72tilføjet af

Kongeskibet koster 40.000 i reparationer -om dagen

Det Danske Kongehus er dyrt. Alene Kongeskibet koster 115 mio. om året i vedligeholdelse.
Bør vi privatisere Kongehuset nu hvor pengene er små efter Løkke og vkO? 😮
Så dyrt er Kongeskibet
tilføjet af

Kongeskibet koster 40.000 i reparationer -om dagen

Det Danske Kongehus er dyrt. Alene Kongeskibet koster 115 mio. om året i vedligeholdelse.
Bør vi privatisere Kongehuset nu hvor pengene er små efter Løkke og vkO? 😮
Så dyrt er Kongeskibet

Fyyyyy-ha det grænser jo til Majæstatsfornærmelse det der! 😃
http://www.bt.dk/royale/se-billederne-mary-til-jetset-fest-i-gatsbytoej-i-london#slide-7
"Christiane Wedell (tv.) er tidligere komtesse fra Frijsenborg Slot og arbejder nu som psykoterapeut i London"
http://www.bt.dk/royale/se-billederne-mary-til-vild-og-vaad-jetset-fest-i-london
"Det var også Julie Mølsgaard, der i sin tid i dybeste diskretion indførte Mary i livet som kommende dansker og kronprinsesse. Lige som hun viste Mary rundt i København og ikke mindst skærmede hende for pressen"
tilføjet af

Kongeskibet koster 40.000 i reparationer -om dagen

Du får jo alligevel ikke de penge selv.
tilføjet af

Kongeskibet koster 40.000 i reparationer -om dagen

Det Danske Kongehus er dyrt. Alene Kongeskibet koster 115 mio. om året i vedligeholdelse.
Bør vi privatisere Kongehuset nu hvor pengene er små efter Løkke og vkO? 😮
Så dyrt er Kongeskibet

Ja, lad os fyre dem der har arbejde med det. Så kan de gå på bissen i stedet.
Det vil nok koste lidt mere, men skide være med det, bare du ikke har nogen at være misundelige på.
tilføjet af

Kongehuset holder jo gode fester..................

Så dem skal Løkke og co nok holde fingrene fra 😃
Så hellere skære nogle milliarder i ulandshjælpen/efterlønnen/dagpengere og andre ting for de svage og andre trængende [:X]
tilføjet af

Kongehuset holder jo gode fester..................

Så dem skal Løkke og co nok holde fingrene fra 😃
Så hellere skære nogle milliarder i ulandshjælpen/efterlønnen/dagpengere og andre ting for de svage og andre trængende [:X]

Nu ved vi jo, at dem du kalder "de svage og andre trængende", for 90% vedkommende er dem vi andre kalder de dovne, ugidelige, fantasiforladte og fuldstændig overflødige tumper, måske lidt som dig selv, der aldrig har bidraget til samfundet med noget som helst og heller aldrig kommer til det, - så det er et rigtig godt forslag du kommer med.
tilføjet af

Kongeskibet koster 40.000 i reparationer -om dagen

Det er også flot.
tilføjet af

Kongeskibet koster 40.000 i reparationer -om dagen


Ja, lad os fyre dem der har arbejde med det. Så kan de gå på bissen i stedet.
Det vil nok koste lidt mere, men skide være med det, bare du ikke har nogen at være misundelige på.

Det er da noget sludder. Dem der lige nu, arbejder med dette, modtager da meget mere i "løn" end de ville få på kontanthjælp. Altså er der tale om en besparelse.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Kongeskibet koster 40.000 i reparationer -om dagen

Jeg er skam ikke misundelig og den med lønnen kan bruges på alle offentligt ansatte.
Undrer mig bare over de borgerliges tavshed.

[quote="anonyym" post=2745274]Det Danske Kongehus er dyrt. Alene Kongeskibet koster 115 mio. om året i vedligeholdelse.
Bør vi privatisere Kongehuset nu hvor pengene er små efter Løkke og vkO? 😮
Så dyrt er Kongeskibet [/quote]
Ja, lad os fyre dem der har arbejde med det. Så kan de gå på bissen i stedet.
Det vil nok koste lidt mere, men skide være med det, bare du ikke har nogen at være misundelige på.
tilføjet af

Kongehuset og DOVEN ROBERT.

Naturligvis skal kongehuset privatiseres. Der er tale om Danmarks dyreste kontanthjælpsmodtagere. Der er tale om tusinder af "doven Roberter", når man lægge alle udgifterne sammen.
Dem der ynder at svømme rundt i slimet sladder om kongehuset, retfærdiggører dem oftest med, at de "repræsenterer" Danmark i andre lande.
Sikke noget sludder. De fattige lande tager imod vestens produktion, fordi det giver lidt midlertidig føde på bordet.
Kongehuset er Danmarks absolut dyreste kontanthjælpsmodtagere.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Kongehuset og DOVEN ROBERT.

Naturligvis skal kongehuset privatiseres. Der er tale om Danmarks dyreste kontanthjælpsmodtagere. Der er tale om tusinder af "doven Roberter", når man lægge alle udgifterne sammen.
Dem der ynder at svømme rundt i slimet sladder om kongehuset, retfærdiggører dem oftest med, at de "repræsenterer" Danmark i andre lande.
Sikke noget sludder. De fattige lande tager imod vestens produktion, fordi det giver lidt midlertidig føde på bordet.
Kongehuset er Danmarks absolut dyreste kontanthjælpsmodtagere.
MVH
Megaprofilos

Helt klart som enkeltstående tilfælde.
Men tager du alle de øvrige kontanthjjælps modtager, tilsammen, er kongehuset en dråbe i havet.
Men du går vel ind for at kongeskibet bliver vedligeholdt i Polen?
Dernæst representerer dronningen, og kongehuset nok Danmark bedre, end vore slappe politiker, der kun suser rundt og dummer sig. Ingen nævnt, ingen glemt.
tilføjet af

Kongehuset og DOVEN ROBERT.

Du har et point der, hund ... 😉
Forslag: Man kunne jo lade det være sejlende museumsskib de dele af året det IKKE bliver brugt af de Kongelige ... 😉
Det kunne jo betale en del af reparationerne ... 🙂
tilføjet af

4o.ooo om dagen ?

Er det ikke ca. det samme som den meget berømte zigøjnerfamilie Lewakovic får om dagen ?
tilføjet af

Kongehuset og DOVEN ROBERT.

Du har et point der, hund ... 😉
Forslag: Man kunne jo lade det være sejlende museumsskib de dele af året det IKKE bliver brugt af de Kongelige ... 😉
Det kunne jo betale en del af reparationerne ... 🙂

Ja, god idè.
Eller man kunne lige som regeringen, bare lade det sejle [ide]
tilføjet af

Kongehuset og DOVEN ROBERT.

Kunne det ikk være det nye grænsbom 😃 😃 😃

Du har et point der, hund ... 😉
Forslag: Man kunne jo lade det være sejlende museumsskib de dele af året det IKKE bliver brugt af de Kongelige ... 😉
Det kunne jo betale en del af reparationerne ... 🙂
tilføjet af

4o.ooo om dagen ?

Er det ikke ca. det samme som den meget berømte zigøjnerfamilie Lewakovic får om dagen ?


Det gælder ikke.
Nu skal du ikke afspore debatten [!]
PS: Humor kan forekomme - vuf........... [f]
tilføjet af

Kongehuset og DOVEN ROBERT.

Nå, er det tidspunktet på dagen, hvor der er "bananfluer" på skærmen ❓
Eller kan du bare ikke finde de rigtige taster ❓
tilføjet af

Kongehuset og dovne HUND

[strike]Har du nu udgang fra hundeinternatet igen? [/strike] 😃
Irrelevant [sol]
tilføjet af

Kongehuset og DOVEN ROBERT.

Man skal naturligvis se dem som enkeltstående tilfælde. Selv om man tager samtlige kontanthjælpsmodtagere tilsammen, så er der ikke tale om en dråbe i havet. Kongehuset udgør en stor udgift for Danmark.
Hvor Kongehuset ønsker at vedligeholde Deres skib, vedkommer ikke mig. De skal bare ikke have mine skattekroner til projektet.
Ligegyldigt hvilken side af salen, der sidder på magten, så bliver Danmark altid, repræsenteret bedre end af kongehuset.
Det er jo en parodi, når de besøger andre lande, og forsøger at fremstå som repræsentanter. De lande ved sku ganske udemærket, at de ingen magt har. Men de spiller med, fordi de selv ved, at det måske kan gavne Deres land i fremtiden.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Kongeskibet koster 40.000 i reparationer -om dagen

Det synes jeg nu ikke.
Iøvrigt er det engelske kongeskib lagt op for få år siden.

Det er også flot.
tilføjet af

Hvad mon !.

Air force one koster i MINUTTET, mon ikke det koster 40.000-$ i minuttet, også har de TO af dem, så mon ikke vi skal være glade for denne billige løsning, med et lille æld gammelt skib.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Kongehuset og DOVEN ROBERT.

Man skal naturligvis se dem som enkeltstående tilfælde. Selv om man tager samtlige kontanthjælpsmodtagere tilsammen, så er der ikke tale om en dråbe i havet. Kongehuset udgør en stor udgift for Danmark.[/quote]
Hovedparten af deres apanage går til lønninger, resten til vedligeholdelse af historiske skibe og bygninger, altså vil du gøre endnu flere arbejdsløse.
Familien selv forbruger jo ikke mere lokumspapir eller spiser flere frikadeller end du gør.
[quote]Hvor Kongehuset ønsker at vedligeholde Deres skib, vedkommer ikke mig. De skal bare ikke have mine skattekroner til projektet.[/quote]
Men du syntes det er ok Mugabe får 200 millioner af dine skattekroner om året ?
Så er vi altså nogle der hellere vil vedligeholde et stykke af Danmarks historie og kultur.
[quote]Ligegyldigt hvilken side af salen, der sidder på magten, så bliver Danmark altid, repræsenteret bedre end af kongehuset.

Ingen repræsenterer landet dårligere end den flok latterlige, selvhøjtideligere idioter der kalder sig politikere. Det er jo en parodi, når de besøger andre lande, og køber sig vip behandling for danske skatteyderes penge.
tilføjet af

Hvert fly har.

4 RR motorer, hver motor har 96 blade i turbinen, som hver koster 136.000-£ og 76 blade i kompressoren, som koster 240.000-£ Pr stk., de blade skal skiftes engang imellem.
Sammen med hvert Air force one er der 4 helikoptere og 2 Hercules fly, plus Div. sikret køretøjer, plus en uhyggelig masse sikkerheds folk.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Hvad koster ghettoerne så ikke om dagen?

så er kongeskibet vist en dråbe i havet ved siden af. Du kan give dig til at regne på det. En ikke vestlig indvandrer koster ca. 30.000 om året og dem er der mange tusinde af.
Eller sagt på en anden måde. Arven efter Nyrup koster virkelig kassen og for at føje spot til skade så har vores uduelige S-R-SF regering slappet udlændingepolitikken tilbage til Nyrup-lignende tilstande!
Så dyre er ikke vestlige indvandrere
tilføjet af

Kongehuset og DOVEN ROBERT.

Det er et dårligt argument, det med at gøre flere arbejdsløse, fordi man f.eks. stopper betalingen til kongehuset. Det er jo rene offentlige arbejdspladser. Det kunne lige så godt være staten, der betalte deres lønninger. Det er altså ikke bæredygtigt. Så du mener altså at alle kan komme i arbejde, staten skal bare ansætte dem.
Det er efter min mening, begrænset hvor stor en del af befolkningen, der får en kuturel værdi, for de penge. Særligt de generationer der er ved at blive voksne nu. Man kan sagtens vedligeholde slotte mm, uden en kongefamilie.
Pengene går jo også til tjenestefolk, der varter dem op. Pengene går jo også til en masse udlandsrejser mm.
Vi er uenige hvad angår politikerne. Det er muligt at du har politikerlede, men vi har nu en gang dem, som befolkningen demokratisk har valgt. Jeg mener at de repræsenterer Danmark bedre end kongehuset, da de har en reel magt.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Kongehuset og DOVEN ROBERT.

Det ER staten der betaler deres lønninger - via kongehuset, så hvorfor ændre på det ?
Nej alle kan ikke komme i arbejde og den offentlige sektor burde slankes, men det er bare ikke tiden lige nu at fyre folk hvis deres beskæftigelse KAN bevares.
Jeg ser hellere slotte m.v. bevaret som de er. De skal ikke overdrages eller bruges af institutioner eller lignende hvor de vil blive slidt ned og ødelagt på kort tid, - det har desværre set for tit.
Jeg gir ikke en pind for politikerne og deres "du må tage hele pakken", som de bruger til at trække befolkningen rundt ved næsen med.
Der var en her på sol der skrev han stemte på DF selvom han var uenig i deres indvandrerpolitik var han enig i resten af deres program, - en anden debattør skrev han stemte DF selvom han stort set var uenig med dem i alt andet var de det eneste parti der havde en indvandrerpolitik han var enig i.
Jeg går ind for direkte demokrati, hvor vigtige spørgsmål kommer til folkeafstemning, og hvor befolkningen kan bringe lovforslag til folkeafstemning ved indsamlig af f.eks. 30.000 eller 50.000 underskrifter.
Det er demokrati i mine øjne, det andet kalder jeg bare politiker plat for det er hvad det er. Lad os få det erstattet af reelt direkte demokrati=folkestyre.
Det er der kun et parti der foreslår, derfor stemmer jeg på dem, selvom jeg nok ikke er helt enig i resten af deres partiprogram.
PRINCIPPROGRAM
1. Folkestyre
Vi vil bevare det repræsentative demokrati, men folket skal kunne kræve folkeafstemninger for at sikre, at politikerne ikke sidder befolkningen overhørig.
http://danskernesparti.dk/partiprogram/komplet-program

Det er et dårligt argument, det med at gøre flere arbejdsløse, fordi man f.eks. stopper betalingen til kongehuset. Det er jo rene offentlige arbejdspladser. Det kunne lige så godt være staten, der betalte deres lønninger. Det er altså ikke bæredygtigt. Så du mener altså at alle kan komme i arbejde, staten skal bare ansætte dem.
Det er efter min mening, begrænset hvor stor en del af befolkningen, der får en kuturel værdi, for de penge. Særligt de generationer der er ved at blive voksne nu. Man kan sagtens vedligeholde slotte mm, uden en kongefamilie.
Pengene går jo også til tjenestefolk, der varter dem op. Pengene går jo også til en masse udlandsrejser mm.
Vi er uenige hvad angår politikerne. Det er muligt at du har politikerlede, men vi har nu en gang dem, som befolkningen demokratisk har valgt. Jeg mener at de repræsenterer Danmark bedre end kongehuset, da de har en reel magt.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Sikke da noget pjat!

Nu sidder du vist bare og finder på noget igen. Det må være en interessant verden du lever i omend den ikke stemmer helt overens med virkeligheden.
Med de priser du nævner koster bladene i turbine og kompressor samlet set rundt regnet 1,1 milliarder kroner.
Et nyt Boeing 747 koster 1,28 milliarder kroner. Vil du virkelig påstå at de bruger så stor en del af den samlede pris på bladene alene? I så fald ser jeg da gerne noget dokumentation for det.

4 RR motorer, hver motor har 96 blade i turbinen, som hver koster 136.000-£ og 76 blade i kompressoren, som koster 240.000-£ Pr stk., de blade skal skiftes engang imellem.
Sammen med hvert Air force one er der 4 helikoptere og 2 Hercules fly, plus Div. sikret køretøjer, plus en uhyggelig masse sikkerheds folk.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Kongehuset og DOVEN ROBERT.

Hej perkins
Min pointe var og er, jo netop at de ansatte er betalt af staten. Hvorfor skal det være mere acceptabelt, at de royalt ansatte, får statsbetalte lønninger, altimens andre skal gå ledige.
Det var da en radikal udmelding, at det ikke er tiden til at spare offentlige arbejdspladser væk. Det er netop hvad VKO ønsker. Også kendt som 0-vækst i det offentlige. O har netop ændret det fra 0,8% til 0.
0-vækst betyder på almindelig dansk, at der skal spares voldsomt, i den offentlige sektor.
Slotte m.v. behøver ikke blive slidt ned. Man kan vedligeholde dem, og sikre at befolkningen fortsat får adgang til dem. Det behøver man ikke en kongefamilie til.
Tjaa, vi har et repræsentativt demokrati, og der må man så tage hele pakken, når man sætter sit kryds.
Jeg kan så forstå, at du ud over dette, går ind for direkte demokrati. Det er jeg faktisk enig med dig i. Jeg mener dog, at der skal langt flere underskrifter til, end blot 30-50.000. Ellers risikerer man, at det er en lille sag, hvor det kun er de aktive der GIDER at stemme.
Det man bare skal huske, når man har direkte demokrati, er at man som almindelig dansker, ikke har adgang til den viden, som de repræsentative politikere har. Nogen gange er politik lidt "hvad der tabes på gyngerne, vindes på karusellerne".
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Blodige Mary!

http://gvenews.dk/kongehuset-har-modtaget-sporgsmal-om-marys-begunstigelse-af-medicinalindustriens-falske-psykiatriske-diagnoser-samt-anmodning-om-interview/
"Kongehuset har modtaget spørgsmål om Marys begunstigelse af medicinalindustriens falske psykiatriske diagnoser samt anmodning om interview"
http://www.youtube.com/watch?v=mNMl_N9_1C4 [f]
"Den royale prinsesse skjuler en hemmelighed som GVE News vil afsløre for første gang på dansk jord. GVE News har tidligere beskrevet og vist hvordan medicinalindustrien spenderer milliarder på velsmurte mediekampagner som skal sælge eksistensen af psykiatriens selvopfundne psykiske sygdomme til offentligheden. Med i dette projekt finder man ingen ringere en Danmarks kommende dronning – kronprinsesse Mary Donaldson"
http://gvenews.dk/det-danske-kongehus-sande-ansigt-i-kronprinsesse-mary/
http://www.180grader.dk/Politik/derfor-joachim-b-olsen
"For alt for mange skete der noget i deres liv, som sendte dem i armene
på psykiatrien. Som eksempelvis blikkenslageren Allan, der tillod sig at blive
ked af det, da han mistede sin elskede hustru, der døde i alt for ung en alder.
Det medførte, at Allan fik ”lykkepiller” hos sin læge.
Allen var ikke deprimeret. Han var bare ked af det. Og han blev heller
ikke forberedt på, at pillerne har voldsomme bivirkninger. Det havde de også
for Allan, der nu blev deprimeret, hvilket er en registreret bivirkning ved
præparaterne. Derfor blev dosis sat op. Det sendte Allan ind i en ny
bivirkningstilstand, der nu blev tolket som psykose af den psykiater, Allans
læge sendte ham til, fordi den var ”helt gal med ham.”
Nu fik han antipsykotisk medicin oveni, og var derefter på en blanding
af antipsykotisk og ”lykkepiller”.
For begge deles vedkommende gælder, at skadevirkninger ved midlerne er
blevet hemmeligholdte som guldet i Fort Knox. Allan fik problemer med at gå,
problemer med blodomløbet, hvilket medførte, at der var ved at gå koldbrand i hans
venstre skinneben, som han fik amputeret en del af.
Undervejs måtte Allan afhænde sin blikkenslagervirksomhed og blive sat
på offentlig forsørgelse"
tilføjet af

Det er vist rigtigt nok.

Priserne fik jeg fra en udsendelse fra og om RR motoren, jeg vil dog give dig ret i, at det er en VILD pris Pr. blad, men hvis du havde set hvilket arbejde det var at fremstille sådanne et blad, så kan man måske godt forstå prisen.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Priserne bedste bud fra mig

Hej,
Det ville være lidt sjovt at vide...
Air Force 1 cost per flight hour estimate from CRS: $179,750
http://www.ntu.org/governmentbytes/72obamas-back-from-africa-air-force-one-2013-cost.html
1.1 mio kr i timen => næsten 20.000 kr i minuttet.

Selve flyende kostede ca 600$ mio - 3.4 mia kr.
Two Boeing 747-200s, tail numbers 28000 and 29000
Based at Air Mobility Command's 89th Airlift Wing, Andrews Air Force Base, Maryland
U.S. Air Force designation aircraft VC-25A
Total delivery cost (both aircraft): $650 million
Current aircraft first flew as "Air Force One" on Sept. 6, 1990

http://www.cnn.com/2003/US/10/22/airforce.one/
Med venlig hilsen
Ieet
tilføjet af

Nyt Kongeskib til Regenten

Det lyder uforholdsmæssigt dyrt, at holde den gamle pram i drift.
Sikkert fordi Kongeskibet også løser opgaver i relation til søværnet, men alligevel mange penge.
Derfor bør man selvfølgelig overveje om ikke det er på tide Danmark giver et nyt og mere moderne Kongeskib til Regenten.
Det er jo lidt svagpisseri at Regenten skal sejle rundt i en båd, som både er dyr at sejle i og som ligger under standard for hvad en almindelig rigmand har mulighed for at købe som konebåd.
Godt spottet.
Lad os få gang i lidt Dansk ekspertise, og bygge et ordentligt skib til Regenten [sun]
tilføjet af

Nyt Kongeskib til Regenten

Hun kan få Peder Skram, lidt maling og bladguld hist og pist, og den er hjemme, så behøves der heller ikke følge af et andet marinefartøj.

Det lyder uforholdsmæssigt dyrt, at holde den gamle pram i drift.
Sikkert fordi Kongeskibet også løser opgaver i relation til søværnet, men alligevel mange penge.
Derfor bør man selvfølgelig overveje om ikke det er på tide Danmark giver et nyt og mere moderne Kongeskib til Regenten.
Det er jo lidt svagpisseri at Regenten skal sejle rundt i en båd, som både er dyr at sejle i og som ligger under standard for hvad en almindelig rigmand har mulighed for at købe som konebåd.
Godt spottet.
Lad os få gang i lidt Dansk ekspertise, og bygge et ordentligt skib til Regenten [sun]
tilføjet af

Nyt Kongeskib til Regenten

Der skal da bygges et nyt skib til Regenten.
Hvis man vil holde en nogenlunde acceptabel international standard, så sejler man ikke rundt i brugte spande.
Byg et ordentligt skib til Regenten, isforstærket kulfiber, stabiliseret sejlads på alle have, plads til 2 - 300 middagsgæster, helikopterdæk, alt hvad man kan forvente af et moderne skib der skal repræsenterer et kongehus.
Bare fyr den af, men gør det i Danmark [!]
Det betyder tilsyneladende ikke et klap at brænde 3-5 milliarder af, i udlandet, på fregatter med mellemdistanceraketter, som vi ikke kan bruge til noget som helst.
Så lad os bare bygge et ordentligt Kongeskib, som kan bruges til at vise hvad vi formår i Danmark, når vi får lov til selv at vise hvad vi kan, for vores sure Skattekroner.
tilføjet af

Nyt Kongeskib til Regenten

Og kunne sejle 40 knob, så kan Fred`rik også bruge skuden når han overtager 😖

Der skal da bygges et nyt skib til Regenten.
Hvis man vil holde en nogenlunde acceptabel international standard, så sejler man ikke rundt i brugte spande.
Byg et ordentligt skib til Regenten, isforstærket kulfiber, stabiliseret sejlads på alle have, plads til 2 - 300 middagsgæster, helikopterdæk, alt hvad man kan forvente af et moderne skib der skal repræsenterer et kongehus.
Bare fyr den af, men gør det i Danmark [!]
Det betyder tilsyneladende ikke et klap at brænde 3-5 milliarder af, i udlandet, på fregatter med mellemdistanceraketter, som vi ikke kan bruge til noget som helst.
Så lad os bare bygge et ordentligt Kongeskib, som kan bruges til at vise hvad vi formår i Danmark, når vi får lov til selv at vise hvad vi kan, for vores sure Skattekroner.
tilføjet af

Nyt Kongeskib til Regenten

Nu ikke så småborgerlig.
Der går længe inden Kronprinsen overtager.
Til den tid bygger vi et nyt skib til Kronprinsen.
Det handler ikke om at kigge med misundelse og småborgerlighed på Kongehuset, det handler om at Kongehuset præsenterer hvad vi kan her i Danmark.
Et Kongeskib der kan sejle 40 knob, imens man spiller billiard eller nyder et glas vin i liggestolen på dækket, det vil ikke være en dårlig målsætning for en sådan repræsentation.

Og kunne sejle 40 knob, så kan Fred`rik også bruge skuden når han overtager
tilføjet af

Det er vist rigtigt nok.

Men derfor er prisen da ikke 86% af flyets pris alene for turbine- og kompressorblade. Det siger da lidt sig selv. Jeg vil komme med den påstand at du må huske forkert vedrørende prisen. Evt. var den pris du så kroner og ikke dollars.

Priserne fik jeg fra en udsendelse fra og om RR motoren, jeg vil dog give dig ret i, at det er en VILD pris Pr. blad, men hvis du havde set hvilket arbejde det var at fremstille sådanne et blad, så kan man måske godt forstå prisen.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Kongeskibet koster 40.000 i reparationer -om dagen

Pengene er ikke små efter Løkke og co. Pengene er små pga. mange års socialfascistisk politik udøvet af alle partier i tinger efter 1950 med ansættelse af enorme mængder af statens altid villige bødler i det offentlige.
Jeg var i Sevilla, Spanien, efter verdensudstillingen. Når folk fandt ud af vi var danskere kunne de ikke tale om andet end Danmarks kongeskib. Folk valfartede ned til kajen hvor hun lå og nogle fik også set Dronningen som "bare" stod der på dækket og snakkede.
Der var andre større og dyrere royale og private skibe, men ikke som vores allesammens Danmarks velholdte smukke gamle kongeskib. Det er ikke ofte Danmark bliver omtalt i det store udland, men Dannebrog skabte positiv og god omtale af vores land Danmark.
tilføjet af

Kongeskibet koster 40.000 i reparationer -om dagen

Det var da en hyggelige historie [sun] [sun]
tilføjet af

Nyt Kongeskib til Regenten, NEJ.

Jeg er ikke enig, her er nostalgien en vigtig del samt ikke at forglemme tradisionel skibsbygningskunst.
tilføjet af

Kongeskibet koster 40.000 i reparationer -om dagen

hvad har det med sagen at gøre 😃
hvad de gør derovre er da deres sag
tilføjet af

Kongehuset og DOVEN ROBERT.

hvor herre til hest siger jeg bare , repræsentation handler ikke om magt
og vores kongehus klare det så flot og hvis du / I vil ha en præsident ,
så skal I bare se vores skattekroner rasle ud af vores lommer ,
så nej tak , behold vores dejlige kongehus so gør et flot arbejde 🙂
tilføjet af

Nyt Kongeskib til Regenten

[quote="fruppe" post=2745878]Hun kan få Peder Skram, lidt maling og bladguld hist og pist, og den er hjemme, så behøves der heller ikke følge af et andet marinefartøj.

Men husk ar afmontere de der missiler før Frede får skuden det ku være han kom til at trykke på en forkert knap, [(:]

quote]
tilføjet af

Nyt Kongeskib til Regenten

Tjaaaaa.... Så ryger der nok ikke kun et par sommerhuse, med de mellemdistanceraketter man har valgt.
[:X]
tilføjet af

Nyt Kongeskib til Regenten, NEJ.

Kom nu op i omdrejninger.
Sådan et skib skal jo kunne styres med bluetooth. Fuld gas ind i havnen, snurre den rundt og sidelængs ind til kajen, hvor den kan ligge uden fortøjning og holde sig selv i position på trusterne.
Så kan Kronprinsen klappe Billig Gates på skulderen, så guldtænderne rasler ud. Og spørge om Billig Gates har en Tavle med der virker, eller om vi også selv skal udvikle sårn en, imens Kronprinsen inviterer på tur rundt om Sjælland inden kaffetid.
Det andet violinspil og harmonika, det kan man beholde oppe i Norge. [(:]

Jeg er ikke enig, her er nostalgien en vigtig del samt ikke at forglemme tradisionel skibsbygningskunst.
tilføjet af

Nyt Kongeskib til Regenten

Hovsa-missilerne 😖
Det var vist mere held end forstand at der ikke blev slået nogen ihjel.

Tjaaaaa.... Så ryger der nok ikke kun et par sommerhuse, med de mellemdistanceraketter man har valgt.
[:X]
tilføjet af

Kongeskibet koster 40.000 i reparationer -om dagen

ja det skal vi blive ved med, ellers kan i sgu tageaf ulandsbistanden hvad fanden skal vi give så mange penge til dem for, for hvis vi nogensinde stod i deres sitiation så ville og kunne de aldrig hjælpe os og ja jeg er ROYAL
tag nogle af pengene fra de kommuner som har råd til at give taxa til de dovne unge de kommuner må have for mange penge
tilføjet af

Vi kan tage midlerne fra SATS-puljen

De rige siger de har brug for skattelettelser, hvis Danmark skal drives videre, så de kan ikke financiere det. Til gengæld er der så mange som har ondt af, at de arbejdsløse får understøttelse, så midlerne til et nyt kongeskib, kan man tage fra kontanthjælpsmodtagerne og SATS-puljen f.eks. - Så har ingen ondt bagi og der er skabt mere glimmer og glamour til Billedbladet - til stor fornøjelse for Billedbladets læsere. 😃
tilføjet af

Kongeskibet koster 40.000 i reparationer -om dagen

Det Danske Kongehus er dyrt. Alene Kongeskibet koster 115 mio. [strike]om året[/strike] i vedligeholdelse.
Bør vi privatisere Kongehuset nu hvor pengene er små efter Løkke og vkO? 😮
Så dyrt er Kongeskibet


Nu passer det så ikke helt, da det er 115 mill på otte år, altså ca 14,6 mill om året.
tilføjet af

Kongeskibet koster 40.000 i reparationer -om dagen

De er sure, rønnebærrene i år - sagde ......
tilføjet af

Kongeskibet koster 40.000 i reparationer -om dagen

Vi burde afskaffe kongehuset, det er en gammel trdition som vi slet ikke har råd til. Med alle de dyre uddannelser vi har givet dem burde de nemt kunne finde et job.
tilføjet af

Kongeskibet koster 40.000 i reparationer -om dagen

MON ikke Debatøren her er selveste BT???. . det samme spørgsmål kastede de ud forleden. . og undskyld mig, men koster det SÅ meget at vedligeholde Kongeskibet, skulle man måske ikke GÅ EFTER de firmaer som udskriver SÅ uhyrlige regninger for det????. . Kongehuset er SÅ stor en del af det at være ETNISK Dansker, så lad nu det fortsætte, så vi ikke også snart forbyder Kristendommen her i landet!! . .Hvad er det dog lige der sker i de her år, her i landet?? Her er en flok danske idioter som efterhånden syntes at ALT fra mellemøsten lige MÅ VÆRE SAGEN!!. . OG: Mener i det, så FLYT dog dertil . .det ville vel nok være rart!. . Lad danskerne være som de altid har været, en flok skønne mennesker, sombåde er hjælpsomme, SÅ givende, NÅR det er nødvendigt . .men undskyld mig: VI/DK kan IKKE redde hele resten af Verden som er Pilrådden, og mange gange SÅ fulde af løgn! Vores mange penge (milliarder fra hele Vesten) gør at DE har rigeligt med penge selv!!Lad dem dog prøve at LÆRE, og få VIDEN, og UDVIKLE sig SELV!! Vi lever i hvert vores århundrede. . .og før de indser, at de lever med ledere som totalt STYRER hvad de skal mene og tænke, og hvad værre er, skal TRO :-( . . så kommer DE ingen vegne! . . VÅGN DOG NU OP!!
tilføjet af

Kongehuset og DOVEN ROBERT.

Hej beritsn
Naturligvis handler det om magt, eller mere nøjagtigt penge. De lande de besøger, og som derefter åbner op, for virksomheder fra Danmark, gør det ikke pga kongehuset, men fordi DE SELV ser en fordel. Og de er ganske udemærket klar over, at det er en parodi, at kongehuset besøger dem.
Kan du nævne nogle eksempler på områder(eksportmarkeder mm), som de alene har "åbnet" for Danmark? Det skal naturligvis være områder, hvor en udenrigsminister, eller repræsentanter for de enkelte virksomheder, ikke kunne have gjort det samme.
Men jeg er da klar over, at mange mennesker, har brug for "eventyret" om prinsen på den hvide hest, og alt det andet sladder der skrives om dem.
Derfor synes jeg, at det kunne være en god ide, at man kan til/fra-vælge det over skatten, nøjagtig som med kirkeskat. På den måde er det et frit valg.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Nedlægge Monarkiet..

Synes jeg vi sku! [l]
Eller i hvert fald beskære dets grene,og dets korruption..
tilføjet af

Kongeskibet koster 40.000 i reparationer -om dagen

Det Danske Kongehus er dyrt. Alene Kongeskibet koster 115 mio. om året i vedligeholdelse.
Bør vi privatisere Kongehuset nu hvor pengene er små efter Løkke og vkO? 😮
Så dyrt er Kongeskibet

Ja det er dyrt der kan skæres ned på de 115 mio om året vedr: kongeskibet og der
kunne skæres ned på kongehuset og andre konglige ejendom rundt i landet og deres
luxus forbrug staten financere i Danmark.
Det private lever af det offentlige Danmark det skal alle soldebattører skrive i mellem begge ører hvorfor skal de rige i Danmark leve på bekostning af ufaklærde
di behandle dem som storkapitalens slaver.
v.h.H.B.H Torshavn
tilføjet af

Nedlægge Monarkiet..

Synes jeg vi sku! [l]
Eller i hvert fald beskære dets grene,og dets korruption..


Hvilken korruption ❓
tilføjet af

Vi kan tage midlerne fra SATS-puljen

De rige siger de har brug for skattelettelser, hvis Danmark skal drives videre, så de kan ikke financiere det. Til gengæld er der så mange som har ondt af, at de arbejdsløse får understøttelse, så midlerne til et nyt kongeskib, kan man tage fra kontanthjælpsmodtagerne og SATS-puljen f.eks. - Så har ingen ondt bagi og der er skabt mere glimmer og glamour til Billedbladet - til stor fornøjelse for Billedbladets læsere. 😃

😃 Genialt
De rige kan naturligvis ikke betale, da de agter at blive rigere.
Man kan helt afskaffe kontanthjælp og dagpenge, nu vi er i gang, og oprette suppekøkner, for så er der penge til, at hans kongelige højhastighed, kan få sig et par ekstra biler. Og dem skal der naturligvis være plads til på skibet, som derfor skal bygges om.
Man er jo nærmest grædefærdig, når man ser, hvordan kongefamilien lider, her under krisen. Det er urimeligt at de skal drikke vin, til under 1200kr/flaske. 😖 [(:]
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Kongehuset holder jo gode fester..................

Så dem skal Løkke og co nok holde fingrene fra 😃
Så hellere skære nogle milliarder i ulandshjælpen/efterlønnen/dagpengere og andre ting for de svage og andre trængende [:X]

Hvad med de socialt udsatte og hvorfor vender ikke alle sig imod dem som er pengegriske de
som er samfundssnyltere der rager højt op i samfundsstigen over og middelklass prøv sammen lign disse med arbejder og underklass se den store forskel i samfundsgoder hvem betaler af gift og skatter og får fradrag i skatt på selvangivelse hvorfor ikke se på det i soldebat.
v.h. H.B.H Torshavn
tilføjet af

Kongeskibet koster 40.000 i reparationer -om dagen

Bedre at bruge pengene på fregatten Jylland,da den er åben for offentligheden 🙂
tilføjet af

Kongeskibet koster 40.000 i reparationer -om dagen

Citat fra indledningen:
"... Et af debattørens argumenter for er, at for mange skattekroner går til bl.a. renovation af kongeskibet Dannebrog. ..."
Jeg tror ikke på, at Kongehuset griser så meget, at det går SÅ mange penge til rengøring.
Mon ikke en del af dem går til renovering af selve skibet?
tilføjet af

Kongeskibet koster 40.000 i reparationer -om dagen

Det skib er da noget værre gammelt skrammel siden det koster så dyrt at vedligeholde det.
Om jeg så var den rigeste person i verden, gad jeg ikke eje det gamle lort. Det er blot et dyrt skib i vedligeholdelse, men sandelig også en miljøsviner der vil noget.
Det kongehus har en tendens til at pisse mig en smule af.
tilføjet af

Samme her..

Det skib er da noget værre gammelt skrammel siden det koster så dyrt at vedligeholde det.
Om jeg så var den rigeste person i verden, gad jeg ikke eje det gamle lort. Det er blot et dyrt skib i vedligeholdelse, men sandelig også en miljøsviner der vil noget.
Det kongehus har en tendens til at pisse mig en smule af.

Blodige Mary ligeså! 🙁
http://www.youtube.com/watch?v=ayHyZ5kepV0
"Efter foredragene fortsætter festlighederne med en reception, hvor Kronprinsesse Mary også deltager"
http://dindebat.dk/royalt/480296-er-det-ok-mary-koeber-sko-50-000-kr-6.html
http://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/article1703756.ece

ADHD-medicin bruges som vitaminpiller
(til rødbloder)
http://www.information.dk/251263
tilføjet af

Bloody Marys Sponsorship..

ADHD-medicin bruges som vitaminpiller
http://www.information.dk/251263
Til rødbloder vel,og mærke! 😕
Den slags irriterer mig..
Det skib er da noget værre gammelt skrammel siden det koster så dyrt at vedligeholde det.
Om jeg så var den rigeste person i verden, gad jeg ikke eje det gamle lort. Det er blot et dyrt skib i vedligeholdelse, men sandelig også en miljøsviner der vil noget.
Det kongehus har en tendens til at pisse mig en smule af.
tilføjet af

Vi kan tage midlerne fra SATS-puljen

[quote="solsystem" post=2746586]De rige siger de har brug for skattelettelser, hvis Danmark skal drives videre, så de kan ikke financiere det. Til gengæld er der så mange som har ondt af, at de arbejdsløse får understøttelse, så midlerne til et nyt kongeskib, kan man tage fra kontanthjælpsmodtagerne og SATS-puljen f.eks. - Så har ingen ondt bagi og der er skabt mere glimmer og glamour til Billedbladet - til stor fornøjelse for Billedbladets læsere. 😃[/quote]
😃 Genialt
De rige kan naturligvis ikke betale, da de agter at blive rigere.
Man kan helt afskaffe kontanthjælp og dagpenge, nu vi er i gang, og oprette suppekøkner, for så er der penge til, at hans kongelige højhastighed, kan få sig et par ekstra biler. Og dem skal der naturligvis være plads til på skibet, som derfor skal bygges om.
Man er jo nærmest grædefærdig, når man ser, hvordan kongefamilien lider, her under krisen. Det er urimeligt at de skal drikke vin, til under 1200kr/flaske. 😖 [(:]
MVH
Megaprofilos

😃 😃 😃 😃 [(:] 😃 [(:] 😃 [(:] [sun]
Mvh
solsystem 🙂
tilføjet af

Vi kan tage midlerne fra SATS-puljen

er det virkelig så meget om året?
når man tænker på at besætningen er på 57 mand som alle skal have løn, plus vedligehold med hensyn til maling, mad og reservedele, så er 14,6 millioner om året da ikke så meget.
Hvis man ser på fregatten jylland koster den ca 5 millioner om året at vedligeholde og den ligger bare stille og bliver kun "brugt" af besøgende.
Som en del af debattørerne ikke har læst er at de 115 millioner er over 8 år og ikke på et år.
tilføjet af

Kongeskibet koster 40.000 i reparationer -om dagen

Læs dog hvad der står: Kongeskibet Dannebrog har siden 2005 kostet 115 mio. kr. i vedligeholdelse og reparationer
Og med en hurtig udregning bliver det ca. 3 kr. pr. år pr. dansker.
tilføjet af

Kongeskibet koster 40.000 i reparationer -om dagen

Læs dog hvad der står: Kongeskibet Dannebrog har siden 2005 kostet 115 mio. kr. i vedligeholdelse og reparationer
Og med en hurtig udregning bliver det ca. 3 kr. pr. år pr. dansker.


Og det er billigt for at have det smukke skib kørende, 😉 - Øh sejlende, [(:]
tilføjet af

Kongeskibet koster 40.000 i reparationer -om dagen

Og hvor stammer så lige de oplysninger fra? Dem vil jeg gerne have verificeret!
Det danske militær koster noget med 4 millioner om dagen. Skal vi så stadig ikke beholde Dannebrog?
tilføjet af

Måske er det dyrt, måske også for dyrt, men!.

Det var de tal der blev oplyst i programmet fra motorfabrikken RR., og når man tænker på, at de kun kunne lave 1 motor om ugen, så begynder regnestykket måske at hænge sammen, jeg skal være ærlig, jeg syntes også det var nogle vanvittige tal de kom med.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Vi kan tage midlerne fra SATS-puljen

er det virkelig så meget om året?
når man tænker på at besætningen er på 57 mand som alle skal have løn, plus vedligehold med hensyn til maling, mad og reservedele, så er 14,6 millioner om året da ikke så meget.
Hvis man ser på fregatten jylland koster den ca 5 millioner om året at vedligeholde og den ligger bare stille og bliver kun "brugt" af besøgende.
Som en del af debattørerne ikke har læst er at de 115 millioner er over 8 år og ikke på et år.

Nej, det er for lidt.
Hvis nu vi siger, at alle jer med en vis formue (500.000 indestående i banken) betaler 1% mere i skat til dækning af udgifter for et nyt kongeskib, så kan problemet løses.
tilføjet af

Historien er endnu et rent falsum

Endnu et eksempel på at man på sol dabetten kan lave en debat der alene beror på et falsum.
Jo vi har utringsfrihed i Danmark - men hvorfor bruge den på en debatside - og til at fremføre direkte urigtige oplysninger.
Kongeskibet koster jo ikke 115 mio. kr årligt i vedligehold - det men i snit 15 mio. kr. årligt. Og at sætte 100 mio. kr. ekstra på er simpelthen for sølle.
Kunne vi ikke have en saglig debat - og det viser jo reelt mere om derm der skriver end det de skriver om - og måske lige så meget om der der tror på så ekstreme misvisende oplysninger.
Lad os nu få noget saglighd ind i debatten.
tilføjet af

Historien er endnu et rent falsum

Det tror jeg de fleste har opdaget. Debatten her handler også mere om hele kongehuset mm, og hvad det koster Danmark.
Hvorfor skulle folk ikke benytte ytringsfriheden her på sol-debat? Det er da en ganske udemærket måde, at komme til orde.
MVH
Megaprofilos
tilføjet af

Bloody Marys Sponsorship..

ADHD-medicin bruges som vitaminpiller
http://www.information.dk/251263
Til rødbloder vel,og mærke! 😕
Den slags irriterer mig..
[quote="Atrica" post=2746694]Det skib er da noget værre gammelt skrammel siden det koster så dyrt at vedligeholde det.
Om jeg så var den rigeste person i verden, gad jeg ikke eje det gamle lort. Det er blot et dyrt skib i vedligeholdelse, men sandelig også en miljøsviner der vil noget.
Det kongehus har en tendens til at pisse mig en smule af.[/quote]

Det er et stort fupp nr stille diagnose adhd spidste de alle frugt og grønt ville adhd forsvinde og de kunne se lyset for enden af tunnelen kan i danskere i soldebat ikke se det i lever i illusion propaganda manipulation í al presse og medie.
v.h. H.B.H Torshavn
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.