11tilføjet af

Fald i arbejdsstyrke på ca. 39.000 personer

Beskæftigede lønmodtagere på fuldtidsbasis efter sæsonkorrigering.
Kilde: Danmarks Statistik. (Statistikbanken) :
http://www.dst.dk/
2001K1 = 2180.5
2001K2 = 2228.4
2001K3 = 2205.9
2001K4 = 2258.6
2002K1 = 2178.2
2002K2 = 2225.1
2002K3 = 2185.8
2002K4 = 2231.9
2003K1 = 2143.0
2003K2 = 2180.6
2003K3 = 2165.1
2003K4 = 2225.5
2004K1 = 2126.8
2004K2 = 2191.5
2004K3 = 2181.7
2004K4 = 2220.1
2005K1 = 2144.1
2005K2 = 2211.6
2005K3= 2202.0
Som det tydelige fremgår så er der i 2001K3 = 2205.9 i arbejde og i år. 2005K3= 2202.0 i arbejde.
Der er derfor et dokumenteret fald i den samlet arbejdsstyrke på ca. 39.000 personer i 3 kvartal i år 2005. set i forhold til 3 kvartal i år 2001. Det år hvor, regeringen tiltrådte i sin "glorværdige" regerings karriere.
Det laveste antal fuldtidsbeskæftigede havde vi i 1. kvartal i år 2003. Der var der kun 2,143.000 i arbejde.
Det er faktisk under halvdelen af Danmarks befolkning der er fuldtidsbeskæftiget da vi er omkring 5,5 millioner indbyggere.
Hvordan syntes DU, Claus Hjort Frederiksen klare jobbet som Beskæftigelses minister?
Ha’ en morsom dag og en Glædelig Jul
P.S: Nu vil jeg gå en tur med støvsugeren.
tilføjet af

Tankevækkende!

Hej,
Bort set fra at jeg ikke er specielt kompetent til statistik, forekommer dine tal meget overbevisende.
Jeg troede faktisk at flere danskere var i arbejde nu end nogensinde før.
Men ligger tallet anskuet på en kurve egetligt ret konstant? med variationer op og ned?
I hvert fald forstår jeg ikke folk, som brænder for at de stakkels 'muslimske' hjemmegående kvidner skal ud i arbejdsløshedskøen?
f
tilføjet af

der er ikke arbejde til alle.

derfor har vi 900.000 på overførsel...
Klog politik da der ellers ville blive stor ballade i landet.
tilføjet af

Beklager meget

at jeg ikke har læst statistikkerne, men CEZ: Hvordan er det lige det ser ud med befolkningssammensætningen? Har du spekuleret på at kontrollere hvormange mennesker, der er i "arbejdsmarkedsalderen"?
Det er jo fint at postulere at tingene ikke fungerer, men du er samtidig nødt til at se på hvorledes befolkningen er sammensat også. Der er en meget stor del af vores befolkning der, grundet alder, ikke er på arbejde længere. Der er også en del af de der bor i Danmark som slet ikke er på arbejdsmarkedet, eller nogensinde har været det. Om disse kommer det, er desuden tvivlsomt når de ikke selv er interesserede heri.
Desuden vil jeg gerne vide om du personligt synes at målet for et samfund er 100% beskæftigelse? Dermed mener jeg at alle der har nået en vis alder (f.eks. 18 år og ikke under uddannelse) skal være i arbejde? Dette var målet for det gamle Sovjetunionen. Alle blev skam tilbudt et ansættelsesforhold og man kunne også skifte arbejde. Nogle havde endda to eller flere arbejdspladser og fik også flere lønninger herfor, men fælles for meget af det arbejde der blev tilbudt var, at det ikke rigtig havde konsekvenser hvorvidt man producerede noget, eller rent fysisk var tilstede på arbejdspladsen -bare man var skrevet eller stemplet ind ved arbejdstids begyndelse. Blev der så produceret noget af god kvalitet? Blev der produceret moderne teknologi, var de ansatte og ledelsen mon tilfredse?
jeg er sikker på at arbejde ikke kan være hovedformålet med menneskets tilværelse. Det at have et job er ikke nødvendigvis et ultimativt krav og der skal vel også være plads til at man kan holde en lille pause og se sig om ude i verden? - Eller videreuddanne sig? Eller simpelthen bare gå fra det ene arbejde til det andet? Vi skal vel ikke absolut alle være aktive på et arbejdsmarked der skrumper i takt med lønmodtagernes stadigt stigende krav om større lønninger, hvorved landets firmaers konkurrenceevne reduceres og flere og flere arbejdspladser flyttes til billigere produktionssteder?
Jeg synes dette er et oplæg til en god debat og håber at både du og andre (også gerne med profiler)vil gå med ind i den, for der er meget at skæve til når vi beskæftiger os med arbejdsløshedssatitstikker, eller som her: Arbejdsstyrke statistikker.
tilføjet af

Hør her tåbe

Prøv og skriv et brev til ham så??
Han kan jo nok ikke svarer på det med mindre at du har informeret ham om denne debat!
tilføjet af

Svar

Du Skriver:
at jeg ikke har læst statistikkerne, men CEZ: Hvordan er det lige det ser ud med befolkningssammensætningen? Har du spekuleret på at kontrollere hvor mange mennesker, der er i "arbejdsmarkedsalderen"?
Svar:
Nej, jeg har udelukkende set på antallet fuldtidsbeskæftiget. De tal indiker samtidigt det samlet antal arbejdspladser i Danmark, derfor var det et naturligt valg, for mig.
Du Skriver:
Det er jo fint at postulere at tingene ikke fungerer, men du er samtidig nødt til at se på hvorledes befolkningen er sammensat også. Der er en meget stor del af vores befolkning der, grundet alder, ikke er på arbejde længere. Der er også en del af de der bor i Danmark som slet ikke er på arbejdsmarkedet, eller nogensinde har været det. Om disse kommer det, er desuden tvivlsomt når de ikke selv er interesserede heri.
Svar:
Det har intet med antallet af arbejdspladser at gøre, men mere med antallet af, og omfanget af gode undskyldninger. Der er mennesker på 70 år der kan gennemføre et maraton løb. Jeg har kun indirekte fremlagt omfanget af, manglen på arbejdspladser og regeringens manglende evne og vilje til at opfylde befolkningens ønske om flere arbejdspladser.
Du Skriver:
Desuden vil jeg gerne vide om du personligt synes at målet for et samfund er 100% beskæftigelse? Dermed mener jeg at alle der har nået en vis alder (f.eks. 18 år og ikke under uddannelse) skal være i arbejde? Dette var målet for det gamle Sovjetunionen. Alle blev skam tilbudt et ansættelsesforhold og man kunne også skifte arbejde. Nogle havde endda to eller flere arbejdspladser og fik også flere lønninger herfor, men fælles for meget af det arbejde der blev tilbudt var, at det ikke rigtig havde konsekvenser hvorvidt man producerede noget, eller rent fysisk var tilstede på arbejdspladsen -bare man var skrevet eller stemplet ind ved arbejdstids begyndelse. Blev der så produceret noget af god kvalitet? Blev der produceret moderne teknologi, var de ansatte og ledelsen mon tilfredse?
Svar:
Jeg mener at det er godt for mennesker, at de beskæftiger sig med noget de har det godt med, og helst sammen med andre mennesker, som de kan holde ud at være sammen med. Jeg er ked af at du blander Sovjetunionen ind i debatten, da jeg er lodret modstander af en hver form for autotære ledelses former.
Du Skriver:
jeg er sikker på at arbejde ikke kan være hovedformålet med menneskets tilværelse. Det at have et job er ikke nødvendigvis et ultimativt krav og der skal vel også være plads til at man kan holde en lille pause og se sig om ude i verden? - Eller videreuddanne sig? Eller simpelthen bare gå fra det ene arbejde til det andet? Vi skal vel ikke absolut alle være aktive på et arbejdsmarked der skrumper i takt med lønmodtagernes stadigt stigende krav om større lønninger, hvorved landets firmaers konkurrenceevne reduceres og flere og flere arbejdspladser flyttes til billigere produktionssteder?
Svar:
Det har jeg svaret på i det tidligere svar.
Du Skriver:
Jeg synes dette er et oplæg til en god debat og håber at både du og andre (også gerne med profiler)vil gå med ind i den, for der er meget at skæve til når vi beskæftiger os med arbejdsløshedssatinstikker, eller som her: Arbejdsstyrke statistikker.
Svar:
Jeg forsøgte bare at se situationen ud fra en anden synsvinkel en den som er almindelig brugt. I må selv forholde jer til tallene der er 112% korrekte og da de også er de tal som er udregnet ud fra de forudsætninger Danmarks Statistik er blevet enige med regeringen om, så kan man på en måde godt sige, at det er deres egne tal jeg har brugt.
Jeg ikke undlade at sige, at jeg ønsker en anden regering der kan samle et bredt flertal for deres beslutninger. Det vil jo i højere grad opfylde mit ønske om mindre brug af autoritære ledelses former, derfor er det et naturligt valg for mig.
Venlig hilsen og God Jul
tilføjet af

Tak skal du have

Rart at se en så gennemført og let overskuelig argumentation. Gid flere bare gad at gøre som du.
Vi er ikke enige, men det er ikke et problem for mig.
Rigtig Glædelig Jul
tilføjet af

Tåber...

Tåber er der nogle af, hvis ellers man kan og skal dømme udfra enkelte indlæg her under solen, men dette indlæg er da en tand for latterligt!
Glædelig Jul og Guds Fred
tilføjet af

900.000

som for hver dag denne asociale regering sidderr ved magten bliver mere og mere presset på både økonomi og menneskelighed.
En dag bliver presset for stort...... hvordan har regeringen mon tænkt sig at kvæle 900.000 der organiserer sig og for alvpr vil gøre noget ved det? For det VIL ske, organiseringen, det er allerede i gang i det små, men der er aktive mennesker der arbejder på at få de mange små foreninger af pressede mennesker til at gå ind i samarbjede i en strørre paraplyorganisation.
900.000 med fælles mål. De bliver umulige at stoppe.
Problemet er at ingen vil give dem et værdigt liv frivilligt, ikke i denne regering og så har vi balladen, der vil få urolighederne i Paris til at ligne en børnehave på udflugt.
tilføjet af

hej Tomas ;-)

rart at høre fra dig igen...;-)
tilføjet af

jeg var da kun væk

i 2 døgn *griner*
Jobbede med kun 11 timer imellem arbejdsdagene i 3 dage. blev lidt træt i knolden.
tilføjet af

wow...du må være fri i morgen så..zzzzz sove...

det kan jeg sgu godt forstå...jeg troede du var på juleferie...;-)
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.