23tilføjet af

Den gode gamle traver - De 144.000

Nu har ftg som sagt, at der ikke kan være uenigheder blandt folk som læser Bibelen.
Jehovas Vidner har en herlig lille flok af udvalgte til at skulle til himmels, en eksklusiv VIP-gruppe kan man næsten sige.
144.000. består den af, eller rettere, bestod den af. For efter som tiden er gået, er der som forventeligt faldet en hel del fra og Jehovas vidner står med et forklaringsproblem når disse uddør.
Nej bestemt gør de ej, for Brooklyn (vagttårnet) er sandelig opfindsomme og kan forklare både i øst og i vest som de altid har gjort.
Se på statistikken og bemærk komikken i, at antallet af Jehovas udvalgte stiger, under Brooklyns ledelse.
YEAR PARTAKERS
2000 8661
2001 8730
2002 8760
2003 8565
2004 8570
2005 8524
2006 8758
2007 9105
2008 9986
2009 10857
2010 11202
2011 11824
Jo man må give Jehovas Vidner, at de må være stærke i troen, siden de ikke alene er holdt op med at dø, men også ligefrem bliver flere af de tilbageværende udvalgte [???] 😃
Har man lyst til, at se hvilke håbløse bortforklaringer Brooklyn bruger, så vil jeg anbefale videoen på denne side:
http://www.jwfacts.com/watchtower/memorial-partakers.php
Jeg tvivler på at nogle af vores vidner tør gå ind og studere den, men håb er der vel altid.
mvh multani
ps. Videoen er på engelsk
tilføjet af

Hvorfor har du svært ved at forstå dette, Multani

De 144.000 kan du læse om i Åbenbaringen kapitel 14. Det er dem der er blevet købt fra jorden og som skal være sammen med Jesus kristus i himmelen. (Åbenbaringen 14:4)
De andre tal er dem der tager aktivt del i Herrens aftensmåltid ved at nyde symbolerne ved den årlige højtid til minde om Herrens død. Dette tal er ikke statisk, men ændrer sig fra år til år, hvorimod de 144.000 er et statisk tal som du finder i Bibelen.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Hvorfor har du svært ved at forstå dette, Multani

Den skal jeg lige forstå. Du siger altså, at dem der spiser af brødet slet ikke hører til de 144.000?
Hvorfor siger I så det er dem der skal spise af brødet?
tilføjet af

Hvornår har jeg sagt det?

ftg
tilføjet af

Hvornår har jeg sagt det?

Det syntes jeg lige du antydede, men jeg er enig i du ikke svarede klart - det gør du jo forøvrigt aldrig. Men så spørger jeg dig direkte:
Er det ikke korrekt at I mener, kun de som hører til de 144.000 bør spise brødet?
tilføjet af

Hvorfor har du svært ved at forstå dette, Multani

Forklaringen er vel lige til! Ftg ved ikke, at der kommer en ny forståelse af læren om de 144.000, at indsamlingen af denne forsamling begyndte med Russell, så det giver jo lidt rum for nytænkning .... .... og skulle det knibe med pladsen, kan man jo altid ændre det til enten at indsamlingen først begyndte i 1914 ..... og går det helt galt, at tallet er symbolsk, som så meget andet. Der er stadig høj underholdningsværdi ved Jehovas Vidner mange år frem endnu. Velkommen til virkeligheden :-)
tilføjet af

Hvorfor har du svært ved at forstå dette, Multani

Det kunne siær være morsomt hvis de finder frem til at tallet 144.000 er symbolsk, eftersom det er hvad alle andre har vidst i århundreder...
tilføjet af

Hvorfor har du svært ved at forstå dette, Multani

Det kunne siær være morsomt hvis de finder frem til at tallet 144.000 er symbolsk, eftersom det er hvad alle andre har vidst i århundreder...

Damm, så røg den mulighed ..... Jehovas Vidner vil jo ikke være eller tænke som andre, .. .. .. .. men den kan de måske alligevel finde en løsning på. Jeg mener, de påstår jo også at de tror på én gud, selvom deres teologi viser, at de har mange guder, .... he he he, .. .. ..
tilføjet af

Hvorfor har du svært ved at forstå dette, Multani

Jojo, de kan jo stadig fastholde at de 144000 er dem i himlen, medens den store skare er dem på jorden. Så er de stadig anderledes end alle andre, selvom de er kommet til fornuft i et enkelt delspørgsmål...
tilføjet af

Hvorfor har du svært ved at forstå dette, Multani

Jojo, de kan jo stadig fastholde at de 144000 er dem i himlen, medens den store skare er dem på jorden. Så er de stadig anderledes end alle andre, selvom de er kommet til fornuft i et enkelt delspørgsmål...

Shit !!! Hvad er det jeg er gået glip af 😃
tilføjet af

Den gode gamle traver - De 144.000

Hej Multani

Jeg tror alle der tilhører Jesus, vil komme med ham - ikke kun 144.00
Jehovas vidner hat mange problemer med deres forståelse, og de 144.000 er kun en af deres problemer.
Alle deres falske profetier, som de ikke fik ret i - de lever i én stor løgn.

Johs.14

v1 Jeres hjerte må ikke forfærdes! Tro på Gud, og tro på mig! v2 I min faders hus er der mange boliger; hvis ikke, ville jeg så have sagt, at jeg går bort for at gøre en plads rede for jer?
v3 Og når jeg er gået bort og har gjort en plads rede for jer, kommer jeg igen og tager jer til mig, for at også I skal være, hvor jeg er.
v4 Og hvor jeg går hen, derhen kender I vejen.«
v5 Thomas sagde til ham: »Herre, vi ved ikke, hvor du går hen, hvordan kan vi så kende vejen?« v6 Jesus sagde til ham: »Jeg er vejen og sandheden og livet; ingen kommer til Faderen uden ved mig.
v7 Kender I mig, vil I også kende min fader. Og fra nu af kender I ham og har set ham.«
God weekend [sun]
tilføjet af

Nå, det synes du?

Jamen så har du altså igen taget fejl.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Indsamlingen begyndte i det Første Århundrede.

Det er kun et fåtal af nutidens mennesker der bekender sig til denne gruppe.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Indsamlingen begyndte i det Første Århundrede.

Kun et fåtal af nutidens mennesker bekender sig til denne gruppe.
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Nu er jeg forvirret !?!?!

Det syntes jeg lige du antydede, men jeg er enig i du ikke svarede klart - det gør du jo forøvrigt aldrig. Men så spørger jeg dig direkte:
Er det ikke korrekt at I mener, kun de som hører til de 144.000 bør spise brødet?[/quote]
[quote="ftg" post=2563927]Jamen så har du altså igen taget fejl.
Med venlig hilsen, ftg.

Nu er jeg forvirret!
Ud fra de skriverier der har været her på sol.dk og ved at søger lidt på nettet har jeg fået den opfattelse, at Jehovas Vidner mener/tror, at det kun er de medlemmer der bekender et tilhørsforhold til gruppen "144.000" der deltager i Jehovas Vidner årlige fejring af nadveren. Og det er også sådan jeg forstår Sebl.
Så når ftg nu siger at Sebl tager fejl, vil jeg spørge: Hvad tror Jehovas Vidner på med hensyn til deltagelse i navermåltidet?
tilføjet af

Den gode gamle traver - De 144.000

Hej Multani

Jeg tror alle der tilhører Jesus, vil komme med ham - ikke kun 144.00
Jehovas vidner hat mange problemer med deres forståelse, og de 144.000 er kun en af deres problemer.
Alle deres falske profetier, som de ikke fik ret i - de lever i én stor løgn.

Johs.14

v1 Jeres hjerte må ikke forfærdes! Tro på Gud, og tro på mig! v2 I min faders hus er der mange boliger; hvis ikke, ville jeg så have sagt, at jeg går bort for at gøre en plads rede for jer?
v3 Og når jeg er gået bort og har gjort en plads rede for jer, kommer jeg igen og tager jer til mig, for at også I skal være, hvor jeg er.
v4 Og hvor jeg går hen, derhen kender I vejen.«
v5 Thomas sagde til ham: »Herre, vi ved ikke, hvor du går hen, hvordan kan vi så kende vejen?« v6 Jesus sagde til ham: »Jeg er vejen og sandheden og livet; ingen kommer til Faderen uden ved mig.
v7 Kender I mig, vil I også kende min fader. Og fra nu af kender I ham og har set ham.«
God weekend [sun]

Ja men det er så sandt, og Jesus selv fortæller os det jo netop helt tydeligt her i dine eksempler, hvordan man så kan lade sig forvirre og vildlede i den grad er mig ubegribeligt til tider.
og god weekend til dig også
mvh multani
tilføjet af

Nu er jeg forvirret !?!?!

Jeg tilslutter mig din undren.
tilføjet af

Gåden bliver større og større.

Hvad er det sebl har sagt, og som jeg ikke har sagt?
Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Gåden bliver større og større.

Du er en mærkelig, mærkelig mand! Kunne du ikke nedtone dit overinflaterede ego lidt og bare svare på spørgsmålet?
Hvorfor insisterer du på at føre dig frem som kong gulerod? Det er da klart du samler på fjender med den facon. Svar dog på de spørgsmål du bliver stillet, så ville der være en reel mulighed for at folk faktisk lyttede til det du fremfører!
tilføjet af

Lyseslukker

Se på statistikken og bemærk komikken i, at antallet af Jehovas udvalgte stiger, under Brooklyns ledelse.

Antallet af salvede er det eneste tal der stiger i Vagttårnets statistik. Alt andet ser sølle ud og nu vil de også lukke de nordiske afdelingskontorer. Der er tilbagegang over hele linien. Det er en sølle sekt.
Men hvorfor tage den sidste glæde fra dem?. Vagttårnslivet er surt nok i forvejen. Stive klokketimer i rigssalen hver uge, med stof som går ind af det ene øre og ud af det andet.
tilføjet af

Den gode gamle traver - De 144.000 og én

Den eneste grund jeg har hørt til at antallet af Jehovas udvalgte stiger er at nogle af dem der er faret til himmels har syndet deroppe og derfor " smidt ud ", så må han jo finde nogle flere her på jorden ( 11.824 - 8661 = 3163 ) 3163 det er mange der har syndet !
Jeg har overhørt en samtale mellem nogle ældste der diskuterede om alle de der nød symbolerne til en mindehøjtid, i Lyngby menighed, skulle tælles med - de kom frem til at den ene IKKE skulle tælles med - tankevækkende
tilføjet af

Hvorfor har du svært ved at forstå dette,ftg

Kan tallet 144.000 mon være symbolsk
tilføjet af

Den gode gamle traver - De 144.000

Jeg tror alle der tilhører Jesus, vil komme med ham - ikke kun 144.00, ...................

Hvorfor skriver biblen det så, hvis det ikke passer eller det drejer sig om noget helt tredie?
tilføjet af

Hvorfor har du svært ved at forstå dette,ftg

Kan tallet 144.000 mon være symbolsk

Nej, det kan ikke være symbolsk. Ellers ville biblen slet ikke nævne det eller også ville man skrive at det er symbolsk. Det er meget bogstaveligt og antallet af engle der ikke er faldet ved syndefaldet. Punktum.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.