5tilføjet af

Fjeldtur til Abisko-Kebnekaise området sommer 2010 (juli)

Hej
Jeg har vandret i de Nordsvenske fjelde for omkring 12 år, de sidste fem år alene.
Søger hermed andre at vandre med.
Har dog allerede planlagt område, tid rejseform m.m.
Område: Abisko-Kebnekaise
Tid for vandretur: 10-26 juli
Rejseform: tog og bus
Priserne er som følger:
Rejse tur/retur uden forplejning undervejs = 4500 kr inkl. frokost på Abisko turist-station.
Rejse tur/retur med forplejning(mad ombord på tog m.m.) undervejs = 5000 kr.
Ikke inklusiv drikkevare!!
Ovenstående priser er for personer under 26, vil blive lidt dyrere for dem over 26.
Rejsen starter fra Københavns Hovedbanegård, så rejse hertil er ikke inkl!!
I er velkommen til at kommentere mine priser, men jeg tjener intet på disse priser.
Med venlig hilsen
Thomas
Randers
tilføjet af

Sverige? Spørgsmål

Så vidt jeg ved er Kebnekeise det højeste bjerg i SVERIGE?
Ellers lyder det spændende, jeg har selv været på bjergvandring i Jotumheimen (Besseggen, Glittertind, Galdhøpiggen, Kjyrka, Leirungsdalen) i 11 dage i sommeren '98. Det var tøft, men bra 🙂
Nu er jeg 37, hvad vil prisen for mig i så fald være?
Og hvad vil det koste, hvis jeg selv finder vej? (Jeg tager nemlig tit turen på natoverfart Frederikshaven - Oslo, det finder jeg selv en del mere behageligt end en lang køretur op langs Sverige-Norge). De 5000 - 4500 kr = 500kr eller hvad? Tak skal du ha' for en billig tur 🙂
Det er 7 år siden jeg sidst har været på bjergvandring "for alvor", men måske det skal være i juli 2010.
Dog planlægger jeg også at deltage i verdens hårdeste motionscykelløb, La Marmotte. Dette plejer at være den første weekend i Juli, men jeg ved endnu ikke med næste år.
Men så snart jeg ved det, så vender jeg nok tilbage. Desværre er der ikke nogen af mine nuværende venner eller kærester som vandrer, men jeg har bestemt stadig lyst.
/FjellRäven72
tilføjet af

Sorry

Jeg læste lige for hurtigt, jeg læste det som du skrev "Norge" og ikke "Nordsverige".
Nu har jeg lige googlet lidt på Google Earth. Det ser da ud til at være et herligt område. Men okay lidt langt (1.479km fra Oslo), måske det vil være mest behageligt med togtur 🙂
Tog med liggeplads vil være at foretrække. Bustur, derimod, det kan jeg ikke klare. Det fik jeg nok af som skibums i alperne i de glade 90ere med 36timers kørsel med bundfrosset lokum, men værst af alt: bussæderne - er ikke beregnet til mere end 2-3 timers kørsel 🙁
tilføjet af

svar

Hej FjellRäven72
Jeg har nemlig tænkt på tog-rejse derop, som jeg altid har gjort(vandret de sidste 12 somre i Nordsverige).
Prisen for dit og mit vedkomne (vi er begge over 26 ;-) ) vil være følgende:
5300 kr. eller 5700 kr. (afhænging af hvad der ønskes, se mit første indlæg).
Der er ikke inkluderet transport til København H(hvorfra vi starter).
Rejsen gøres på Interrail billet(one-country)!
Du er velkommen til at kontakte mig via email hvis du har spørgsmål.
M.v.h.
Thomas Rasmussen
Randers
tilføjet af

mail ikke synlig(ved ikke hvorfor)

Hej fjellräven
Her er min email thomasjuulrasmussen(at)hotmail.com
(at) = @
tilføjet af

Hej Thomas

Hej Thomas
Tænkte i sommers på vores tur sommeren 2001, hvor jeg gik ruten igen.
God vind og held og lykke med kommende ture - kom du til Finland nogensinde?
Bedste fjeld hilsener
Martin Vestergaard
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.