30tilføjet af

Enhedslisten siger 30.000,- kr om måneden

til arbejdsløse, igen er Frank Aaen ude af trit med virkeligehedens
verden, hvordan kan man sige noget så dumt!, men på den anden side hvis vi få flere arbejdsløse så stemmer de jo nok på Enhedslisten.
tilføjet af

Nu har enhedslisten

jo altså nogle underlige holdninger - dem kan man ikke regne med... der er vist ikke mange, der kan gå hen og tro, at de har noget reelt at byde på. Det er mest en flok misundelige mennesker, der ikke tåler at nogen har mere end andre og så går de helt over gevind.
tilføjet af

retfærdighed

Lønmodtagere er de mest sårbare når ansvarsløse arbejdsgivere, politikere og finansfolk fører landet i krise, så selvfølgelig, skal de have en understøttelse, så de ikke skal gå fra hus og hjem.
Idag ligger understøttelse på ca. 15000 kr før skat, fordi danske lønmodtagere af den borgerlige regering anses for dovne og utroværdige: slogan fra de borgerlige er , at den er så lav fordi "det skal kunne betale sig, at arbejde", men sandhedener, at de borgerlige hellere vil give skatteydernes penge til fupfirmaer og banker.
En indtægt på 30.000 kr giver omkring 10.000 kr pr. måned i statskassen afhængig af fradrag . På 10 år er det ca en million i skat pluds det løse såsom afgifter, moms, vægtafgift og deslige.
Så mon ikke staten har råd til en ordentlig understøttelse til mennesker, der er kommet i nød.
Men det er den gode vilje der mangler fra de borgerlige.
tilføjet af

De dovne må ud først

Så derfor er det godt med en understøttelse, som er lille på den måde belønnes de dygtige, hvis ikke det er på denne måde, er der ingen grund til at gøre en indsats.
De høje lønninger vi har her i landet, kræver en stor indsats også fra offentlige ansatte, når i går rundt og laver ingen ting, så tag uddannelse i virksomhedsøkonomi, uden det burde i ikke have stemmeret.
tilføjet af

Danskere er ikke dovne.

Men kendt over hele jorden for arbejdssomhed.
Endnu engang VKOs propaganda for at stjæle lønmodtagernes surt tjente penge som skat og så sætte dem på sulteløn, når de er så uheldige , at miste deres job.
tilføjet af

hvadbehager?

"uden uddannelse i virksomhedsøkonomi burde I ikke have stemmeret"? Uhadada, og jeg som lige er dimitteret i et ganske andet fag efter tre års gymnasieuddannelse, nogle ekstra hf enkeltfag og et års åbent universitet bare for sjov, samt femårig universitetsuddannelse og mængder af frivilligt socialt arbejde samt selvfølgelig lønarbejde.
Jeg er da glad for, at du ikke bestemmer, for jeg mener nu nok at kunne have lov til at have en mening om mit samfund. Og min stemmeret har tyve års jubilæum i år[f]. Den er jeg glad for.
tilføjet af

dimittendsats

2900 per uge før skat- minus bidrag til akasse og fagforening (fradragsberettiget). Bare til orientering😉
tilføjet af

Fradrag

for studiehjælp.
Jeg er klar over den lille dimmitendsats, som dog er større end studiestipendier og skal ikke tilbagebetales.
En arbejdsløs der har været 30 år på arbejdsmarkedet får kun 3000 mere pr. måned som arbejdsløs og en pensionist får ca. 10000 hvis han er alene og ca. 5000 kr hvis han er samboende eller gift.
Så det er ikke til velfærd for borgerne VKO vælger, men penge til den kæmpe arbejdsløshedindustri af selvstændige firmaer, der er dukket op med fordummende kurser. Dem betaler arbejdsløse også.
tilføjet af

Så skal jeg da til at være arbejdsløs

Hvorfor knokle en vis part ud af bukserne, når man kan få næsten lige så meget ved at fede den hjemme i sofaen?
tilføjet af

Arbejdsløs

Er ellers super glad for mit job, men hvis arbejdsløse skal have mere i løn, end den største løngruppe i Danmark, som er den mellem 22.000kr og 26.000kr om måneden, så tror jeg seriøst Danmark får et problem.
Hvor skulle alle de penge også komme fra? Og hvordan har de planer om at folk skal have lyst til at arbejde, når man får mere i løn ved ikke at arbejde?
Tja.. jeg vil nu mene at det er et provokationsforslag, frem for noget som helst andet.
tilføjet af

Kunne man få et link?

vil gerne læse nærmere.. så pjattet synes jeg nu heller ikke Aaen plejer at være?!
tilføjet af

Det handler om rimlighed.

Kære Minna.
Jeg personligt stemmer ikke på Enhedslisten på grund af deres til tider helt urealistiske forslag, men det ændre ikke på der kommmet alt for store økonomiske og sociale modsætninger i det danske samfund.
Men det ændre man nu ikke på ved stille et sådan lovforslag og jeg er ganske overbevist om selv de fleste arbejdsløse vil opleve det som forkert hvis de skulle modtage så mange penge for ikke at lave noget.
Der hvor samfundet derimod skal sætte ind er på uddannelses området og det sociale miljø som folk lever i og i dag bliver mennesker i det offentlige system behandlet uden respekt og deres personlige udvikling går i stå[:*(].
tilføjet af

AstmaliZten

Nu er de jo bekendt for ikke at være de skarpeste knive i skuffen og deres ønskesamfund ligner en blanding af DDR og Saudi Arabien.
tilføjet af

Pjattet?

En nar er og bliver en nar.
tilføjet af

det jeg synts en ide god

vi ikk brug pistul tilskyde ik roker we ikke kæmppe om hash,vi allah kør i bmw.
tilføjet af

En god ide

Stemmekvæget og andre idioter, vil stemme på os.
Vi får over 90 mandater, så kan vores ekspert, Asmaa få indført sharialoven, som alle tomhjenede danskere kan lære, hvad islam er. og den er god.
tilføjet af

Du glemmer en ting!

Hvor mange tror du så arbejder i butik, rengøring eller børnepasning derefter?!?!
For ingen af dem for så meget før skat.................
tilføjet af

skriften på væggen

Enfoldighedspartiet har set skriften på væggen. De er godt klar over at de ryger ud ved næste valg, jeg håber at de tager de radikale med ved samme lejlighed, derfor dette forslag
tilføjet af

helt

rigtigt set, og det kan pladderhumanisterene med lange uddannelser i Enhedspartiet -Kommunist partiet ikke fatte
tilføjet af

det

værste er at idioter som Frank Aaen sidder og tjener langt over en halv mio på at kommer med forslag som en fra 1 klasse kunne kommme med.
tilføjet af

og hvem har

gjordt det bedre med hensyn til skat de sidste 40 år, så længe der har siddet S og R ved magten er man sku blivet flået i skat, er du 10 gammel? eller har du også levet da Anker J og Poul Nyrup sad ved roret, så har du nemmelige oplevet verdens højeste skat.
tilføjet af

Fede tider i vente

det havde jeg aldrig troet ....
Fra nu af stemmer jeg på Enhedslisten.
Jeg er nemlig næsten lige blevet far, og sådan en lille én vil man jo gerne tilbringe noget tid sammen med.
Men ak - de små koster jo også penge, så farmand må tage på arbejde.
Lige nu tjener jeg ca. 40.000 kr. om måneden før skat.
For det skal jeg arbejde 37 timer om ugen (for det meste lidt mere)
Inkl. transport er jeg væk i MINIMUM 45 timer mandag til fredag.
Med Frank ved roret vil jeg kunne blive fyret, og så tilbringe hele dagen - hver dag - sammen med den lille ny.
10.000 kr. før skat vil jeg gå ned i indtægt.
Men med den lavere skat på en mindre indkomst på 30.000 kr., vil gøre nettobeløbet næsten identisk med det jeg har nu.
Det kan ikke blive bedre - næsten fuld løn på hvad man kan kalde tidsubegrænset børnepasningsorlov
Den tager jeg.
Og så vil jeg ellers gøre som Frankedrengen: Lukke øjnene for problemet med hvem der skal finansierer gildet.
tilføjet af

ud med

Frank Aaen, vi kan ikke havde så ukloge politiker siddende i folketinget
tilføjet af

Børsen

har en artikel om det
tilføjet af

en nar er en nar og et svar er et svar

Men dit svar er pjattet😉 Politisk debat skal op på et liidt højere niveau for at kunne tages alvorligt,og jeg er så temmelig sikker på at Aaen ganske er klar over, at det forslag ikke er realistisk
tilføjet af

Regeringen gør hvad den kan

for at skabe arbejdsløshed og dermed styrke EL
Mens EL gør hvad de kan for at undgå vælgere,
med deres urealistiske forbiere
(for man kan jo ikke kalde det for mål vel?)
tilføjet af

SF blev skabt for at splitte

Social demokraterne.
El blev skabt for ikke at latterliggøre SF alt for meget,
Pauseklovnene skulle jo nødigt ødelægge hele forestillingen.
DF blev også skabt for at dele Socialdemokraterne
og Nyrup gjorde det tydeligt at al samarbejde var umuligt,
så det styrkede regeringen endnu engang.
hvis DF og sosserne får lov at samarbejde er det slut med AFR.
i stedet for "EU" skulle vi tænke på at skabe "SU" (Skandinavisk Union)
tilføjet af

har du tænkt på

at nogle af de partier måske kunne grunde i ideologisk uenighed med eksisterende partier, og ikke var skabt for at splitte nogen?
tilføjet af

Nyt parti

Nu vil jeg lige sige - ik.
Jeg har udtænkt et nyt parti - ik
Det hedder dansk totalidiotisk parti - ik
Alle skal være millionærer - ik.
Så vi trykker en million kroner til hver dansker - ik
Som vi sender med posten - ik
Når så alle er millionærer, er det nok ikke alle der vil arbejde - ik
Så er der ingen arbejdsløse - ik
tilføjet af

Nej Trunte det har jeg faktisk aldrig tænkt over

tak for at du påpeger det for mig
det ville jeg aldrig kunne have tænkt på selv.
tilføjet af

hvorfor lukker han så

sådan noget lort ud, jeg tror også godt han ved at det ikke holder vand,
men det gavner ham ikke at siger sådan, man det er vi mange der er glade for.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.