13tilføjet af

170.000 arbejdsløse.

Arbejdsløsheden er nu stigende , rigtig mange langtids ledige. Det koster rigtig mange penge , for a - kasserne og kontanthjælpen. Staten og kommunerne.De penge kunne bruges på en anden måde , skabe arbejdspladser - iværksættere.
Mange af de arbejdsløse har en alt for lav ydelse , altødelæggende incasso sager. Dem der ingen indtægter har , kan også få incasso sager. Han havde ingen indtægter i 3 mdr., belastende altødelæggende incasso sager og RKI.Den person sag kender jeg , socialforvaltningen , vi kan desværre ikke hjælpe med noget.Så kontanthjælp , sådan en måde at blive behandlet på kan være invaliderende.Husleje problemer , mad problemer , incasso problemer.www.grundloven.dk , paragraf 75.
Hvis man behandlede de arbejdsløse , på en rimelig måde også økonomisk , var der ikke alle de problemer. Det er ikke de arbejdsløse , der har lavet den alt for store arbejdsløshed.
Et helt andet arbejdsmarked , og man skal ikke straffe de arbejdsløse økonomisk , klappe kassen i.
tilføjet af

så skal du vide hvad der sker

i tyskland med de arbejdsløse. De bliver observeret over flere uger, af jobcenter medarbejder...! og bliver tvunget til et 1 euro job.
Det er katastrofal.
tilføjet af

Jamen man er

Da nødt til at der skal være en forskel på at gå hjemme og så arbejde. Elers går det da helt galt.Og så skal vi være glade for at arbejdsløshedstallene ikke er større.For havde S og Sf haft magten tør jeg slet ikke tænke på hvordan det så har set ud.😃
tilføjet af

Det har du skrevet om i mange år

Mon ikke det kniber en smule med din motivation❓Tid har du nok af til at sidde herinde og brokke dig ! 🙁
tilføjet af

du glemte de ca. 900.000 offentlige ansatte

de er også arbejdsløse, men de kan stadig opretholde deres løn på grund af nepotisme og pampervælde.
hvia S havde magten så var der mindst 500.000 arbejdsløse, men du har måske glemt historien.
regeringen skal vel ikke lastes for at mange lever over evne med dyre forbrugslån på ca. 38 % i rente.
dem der er registreret i RKi har hele tiden vidst hvordan det ville ende, så hvordan kan du have medlidenhed med dem.
tilføjet af

Jeg ved ikke hvor mange arbejdsløse der er

men hvis tallet virkelig er 170000 så kan man give sig til at regne procenter ud.
170000/5000000 gange 100 svarer til omkring 3,5%
(Jeg ved ikke om man regner tallet ud med alle indbyggere eller kun dem der er i den arbejdsdygtie alder)
Er det egentlig så mange?
tilføjet af

Når ingen gider skovle sne

er alle arbejdsløse.
Færdig.
tilføjet af

Nej

Det er ikke mange, så man kunne spille dum og sige at så var der rigeligt med arbejdende til at betale.
Sådan fungerer det bare ikke, samfundsøkonomien skal helst køre og det bliver ikke billigere.
Inden krisen havde vi en strålende opgang hvor politikere og virksomhedsejere sagde "at det er svært at bevare pessimismen", men også der blev der sparet løs i stat og kommuner.
Lande hvor arbejdsløsheden er på 10% er VIRKELIG på røven.
tilføjet af

Det gider jeg

i aktiveringen.
Skøøøøønt med noget meningsfyldt arbejde istedetfor deres uduelige møder og kurser.
tilføjet af

det kan der være sandhed i.

...
tilføjet af

måske

er det ikke mange men, for de arbejdsløse som søger højt og lav uden held, plus et system der behandler dem som dårlig. valg nu
tilføjet af

Ja, møder er bare tidsfordriv

for kejserens nye klæder
tilføjet af

alt for mange

Er det egentlig så mange???? jA
tilføjet af

det ville

ikke ha set værre ud.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.