4tilføjet af

!000 og 1 nats eventyr Prinsesse

😖Jeg har det sådan at arabiske piger får mig helt op at ringe, jeg syntes de er noget af det flotteste, desværre er de næsten umulige at få fat på har prøvet med dem uden tørklæde (ikke fordi jeg ikke kan lide tørklædepiger de er også sexede men tørklædet signalerer jo fundamentalistisk tro og der indgår vantro sikkert ikke medmindre man konverterer og det har jeg ikke lyst til) det er nærmest umuligt at kontakte disse skønne piger, og måske også farligt, jeg tænker på deres familie nok bliver sure hvis pigen er lovet væk...ØvZ! jeg var på studietur med en arabisk fyr og vi blev en slags venner, var også hjemme hos ham nogle gange, hans forældre var utroligt høflige men hans 2 søstre blev omhyggeligt gemt væk mens jeg var der ja, det havde jeg bare opfattelsen af- Nogen forslag????? Jeg ser frem til i skriver. 🙂[l]
tilføjet af

Lidt farligt, men go for it!

Ja, det ER farligt og du skal passe på både dine følelser og dit liv.
Jeg kan også rigtig godt lide mænd fra mellemøsten, udseendemæssigt og jeg har været kæreste med én i 6 år. Men jeg fik, om ikke livet så følelserne, alvorligt i klemme.
Der er masser af arabiske piger, (også af dem med tørklæder) som giver pokker i deres reigiøse/kulturelle baggrund og går i seng med hvem de vil, men problemet opstår især hvis du forelsker dig.
For det er noget ganske andet for hende, at skulle præsentere dig for sine forældre. I de fleste tilfælde en umulighed.
Problemerne er mange:
Religionen videreføres igennem manden og en arabisk piges børn vil derfor ikke blive muslimer hvis faderen ikke er dét.
Mange indvandrere er lige så fordomsfulde overfor danskere, som mange danskere er overfor indvandrere. - ALLE danskere bliver skilt, ALLE danskere drikker som svin og bliver utilregnelige, ALLE danskere mangler respekt for de ældre osv osv osv.
De fleste forældre ville nok være tilbøjelige til at tro, at du bare ville være sammen med deres datter for sjov et stykke tid, for så, at efterlade hende. Derefter ville det være umuligt at få hende gift, for ingen muslimsk mand vil have en muslimsk pige, som ikke er jomfru. Dette ville være en meget stor skam for familien og kan være utroligt ødelæggende for deres sociale liv.
De ville frygte, at du ikke ville være i stand til at opdrage jeres børn ordentligt - efter mellemøstlige standarter.
De ville frygte, at du ville lokke deres datter i moralsk fordærv og lære hende at drikke, spise svinekød, ikke bede, ikke holde ramadan, bære upassende tøj osv.
Alle familier er jo forskellige og i nogle ville du kunne accepteres.
I andre ville dét, at datteren havde dit telefonnummer, være nok til at hun blev sendt til langbortstan for at blive gift med sin fætter.
I nogle ville det være nok til, at du virkelig skulle passe på dig selv og håbe at hendes familie ikke fandt ud af hvor du boede...
Nu lyder alt det jeg har skrevet meget negativt, men for mig at se er det fakta. Ikke desto mindre synes jeg da, at du skal "go for it!"
Min x-svigermor nægtede, at nogensiden møde mig og endte med at sige, at hun ville hellere dø, end at lade sin søn blive gift med en dansker! Så uanset at vi elskede hinanden meget højt måtte vil til sidst indse, at det aldrig ville gå.
Det gjorde ondt, men jeg fortryder intet for jeg har lært så utroligt meget af det!
Jeg har fået et indbblik i en helt anden verden og har fået et bredere perspektiv på livet.
Jeg vil helt sikkert foreslå dig, at få nogle flere arabiske venner så du får en bedre idé om hvad du går ind til. Det er rigtig vigtigt. Tal med dem om dine tanker - måske er "din søster er totalt lækker!" ikke så heldig, men gerne fra et mere generelt udgangspunkt.
Lær noget mere om Islam og om kulturen. Se f.eks. nogle film. Ikke at film har den endegyldige sandhed, men det kan få én til at tænke nogle gange.
Held og lykke!
tilføjet af

Kærlighed kan overvinde ALT

Mange tak for jeres svar, de maner til eftertanke, mange af de ting du skrev Mariam har jeg også tænkt over, også det at pigens forældre frygter at forholdet er kortvarigt, jeg har jo kun EN arabisk ven og jeg vil ikke trænge mig på, men vente på den næste invitation, (jeg fik set et glimt af den ene søster, hun var nysg. den første gang jeg var hjemme hos hans forældre jeg stirrede lige ind i de flotteste øjne jeg nogensinde har set (hun havde ikke tørklæde på) - Jeg skal lige nævne at jeg hverken ryger eller drikker så jeg passer måske lidt bedre ind i deres opfattelse af hvordan en svigersøn skal være. Bliver det forlangt at jeg skal konvertere vil jeg måske gøre dette, (men så skal jeg jo nok være wildt forelsket i pigen før jeg tager DET skridt, uPz!! er der ikke noget med at man skal omskæres?? 😖
tilføjet af

Hmmmm......

Jeg er selv halv-tyrker og der er ingen regler for, om en mand skal ryge, drikke eller ej. Mænd kan stort set gøre hvad de vil. Kvinderne derimod...det er en anden snak og tror, at du som ikke-troende og oveni købet dansker, skal gøre dig ekstra umage, hvis du skal svore en arabisk kvinde. Ikke at hun ikke har lyst, men hun må ikke. Arabere er mere fundamentalistiske end tyrkere, så det er selvfølgelig svært for mig, præcist at svare på hvad der gør sig gældende.
Min egen tyrkiske familie er meget åbne og nede på jorden. De er muslimer, men det mærker man sgu ikke. De spiser også svindekød ind imellem, så det er på et helt andet niveau.
Men held og lykke med araberne ;o)
hehe...
tilføjet af

Tænk dig om...

Hej Mads!
Det lyder fantastisk, sådan som du beskriver hende og man tænker selv tilbage på den tid, man var nyforelsket!
Min kæreste er Kosovo-Albaner, så jeg har en lille ide om, hvad du snakker om. Jeg mødte ham, og alt var fryd og gammen. Mine forældre sagde ingenting, blev bare gladeligt overrasket, da de så, hvor sød og kærlig han er. På min side af familien, har der aldrig været noget, men hans derimod, er ikke helt så enige i vores kærlighed, som vi selv er.
De første mange måneder, jeg besøgte ham, sad hele familien i sofaen, og vi i hver vores ende og kunne sende lange blikke til hinanden. Det tog lang tid, før det føltes som om, jeg var accepteret i familien, og alligevel føler jeg ikke helt, at jeg er accepteret fuldt ud, som en muslimsk pige ville være det.
Men én ting er at familien måske ikke er enig. Du skal tænke grundigt over, om det er det, du vil og ønsker. Undervejs skal der sluges mange og store kameler, og du vil føle, du skal sluge mange flere end hun skal, og det kan være meget svært. En ting er kæresteriet, når man så flytter sammen, skal giftes og have børn, der kommer mange flere!
Mht. navnændring og det, kommer det jo også an på, hvad hun og hendes familie siger til det. Det er jo ikke sikkert, det gør nogen forskel for dem. Og ender det med at du skal omskæres, så lad være med at tænke på at det er din manddom, der bliver skåret i. Hvis du tænker at det alene er af hygiejniske grunde, kan det måske hjælpe lidt.
Kærligheden længe leve. Jeg synes, du skal give det et forsøg, men glem ikke dig selv undervejs og giv både hende og især familien rigtig god tid til at lære dig at kende, før du giver udtryk for, at hende vil du tilbringe resten af livet med.
God sommer!
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.