7tilføjet af

Danmark har tab 180.000 arbejdspladser

Siden krisen startet, det vil sige at de 35.000 arbejdsløse der var inde krisen + de 180.000 er 215.000 arbejdsløse i dag og der er 130.000 langtids syge, så mange i dag er ikke på arbejdsmarkedet.
Lønnen er også på vej ned, så det bliver færre og færre skatteindtægter.
Det ser ret sort ud for den danske økonomi, hvad kan vi gøre ved det ?
tilføjet af

Jeg har opgivet

Danmark bliver et fattigt land. Vi skal være heldige, hvis ikke vi går fallit.
tilføjet af

løsning

Den offentlige sektor skal effektiviseres! Så nemt er det😉
tilføjet af

Og det skide HUL.

Alle bliver advaret imod "billig" polsk arb-kraft, det er "fy-fy-skamme" at bruge billig polsk arb-kraft, men HOVSA, hullet/tunnellen til tyskland, den skal ligesom laves i polen, Pga så sparre staten 3,7- milliarder- Kr, hvad er det for noget, er det kun Alm. menesker der ikke må sparre.
Ja!, undskyld, men!, havd bilder de sig ind, vi Danskerene skal betale milliarder- Kr for at nogle underbetalte polakker skal lave en tunnel mellem Danmark og tyskland, og hullet er/skal være Dansk, det eneste job der bliver til de Danske håndværker er at lave og sætte nogle bænke op nede på havnen i Rødbyhavn som Danskerene kan side på, når de skal se udlænningene arbejde/knokle røven ud af deres bukser for Danske -Kr.
Venlig Hilsen Poul Jørgensen
tilføjet af

Forlade den synkende skude

Hvad ellers?
tilføjet af

Hvilket er ret godt gjort

Hej,
Det er ret godt gjort at tabe 180.000 arbejdspladser, når vi har 180.000 arbejdsløse, inklussive dem på aktivering ect.
http://borsen.dk/nyheder/oekonomi/artikel/1/189776/faerre_arbejdsloese_-_flere_ledige.html
Sat i forbindelse med at Danmark har behov for minimum 100.000 arbejdssøgende, for at undgå lønstigninger som væsentligt vil forringe vores konkurrenceevne, og at 50.000 af ovenstående 180.000 er i aktivering, løntilskud eller lignende. Ligger vi egentlig ret godt på ledigheds tallene.
Sammenligner du de 180.000 arbejdssøgende som er der nu, med de 35.000 arbejdssøgende som var der på toppen af højkonjekturen, lyder det af meget. Men der var situationen ikke holdbar.
Med venlig hilsen
Ieet
tilføjet af

aner det ikke

Det er ret fucked op, jeg prøver at finde mig et studiejob for tiden, og det har vist sig at være svære end jeg regnede med.
tilføjet af

Problemet løst.

Problemet er at vi har over ½ million indvandrer, såkaldte gæstearbejdere, mange illegale, hvor af en meget stor del sidder i spjældet grundet kriminalitet, 75% af resten vil ikke arbejde, bare forsørges. Vi har i tonsvis af såkaldte bekvemmelighedsflygtninge, som bare skal returneres omgående, i stedet for mange år her med tonsvis af ankeinstanser hvor de bare bliver ved at være her, og stjæler som ravne.
Der er kun een vej: HJEM MED DEM OMGÅENDE VED INDTRÆDEN HER I LANDET.
Så hvordan løser man så problemet?
Hjem med indvandrene, start med Araberne og Afrikanerne, derefter de østeuropæiske, så er arbejdsproblemet løst.
Samtidig sparer samfundet milliarder af kroker.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.