9tilføjet af

2 minutters stilhed for 9/11 ofre?

Var der nogle af jer der holdt 2 minutters stilhed for at hædre ofrerne for 9/11?
Jeg gjorde ikke.
Jeg forstår mig simpelthen ikke på den gennemsyrede hykleriske mentalitet at hædre nogle ofre, ene og alene på baggrund af at de er amerikanske.
Hvor mange hædrer ofrerne for Saddam Hussein angreb på landsbyen Halabjah 16 marts 1988, hvor mere end 5000 døde og mere end 10 000 blev skadet, eller hvad med de børn der døde på skolen i Rusland, som blev besat af terrorister?
Man skal godt nok være noget af en kegle for at mene at de amerikanske ofre er mere værd end andre.
Et eneste offer for terror, er et offer for meget, uanset hvor i verden ofret er og hvilken nationalitet ofret har.
Jeg nægtede at holde 2 minutters stilhed.
Alle mine kolleger rejste sig op og så meget kede ud af det. Det jeg nægtede var ikke at hædre ofrerne, men jeg nægter at hoppe på den der med at man skal hædre nogen bare fordi de er fra USA. Skal man hædre alle ofre for terrorisme, kan man jo stå op og være tavs hele tiden og på den måde opnår terroristerne jo det de vil.
Jeg nægter at lade mig knægte af terrorister og de 2 minutters stilhed var en sejr for dem, da store dele af den vestlige verden stod stille i 2 minutter.
tilføjet af

Nej

det gjorde jeg ikke.
Jeg synes selvfølgelig det var frygteligt det der skete, men jeg er ikke typen der gider hoppe med på den slags medie-massehysteri.
Som du siger, så er der jo sket massevis af ting i den samme periode som er mindst lige så frygtelige. Det er bare ikke der journalisterne befinder sig.
tilføjet af

Enig

det der amerikaniserede hykleri vil jeg gerne holde fra livet.
Det er svært at finde et mere selvhøjtideligt folk.
tilføjet af

Nixen bixen

Kan man egentlig kalde alle de døde civile i Afghanistan og Irak for 9/11-ofre?
tilføjet af

Ja, det vil jeg mene

at man kan. De er i hvertfald døde som en direkte afledning at 9/11.
Det er ikke godt, det der sker lige nu.
V.H. Modild
tilføjet af

Nej!

De ofrer gerne deres egne, det er ingen nyhed.
*FB*
tilføjet af

Nææh... sådan er det jo.....

... når man har mere end nok i sig selv, og ikke gider interresere sig for noget der når ud over ens egen næsetip.
Enhver er sig selv nærmest, må vel være dit valgsprog......
tilføjet af

Har du svært ved at læse?

Hvis du nu tager og læser indlægget en gang til, rigtig langsomt, så kan det være at det går op for dig at jeg jo netop synes at det er frygteligt at man kun hædrer en del ofre og ikke det store flertal.
Jeg antager at du er en af de kegler jeg omtaler i det første indlæg.
Hvis du er en af dem der hædrer ofrerne for 9/11 med 2 minutters stilhed, mens du ikke skænker alle de andre ofre en tanke, så er det dig der ikke kan se ud over din egen næsetip, ikke mig.
tilføjet af

Nææææh....

Men en smule respekt overfor de dræbte og deres efterladte i det som jeg anser som det største angreb på demokratiet, burde ikke afføde et sådant indlæg.
Selvpromovering er vidst det eneste denne tråd har til hensigt.......
tilføjet af

Nej, selvfølgelig gjorde jeg ikke det..

Det håber jeg ikke der er nogen i DK der gør, selvfølgelig andre end dem der har mistet nogen i angrebet. Jeg ville føle mig uendelig fjollet hvis jeg skulle gøre det og det håber jeg også andre danskere gør..
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.