9tilføjet af

Hvorfor er hastigheden for lav?

Jeg har kørt forskellige tests af min hastighed, TDC's egen hastighedstest samt speedtest.net. Jeg har tidligere brugt dem med korrekt resultat.
Den viser at hastigheden er for lav i forhold til hvad den burde. TDC skriver på deres hjemmeside at man skal regne med "overhead" på trafiken? (Hvis det er TCP/IP eller UDP headerne de mener så tager testne forhåbenligt højde for det i beregningen?), og at man skal scanne sin computer for virus (min computer har IKKE virus).
Er der andre her der får for lidt (hastighed) hos TDC?
tilføjet af

Hvor mange % for lav?

Regn med at ca. 10-15% går til overhead, det er helt normalt. Det er normalt TDCs kantroutere, der bruger en del af trafikken. Det er ikke selve (UDP/TCP) trafikken mellem TDCs kantrouter og din egen router, det er jeg ret sikker på. Engang havde IT- og Telestyrelsen et svensk program tilgængeligt, der kunne måle både UDP og TCP hastighed og her var der stor forskel på min bredbåndsforbindelseshastighed.
Dog kan det jo også være, at du har en flexhastighed, hvor du har købt "op til" f.eks. 20 mbit/s, men hvis din linie f.eks. ikke kan trække mere end 13mbit/s pga. kvaliteten i kobberet og/eller længden af kablerne, så er det jo forklaring nok i sig selv.
Husk iøvrigt at udfør speedtesten direkte med højst én pc direkte på (eller så direkte som muligt) modem'et uden at have baggrundsprogrammer kørende, der stjæler hastigheden.
tilføjet af

tdc=uærlige svin

tdc er bare et dybt uproff firma der sælger noget de ikke kan levere.......så er den ikke længere
tilføjet af

Kantrouter

Hmmm... Interessant - det lyder lidt som om at der mangler oplysninger omkring hvilken hastighed de garanterer, og især i forhold til hvad - dvs. jura. For hvis det er som du siger kan en teleselskab jo bare side at de har 20mbit/s (Unden at fortælle det er til den lokale kantruter) og så køre med 2400 baud modem (underdrivelse fremmer forståelsen ;-) ) imellem kantrouterne.
UDP er normal noget hurtigere, men der er heller ikke så meget handshake på så der sparer man lidt pakker frem og tilbage.
Nå - men til sagen...
Ved du hvad de har ændret siden hastigheden er gået ned?
tilføjet af

det hænger nogenlunde sådan sammen....

TDC har selv købt båndbredde på lad os sige faktor 100.
Men de sælger selv faktor 120 (eller mere) ud fra den betragtning, at ikke alle brugere er på samtidig.
Dvs. at når der ikke er så mange på (under faktor 100) er din hastighed i top eller måske lidt hurtigere.
Men når alle hopper på nettet efter aftensmaden, så går det langsommere, fordi der nu er faktor 120 der bruger båndbredden.
Det er lidt ligesom flyselskaberne, der også altid overbooker deres fly med en vis %-del. De ved nemlig, at nogle af dem ikke bruger billetten, og så er de stadig sikre på at få den solgt
tilføjet af

Snyd med vægten?

Hvis man betaler for en hastighed skal de vel også kunne levere varen.
Det andet svarer vel til at sælge folk 1 kg mel, men levere 800 gram med det samme satse på at nogle andre tilsammen har 200 gram i overskud som kan lånes hvis behovet er der.
tilføjet af

Glemte lige

at hastigheden er testet flere dage i træk, så hvis din teori er rigtigt har TDC et meget alvorligt problem - hvilket jeg tvivler på.
tilføjet af

Hej igen

Hej anonym
Den er altså god nok - desværre.
Det behøver dog ikke være hele forklaringen på lige netop dit problem. (se de øvrige svar).
Din lavere hastighed kan sagten være en kombination af flere ting - hvoraf TDC kun er en enkelt faktor.
TDC har jo ikke uanede mængder båndbredde at sælge ud af, og eftersom det er en privat virksomhed der skal tjene penge, så har de jo ingen interesse i at der i perioder er ubrugt båndbredde.
Det er lidt ligesom DSB. Du betaler den samme billetpris, uanset om toget køre til tiden eller ej.
I myldretiden er træfsikkerheden ikke så høj, og togene ikke nær så hurtige som lovet, men kl. 22.30 er der ingen problemer.
Og det accepterer vi jo (et eller andet sted) uden brok.
Og for det meste virker det jo også - både TDC og DSB. Derfor betaler vi stadig prisen.
Ellers ville vi jo finde andre leverandører.
Det står dig jo frit for, at gå ud til andre internetudbydere, og købe deres produkt i stedet.
Nu lyder dette som et forsvar af TDC, men det er det altså ikke.
Jeg synes heller ikke, at det er i orden, at de sælger noget, som de ikke kan garanterer 24/7.
Men det er en forklaring - og den er altså god nok (i alt sin forenklede tilstand)
tilføjet af

vi har haft TDC men der var konstant

problemer, vi betalte for 10----men fik kun 2--- så vi skiftede til fullrate---samme problem, da fullrate også er TDC nu.
de hævdede at der var vand i samledåsen, og meget andet, vi havde også købt og betalt for 10---hos fullrate, men vi fik kun 2---, da vi klagede fik vi at vide at vi lå for langt væk fra deres station. vi ligger 2900 meter fra deres station, så også kun problemer med dem.
jeg kan ikke forstå at det er lovligt at reklamere med at man kan få op til 20---når vi højst kan få 2---
tilføjet af

Garanti

TDC garanterer kun 5-6mb hvis man har en 10mb linje.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.