24tilføjet af

før 400.000 pr år nu 134.000

Efter at have haft egen virksomhed med en årsindkomst på 400.000 i snit er jeg nu efter sygedagpenge igennem længere tid blevet forvist til kontanthjælp. Det system er så nedværdigende og virkelig ruinerende efter at have ejet både hus, stor bil og ingen mangler ellers er jeg nu dybt forgældet i et krampagtigt forsøg på at beholde mit hus har jeg lånt penge til at betale mine terminer i den tro at jeg fik det bedre snart og kunne betale tilbage når jeg fik nyt job. Dette var ikke tilfældet og nu er jeg et menneske der sætter en ære i at betale hvad jeg skylder så jeg har afdrag på gæld udgifter der løber op i omkring 3000,- månedligt og har måttet opgive huset. Nu sidder jeg så i en alt for dyr lejlighed da jeg ikke kunne finde andet jeg er i aktivering/arbejdsprøvning med flere i samme situation og jeg passer selvfølgelig også det som jeg ville passe min virksomhed jeg kommer til aftaler og hvis det er mig umuligt grundet min kroniske lidelse ringer jeg selvfølgelig og siger hvordan tingene hænger sammen så der kan laves et nøjagtigt og sagligt billede af hvordan min situation er pt. Jeg har samtidig et barn jeg har boende hos mig og det siger sig selv det er noget af en udfordring at få jul, fødselsdage og andre mærkedage samt ferier til at være spændende og på lige fod med de andre i barnets klasse.
Der er så sket det forfærdelige for mig at de fra kommunens side har lavet en fejl med min udbetaling af kontanthjælp så jeg endnu ikke har modtaget penge 08.11.07 det er ikke muligt for mig at lægge til side til den slags og jeg har nu skrabet alt ned til under gulvet for at vi kunne få mad og komme med bus til aktivering penge og mad slap op i forgårs og jeg har måttet tigge min omgangskreds om hjælp da min bank ikke vil hjælpe de mener jo at hvis man har en indkomst under 200.000 om året så er man en potentielt dårlig betaler. Jeg har ringet til kommunen hver dag på nær weekenden og ingenting sker idag mistede jeg så tålmodigheden efter at have sendt mit barn af sted uden madpakke og med en lille smule yoghurt i maven jeg ringede og fik at vide at den økonomiske afd. ikke var at træffe pga. flytning så jeg bad så mindeligt om at blive stillet om til enkeltydelsesafd. hvor damen sagde desværre når pengene er sendt af sted så kan jeg ikke hjælpe dig du må bare vente eller ringe igen.
Jeg nærmest skreg ind i tlf. at jeg ikke var skyld i misæren og den allerede på nuværende tidspunkt er skyld i jeg har måttet lade være med at betale tlf. og min konto der ikke har været i minus nogensinde lige nu har negativ saldo på adskillige tusinde. for at åbne min tlf og andre strafrenter må jeg ialt slippe ca. 200 kr pga. deres inkompetence. Damen i tlf. sagde at hvis jeg ikke dæmpede mig med det samme måtte hun lægge på og jeg måtte krybende undskylde og forklare at jeg havde et barn som altså skulle have mad. Damen ville så bede den økonomiske sagsbehandler der ligger i flytning om at ringe mig op idag jeg ventede og ventede men hun ringede aldrig. Nu har jeg så ikke penge til at møde op til aktiveringen og det anses som ulovligt fravær og der kvitteres med at de skærer i min kontanthjælp til næste første. jeg kan ikke gå derud pga. min kroniske lidelse.
Det er sådanne forhold jeg mens jeg levede fedt og havde mit hus, bil og intet manglede ikke vidste fantes. Jeg mente dem der var på kontanthjælp ikke gad arbejde og de nassede sig til mere og mere men det er på egen krop blevet bevist at til trods for en god uddannelse og med en rimelig succes med egen virksomhed at forholdende ikke er som jeg og flertallet troede/tror.
Tilbage sidder jeg så her til aften og håber pengene kommer med kørslen i nat ellers er jeg en hel dagsløn bagud den første dec. og julegaverne er i fare.
ER DET SÅDAN VI ØNSKER AT BEHANDLE MENNESKER I VERDENS RIGESTE LAND. ja jeg er vred og jeg føler mig krænket for alvor.
tilføjet af

Thjaeee...

Spørgsmål...?
Hvorfor har du ikke betalt til/i din fagforening, uanset hvad
ATS. stor som lille
;-)
tilføjet af

Hade ikke hjulpet

For at kunne få noget fra en fagforening skal man være til rådighed for arbejdsmarkedet.
Det er man ikke hvis man er sygemeldt og man kan ikke bare sige "jamen nu er jeg pludselig rask" den køber de ikke. Fagforeninger vil have bevis for at du er rask nok til et 37 timers job. Beviset er, at du starter på et 37 timers job. Har prøvet.
tilføjet af

Du kan jo

betragte det som en lille smagsprøve på pensionisttilværelsen. De får bare endnu mindre.
Der er masser af mennesker i dette land der må leve for mindre og det er vel ikke værre for dig end for dem.
tilføjet af

Ikke mange pensionister har hjemmeboende børn

Ikke mange pensionister skal stille i aktivering - og skal de køre i bus er det til reduceret pris. Desuden er det ikke en indbygget trend at forhale pensionisternes udbetalinger frem til den 8 eller 9 i måneden.
For hvor mange af Jer ville det være ligegyldigt om udbetalngen kom den første eller ej? Mine regninger forfalder mellem den 1. og 5. i en måned, så jeg ville heller ikke synes det var morsom selvom jeg har i hvert fald sygedagpengetakst + 50%
tilføjet af

update... heller ikke idag

Ja jeg har været med i fagforening men da jeg har været sygemeldt så længe at jeg har overskredet grænsen for dagpengeudbetaling er jeg nu på kontanthjælp. Nu er det sådan at jeg ikke har kunnet forsætte med at betale kontingent da jeg har måttet ned-priotere til mindste krone derfor er det også et problem at miste 200,- det er 200,- der så mangler et andet sted. Jeg ved at pengene så heller ikke kommer idag det vil sige den 10.11.07 kan jeg MÅSKE betale det jeg skal og få købt ind så vi kan få mad.
Jeg kan ikke give mit barn morgenmad idag og jeg har ikke brød og pålæg til madpakken. Barnet sidder og græder af sult og jeg kan intet stille op skidt med mig det vigtige er mit barn som er fuldstændig uskyldig i denne sag.
tilføjet af

Meld dig syg fra aktiveringen

Du kan købe meget mad for en busbillet. De truer dig sikkert med at ville trække dig, men de må ikke. Du får det her skriv fra mig.
http://www.ladk.dk/klage_sager/rar_klagesager/Randers/randers06_ballade.htm
Nu er det her taget fra Randers, men mange andre kommuner, bl.a den jeg bor i overtræder også loves desangående.
tilføjet af

føler mig ikke hævet over andre

men jeg mener der skal være orden i sagerne og da jeg ikke har selvforskyldt i at pengene udebliver mener jeg det nu rammer mit barn i en sådan grad at jeg har svært ved at beherske mig.
hvis ikke jeg kan skaffe noget mad idag må jeg jo ud og stjæle hvilket er helt absurd da jeg normalt er et retskaffent menneske men når mit barn sidder og græder af sult er man vel parat til hvad som helst eller hvad.......
tilføjet af

mange tak

jeg vil kikke på det.
tilføjet af

Sorry - forkert hudfarve

- Lej en burka, og prøv så en gang mere henne på socialcentret....
tilføjet af

Højt at flyve,dybt at falde.

Jeg været igennem det engang.Havde lille landbrug,hvor jeg også havde mine heste gående.
Volv,Vovse,ja intet manglede.Havde flere heste som stod rundt omkring på diverse rideskoler.Jeg solgte Springheste til udlandet,og hvem der ellers havde råd til disse dyre heste.Også jeg fik en nedtur med Stress og sammenbrud over alt det jeg havde,og måtte sælge det hele med stor sorg over at måtte skille mig af med mine elskede dyr.
Jeg er idag på førtidspension,og klare mig godt.Ja,det er hårdt at falde,når man har fløjet højt.Jeg klarede enhver sit,og undgik at komme i RKI.
tilføjet af

Stjæle?

Har du ikke familie eller venner der kan hjælpe dig?
tilføjet af

netværket var det første der røg på halen efter sygemelding.

begge forældre er døde for noget tid siden derfor jeg havde huset og satte det højt i prioritet.
Vennerne var alle tilknyttet mig og det liv jeg førte før de hang ikke ved da jeg havde brug for hjælp til mange ting så som at handle og komme fra a til b.
med venlig hilsen
Direktøren
tilføjet af

update: tog fat i afd. lederen og vupti så er den fikset

nu ligger der en check og venter på jeg går de 5 km ned og henter den der er bare lige det ved det jeg kan ikke gå så langt pga. min kroniske lidelse. der er ikke nok i barnets sparebøsse til en busbillet fordi der blev køb mælk i forgårs.
jeg håber jeg når det inden de lukker med pause for vær 300 meter.
damen sagde forøvrigt jeg skal søge om at få udgifterne dækket i den forbindelse kan jeg sige sidst jeg søgte om noget tog det 1½ år før jeg fik svar og det var et afslag.
efterlader mig ikke med meget håb om en god jul.
tilføjet af

Det var dog

en fandens gang jammer, ynk og selvmelidenhed.
Du har det sgu da ikke værre en førtidspensionister, kontanthjælpsmodtagere og andre med diverse overførselsindkomster.
Hvis du nu lod være med at have så ondt af dig selv kunne det jo være at vennerne holdt ved.
tilføjet af

som før skrevet ...

føler jeg mig ikke mere værd end alle andre men jeg gør en indsats for at have orden i mine aftaler, regninger og forpligtigelser men når de mennesker der trækker en for det mindste fravær her taler jeg om 5 min. så er det mindste man kan forlange vel at de også lever op til deres ende af af kontrakten...eller huh...
Se denne ynk er ikke hverdag men noget der er kommet til fordi jeg måtte ligge mit sultne barn grædende i seng i går det er jeg ret sikker på hvem som helt ville klage over på mere end en måde hvilket jeg så har gjort. Vennerne var vant jeg gav dem hjælp til hvad som helst uden spørgsmål både økonomisk og praktisk. Da jeg ikke kunne det mere forsvandt de som dug for solen. Det er jeg ikke bitter over mener jeg er bedre stillet uden dem.
tilføjet af

Du snakker vel som du har forstand

- kan du stave intigrationsydelse? Ved du også hvad der skal stå nederst hvis du skal udregne differencen på kontanthjælp til "den forkerte hudfarve" og til den "rigtige hudfarve".
- Du er vel egentlig bare modbydelig.
tilføjet af

Hmm - er du sikker?

- er det ikke alt andet lige bedre at være førtidspensionist end kontanthjælpsmodtager, som trådholderen her er?
- Mener du, det er helt normalt for de grupper du omtaler, at de skal 8 kalenderdage ind i en måned, før de med rette kan forvente deres udbetaling rammer deres bankkonto? Eller hvad er det lige du mener med dit indlæg?
tilføjet af

Så må du ofre en taxa i dagens anledning.

- og selvfølgelig skal du søge. Ser du det er det diciplinen her går ud på. Du skal blive ligesom en pittbull, og når du nu er igang med at søge, så benyt lige lejligheden til at klage over, du blev afvist telefoniske tidligere - henset til, det var med forkerte begrundelser.
- Det er en god ide at de bliver mere trætte af dig end du er af dem. Så får de dig videre i systemet. Tro mig.
tilføjet af

du tror du er noget

du siger du er parat til noget som helst.... hvad med at tage et ordentligt arbejde, der er det masse af iøjeblikket? hvorfor stjæle når du har så en høj moral?? skal du få særbehandling for du er en forh. direktør???
tilføjet af

datoen

er vel uden betydning.
Om lønnen kommer d. 1., d.15, eller d.27. er vel ligegyldig, bare den kommer en gang om måneden.
Det er vel et spørgsmål om at kunne administrere sine penge, kan man ikke det må man jo få pr. dag.
tilføjet af

hentede checken og vil takke af

Det har været til hjælp, inspiration, udvikling og opvågning. Tak for dialogen og i særdeleshed de saglige og uddybende svar uanset om det var medhold eller modstand.
jeg vil stoppe her sov godt når i skal det og hav det godt samt held med det i ønsker jer i livet.
håber at der kommer gode ting ud af valget den 13.11.07 gode for alle og ikke kun for få.
med venlig hilsen
Direktøren
tilføjet af

Ud med Fogh

Hej.
Jeg har FULD forståelse for dig. Helt og aldeles.
Ved hvor svær systemet er. Man skal op på barrikaderne, og markere sig.
Alle mennesker burde prøve en rutchetur. Det er sundt.
Jeg respektere heller ikke at åbne TV, og høre på, hvor godt det går i DK.
Men vi overlever. Vær sikker på det.
tilføjet af

Rolig nu

HUSK. Du må aldrig ha ondt af dig selv i andres påhør.
Ville egentlig gerne vide hvor du bor. Ikke fordi jeg er ejer af en bil (Kørekort ja )
Rolig, hvis du er forsørger, går det hele. og iøvrigt kan du ikke ha været direktør,
uden at være vidende omkring mange ting.
tilføjet af

der er nogle ting der ikke henger sammen

hej jeg kan godt se at det er lutter lagkage det har, men jeg kan ikke fårstå at du kan ryge fra sygdagpenge og så ned til kontant hjælp, i den tid du er på sygedagpenge har du 52 uger til at finde ud af vad der er galdt med dig og du bliver job prøvet og hvis det viser sig at du ikke kan klare et job så finder man et skåne job til dig og hvis de så ikke kan bruge dig der hvor du har fådet et job så finder de et nyt job til dig og som dine kroniske smærter kan klare , men du skriver du er i job prøven nu ??? så kan du ikke være på kontanthjælp for så er der noget der ikke hænger sammen, er det fordi du ikke hade forsinker dig selv ?? jeg har selv været turen igemmen og den er ikke sjov , men jeg synes der er noget galdt har ?? god jul og godt nytår vh slim
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.