3tilføjet af

Hvem melder Zenia for brud på paragraf 266b?

Fra Zenia Stampes blog på Politiken – Om overmennesker, undermennesker og flertallet midt imellem:
“Jeg vil gerne lægge ud med en tilståelse.
Denne blog har som udgangspunkt en modstand mod kategoriseringen af mennesker i overmennesker og undermennesker. Men indtil for nyligt regnede jeg svenskerne for lidt mere… I hvert tilfælde mere principfaste. Det fik jeg bekræftet, da jeg for to uger siden var i Stockholm for at følge det svenske valg.
Og her kunne mit indlæg så slutte. Hvis altså ikke det var fordi, at efterspillet har vist, at svenskerne ikke er helt så meget overmennesker, som jeg troede. Bevares: Deres højrepopulistiske parti er kun halvt så stort som vores. Den svenske debat er ikke klistret til i lummer racisme og islamofobi. Og under valgkampen erklærede partierne fra venstre til højre, at de for enhver pris ville holde Sverigedemokraterne uden for indflydelse. Alligevel er det her 14 dage efter det svenske valg endnu ikke lykkedes for det 94 pct. store flertal at lægge det parlamentariske puslespil, der skal holde Sverigedemokraterne uden for indflydelse.”
http://blog.politiken.dk/stampe/2010/10/01/1-0-til-sverige/
Vi husker nok alle, hvordan Zenia i fjor anmeldte drabschef Ove Dahl for angiveligt racistiske udtalelser om rumænske kriminelle. Efter Zenias mening er det tilsyneladende i orden at kalde visse folkslag overlegne, men ikke at kalde visse folkslag underlegne.
Men hvis man kalder een folkegruppe overlegen, er de ikke-overlegne folkeslag så ikke automatisk underlegne?
tilføjet af

Tak

Det var da en glimrende blog du der fik mig gjort opmærksom på.
tilføjet af

Ren idioti

Hvorfor overhovedet beskæftige sig med en så håbløs idiot, at selv hendes mor må have grædt snot over at have født pigen.
Men problemet er nok, at hvis børn ikke får kærlighed nok som ung, så kaster de kærligheden på alt, når de er voksen. Blot der smager af det anderledes.
De burde følgelig tvinges til ikke ar have indflydelse rent politisk. Men problemet er nok, at hendes partifæller render rundt med samme problemer.
Værnemagere! Det er det, der bedst dækker. Men det forstår de selvfølgelig ikke. Derfor burde de indlægges en tre fire måneder og blive behandlet med samtaler og i Stampes tilfælde med elektrochok.
tilføjet af

Gid de forsvinder....

Ligesom de Konservative, der sælger deres land til venstrefløjen.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.