8tilføjet af

Er 342 millioner til kongehuset givet godt ud?

Om vi skal bevare kongehuset er altid en god debat. Og den blev ikke mindre god i januar, da SOL spurgte, om det danske kongehus var 342 millioner værd.

Er det en god investering eller kunne pengene bruges andetsteds? SOL tror ikke, at debatten er blevet mindre god, fordi det er blevet december. Tror du?
Se den gamle debat her::http://www.sol.dk/debat/241-royal-debat/2239491-er-342-mill-til-kongehuset-givet-godt-ud
Glædelig 12. december
[sol] Julenisse
tilføjet af

Næh

Hvis du spørger mig, får du det svar, at det er komplet kuk i kysen at bruge 342 mio. på en institution, der cementerer, at folk ikke er lige meget værd i vores demokratiske samfund. Men desværre er det demokratiske flertal helt uenige med mig, så det må man jo bøje sig for 😕
tilføjet af

Er 342 millioner til kongehuset givet godt ud?

Om vi skal bevare kongehuset er altid en god debat. Og den blev ikke mindre god i januar, da SOL spurgte, om det danske kongehus var 342 millioner værd.

Er det en god investering eller kunne pengene bruges andetsteds? SOL tror ikke, at debatten er blevet mindre god, fordi det er blevet december. Tror du?
Se den gamle debat her::http://www.sol.dk/debat/241-royal-debat/2239491-er-342-mill-til-kongehuset-givet-godt-ud
Glædelig 12. december
[sol] Julenisse

Der er mange fordele ved , at have et kongehus. Der er en meget stor soldater forening , der sympatiserer med kongehuset. Sådan har det været i rigtig mange år. Glædelig 12.dec.
tilføjet af

Grandgrandfætter til Graubøllemanden

skulle populationen have skiftende præcidenter som fx lars rasmussen hin forhenværende statsminister med visse flotte boner på smøger og værtshusvæsker❓eller sådan en som forhenværende statsminister anders rasmussen med sin børnehavepædagog kone❓
[l]
nu er de ude af billedet igen og inde er sådan en som den nuværende statsminister og hendes regerings medlemmer samt deres og andre politikeres statister, spindoktorer, slufører og coaches :
[l]
hvem og hvad financierer det demokratiske folketing for perioder af maks fire år før der skal vælges igen : udadtil koster driften af folketinget en milliard om året men hvem tror på der er et regnskab med alle poster på❓
[l]
og hvad vil omkostningerne være med en præcident fire år ad gangen med ret og behov for pension MED MERE (meget megte mere) ved aftrædelsen
[l]
hvad har en præcident brug for, kontanthjælp er vel ikke nok ?
hvad andet har en præcident nødig at kunne og skulle lære❓(og hvad koster det at lære vedkommenet diverse færdigheder ?)
en præcident og en præcidentfamilie skal så også være et partimedlem og dermed have visse politiske opgaver og pligter(og hvis de ikke skal snyde vedkommenet er vedkommende præcident gang på gang, valg for valg nød til at være ikke bare rigtig kolg men godt begavet) virker det som om de godt begavede er meget aktive og succesive i demokratisk politik (har samfundet flere hundrede tusinde arbejdsløse . . . . som følge af politiske løsningsmodeller?)
[f] [f]
350 millioner er vel omtrent hvad de sagsbehandlere der har lavet fejl i kommunale børneungesager har brugt af arbejdstid på fusk, sjusk og måske kun halvdelen af hvad de er berettigede til at få udbetalt i feriepenge oven i deres faste månedsløn.

fyr hellere de kommunomer der laver fejl i kommunale børneungesager og spar samfundet for at spilde penge på løn til fejl, fejl og atter fejl . . og ikke mindst de stride konsekvenser af fejl i kommunale børneungesager som man er så lidt uddannet som social taber at forholde sig til når man oveni købet har familiære og sociale problemer . .
[f] [f]
. . solfangere og jordvarme på slottene . .
tilføjet af

NEJ, NEJ OG ATTER NEJ!!

Det er slet ikke rimeligt, at der findes en ophøjet familie, der lever i sus og dus for mine skattekroner. Og ja, så kan I bare kalde mig misundelig. Men hvem ville ikke gerne overtage deres livsstil??
Den post skal være tilgængelig for alle.
tilføjet af

Danskere med mindreværd behøver dette vanvid

Institutionen har intet med demokrati at gøre, men er en underholdningsinstitution for gamle damer og danskere med mindreværd.
Det er det glade vanvid, at vi år 2011 har en ophøjet familie, som ikke har andre kvalifikationer end de er født af den familie der undertrykte og udplyndrede den danske befolkning i flere hundrede år. Familien stod i spidsen for en forhadt adel i Danmark, som med kongehuset i spidsen brugte den danske befolkning som stavnsbundne slaver.
Hvad hylder vi familien for ????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
tilføjet af

Såe, hvorfor det

Du må naturligvis mene hvad du vil, men jeg vil sandelig håbe jeg også må have min mening.
Mindreværd, sådan en gang sludder, kan du ikke tåle andre har en anden mening end du uden at genere folk. Jeg tror faktisk det er dig, der har en mindreværdsfølelse, siden du har så svært ved at tolere andres meninger.
tilføjet af

Vores forfædre

hyldede ikke den familie der gjorde, de var stavnsbundne slaver.
Adelen med kongehuset i spidsen undertrykte jo den almindelige danskere på det groveste. Folk gik sultne i seng og levede under de usleste forhold man kunne forestille sig imens den sindssyge kongefamilie levede i sus og dus.
Idag lever efterkommerne af denne familie stadig i sus og dus uden andre kvalifikationer i livet end de er født. Hvis dette ikke er vanvittigt ved jeg ikke hvad vanvittigt er.
Hvis der ikke var folk i dette land med mindreværd ville dette vanvid være afskaffet, da demokratiet blev indført i Danmark.
tilføjet af

Vores forfædre

Erna, du vil gerne holde liv i tråden? hahah
Det er hårdt arbejde at være i mindretal.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.