4tilføjet af

Skyttens fremtid i 2009

Hej🙂
Hvordan ser det ud for skytten mht job, fremtid? Kommer der en afklaring?
Jeg er en 22 årige pige, som har rejst en del, og er nu landet igen i DK. Men jeg føler mig ikke hjemme og klar til en lejlighed- et fast job eller et 8-16 job.
Skytten - 24 nov
tilføjet af

Svar til Skytte

Kære Skytte,
Jeg tror, at du lige nu længes rigtig meget efter en helt anden livstil, end ”fast job og lejlighed”.
Du mærker meget frustration og når du siger, at du ikke føler dig hjemme, så tror jeg på, at den følelse er oprigtig. Det er som om du er i eksil...langt fra det sted, som føles naturligt for dig. Men samtidig er der en vis træthed til stede, der gør, at du ikke orker at pakke og tage af sted igen. Derfor er det vigtigt, at du tager det lidt med ro og ikke giver efter dine frustrationer.
Der kommer nemlig snart en periode, hvor du ønsker mere stabilitet og forudsigelighed i dit liv og derfor er det bedst at udnytte denne overgangsperiode produktivt.
Prøv at bruge dine venner optimalt, for de rummer nogle ressourcer, som kan hjælpe dig videre – muligvis også med hensyn til at finde et job. Hvad med en uddannelse – har du overvejet den mulighed?
Du skal nok blive afklaret. Men jeg vil foreslå, at du ikke lægger faste planer lige nu – det vil gøre dig endnu mere frustreret. Det er helt i orden at tage ”time out” en gang imellem, og det skal du gøre nu. Hent inspiration i din vennekreds og lad tankerne udvikle sig.
Held og lykke 🙂
Martina
tilføjet af

Til Martina

Hej Martina
Tak for dit glimrende svar. Det passer rigtigt godt, dog lige et spørgsmål. Når du skriver "og derfor er det bedst at udnytte denne overgangsperiode produktivt?" - Hvordan produktivt? Hvad mener du med det?
Skytten - som har taget "time out" :-)
tilføjet af

Til Skytte

Jeg tror, at "produktivt" betyder egentlig, at du ikke tager nogle beslutninger, som du fortryder senere. 🙂
Det kunne være rigtig godt at hente inspiration hos andre, som også finder det svært at slå rødder og leve et "forudsigeligt" liv. Man kan være oprigtig mod sig selv på mange forskellige måder. Du får snart mulighed for at mærke, at du er "kommet hjem".
Hilsen,
Martina
tilføjet af

- som nu rejser igen!....

Hej Martina!
Så rejser jeg igen...... og om kun 9 dage! Lidt med blandede følelser, men mon ikke det bliver godt nok? Det er jo lige pludseligt..
Jeg skal afsted til midt oktober, men frygter bare at jeg komme hjem til Dk og skal havne i sammen hul igen? Fremtiden er et meget stortsspørgsmål.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.