3tilføjet af

Hjælp til ekstra antenne til Yamaha CRX M 170 DAB

Hej.
har ovennævnte anlæg men har brug for mere / længere antenne, nogen der har ide ??
tilføjet af

Tja altså.

Du giver jo selv svaret, få fat i en større antenne.
Jeg går ud fra at det er DAB signal du vil bruge.
Så afhænger det af hvor du bor, er dækningen god, middel, dårlig?????
Find den antenne som der er behov for.
Ret antennen mod sendemasten.
Tilslut antennen til det stik som hedder DAB-ANT bag på anlæget.
tilføjet af

Indvendig eller udvendig antenne?

Hvis du bruger søgemaskinen Altavista, www.av.com og bruger søgeordene DAB antenne så får du masser af links du kan vælge imellem.
Da jeg var inde for at se efter det fandt jeg et forum hvor en havde samme problem ganske vist i en bil:
http://www.eksperten.dk/spm/880174?a=rssreader&i=148
Læg nøje mærke til det første svar der er på spørgsmålet og find ud af om det kan betale sig med den DAB radio du har.
tilføjet af

DAB og antenner.

Jeg troede ikke der eksisterede DAB-radioer med antennetilslutning, Flere forretninger (bla. a. i indkøbscentre f. eks. Fields) kan ikke demonstrere radioerne, da de indendørs modtageforholde faktisk er ikke eksisterennde. Selv mere avancerede DAB-tunere i HiFi kvalitet har kun en stump ledning som "antenne", mens køkkenbordss/natbords-radioerne er med en almindelig transístorradio-antenne (også til FM) Vom hören sagen skulle der være et nyt DAB systenm på vej, der ikke kan modtages på alm., DAB-radioer. Nu lukkede man Kalundborg Langbølge for et par år siden, men jeg har læst, at man vil bygge den om til en slags digitalsender efter DRM-systemet, stadig langbølge. Digital Radio Mondiale (ikke Danmars Rtytmiske Musikkonservatorium dvs Rytmekons, de kære bogstavforkortelser)
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.