad er lykkepiller: http://www.sundhedslex.dk/lykkepiller.htm#Bivirkninger_fra_lykkepiller
kan kun sige at jeg er ked af den skade, jeg har forvoldt min kone og håber hun vil tilgive mig, så jeg kan vise at jeg elsker hende og at jeg vil gøre ALT for hende hun er min 1st kærlighed og jeg elsker hende så meget. [l]
Savner dig skat:
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.