13tilføjet af

Afbudsgebyr

Jeg er selvstændig erhvervsdrivende Og jeg har kun penge i kassen når jeg arbejder. Jeg er ikke ansat og kan drive den af eller forberede til næste kunde hvis den første ikke kommer.
Jeg arbejder som autoriseret massør, ikke sex...
Der kan folk ikke forstå at de skal betale et afbudsgebyr hvis de udebliver samme dag. Der er mulighed for at ringe afbud allerede dagen før. Fair skal være fair.
Men når jeg er står og venter på dem og de ikke dukker op. Så ringer jeg indtil jeg får fat på dem. For vide om de kommer.
Ja når man så fortæller dem at der er afbudsgebyr. Så bliver mange rigtig sure.
De får det at vide når de kommer første gang. Der er endda stillet et skilt op på diske omkring afbudsgebyr. Som ikke er fuldt honnerar.
Det er som de tror at man har en fed pengetank og at det ikke betyder noget for andre at de bare bliver væk.
Hvad synes du om at man bare bliver væk fra en aftale der holder dig økonomisk i negativ. Hvis du stod og var afhængig af at voksne mennesker indgår en aftale og derefter bare lader dig betale.
Jeg kan jo ikke have en til at sidde og vente på han/hun kan komme til ved afbud.
tilføjet af

Sådan skal det være

Det skal man også ved tandlæger, nogle er dog flinke nok til at lade det ligge hvis man har glemt en aftale. Men ret skal være ret, en bestilt time er en bestilt time og den skal selvfølgelig betales!
tilføjet af

Så find dig et 37 timers job og slip

Så find dig et 37 timers job hvor du kan slippe for de klaphatte der ikke fatter at en aftale er en aftale. Det er som regl dem med penge nok der er fulkdstændig uforstående over for at deres handlinger har konsekvenser for andre end dem selv.
Det ved jeg fra et job som frisør, hvor jeg også var nød til at indføre udblavelsegebyr.
Min forretning gik fint og den er solgt videre.
Men dem der bliver væk, er så også demd er råber højest når det er dem det går ud over.
Nærigrøve der vil have det hele til det halve.
tilføjet af

Det er de glemte aftaler der

Hos min nabo der er tandlæge. Der er det de glemte aftaler der fylder mest. Han tager dog ikke hvis folk er blevet indlægat i nattens løb og derfor akut syg. Men glemte og sygdom der gør han. For som han siger, ofte er folk syge dagen før også, der har de muluighed for at ringe afbud.
Så han bonner ved glemte.
tilføjet af

Giver du så også rabat

hvis kunderne skal vente ud over aftalt tid hos dig ??
tilføjet af

Jeps

Jeg glemte en aftale en enkelt gang og min tandlæge var så flink at lade den slippe. Men jeg SKULLE huske at melde afbud næste gang, ellers ville jeg blive bonnet for den time.
Det er fair og det er som det bør være.
tilføjet af

For din egen skyld...

synes jeg, du skal vurdere fra gang til gang, om du virkelig insisterer på, at vedkommende skal betale gebyret. Er det en ellers god kunde, som havde en rigtig god grund til ikke at komme, er det nok ikke så smart at nævne det med afbestillingsgebyret, da du kunne risikere at miste kunden. Her skal du jo også tænke på, at der kunne opstå situationer, hvor du var nødt til at aflyse med kort varsel, og det ønsker du formentligt også forståelse fo.
Er det én, der kun har været der et par få gange eller en ny kunde, ville jeg i dit sted sende en regning til dem. På den måde undgår du at bruge tid og energi på at diskutere + at det virker lidt mere skræmmende at få en regning, end at det blot bliver sagt i telefonen. Mister du en helt ny kunde, er det jo heller ikke et tab for dig på samme måde, som hvis det er en fast kunde.
tilføjet af

Hvad tager du i timen

Os chauffører har en tendens til hold i ryggen
tilføjet af

Det burde være

afbudsgebyr over hele linjen. Tænk på de ressourcer der er stillet op til operation, og så udebliver patienten, helt omkostningsfrit. Men på bekostning for ham der ikke blev indkaldt den dag.
Jeg tror det er derfor mange ikke forstår at de skal betale afbudsgebyr til private.
Så er det for private om I har stor eller lille pengetank, der er nogle der kunne have brugt jeres tjeneste, dersom I ikke bare sad og ventede på nogle der ikke kom, af ligegyldighed.
tilføjet af

En afvejning

risikere at miste en kunde, eller "opdrage" folk til at ikke være så ligegyldig med andres tid.
En god kunde forstår problemet og kommer igen.
tilføjet af

Min tandlæge bruger det også men

Jeg har aldrig betalt for udeblivelse, da han også yder den service at sende mig en sms dagen før aftalen.
tilføjet af

Sender sms

Jeg sender sms. Men har valgt at gøre det samme dag. Da jeg har været ude for at flere har misforstået det hvis jeg sendte dagen før. Det gav flere problemer end det løste. Så i dag sendes de samme dag om morgen.
tilføjet af

Afvejning hvordan?

Nu forstår ejg godt hvad du mener.
Men hvordan skal jeg så forsvare at den ene får en advarsel, men den anden betaler?
Det er derfor jeg har valgt at sige akut indlæggelse går fri. Men almindelig sygdom, feder eller hvad der nuholder folk hjemme ikke gør. FOr der har de en chance for at ringe melde afbud som regl dagen før. Og jeg har talt sammen at på en måned mistede jeg 2200. Derfor valgte jeg at lave en grænse og holde den.
JHeg kan ikke undvære 2200 kr om måneden. Når jeg ikke tjener mere end jeg gør. Hvis det var en eller to så skidt engang i mellem. Men det løber squ op. Jeg er begyndt at skrive ned hvad der udebliver og tager den derfra med udeblivelse gebyr.
Jeg kan ikke dobbelbooke som flyselskaber. Vel?
tilføjet af

Tja

Nu er det ikke sådan at jeg er nød til at tage længere tid med en kunde for så at skubbe resten af dagens kunder ud over dderes tid.
Kommer en forsen, så må han/hun gå til aftalte tid, netop for at undgå dette.
Og der hvor jeg dummer mig, der giver jeg rabat til kunden. Hvis de booker en ny tid. Hvad kan jeg ellers gøre?
Jeg sidder ikke på en formue jeg kan æde af, mens jeg ikke tjener nogen, når folk udebliver. Eller er månedsbetalt som sygeplejesker eller ligende.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.