13tilføjet af

lån af 150.000 kr

vis jeg nu gerne vil låne 150.000 kr hvor store er mine muligheder for så at det kan lade sig gøre. jeg er pt på dagpenge og skylder 25000 i banken som jeg afdrager 2500 kr på pr mdr. jeg har omkring 4 - 5000 kr til mig selv pr mdr når alt er betalt.
tilføjet af

Glem det.

Du kan rolig gå ud fra at banken siger nej.
tilføjet af

Chanserene er lig "0"

Venlig Hilsen Poul Jørgensen
PSs, hvilken garanti kan du stille, og hvad skal pengene ind i?.
tilføjet af

Det kommer an på formålet

Hvis du kan stille sikkerhed for lånet, som
pant i f. eks. inventar, bil mv. Så kan du
sikkert godt låne pengene.
tilføjet af

Hvis du har 4/5.000-Kr

Om måne4den til dig selv?, hvorfor betaler du så ikke noget mere af på gælden?.
En noget undrene Poul Jørgensen
tilføjet af

lånlån

Ha ha ha ha ha ha ha Lever vi i den samme verden
tilføjet af

spørg din bank-

-istedet dem her på sol, der ikke aner hvad de snakker om
tilføjet af

jeg har

26 kilo på en opsparing, så kan nemt betalt mit lån ud, grunden til jeg ikke har gjort det er at holde et godt fradrag, har altid hørt at man helst ikke skal blive helt gældfri da man mister en masse penge ved det, om det er sandt ved jeg ikke..
tilføjet af

med et overskud på ca. 4500 kr. pr.

måned, burde du betale 1000 kr. mere af på dit lån.
jeg får udbetalt 6000 kr. pr. måned som pensionist, og det er ikke særlig meget-dog har jeg ingen gæld, men alligevel er det grinagtigt når man tænker på hvor meget jeg har betalt i skat fra jeg var 15 år til mit nuværende 66 år.
jeg har altid haft arbejde, og i læretiden på 4 år fik jeg jo lærlingeløn, haha, just kidding, men alligevel 11 kr om ugen i 1957.
tilføjet af

gæld

Den holdt engang den med gælden. Inflation og højt rentefradrag. Men der var engang. Idag kan det ikke svare sig ikke at betale sin gæld ud hvis man kan.
tilføjet af

Den gik engang, men

Renterene på gælden overstiger det du "sparer"/får ekstra i fradrag, men prøv at tale med dem i banken om det, selvfølgeligt med mindre du har nordea/tryg😉, jeg vil mene de vil råde dig til at få gælden ud af verden først, du vil jo så kunne lægge et regnskab frem hvor du har Ca, 6.500- frikapital om måneden😮.
Også begynder det starks at ligne noget🙂, den gæld du har, den tilskrives vel noget i retningen af 18-20% i rente om året, ikke?, det er mange penge.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

nej så

høj er renten ikke. den ligger på 8 ell 10% da jeg er tjek in kunde ved nordea. kender du nogle som er billigere ved udlån evt?? for søger man efter lån over google kommer der mange muligheder, men har aldrig rigtig været en haj til at søge efter andre billige lån..
tilføjet af

Hvis vi så siger renten er 10%

Og du betaler 2.500-Kr om måneden af på glæden Inc renterene, så betaler du om året 30.000-Kr på gælden, gælden er på 150.000-Kr?, 10% af det er 15.000-Kr, du betaler 30.000-Kr, men gælden nedskrives kun med 15.000-Kr, resten er renter, OK!, dem kan du trække fra i skat?, lad os sige med 50%?, hvilket vil sige at du selv skal betale minium 7.500-Kr.
Lad os sige at du efter skat har 100-Kr i timen i løn, det er MEGET højt sat, men så skal du arbejde 75-timer om året gratis, kun for at give debitor penge, det er faktisk 14- dage uden løn?, jeg kunne sagtens finde noget andet at bruge tiden på.
Der er kun èn der tjener på dette, og det er ikke dig, du skriver du har råd til at betale lønet ud?, de penge?, hvis de står i banken!, til hvilken rente?, 2-4%, det vil sige du "tjener" et sted mellem 3/6.000-Kr på de penge, og de renter skal du så lige betale skat af?, så er vi nede på Ca, 1.500/3.000-Kr om året, efter skat, der mangler stadigt Ca, 4.500/6.000-Kr om året før det går op.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

opdatering

kan så infomere at det ikke var noget problem at låne de 150.000 kr.. så nu er jeg en glad dame..
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.