11tilføjet af

Fat om bollerne på HI3G Denmark ApS (3)

Hej venner!
Så har vi igen været nødt til at skubbe lidt til Teleselskabet 3 - læs gerne med nedenfor. Har du/I haft lign. oplevelser med deres tumpede kundepleje? Det går jo HELT gal for dem med jævne mellemrum - OK over til brevet til adm.dir. Morten Christiansen (Morten.Christiansen@3.dk)

***
Så den gal igen!
Så er min telefon 45 xxxx xxxx lukket IGEN uden grund. Vi får den samme besked hver gang vi ringer til jeres "kundeservice" at vi må væbne os med tålmodighed indtil der er gået 24h.
Udover at jeg naturligvis trækker nede-tiden fra på næste faktura så er jeg naturligvis tvunget til igen at advare andre brugere om 3´s "serviceniveau" - jeg anbefaler De holder Dem løbende opdateret på ENIRO (http://debat.sol.dk/) hvor der vil tikke et par uforbeholdne kundetilbagemeldinger ind i løbet af dagen + at vi nok lige igen skal have opfrisket folks hukommelse mht. at TV2, DR og EB nok med kyshånd også tager imod.
Lad mig iøvrigt tilføje at vi holder skarpt øje med markedet og: så snart vi kan slippe for 3 + få en mere seriøs udbyder til samme el. lavere pris så er vi smuttet! Stol trygt på det! Vi scanner markedet hver uge og kun fordi vi har nogle specielle behov er vi hos jer!
Vi vil nu IGEN gøre MAKSIMAL publicity skade for jer indtil den igen virker og vi har modtaget en ***skriftlig*** forklaring! Det er (desværre) vores bedste mulighed for at få jer vækket OG vi er RET irriterende at fucke rundt med - you havn´t seen nothing yet!

***

OK - eneste problem jeg kan komme i tanke om er om de så er for dumme el. for hovski-snovski til at forstå at vi mener det alvorligt. At vende sig til offentligheden er på den anden side den *eneste* reelle pression en lille bruger kan øve mod et stort selskab og den talefrihed brnytter vi os så af her IGEN IGEN...
De har fat om bollerne på os ved at lukke en telefon (grundløst) og vi har fat om bollerne på dem ved at skabe bad-publicity! Man kan så filosofere over om hvem der lider størst skade i det lange løb.
Din mening?
tilføjet af

Henvend dig til "kontant" på DR1

- Det er mere effektivt end her.
tilføjet af

Hermed gjort

Tak for tippet - du har måske ret. Det jeg skrev til Kontant var bare i al korthed:
"Gentagende nedlukninger af tlf. uden grund + MAX latterlig sagsbehandling af pop-duller der fatter MINUS!"
Får se om de bider på - chancen er jo nok til at overse.
Hygge,
tilføjet af

Skiftede sidste måned

Hej du
Jeg skiftede tele-selskab sidste måned, efter at have været kunde hos 3. grundlæggende var jeg egentligt tilfreds nok med 3, men jeg ville finde ud af hvilken telefon jeg ønskede at købe ved udløb og ringede derfor til 3's kunde-service. Der fik jeg at vide, at jeg ikke på mit nuværende abonnement kunne købe en ny telefon, efter den 6. mdr.'s bindingsperiode, da jeg efter 3's mening ikke havde haft stort nok forbrug på min telefon. Dette undrede mig, da jeg har haft forbrug på mellem 600 og 1200 kr om måneden. Men det var svaret alligevel - 3 tilbød dog at jeg kunne "få lov til" at købe mig retten til en ny telefon på mit eksisterende abonnement til en mer-pris af 900 kr. Jeg forsøgte at argumentere med kundeservice, og fortælle dem, at jeg kunne jo bare skifte selskab og tage nummeret med mig, og dermed få det bedste af alle verdner uden merpris, og til det var svaret, at eftersom jeg ikke brugte penge nok, var selskabet egentligt ligeglad.
Derefter havde jeg nogle spørgsmål til min regning, hvor jeg bad om en forklaring på at jeg pludseligt blev faktureret for opkald til bla 3-svar, der tidligere havde været inkluderet i mit abonnement, og jeg fik svaret at det var ændret pr. den første, hvilket 3 havde annonceret i diverse dagsblade 3 måneder tidligere (men undladt at sende information ud til abonnenter direkte).
Jeg har valgt at skifte tele-selskab, da jeg ikke synes om måden 3 behandler deres kunder på, hverken i kunde-service, hvor medarbejderne åbenbart får lov til at tale "ned" til kunderne og derudover fortælle kunderne at de ikke er "gode" kunder ved et forbrug på omkring 1000,- om måneden. det skal bemærkes at jeg har ringet til kundeservice max. 4 gange i det halve år jeg havde abonnement ved 3, og derfor ikke bør kunne stå registreret som "besværlig" kunde.
Jeg kan derfor ikke anbefale 3 som selskab, idet vi alle kan få brug for hjælp af kundeservice - og der vil man egentligt gerne behandles ordentligt.
tilføjet af

kontant på DR 1 har forlængst haft 3

i kikkerten, bare ærgeligt at der er så mange idioter der ikke lærer noget.
I kan også se på forbrug i ekstrabladet, der har de også haft en del debat om 3.
ufatteligt, at du kan bruge 1000 kr. pr. måned på telefonfnidder, du må åbenbart have store problemer med at formulere dig.
tilføjet af

Så er det måske tid til opfølgning

for så har det da ikke hjulpet, det de allerede har gjort
tilføjet af

ja tak- 3 er trouble!

jeg blev den lykkelige ejer af en ny 3 mobil- troede jeg!
Ud over at telefonen konstant måtte på værksted, kunne folk periodisk ikke ringe mig op, jeg kunne ikke ringe til dem, jeg kunne ikke sende sms beskeder og netværket forsvandt hele tiden- selvom de påstod der var perfekt dækning hos mig (århus c). I butikken sagde de det var abb fejl og jeg skulle ringe til kundeservice- hos kundeservice sagde de det var telefonen og jeg skulle gå i 3 butikken. efter 6 måneder med ikke funktionel telefon/abb. gik jeg rask ind i en anden butik og købte ny telefon og andet abb hos andet selvskab, og jeg fortryder intet! jeg bliver aldrig kunde hos 3 igen, de er simpelthen for amatør
tilføjet af

så enig så enig

det tog kun 6mdr at opsige et alm abonement hos 3 så jeg føler for dig.
tilføjet af

flabede kundeservice-ansatte

Jeg købte (desværre ) en nokia 6280 igennem 3. Gentagne gange har jeg ringet til kundeservice og klaget over ikke at kunne ringe op eller modtage opkald. Jeg er nærmest blevet stemplet som "teknisk idiot" der havde købt et alt for avanceret stykke teknik. Kundeservice-medarbejderne fortalte gentagne gange at man skulle huske at slukke telefonen mindst 1 gang i døgnet og det var sikkert mig der gjorde noget forkert. ( Det er langt fra den første mobil jeg ejer). Problemet skyldes i bund og grund at de ikke har netværksdækning ret mange steder og det med at den går på tdc´s net fungerer ikke så godt. En kundeservice-medarbejder ( Claes ) fortalte at han da ikke gad at diskuterer det med mig. ( Flabet stodder ). Bemærk iøvrigt også at man ikke kan skrive email til deres kundeservice og klage... Hvorfor mon..?
tilføjet af

Email til chefen for 3

Hvad skete der med din historie❓Har du skrevet til den email, hvad skete der så ?
tilføjet af

Erfaring med 3

>Så har vi igen været nødt til at skubbe lidt til Teleselskabet 3 - læs
>gerne med nedenfor. Har du/I haft lign. oplevelser med deres tumpede
>kundepleje? Det går jo HELT gal for dem med jævne mellemrum - OK over
>til brevet til adm.dir. Morten Christiansen (Morten.Christiansen@3.dk)
---
Ovenstående er klippet fra første post i tråden, jeg har desværre ikke læst noget feedback på brevet til den administrerende direktør, eller resten af historien. Det ville være rart at vide om der er nogen reaktion på den ovenstående email adresse, og hvad den var.
---
Efter at have læst debat-reglerne håber jeg, at ytringsfriheden er essensen af især denne her tråd..jeg synes heller ikke at en stik-hamrende tossethed, skal gemmes af vejen. Pointen er vel, at her skal vi frem med vores utilfredshed og jammer, over 3, og det er kun tab på ytringsfrihed hvis det bliver censureret væk, fjernet, eller slettet. Andre bør læse dette, for at undgå de veje som andre har gået med stor fortrydelse.
Jeg siger det ikke mindst fordi, i starten da jeg havde 3, havde et relativ også 3. Han havde kæmpestore problemer med dem, da han fik regninger for opkald han slet ikke havde foretaget. Det er en lang historie, men naive og tolerante mennesker som vi er(som vi fleste faktisk er), blev alt dette betalt, da det syntes som en for 'gæv' kamp at slås om regninger. 3 nægtede at fjerne regningerne, tro mig!
Jeg har så erfaret, at 3 er bare et typisk ultra-kapitalistisk styret firma, der er totalt ligeglade med service. Deres ansatte sælger deres varer som var det fast food, og det er alt hvad du får for pengene. De mennesker der sælger telefonerne er fuldstændig ignorance, og os som kunder er spist af med dårlige undskyldninger. Det samme er de mennesker der sidder ved kundeservice telefonerne. Evig og altid (undtagen når de for det meste ikke var til at få fat i, altså). Der sker intet og det er spild af tid at snakke med dem.
Det fandt jeg dog tidligt en kur imod:
1: Jeg opgav simpelthen at prøve at få kontakt med 3
2: Accepterede at min telefon var begrænset til standard funktioner.
---
Jeg har oplevet at købe en mobiltelefon, hvor kameraet ikke virkede. Det fandt jeg hurtigt ud af, meget kort tid efter købet. Jeg kunne ikke få telefonen byttet og måtte aflevere den igen, for derefter at købe den i en ANDEN butik. Det var den første telefon jeg købte, og husker ikke andet, end at det var en kedelig affære.
Jeg har som kunde hos 3 ikke oplevet andet end spetakel, når jeg skulle få noget gennemført. Jeg har haft 3 i en del år, og har købt 3 (tre) telefoner hos '3'. Her kommer en beskrivelse af kundeservicen, jeg fik i dag og i går, 23. og 24. April 2007:
Jeg går ind i en 3 butik, jeg vil købe den 4. 3-telefon. Efter at have kigget på deres sædvanlige og ubrugelige - enddog tyverisikrede - dummy-modeller, bestemmer jeg mig for Nokia E65 (Der var dog ingen E65-dummy at 'pille ved').
Jeg bliver vist en pakke med telefonen, som medarbejder ikke vil åbne. "For så skal jeg købe den". Hun peger på det lille runde klistermærke på pakken. Jeg beder om at få lov til at se en tilsvarende telefon, men de har ingen anden telefon at vise mig, udover en ægte Nokia E65 på en pedestal, som der står "NIX PILLE!" på. (Dette er helt normalt i 3 butikker - at man ikke kan få lov at prøve telefonen, før man køber den.
Det er gadehandler-agtige salgsmanerer, og der er absolut ingen kundeservice at hente. Det er 'bare hav papirerne parat'-facon. Selv en stor personbil man kan få lov at prøvekøre, men her hos 3, der kan det IKKE lade sig gøre at prøve en mobiltelefon, der koster praktisk talt ingen penge at købe på stedet som et andet 'coinoffer' fra McDonalds.
Samtidig med at jeg viser billede legitimation, sygesikringsbevis osv. overhører jeg en anden kunde få beskeden: "Et pas vil være rigtig godt!". Efter et stykke tid skal jeg betale med visa-dankort, der sker det at det 'ikke virker', de påstod at mit kort var spærret. Jeg undrer mig over dette, men jeg tror på, mit kort er spærret.
Jeg har ingen kontanter på mig, så jeg bliver opfordret til at tage hen i banken. Hvad for noget❓Jeg har netbank og går ikke i banken, ihvert fald ikke for at vende tilbage igen samme sted. Den lysblonde medarbejder undrer sig over dette. Hun siger noget lignende: "Hvad gør du/vi så?". Jeg siger "Ja, så køber jeg den ikke..". Hun fortsætter med en 'jamen-jamen' kommentar og siger nu har hun oprettet dit og dat.
Jeg kan ikke se problemet, det er vel simpelt nok, når mit kort ikke virker, og jeg ingen kontanter har, at jeg ikke skal have telefonen. Det er midt på måneden og jeg er lige kommet hjem fra ferie i Spanien. Det var lidt ligesom at være i Bangkok; man skal ikke prøve en hat i en gadehandel, for så har du købt den. Medarbejderen får 'vistnok' slettet de oprettelser, hvad end det er for noget <hun har lavet>.
Jeg har i forvejen to telefonnumre registreret hos 3, og min nuværende Nokia 6280 fungerer da også fint. Farvel og tak.
Derhjemme checker jeg mit visa-dankort, som fungerer fint, derfor hæver jeg penge næste dag til at købe den kontant - vel og mærke i en ANDEN 3-butik, da kundeservicen var ad helvede til i den første. Dette har jeg erfaring med at intet hjælper, ikke desto mindre fandt jeg en butik, og her ventede jeg igen. I deres computersystem, stod en eller anden transaktion inklusive ordet 'payment'. Resultatet var, at jeg ikke kunne købe telefonen, og jeg fik beskeden: "Kom igen om 2 dage". Hvad end den første blonde 3-medarbejder havde lavet dagen før, vides ikke, men her var noget som gjorde, at jeg ikke kunne købe telefonen de næste 2 dage. Det var en computerregistrering der var i vejen, var beskeden fra endnu en blond medarbejder.
Ja tak, computer-problemer, er ikke kun alle tiders bedste undskyldning, det er også alle tiders bedste DÅRLIGSTE undskyldning. Herhjemme har jeg 10 Mbits bredbånd og kan sende emails med stor hast. Jeg finder det uforstående, at jeg skal vente 2 dage! Det kunne åbenbart ikke lykkes 3, at slette den transaktion, der <skete eller ikke skete> i går.
I værste fald kunne de have modtaget mine data på et papir, så de kunne rette op på deres system hvornår end de selv har tid til det. Rasende og træt af at prøve at købe en telefon, går jeg, og finder den blå avis på vejen hjem..
Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at 3 er fuldstændige ligeglade med os som kunder, vores <for dem>individuelle potentielle indtægt, og vores rettigheder ser de respektløst til. 3's målgruppe er en hvilken som helst 'gruppe'. Jeg er gået ud af en butik idag, hvor ikke kun 3 har gjort mig irriteret, træt, gal og ophidset. 3 har også mistet en omsætning på på godt og vel 3 tusind kr i dag. Se, jeg havde penge i baglommen da jeg gik! Hvad mister 3, hvis jeg flytter begge mine numre til en af deres konkurrenter❓To kunder plus det løse! Det interesserer ikke 3's ledelse et klap, for der er ingen penge at hente fra en individuel kunde. Service er og bliver individuel - og ikke-eksisterende her.
At 3 er de eneste aktører på deres område her i danmark, er kun med til at gøre dem selv mere ignorante, kapitalistiske, og ligeglade med kunderne. 3's medarbejdere tror, at de vader i kunder, og er ikke blege for at afvise kunder, som en anden bankassistent i banken, eller som en militærmand: "Dumpet, dumpet, dumpet.."
Tilbage sidder man så herhjemme og overvejer hvor man skal flytte vores to mobilnumre hen.. Anbefalinger modtages. Jeg har en ide - at købe en Nokia E65 hos et andet mobilselskab, eller eventuelt blot kontant - for så derefter at blive 'helt færdig med 3' !! Ikke mere '3-mobil' pis!
Video-mobil-telefoni, er noget jeg har brugt 12 gange om året omtrent..
så det er nok ikke så vigtigt med en video-udbyder - førend vi får et alternativ til 3!
---
Det bliver rigtig rigtig spændende at se den næste regning fra 3! Jeg vil vædde 100 kr på, at der er en regningsstigning som følge af deres 'payment' transaktion. Til trods for jeg har forsøgt at købe en telefon og ikke fik noget som helst, siger min intuition mig at der er noget i vente. Og var Jer, er der noget i vente - så er det IKKE en fejl, næh - nogle kalder det ignorance, andre kalder det fupmageri, eller måske en kombination:
- Lejlighedsvis forsøg på fupmageri.
Jeg holder Jer selvfølgeligt opdateret på sagen!
Kommentarer, erfaringer og andet brændbart er meget velkomment.
aero007
---
INFO til alle de grønne, der vil have en 3-telefon:
1: I en 3-butik er der 0 dages returret på en telefon-pakke, der er åbnet.
2: Du kan ikke få lov at prøve den før du køber.
3: På fleste mobiltelefoner, er der garanti for alt indhold er i pakken, ikke at det virker. Chancen for, at du skal tilbage og bytte din telefon er meget stor, ca fifty-fifty. Her er det ikke som med 'låne-biler'. Næh, her kan der gå op til 3 måneder før du får den defekt igen - den erfaring har et af mine relativer.
4: Du skal være sikker på du kan betale inden du bestiller (hav kontanter).
---
Save water - shower with a friend!
tilføjet af

,,n

[:|][:|][:|]
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.