29tilføjet af

450 timers regel - VKOs udspekulerede lov

Den ny 450 timers regel kommer til at sende flere på gaden. Tak for det VKO. Der kommer virkelig til at rulle hoveder med indførsel af denne regel. Der vil blive endnu flere fattige i Danmark.
Jeg håber de der stemte på disse partier kan sove om natten med tanken om at flere bliver hjemløse efter indførslen af denne regel.
tilføjet af

de kan bare få fingeren ud af røven

arbejde for føden, istedet for slaphed🙁
tilføjet af

Hvilke hoveder skal rulle? (Islamisk trussel?)

Hvilken 450 timers regel? Lyder som om man ikke længere kan ligge derhjemme og fise den af på sofaen, mens skatteyderne betaler.
tilføjet af

Fremragende løsningsforslag

- hvor mange vil du ansætte? Nåhhhh du kan måske ikke lige ansætte nogen? Tænkte det nok.
tilføjet af

Slaveparagraf

300 og nu 450 timers reglen er egentlig meget interessant. Den tvinger begge parter i et parforhold til lønslaveri.
Engang var det nok at en af parterne i et parforhold gik på arbejde for at tjene penge, mens den anden part så fx kunne tage sig af børnene. Det vil sige, at det var frivilligt om begge ville ud på arbejdsmarkedet.
Denne arbejdsfordeling kan man for så vidt stadig praktisere, men hvis den arbejdende part så går hen og mister arbejdet er fanden løs, for hvis den hjemmeløbende ikke kan opvise det fornødne antal lønslavetimer, så er fanden løs og pengekassens låg smækker i med et drøn. Man løber med andre ord en alvorlig risiko, hvis en af parterne vælger at blive hjemme, fordi man så slet ikke kan få bistand overhovedet.
I disse gamle dage kunne man presse 48 ugentlige timers arbejde ud af et par. (6 dage af 8 timer = 48)
Nu kan man presse 74 ugentlige arbejdstomer ud af et par. ( 2 personer i 5 dage af 7,4 time)
Det var i sin tid et frit valg, da kvinderne søgte ud på arbejdsmarkedet. Men nu er nogles frie valg blevet til en tvang for alle.
Sådan er det her i det frie Danmark
tilføjet af

jeg ansætter gerne ledig, der gider arbejde

det kræver blot, at de ikke bære på en facistisk ble.
tilføjet af

Det var ikke mange krav at stille

- gå endelig igang.
tilføjet af

Smukt

det er så smukt beskrevet..
tilføjet af

skal, skal ikke

Er det ens religeon og kultur der skal være bestemmende om man skal stå til rådighed for arbejdsmarkedet. Jeg syntes ikke at det kan være rigtigt at der er nogle der på grund af deres religeon og kultur skal modtage en livslang ydelse for at gå derhjemme. Er der ingen tilknytning til arbejdsmarkedet så er der heller ingen bistand at hente, der skal gøres op med denne positive særbehandling.
tilføjet af

De kan da bare arbejde

Det er sgu' da ikke skatteyderne der skal slæbe og pukle for de dovne. 🙁
tilføjet af

Man har brug

for de penge der frigives her. I den kommende fremtid er der nok flere banker der skal have "socialhjælp" i milliard-klassen. og det koster kassen.
tilføjet af

Arbejdsgiveren skal ansætte

Gør de det ?
Kan kun se, at det er endnu et racistisk udfald fra DF. Når DF ikke kunne få det DF ville have, så tog DF det DF kunne få.
tilføjet af

Sikke noget sludder

Det har jo rent faktisk vist sig, at langt de fleste rent faktisk forholdsvist hurtigt har formået at skaffe sig de 300 timers arbejde. Mon så ikke de også kan skaffe sig 450 timer?
Og dem der ikke kan? De står nok ikke til rådighed for arbejdsmarkedet, og er dermed ikke berettiget til kontanthjælp.
Hvis du vil have din kone skal gå hjemme og passe dig op i hoved og røv, så må du selv forsørge hende!
tilføjet af

sover fint

Helt ærlig.
Det morads er fandme socialkammeraternes skyld.Mens de sad på magten kunne alle,komme op og få kontanthjælp, børnepenge,boligsikrinng.
Uden og røre en finger for det, og hvorfor ulejlige sig med at lære sproget.
Hvilket andet land i verden kan du komme til og blive forsørget af de andre?
og kan du bosætte dig i Somalia og gå og tale dansk til dem?
De regler rammer dem der ikke gider arbejde for føden.
Ikke de udlændinge der tager et arbejde. Og kom nu ikke med det vrøvl at arbejdsgiverne ikke vil tage dem ind.
De skal arbejde 12 uger på 2 år.
Der er arbejdspladser der tager dem ind, jeg har været på en af dem, og set b.la somalier.Og der bliver ikke stilllet højere krav til dem.
De skal kunne tale og forstå dansk og møde op
De er der den første dag, og kommer for sent den anden og møder slet ikke den tredie.
Uanset hvad det er for et lorte job kan alle sgu holde til at skulle være er 6 uger om året.
Og de der ikke længere kan lukrerer på systemet har jo så muligheden for at smutte hjem igen, det er vel lettere at være uden tag over hoved i deres eget land.
Når valget står mellem at tage sig af de gamle og børnene frem for en arbejdssky indvandrer, så er jeg ikke i tvivl.
Så de får krydset igen næste gang der er valg.
tilføjet af

VKO ved, at arbejdsgiverne

ikke vil ansætte dem og at de ikke har en mulighed på arbejdsmarkedet. Derfor er denne lov racisme og ondskab.
tilføjet af

Racistisk indlæg fordi

påklædning er demokratisk og fri i Danmark. Du vil altså ikke ansætte en nonne eller en der har slået sig i hovedet og bærer forbinding.
Tørklæde kan ikke være dascistisk. Kun i dit hoved, der åbenbart er hjernevasket af racister, evt. Dansk folkeparti?
tilføjet af

Loven har kun et formål

At skabe endnu mere ufred i Danmark.
DF ønsker, at gøre de desperat sultne indvandrere endnu mere sultne, så de bliver nød til, at stjæle fra de rige , så DF får ret i Glistrups selvopfundne ideer om indvandrerne ( som han blev dømt for ) .
Dårlig samvittighed fra Pia Kjærsgaard, der kuppede fremskridtspartiet.
tilføjet af

Find en arbejdsgiver

dr vil ansætte syge og uarbejdsdygtige.
tilføjet af

Syge og uarbejdsdygtighed

berettiger til pension . Men Dansk Folkeparti og VK har gjort det næsten umuligt, at få tilkendt pension.
tilføjet af

propagandistisk sludder

Over 600 ægtepar er ramt og deres børn er ramt, hvordan vil de børn blive ?
Du aner intet om debatskriveren, så klap i om hans kone.
tilføjet af

Psykopaterne har åbenbart magten

i Danmark. Psykopater har ikke samvittighed.
Socialdemokraterne, kom nu op på et plan hvor vi andre ikke skal grine af dit børnehaveintellekt.
tilføjet af

Vil du så forstå det

næppe.
Når du er den barmhjertige samaritan, står det dig frit for at forære dine penge til alle de ramte.
start en indsamling til dem..
Lav dine egen virksomhed hvor det kun er dem der kan blive ansat.
tilføjet af

Skattepenge er indsamling

til, at alle kan leve værdigt i Danmark. Til at børn kan gå i skole, til at folk kan behandles osv.
Hvilke af de ting skattepenge dækker benytter du, som jeg ikke benytter. Betal du selv, hvorfor skal jeg betale for dig? Mange ender på kontanthjælp fordi de er arbejdsudygtige og selvom de har betalt millioner i skat, så kommer de under samme regler.
Du kan også ende der.
tilføjet af

det er socialrådgiverne

og kommunerne der er skyld i at der blev strammet gevaldigt op på førtidspentionen. De uddelte førtidspentioner til mange flygtninge der ikke var berettiget til førtidspention, for så var kommunerne fri for at integrere disse personer. Der har været bragt flere indslag i nyhederne angående disse falske førtidspentioner. Vi SKAL ikke bære bistandskontor for fødselsoverskudet fra den islamiske verden.
tilføjet af

Jeg har intet problem

med at betale for sygehuse,gamle og til børn.
Men jeg vil ikke betale fordi at Mustafa og co ikke gider lære sproget og klare sig selv.
Det er slet ikke så indviklet
Du skal ikke betale for mig, jeg kan sagtens klare mig selv.
Nej, jeg kan ikke.
Gifte danskere kan ikke få kontanthjælp,og jeg kan sælge min bolig.
tilføjet af

jamen det

gør de sgu da forvejen - stjæler fra alt og alle🙁
tilføjet af

Det sidste........

.....sludrehoved er åbenbart ikke født endnu. Tørklædet kan måske ikke være "racistisk" i sig selv, men det kan modstand mod religiøse symboler i det offentlige rum desværre heller ikke. Om'er!
tilføjet af

forklar nærmere carsten hansen

Hvornår er Det Radikale Venstre og Enhedslisten kommet til magten?
tilføjet af

islam er ingen trussel, det er frygten

For at få kontanthjælp skal man være i aktivering , der er ingen der sidder og driver den af, de bliver eventuelt sendt på reva center, projektafdeling osv.
Der
tilføjet af

Ja rigtigt..

de rene tyranner, - umennesker.
tænk at næsten en halv million halvdumme danskere har stemt på dem??
realisten.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.