4tilføjet af

Skat af lejebolig fra 1.1.11?

Hej
Har hørt noget om at os der bor til leje i f.ex. boligselskaber (men også privat vel?) skal betale 25% moms af huslejen fra 1. januar 2011. Kan det passe? Så stiger min husleje med omkring 1.300 kr./md.??!!!! 😕
Synes ikke jeg har hørt noget om det før.
Tea//
tilføjet af

Lejere betaler i forvejen afgifter

Ejendomsskatter samt grundskyld er indregnet i huslejen både i private og almennyttige byggerier.
25% moms skal vel så også retfærdigvis afkræves ved køb af huse og lejligheder 😃
tilføjet af

Nu kan jeg ikke vide hvad du har hørt

eller hvilken sammenhæng det er fremkommet i, men det er sådan at der ikke svares moms af boliglejemål hvorimod erhvervslejemål er momset. Kan det være sådan noget, der er blandet sammen?
tilføjet af

Det vil ikke undre mig....

da statskassen er tøm, og VKO tør ikke indføre skat på indkomsten, så er de nød til at finde andre midler for at fylde kassen op. Det kan være en god ide at indføre skat af gevinsten ved en boligsalg. En lejer får aldrig en gevinst ved at bo til leje, det er penge der ryger ud af vinduet.
Men det vil være rart hvis du kunne uddybe mere om hvor du har "hørt" den fra.
tilføjet af

Ejendomsadministration

Jeg har fået oplyst at der indføres moms på ejendomsadministration fra 1. januar 2011, d.v.s. det er en helt anden sag, så er det måske en årlig udgift på ca. 500 kr. Det kan jeg leve med :-)
Tea//
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.