9tilføjet af

ALDRIG REJS MED TYRKIET EKSPERTEN!!

Hej alle brugere!
Jeg ønsker virkelig for Jer, at i aldrig rejser med de svindlere!!
Jeg har gjort det én gang og JEG GØR DET ALDRIG IGEN.
De snyder og bidrager en stort!!
Min kæreste og jeg skulle på en god ferie sammen og havde sparet op længe.
Vi fandt så en rejse til Gran Canaria og får en fra tyrkiet eksperten til at booke os ind på et hyggeligt hotel hjemmefra.
Da vi så kommer til vores hotel har hende fra tyrkiet eksperten ikke booket os ind, selvom det var hvad vi havde betalt for!! så vi sidder i to timer og venter på hvad der så skal ske.. vi ringer til vores guide og han siger der ikke er andet for, end at vi må over på et andet hotel på den anden side af bjerget og han lovede at det var samme standard.
Han sagde han ville bestille en taxa til os, men i stedet kommer der en ældre mand i hans lille varevogn (?). Han kører os over til et hotel og siger "det er her. receptionisten vil lige have frokost, men er tilbage om 10 min". det godtog vi så, men var godt rasende og gik ind.. der kom ingen receptionist efter 10 min.. først efter godt to timer dukkede der én op. det viste sig så, at manden havde kørt os hen på det forkerte hotel!!! så han kom efter os igen og kørte os hen til det rigtige.
Da vi så kommer over på den anden side af bjerget er der ingen sol....
og vi kom over i en bygning hvor der ikke boede nogle mennesker, bygningen var nemlig til salg!! poolen var beskidt og ulækker. vores værelse var ikke rengjort, billederne var kastet på væggen. køleskabet lugtede og var ødelagt, gardinerne ud til tereassen var hullede og gardinerne i soveværelset var indsmurt i noget som lignede blod/lort?!? og badeværelsesdøren kunne ikke lukkes. DET VAR SÅ ULÆKKERT. Vi ringede som det første til ham guiden og sagde, at det kunne de simpelthen ikke byde os! han lovede han ville rykke os til et andet hotel..
der skete ikke noget ... så vi måtte blive og sove på værelset.. der var ikke andet for.
dagen efter kontaktede vi dem igen og han sagde han ville flytte os i løbet af dagen..
vi havde ikke pakket ud, så vi var klar til at blive flyttet. så vi sad bare ude på terassen og ventede besked fra dem.. vi hørte stadig ikke fra dem..
så min kæreste kimede dem ned indtil der var en guide som tog den og lovede vi ville få et nyt hotel, som var over standard af det som vi havde betalt for og at vi samtidig ville få bil osv.. og at han ville prøve at rykke os.. Han rykkede os aldrig så vi måtte sove der endnu en nat. om natten fik vi dog en sms fra ham, hvor han bedte os mødes med ham i receptionen kl. 09:00. Så vi stod tidligt op og gik derned.. Ingen guide var der ... Vi ventede en time og han var stadig ikke dukket op. Først efter 1 time og tre kvarter kom han og sagde han havde haft en ret hektisk morgen.
Vi prøvede på fornuftig vis at forklare ham, at det simpelthen bare var fuldstændigt og aldeles uacceptabelt af dem. han lovede at rykke os tilbage på det hotel vi havde booket kl. 12. Så vi stod klar ude foran lidt i 12 for at være på den sikre side..
og de kom ikke og hentede os som lovede ...
vi ringede til dem og han sagde "slap nu af, jeg skal jo lige finde ud af det hele".
så vi stod ude på gaden i varmen indtil kl 13, og der kom stadig ikke nogen, så vi ringede igen og guiden bedte os om at bestille en taxa som de nok skulle betale.
SÅ ENDELIG kom vi over til hotellet, som vi havde bestilt, men guiden var ikke til for at tage imod os og der var ingen receptionist, så der stod vi også og ventede i lang tid.
DVS. vi stod i standby for tyrkiet eksperten i 3 dage!! 3 dage blev fulstændig ødelagt!! vi kunne jo ikke begive os til at lave noget eller pakke ud! og så blev vi bare rykket tilbage til det vi egentlig havde bestilt uden nogle former for kompensation eller lignende, som lovet!
4 dage efter skulle vi hjem.. gik vi ud hvor bussen ville hente os og selvfølgelig var den også forsinket. guiden spurgte mig om mit og min kærestes navn og han ledte længe.. jeg kiggede så med på hans seddel med mit falkeblik og så vi ikke var skrevet på, DVS ,
hvis vi var komnet bare 1 minut for sent, SÅ VAR VI IKKE KOMMET HJEM TIL DANMARK.
vi var på ferie for at slappe af, ikke for at blive udmattet og godt trætte i vores hoveder...
min kærestes svoger havde skrevet til chefen for tyrkiet eksperten Emil, at hvis ikke vi blev rykket inden mandag kl. 09:00, så vi handel med dem ophævet og ville have pengene tilbage, men vi blev først rykket kl. 1.
Da vi kom hjem til DK brugte vi resten af vores energi på at klage til tyrkiet eksperten. vi hørte ikke fra dem i en måned. vi rykkede så til dem og sagde vi ville gå til ankeklagenævnet, hvor vi fik en mail tilbage, at de aldrig havde fået noget brev fra os. løgn!! vi havde nemlig fået en kvittering på, at de havde skrevet under på at de havde modtaget brevet fra os inde hos tyrkiet eksperten.
Min kæreste ringede så til chefen Emil og han blev ved med at sige, at han ikke havde tid og vi skulle ringe senere. alt det tumult endte så med, at han skrev, at vi ville få svar inden for 2 dage med en løsning. der gik en uge og Emil havde ikke fået taget sig sammen til noget som helst!!
Her yderligere en måned efter hvor vi har klaget til ankeklagenævnet har vi fået en check fra tyrkiet eksperten på alt i alt 690,-, hvor de egentlig burde have givet os ca 5000,- + en kompensation for alt det besvær de havde forvoldt os..
men jeg står fortvivlet tilbage nu og ved ikke hvad jeg skal gøre. jeg er så rasende indeni over det sølle beløb vi har fået tilbage. min kæreste siger der ikke er mere at gøre, da de har afsluttet sagen hos tyrkiet eksperten....
DERFOR VIL JEG SPREDE RYGTET: ALDRIG ALDRIG ALDRIG REJS MED DEM. MEDMINDRE I VIL HAVE EN ØDELAGT FERIE !!!
tilføjet af

i er ikke alene !

Tyrkiet eksperten er det rejsebureau der har flest klagesager i ankenævnet. Han burde være i fængsel, men den siddende regering syntes som sædvanlig at det frie initiativ er guld værd, derfor må du betale !!!!!
tilføjet af

Hængt ud i DR's Kontant

Det krævede jo ikke skarp journalistik for at fatte at det er et fuldstændigt samvittighedsløst fupfirma. En halv time om dette firma i Kontant, og alle kunne se hvor latterlige de er, især at de kun ville give kompensation til et sølle par gæster, som alligevel aldrig fik pengene. De griner hele vejen til banken, men kan åbenbart ikke standses - man kan bare undgå dem og deres "gode tilbud".
tilføjet af

Du kan vel...

.. afvise "tilbudet" (VIGTIGT du IKKE tager i mod...)
Og så forsætte sagen i ankenævnet? Jeg vil sige det vil være realistisk i kun betaler for 3 dage... hvilket må betyde at i skal ha stort set halvedelen igen.
Men jeg vil da noget lægge sagen ud med HELE beløbet. I fik jo ikke den ferie i havde bestilt.
tilføjet af

tja

ka godt se det har været en lærte rejse, men har rest over 5 gange med dem, har aldrig været ud for det har haft gode rejser og tror ikke det hotel i endte på havde sagt de ville stoppe til Tyrkiet eksperten, men de er gode at rejse, i var bare en af en eller anden ved hvor mange. men det der er jeg sikker på sku ske i alle fly rejseselvskaber.
tilføjet af

Hahahaha!!!

Og du er tydeligvis tyrker....
tilføjet af

Nu skal man nok være varsom

med at give en siddende regering for at en kunde har en dårlig oplevelse i et firma.
Der har alle dage været tvivlsomme produkter og snydepelse. Det var der jo også før 2001.
Hvis en regering skal ind og lovgive hver gang et firma kommer i kontant ender det jo i regler der er så indviklede at de er til mere skade end gavn for så vel kunderne som erhvervslivet.
Hvis Tyrkiet Eksperten har et dårligt rygte, så må man som forbruger finde andre udbydere indtil de får bedre styr på deres produkter.
Dertil er også at sige at der er en sammenhæng mellem pris og kvalitet. Man får ikke en luksusrejse til en discountrejses pris. Sådan hænger verden bare ikke sammen. Desto billigere - desto ringere service og desto flere fejl. Sådan er det.
tilføjet af

mmmm

Dejligt med noget respons! tak alle der har skrevet indtil videre :)
Svend Pulverballe: Tak for dit indlæg, men jeg må indrømme, at jeg føler mig en del provokeret af det sidste du skriver:
"Dertil er også at sige at der er en sammenhæng mellem pris og kvalitet. Man får ikke en luksusrejse til en discountrejses pris. Sådan hænger verden bare ikke sammen. Desto billigere - desto ringere service og desto flere fejl. Sådan er det."
Nu har jeg rejst så mange gange, så det er jeg absolut klar over, derfor betalte vi en del flere penge for at komme på denne ferie, som resulterede i det værste jeg nogensinde har oplevet.
Vi kunne komme afsted for et par tusinde mindre hos Spies, men vi tænkte tyrkiet eksperten skulle prøves, da vi aldrig havde rejst med dem før og heller ikke havde hørt om dem.. Men ja.. FØRSTE OG SIDSTE GANG. Og det kan man jo se mange mange tusinde er enige om.
Tyrkiet eksperten er også kåret til det 3. dårligste rejseselskab og det er vidst ikke for sjov!!! :)
tilføjet af

lorte ferie da

ingen gode ting kommer med tyrkiet eksperten, rejste med dem for et par år siden og gør det heller aldrig igen!!!!!
hotellet var det værste lort, og der var simpelt hen så mange små ting som gjorde det hele til en dårlig oplevelse. hotellet havde 2 pools, en ude og inde, men poolen indenfor var lukket af, og det var ikke til at bade udenfor da poolen lå i skygge for hotellet, og ikke var opvarmet. og med 3km til stranden blev det hurtigt kedeligt.
den ene nat blev vi vækket af brandalarmen, som åbentbart var ved at løbe tør for strøm, loftet var så højt at vi ikke kunne nå den, og der var ingen på hotellet vi kunne få fat i. næste dag fik vi fat i dem, og den kom og fjernede brandalarmen, så kunne vi fortsætte ferien uden brandalarm.
men det jeg nok er mest sur over er det fly selskab de havde valgt at flyve med, 2 måneder efter vi kom hjem, blev det forbudt for selskabet at lande i Danmark, og havde flere måneder i forvejen været forbudt i mange europæiske lande!!!
tilføjet af

Retten

Synes i skal tage og tage sagen i retten, i har fået ødelagt 3 dage af jeres ferie, og de penge skal da helt klart retur.. Jeg skal rejse med dem den 4 september og frygter det allerede, ved godt man ikke kan forlange en masse når man kun har betalt 4400 kr men vil da ikke ende op med en ferie som jeres.. Synes virkelig i skal køre sagen videre, mange andre det har gjort og vundet... Selvom de har lukket sagen, betyder det ike at i har... Hvis i vælger at føre sagen videre må i gerne holde os opdateret..
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.