10tilføjet af

skal betale 287 kr. for ikke at miste min titel

Jeg kan virkelig blive harm.
Jeg har tidligere taget uddannelsen social og sundhedsassistent Den titel må jeg ikke anvende, hvis jeg atter søger ind for faget medmindre at jeg hoster op med 287 kr til sundhedsstyrelsen
Denne udgift skal yderemere betales med kort via internettet. Jeg har ikke betalingskort :-/
Vi er temmelig mange der skal betale det beløb, så sundhedsstyrelsen tjener helt pænt på det, da det skal gøres inden 1 okt inden næste år.
Er jeg den eneste, der er harm over at man kan miste sin titel, hvis ikke man makker ret og hoster op med 287 kr.. ?
Det er rent principielt...
Vil du blive sur over, at skulle betale penge for at få lov at kalde dig den tittel, du engang har uddannet dig til ?
tilføjet af

For pokker menneske

Hvad er 287kr. i DAG??....host op med dem, husk du er oppe i mod systemet og mod DEM kan man i de fleste tilfælde ikke vinde...og din "titel er vel DET værd....🙂
tilføjet af

Forstår ikke helt

Hvorfor kan du ikke kalde dig Sosu-assistent når du begynder uddannelsen? kender ikke den regel.
tilføjet af

jeg har ikke mistet nogert

men jeg forstår da din harme alligevel. Men jeg forstår da ikke hvordan det kan lade sig gøre, at Sundhedsstyrelsen har lov til at opkræve beløbet.
Hvad vil der ske, hvis du bruger din titel uden at betale ?
tilføjet af

Øhh - nå. det lyder da.....

- ja hvad skal jeg kalde det?´
- Har du spurgt forbundet om, hvem der har lavet den aftale? Eller skal vi formode det hænger sammen med skattestop?
tilføjet af

Du mister ikke titlen

Det drejer sig kun om en autorisation: http://cirius.dynamicweb.dk/Default.aspx?ID=10077
Hvad skal vi andre sige, når pas og kørekort skal
fornyes. 287 kr en gang for alle er billigt sluppet.
Du skal forny dit pas hvert 10. år, og det koster
i øjeblikket 800 kr.
tilføjet af

Altså før 1. oktober i år !?

Så er du allerede for sent på den.
Problemet er elimineret.
tilføjet af

man må ikke bruge den

så er den vel mistet ?
tilføjet af

Du må godt bruge den

Jeg er stadigvæk dansk statsborger, selvom jeg
ikke har et gyldigt pas. Men du får ikke job
indenfor det offentlige, hvis du ikke har
betalt for en autorisation.
tilføjet af

Fair nok

Det er da fair nok, det er en autorisitation ligesom håndværkerne får en autorisitation, altså autoriseret vvs mand eller elektrikker. Det er jo bare en form for sikkerhed.
tilføjet af

Nej, administrativt papirnusseri

Det er ikke mere sikkert, fordi du render
rundt med et ekstra papir udover eksamenspapirene.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.