11tilføjet af

13.6 mennesker dør hver dag

Pga. Læge sjusk. Det er en del flere, end i trafiken? så det ku være at de politiker der er så optaget af døden på landevejen, skulle rette blikket en del mere mod LÆGERNE. og så se at få nedsat et uvildig råd, som tager sig af klager? VH S
http://jp.dk/indland/article1659912.ece
tilføjet af

Kan du sige

"Narreteater.."..? Aka. folketinget..
tilføjet af

I artiklen

nævnes der intet om hvor mange af disse patienter ville dø alligvel - altså uden lægesjusk.
Der nævnes heller ikke noget om aldersgruppefordeling, hvilke sygdomme det drejer sig om, etc.
Det er en ganske god sensations-overskrift, men de væsentligste detaljer, som ville kunne fokusere på sagen er enten udeladt eller har slet ikke været med.
Hermed ikke sagt, at fejl ikke sker - for det gør de, men ifølge vores interne undersøgelse = vurdering og evaluering af utilsigtede hændelser, har de fleste fejl ingen konsekvens for patienten.
Situationen beskrevet fra den anden side af skranken er følgende:
85-årig kvinde bringes ind i akut modtageafdeling. Det første den gamle dame siger er "jeg vil ikke være her".
Når man spørger, hvordan er du havnet her og hvad kan vi gøre for dig, lyder svaret: "min datter ringede til lægen og sagde jeg skulle indlægges".
Lægevagten indlægger altså patienten fordi datteren mener ikke at den gamle dame kan klare sig alene hjemme.
Når den gamle bliver undersøgt, vil der følgelig vise sig, som på enhver anden 85-årig, nogle skavanker, en slitage af forskellige organer, bl.a. hjertet m.m.
Er det lægesjusk at erkende at man ikke kan reparere en 85-årig, som allerede får den medicin, der får f.eks. hjertet til at fungere optimalt i hendes situation?
Er det lægesjusk at sende denne patient hjem, når patienten under ingen omstændigheder accepterer en indlæggelse og behandling?
Jeg ved godt, at en svale gør ingen sommer, men lige præcist denne sag havnede i "lægesjusk klagen" - fra datterens side.
Det er så nemt at sætte en overskrift sammen - men dem, der tegner overskrifterne burde undersøge adskillige sager nærmere, før man udtaler sig.
tilføjet af

Det er nok derfor

Politikere lander på privathospital hvis de har ondt i rødvins tåen.. 😃😃😃
tilføjet af

typisk journalister

de maler bare fanden på væggen for at have noget propagandastof til deres redaktørere.. smart måde at tjene penge, og skabe frygt på,.
Mvh.
tilføjet af

Men du følte dig alligevel

Lidt ramt...ikke sandt nightnurse???? ...sådan på standens vegne..det er jo ikke bare LÆGER der begår fejl sygeplejepersonalet begår vel også fejl der får følger... 🙁
tilføjet af

Reglerne skal laves om

Det skal ikke automatisk give ret til at arbejde på
et hospital, fordi du har en cand. med. eksamen.
Hvis cand. med.'er skulle igennem en medicinberegnings
eksamen, så kunne vi undgå de fleste dødsfald. Vi taler
om folk med en studentereksamen, hvor gennemsnittet er
tæt på 10! Det er nemlig optagelseskravet på lægestudiet.
Så de burde slet ikke lave alle de fejl. Desuden kunne
man udstyre dem med software, hvor de skulle chekke deres
beregning en ekstra gang.
tilføjet af

Hvordan det?

Altså - ramt; jeg føler mig ikke ramt fordi jeg ved at der sker fejl - og det uanset hvilken faggruppe man taler om.
Jeg er bare træt af, at sensationslystne journalister får det til at lyde som om ethvert hospital var fordøren til Auschwitz.
Havde du læst mit tidligere indlæg, ville du kunne læse om indberetningen af utilsigtede hændelser.
tilføjet af

jeg har hørt om manglende uddandelse

for sygeplejersker, de læser i 3 ½ år, og derefter skal de først lære det praktiske arbejde, når de bliver ansat på en afdeling.
det er jo fup og svindel, hvis en murer kun lærer at blande beton, og bruge en tomstok, så tror jeg ikke, der er nogle murermestre som vil ansætte dem, hvis ikke de har gennemført hele uddandelsen.
tilføjet af

Man ku' jo sætte sig ind i sagen

Uddannelsen til sygeplejerske er ca. 60/40 skoleperiode/praktik.
Dermed ikke sagt at en nyuddannet sygeplejerske kan gå ud på enhver afdeling og bare kunne det hele fra dag 1 - der er en kæmpe forskel på forskellige afdelinger - operationsgang, urologisk, ortopædkirugisk, P, skadestue o.s.v. - det tager noget tid at sætte sig ind i specialet - også for en erfaren sygeplejerske der skifter stilling.
tilføjet af

Morgenfascisten Jyllandspesten

Var det ikke dette DF's propaganda organ som fornærmede en milliard muslimer, fordi at DF ville drille og håne?
Den møgsprøjte kan de godt beholde ovre i pap-tyskland!😃
tilføjet af

Læger er heldigvis ikke mennesker

Så vi kan vel bare omprogrammere dem så de ikke laver fejl?
Jeg må dog indrømme, at selv jeg(!)har lavet et par lede fejl, i det jeg har arbejdet med tidligere.
En tømrer der har arbejdet i 45 år kan også falde ned fra taget, bøje et søm, baldre en rude, save en finger af etc etc..Shit happens hvor der er mennesker. Desværre også hvor der står liv på spil.
Nogen gange lyder det som om, at folk bare tror, at læger synes, at liv er noget man kan skalte og valte med. Det har jo ingen gang på jorden...
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.