11tilføjet af

850 mio. på 12 møder, er det ok?

http://www.mx.dk/nyheder/global/story/28844198
ALtså, jeg synes jeg malgler lidt informationer her: er de 850 mio. der ryger til 12 møder hvert år det DK bruger på det, eller det alle lande samlet bruger på det?
Hvad bruger man 850 mio. på, når man holder møde? Der er et lille citat om det:
- Vi har separate indgange til bygningerne, separate restauranter og gratis limousineservice, hvis vi får brug for det. Det er en helt royal behandling, vi får. Nærmest som om der er to verdener: en for os og en for alle undersåtterne. Der var ikke nogen, der bukkede og nejede, da jeg sad i regionsrådet, lyder det fra Anders Vistisen til Politiken.
Og så til det mest noieren:
- Man må prøve at begrænse det mest muligt ved eksempelvis at tage to møder ad gangen, så det til sidst bliver så lille en forretning for Frankrig og Strasbourg, at det kan være ligegyldigt. For det er jo et helt astronomisk beløb at bruge på ingenting, siger han til Politiken.
Så det er åbenbart ikke et beløb vi selv står for at administrere, det er prisen for at være med til mødet (når det altså skal foregå alt det vi læste om i forrige citat.
Hvordan kan politikere jonglere med så store tal, når der er tale om meget enkle ting som møder (det er jo ikke ligefrem en krig vi betaler for, eller støtte til verdens fattige eller noget andet omfattende), vi snakker om logi til et par politikere fra hvert at EU-landene.
Faktisk så synes jeg at uanset hvad politikere foretager sig af små og store ting, så kommer vi altid af med et millionbeløb.
tilføjet af

IKKE OK. Men lidt svært at ændre

Hej,
Det er IKKE ok. Jeg tror ikke der er mange som syntes at det er ok...
Udover dem i Strasbourg som tjener ekstra penge på dette møde-flytteri.
Det er bare så forfærdelig svært at ændre... Det står i de grundlæggende traktater. Og hvis disse skal ændres, er der mange der også lige har andre ting og ændringer de gerne vil have med...
Strasbourg skal da også lige have kompensation for at de ikke længere er "valgt"...
Og der skal muligvis ekstra folkeafstemninger til i nogle lande, for at få vedtaget de opdaterede traktater.
Med venlig hilsen
Ieet

http://www.mx.dk/nyheder/global/story/28844198
ALtså, jeg synes jeg malgler lidt informationer her: er de 850 mio. der ryger til 12 møder hvert år det DK bruger på det, eller det alle lande samlet bruger på det?
Hvad bruger man 850 mio. på, når man holder møde? Der er et lille citat om det:
- Vi har separate indgange til bygningerne, separate restauranter og gratis limousineservice, hvis vi får brug for det. Det er en helt royal behandling, vi får. Nærmest som om der er to verdener: en for os og en for alle undersåtterne. Der var ikke nogen, der bukkede og nejede, da jeg sad i regionsrådet, lyder det fra Anders Vistisen til Politiken.
Og så til det mest noieren:
- Man må prøve at begrænse det mest muligt ved eksempelvis at tage to møder ad gangen, så det til sidst bliver så lille en forretning for Frankrig og Strasbourg, at det kan være ligegyldigt. For det er jo et helt astronomisk beløb at bruge på ingenting, siger han til Politiken.
Så det er åbenbart ikke et beløb vi selv står for at administrere, det er prisen for at være med til mødet (når det altså skal foregå alt det vi læste om i forrige citat.
Hvordan kan politikere jonglere med så store tal, når der er tale om meget enkle ting som møder (det er jo ikke ligefrem en krig vi betaler for, eller støtte til verdens fattige eller noget andet omfattende), vi snakker om logi til et par politikere fra hvert at EU-landene.
Faktisk så synes jeg at uanset hvad politikere foretager sig af små og store ting, så kommer vi altid af med et millionbeløb.
tilføjet af

IKKE OK. Men lidt svært at ændre

I forhold til hvor mange penge, der bliver spildt på alt muligt (både i DK og EU) så overrasker det mig faktisk at det ikke er flere penge der bliver spildt.
Når det så er sagt så udstiller det virkelig EU's inkompetence at de ikke engang kan blive enige om en så lille og ligegyldig ting. Og det er de folk man har sat til at regulere rigtig mange ting i EU og dermed også i vores liv.
I det mindste fik vi reddet kanelsneglene inden EU fik ødelagt dem 😉

Hej,
Det er IKKE ok. Jeg tror ikke der er mange som syntes at det er ok...
Udover dem i Strasbourg som tjener ekstra penge på dette møde-flytteri.
Det er bare så forfærdelig svært at ændre... Det står i de grundlæggende traktater. Og hvis disse skal ændres, er der mange der også lige har andre ting og ændringer de gerne vil have med...
Strasbourg skal da også lige have kompensation for at de ikke længere er "valgt"...
Og der skal muligvis ekstra folkeafstemninger til i nogle lande, for at få vedtaget de opdaterede traktater.
Med venlig hilsen
Ieet

[quote="AtRejseErAtLeve" post=2833008]http://www.mx.dk/nyheder/global/story/28844198
ALtså, jeg synes jeg malgler lidt informationer her: er de 850 mio. der ryger til 12 møder hvert år det DK bruger på det, eller det alle lande samlet bruger på det?
Hvad bruger man 850 mio. på, når man holder møde? Der er et lille citat om det:
- Vi har separate indgange til bygningerne, separate restauranter og gratis limousineservice, hvis vi får brug for det. Det er en helt royal behandling, vi får. Nærmest som om der er to verdener: en for os og en for alle undersåtterne. Der var ikke nogen, der bukkede og nejede, da jeg sad i regionsrådet, lyder det fra Anders Vistisen til Politiken.
Og så til det mest noieren:
- Man må prøve at begrænse det mest muligt ved eksempelvis at tage to møder ad gangen, så det til sidst bliver så lille en forretning for Frankrig og Strasbourg, at det kan være ligegyldigt. For det er jo et helt astronomisk beløb at bruge på ingenting, siger han til Politiken.
Så det er åbenbart ikke et beløb vi selv står for at administrere, det er prisen for at være med til mødet (når det altså skal foregå alt det vi læste om i forrige citat.
Hvordan kan politikere jonglere med så store tal, når der er tale om meget enkle ting som møder (det er jo ikke ligefrem en krig vi betaler for, eller støtte til verdens fattige eller noget andet omfattende), vi snakker om logi til et par politikere fra hvert at EU-landene.
Faktisk så synes jeg at uanset hvad politikere foretager sig af små og store ting, så kommer vi altid af med et millionbeløb.[/quote]
tilføjet af

IKKE OK. Men lidt svært at ændre

I forhold til hvor mange penge, der bliver spildt på alt muligt (både i DK og EU) så overrasker det mig faktisk at det ikke er flere penge der bliver spildt.
Når det så er sagt så udstiller det virkelig EU's inkompetence at de ikke engang kan blive enige om en så lille og ligegyldig ting. Og det er de folk man har sat til at regulere rigtig mange ting i EU og dermed også i vores liv.
I det mindste fik vi reddet kanelsneglene inden EU fik ødelagt dem 😉

[quote="ieet" post=2833011]Hej,
Det er IKKE ok. Jeg tror ikke der er mange som syntes at det er ok...
Udover dem i Strasbourg som tjener ekstra penge på dette møde-flytteri.
Det er bare så forfærdelig svært at ændre... Det står i de grundlæggende traktater. Og hvis disse skal ændres, er der mange der også lige har andre ting og ændringer de gerne vil have med...
Strasbourg skal da også lige have kompensation for at de ikke længere er "valgt"...
Og der skal muligvis ekstra folkeafstemninger til i nogle lande, for at få vedtaget de opdaterede traktater.
Med venlig hilsen
Ieet

[quote="AtRejseErAtLeve" post=2833008]http://www.mx.dk/nyheder/global/story/28844198
ALtså, jeg synes jeg malgler lidt informationer her: er de 850 mio. der ryger til 12 møder hvert år det DK bruger på det, eller det alle lande samlet bruger på det?
Hvad bruger man 850 mio. på, når man holder møde? Der er et lille citat om det:
- Vi har separate indgange til bygningerne, separate restauranter og gratis limousineservice, hvis vi får brug for det. Det er en helt royal behandling, vi får. Nærmest som om der er to verdener: en for os og en for alle undersåtterne. Der var ikke nogen, der bukkede og nejede, da jeg sad i regionsrådet, lyder det fra Anders Vistisen til Politiken.
Og så til det mest noieren:
- Man må prøve at begrænse det mest muligt ved eksempelvis at tage to møder ad gangen, så det til sidst bliver så lille en forretning for Frankrig og Strasbourg, at det kan være ligegyldigt. For det er jo et helt astronomisk beløb at bruge på ingenting, siger han til Politiken.
Så det er åbenbart ikke et beløb vi selv står for at administrere, det er prisen for at være med til mødet (når det altså skal foregå alt det vi læste om i forrige citat.
Hvordan kan politikere jonglere med så store tal, når der er tale om meget enkle ting som møder (det er jo ikke ligefrem en krig vi betaler for, eller støtte til verdens fattige eller noget andet omfattende), vi snakker om logi til et par politikere fra hvert at EU-landene.
Faktisk så synes jeg at uanset hvad politikere foretager sig af små og store ting, så kommer vi altid af med et millionbeløb.[/quote][/quote]


Hvis det så bare havde været den ægte kanelsnegl, 😮
tilføjet af

IKKE OK. Men lidt svært at ændre

Så der i et traktater at man SKAL bruge mindst 850 mio på 12 møder?..
tilføjet af

IKKE OK. Men lidt svært at ændre

YAY Kanelsnegle!!!! :D
tilføjet af

850 mio. på 12 møder, er det ok?

Jeg synes simpelthen det er sjovt at den eneste udvej I at bruge mindre penge må være at skære ned på møde, for at skære ned på luksus er bare ikke en mulighed!! xD Logik, hva' er det?
tilføjet af

IKKE OK. Men lidt svært at ændre

Ja, det står et eller andet sted i en kontrakt eller traktat om du vil, og så kan man åbenbart ikke bare lige lave det om, medmindre alle parter ønsker at ændre det.
Og skal sådan en traktat genforhandles, da man åbenbart ikke kan finde ud af at opnå enighed om at sløjfe dette enkelte punkt, dukker alle andre landes uenigheder og krav op, og det tør man simpelthen ikke i Øv, da det så bliver afsløret at Øv er en mastodont på lerfødder og fuld af utilfredse lande.
tilføjet af

850 mio. på 12 møder, er det ok?

Nu er der jo tale om politik, og det udelukker både sund fornuft og logik.
tilføjet af

850 mio. på 12 møder, er det ok?..Drop Bruxelles..

Spar pengene....
Drop Bruxelles og lad det hele - så længe vi ikke kan slippe (for EU!) - foregå i Strasbourg.
Hvad er dit problem med dét?
Du er måske samtidig én af de dér 'øvro'-tilhængere/manipulatører....!?!
Får du måske '%', hvis det kan lykkes dig, at manipulere det til at blive i Bruxelles?
Glædelig Jul!
tilføjet af

850 mio. på 12 møder, er det ok?..Drop Bruxelles..

Nu er Øvs hovedsæde nu engang af uransagelige grunde placeret i Bruxelles, så af hvilken årsag skulle møderne flyttes permanent til Strasbourg?
Den eneste grund til at man afholder møder i Strasbourg, er at Frankrig ikke vil "glemmes" som en af hovedkræfterne bag EF.
tilføjet af

850 mio. på 12 møder, er det ok?....Drop Bruxelles

.....og, hvorfor skal vi overhovedet spendere de milliarder, som ryger til hele Bruxelles-konstruktionen......!????
Kig dog på, hvad de forskellige ansatte får i lønningsposen, samt, ikke mindst, hvad der hører med af skattefordele og andet fryns.......Dét burde I kigge nærmere på....
Det hele er rent 'socialkammeratligt' opbygget......!!!
Skulderklapperier og gyldne håndtryk hele vejen i gennem.....
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.