4tilføjet af

Er blevet blackholet

... hej
Er der nogen her der ved hvad man gør hvis ens mail er blevet blackholet ?
Det er formodentlig min udbyder der pga. fejl i serveropsætning er skyld i problemet. Spørgsmålet er så hvad det er der er blevet blackholet.:
Er det domænet/udbyder ?
Er det min mailadresse ?
eller er det min egen ip ?
Håber nogen kan hjælpe med et svar.
Mvh Jens
tilføjet af

Det...

... er svært at svare på.
Prøv at få vist alle headere i en mail og post den her.
Og så....
Du mener vel blackLISTET? :-)
Du kan være:
- din email
- din IP
- din udbyders server
...der er blevet blacklistet.
Og det kan være en bestemt modtager eller en bestemt server der har blacklistet een af de ovenstående.
Gælder det ALLE du skriver til, eller kun nogle bestemte modtagere?
Ligger de på samme modtagerserver?
tilføjet af

Tak for dit svar

Selvfølgelig har udbyders DNS været nede hele dagen så derfor først svar nu.
Men nej. Det er ikke alle der ikke modtager mine mails. Jeg blev opmærksom på problemet fordi en ven med eget domæne gjorde mig opmærksom på at jeg var blacklistet hos hans udbyder. En anden gang hvor jeg ville udfylde en on-line kontaktformular, fik jeg beskeden at handlingen ikke kunne udføres pga. usikker/ulovlig mail. Så hvor mange der ikke får mine mails ved jeg faktisk ikke.
Jeg bor på den anden side af jorden i et it-uland og udbyderne her (der er 2) er meget uproff. Mit firma fik en komplet installation (af den samme udbyder) incl. egen mailserver og her blev der blacklistet på no-time, så enhver kommunikation var umulig. En hidkaldt netværksekspert fra moderselskabet i DK kunne på 10 minutter finde fejlen og det var at udbyder i serveropsætningen havde sat flueben i "tillad anonymt logon" hvilket havde medført at serveren havde været hacket og brugt som spamserver.
Netværksmanden fra DK prøvede også at sende en sniffer på nettet og han kunne konstatere at der var NUL sikkerhed på netværket. En opringning til udbyder om de to problemer gav det svar, at det var han sådan set ret ligeglad med.
Så summasumarum - det skulle ikke undre mig om udbyder har den samme fejl på egne mailservere❓
Men til mailheadere - hvilke skal du bruge❓fra en hvilken som helst mail eller ??
På forhånd tak for hjælpen.
Jens
tilføjet af

Server

Jeg tror nu nok at hele problemet skyldes jeres opstæning.
P.g.a. manglende sikkerhed i jeres mailserver, er den blevet blacklistet flere steder.
Jeg gætter på at der ikke er meget andet at gøre end at gennemgå headerne i hver mail, der bliver afvist, og se hvem der afviser den, og så kontakte modtageren og prøve at få fjernet jeres server fra deres blackliste.
Ellers nogen her, der har mere erfaring med den slags end mig???
Hygge
tilføjet af

skift af udbyder

... vil det hjælpe ??
Jeg er så pisse træt af denne udbyder og nedetider (min 50%) og den anden udbyder der er her har oppet sig gevaldigt (har jeg hørt). Derfor spørgsmålet om hvad det mon er der er blacket ?
Men tak for dit svar. Desværre får jeg ikke nogen "afvist" kvittering i min mailboks så jeg har ikke rigtigt noget at forfølge ..........
Mch Jens Black
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.