1tilføjet af

De 144.000 (steder hvor JV ikke følger bibelen)

Jeg fandt lige en god film om emmet.
http://www.youtube.com/watch?v=zJ0dRMXYLes
Apropo, det at Jehovas vidner laver om på jesus ord, og gør at det kun er de 144000 jesus døede for og ikke alle de andre, er jo noget vrøvl, sekten jehovas vidner kommer med. som jesus selv siger det.
v13 Ve jer, skriftkloge og farisæere, I hyklere! I lukker Himmeriget for mennesker. Selv går I ikke ind i det, og dem, der vil ind i det, tillader I det ikke. Matt 23
Bort set fra at jehovas vidner ikke er skritkloge, så gør de ligesom farisærene, de vil ikke selv ind i det, og de forbyder andre at komme ind i det.
tilføjet af

Hej sveland

det er et glimrende sted, du henviser til. Jeg har selv "diskuteret" flere af tingene med vidner. De betragter i høj grad bibelen som en slags profetisk regnebog og kommer derfor altid ud i store, uforusete problemer, men da de er så autoritetstro og ukritiske (m.h.t. egne paroler, men vaks ved havelågen, når det gælder andres fejlslagne paroler) snakker man ud i det blå, for noget dækkende svar får man ikke, da det selvfølgelig ikke gives - kun gentagne ytringer om,at sådan forholder det sig nu.
Men jeg håber, at potentielle vidner, der ser det, vil tænke sig om en gang eller to.
Venlig hilsen Dirk 🙂
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.