12tilføjet af

Vil du blive 140 år ? ;-))

Jeg læste for et stykke tid siden, i et eller andet underlødigt blad, at en gruppe forskere,,,,,de der mere kloge end os andre tingester,,,, at de havde samlet sig og givet et bud på hvordan verden ser ud om 50 år. Nogle mente at gennemsnitslevealderen til den tid sagtens kunne være 140 år!
Jeg kan ikke rigtig slippe tanken 😕 Velvidende at JEG ikke opnår den alder, det ville da være en ren utopi 😃 Men tanken om evt. at leve så mange år er da lidt underlig.
Skulle man så gå i skole til man var 40....Knogle på arbejdsmarkedet i 80 år 😕 og så ende med 20 års alderdom, med gigtplager og rollator? Eller tanken....når man får gebis som 90årig, så er det ikke det sidste gebis man skal have! Børn og børnebørn, oldebørn mm...rækken bliver squ da helt uoverskuelig. Der er mange underfundigheder i den forbindelse 😉
Hvordan tror du verden ser ud om 50år? Kom med underfundige og fjollede bud, eller seriøse og tankevækkende....alle bud er velkomne
tilføjet af

Nej tak!

prøv at se hvordan at verden ser ud i dag?, død,krig,had og ødelæggelse over alt, så 80-90år er rigligt syndtes jeg, ok der er altid nogle der mener at de er uunværlige og godt vil leve evigt?, om det så er de rigtige det er jeg i tvivl om?.
Poul Jørgensen
tilføjet af

nej det ville

jeg være ked af for sådan en verden vi er ved at havde puha [:*(]
tilføjet af

ja selvfølgelig da

hvem ville ikke gerne leve 140 år?
her er endda en mand der vil leve mere end 140 år, han har planer om at leve forevigt, og han mener der er en 50/50 chance for at videnskaben modner nok i hans livstid til at det kan lykkes, han er vist 44 nu, tyder jo godt for sådan en som mig der er over 20 år yngre :-)
http://youtube.com/watch?v=Td-ImgIn_cQ
de andre afsnit finder i også på youtube, god dokumentar, bestemt værd et kik eller ti.
tilføjet af

Mon dog.

Mon der er biler, terror, eller bare vand til den tid?
tilføjet af

Børn i dag

(0-5år) kan forventes at blive over 100år. Nogle mener allerede at 120år er muligt for disse.
tilføjet af

Ekstremt dyrt for samfundet

Jeg tror ikke folk vil vente med at gå på pension til de er 120 år, jeg tror desværre stadig grænsen vil være 60-65år.
Kan du se det for dig? Folk i den arbejdsduelige alder 30-65 år skal brødføde alle under 30 og alle mellem 65 og 140 år!
Det bliver sgu hårdt at være arbejdende til den tid!
tilføjet af

Du er da fuldstændig blottet for visioner

vi skal da bare indføre borgerløn på klippekort med adgang et vist antal gange fra vugge til grav.
Så skiftes vi alle til at arbejde i en årrække - laver andet, f.eks alt det kreative, der ikke er tid til i en tummerum som syv til 4 jobsene ødelægger i den næste årrække indtil det bliver vores tur igen.
Det ville give et helt andet lærings og gørings livsforløb end nu - og efter min mening meget mere kvalitativt.
tilføjet af

Den verden den verden ;-))

Den har da altid været grum, os der lever idag er nok de mest heldige, så bevar lidt optisme...om 50 er det måske relt perfekt for hvorfor skulle det ikke være det?
😉
tilføjet af

Evigt,,ja hvorfor ikke?

Ambitionerne fejler da ikke noget.
🙂
tilføjet af

Den rigtige vej....?

Mulighederne er der vist, men hvad ville du synes om det?
tilføjet af

Næ nej,,den går ikke ;-))

Førtidspensionen er afskaffet og der skal arbejdes til man er 120...helbredsmæssige undskyldninger gælder ikke da alle sygdomme kan helbredes, knogler og nedslidte rygge skiftes på et par timer af robotter på service centre belligende i forbindelse med 7 eleven 😮 Muligherderne er enorme.
😉
tilføjet af

Godt bud ;-))

7-4 job...det har jeg altid ønsket mig 🙁
😉
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.