9tilføjet af

prøvestrækning: overhalings forbud for lastbiler

Da jeg for et stykke tide siden hørt at man vil lave overhaling forbudt for lastbiler glædet jeg meget.. men den var kort, da de sagde at prøve strækningen skulle være mellem Kolding oh Århus, syne det er uforståeligt hvorfor det ikke bliver over Fyn hvor problemet er størst.
hvad er din mening om det valg for stedet ?
tilføjet af

Ja, det er pisse-

Irriterende med de "elefantvæddeløb" mellem to lastbiler over længere strækninger.
Problemet er jo også på Sjælland.... 😕
tilføjet af

også problem på helsingør

pisse træt af specielt "freja" importeret arb kraft hvor de har fået kørerkortet fra ??????
tilføjet af

Herligt ja.

Så er motorvejen nemlig reduceret til et spor, hvor i kan køre hinanden ihjel som det lyster jer.
tilføjet af

Beder inden i

Lastvogne pløjer i gennem os.
Chaufføren udtaler: hvis alle lastbiler skal ligge i indersporet kan de ikke være der alle.
Radio spot: lastvogne udgøre mindre end 5% i forhol til personbiler.
taler det ikke for sig selv..!
tilføjet af

Hvorfor overhovedet prøvestrækning?

Spørgsmålet er, hvorfor man overhovedet har brug for en "prøvestrækning"?
Man kunne lige så godt fra start af lave et totalforbud - i hvert fald i dagtimerne - på alle motorveje.
En dag blev jeg overhalet af 2 vogntog i hælene på hinanden. Det tog vel 5 km. Lige da den sidste så var kommet forbi, drejede de ind på en rasteplads...
Er sådan nogle chauffører bare lamme i roen, eller hvad?
Men måske skulle man overveje at begrænse køretiden til et bestemt antal km, så de ikke længere kan påstå, at de ikke kan nå, det de skal, med mindre de kører med sømmet i bund hele tiden?
4,5 x 80 = max. 360 km eller 4,5 timers kørsel?
Det vil ikke få betydning på de mindre veje, p.gr.a. den lavere gennemsnitshastighed; men på motorvejen vil det fjerne incitamentet til at overhale alle dem, der kører ½ eller 1 km langsommere end en selv... 😉
Og så skal fartbegrænseren indstilles, så den automatisk regulerer ned til 70 km/t i 5 min., hvis man kører for tæt på de forankørende! 😮
Kors, hvor vil de blive sure, mand! 😃😃😃
Simpelt, - men effektivt!
Når de nu ikke selv kan finde ud af det, synes jeg, det er på tide, nogen hjælper dem... 😉
tilføjet af

Du er jo ikke et hak bedre selv!

"En dag blev jeg overhalet af 2 vogntog i hælene på hinanden. Det tog vel 5 km. Lige da den sidste så var kommet forbi, drejede de ind på en rasteplads...
Er sådan nogle chauffører bare lamme i roen, eller hvad? "
Og hvorfor slap du så ikke gassen de sekunder der skulle til for at de 2 klovne kunne komme hurtigere forbi?
Det er korrekt at de 2 klovne gik i gang med noget dumt, DU havde bare muligheden for begrænse deres overhaling til en bagatel.
I stedet valgte DU at lade den blive langtrukket og pinlig!!
Kan du selv se dobbeltmoralen?
tilføjet af

Nej, du må undskylde

Det kan jeg ikke.
Der er så mange klovne på vejene nu om dage, - og hvis en af klovnerne vover sig ud i noget, der kan udvikle sig til fare for dem selv eller andre, så viger jeg - naturligvis!
Og det uanset, hvor idiotisk, de opfører sig.
Men i det her tilfælde er der ingen fare på færde. Det er bare dumhed på hjul!
Jeg forstår i øvrigt slet ikke dit standpunkt, for der står ingen steder skrevet, at klovnerne skal køre forrest?
I min bog er det dem, der må vurdere, om det er hensigtsmæssigt at indlede en langvarig overhaling, når de ved, at de vil dreje fra - inden længe.
Deres tid - og din tid - er ikke mere værdifuld end min tid!
Jeg er selv ofte ude for medtrafikanter, som kører langsommere end jeg, - og hvis man ikke i den situation er i stand til at sagtne farten og bibeholde sin sikkerhedsafstand, så mener jeg ikke, man er egnet til jobbet som chauffør.
Din indgangsvinkel har ingen gang på jorden. Du mener vel også, at cyklister skal trække cyklen inde i rabatten, så de ikke er i vejen for bilisterne? Eller at fodgængerne skal sætte sig og læse i en avis, til der ikke kommer flere biler hen imod fodgængerfeltet? At man skal lade være med at låse døren, fordi det er pinligt, at tyvene ødelægger vinduerne med et brækjern?
Enten må din hjerne have stået stille, da du skrev dit indlæg, eller også var du en af klovnerne, som overhalede mig. 😉
Du kan selv prøve at regne på det. 2 vogntog på 16,5 m. Fra det bageste vogntog når det forrestes bagkant til det har passeret dets forkant - med sin egen bagkant, skal det altså tilbagelægge 2 x 16,5 m = 33 m. Regner vi med 50 m sikkerhedsafstand foran og bagved, er det yderligere 100 m. 133 m skal altså tilbagelægges med forskelshastigheden.
10 km/t er 166.67 m/min. 133 / 166,67 = 0,8 eller 48 sekunder.
5 km/t er selvfølgelig 1,6 min eller 2,4 km.
4 km/t er knapt 2 min eller 3 km.
3 km/t er 2,7 min eller 4 km.
2 km/t er 4 min eller 6 km.
1 km/t er 8 min eller 12 km.
Hvis man ikke har lyst til at regne det ud, kan man bare kigge på uret - eller kilometertælleren.
Det her har intet med dobbeltmoral at gøre. Det her handler om, at når chaufførerne ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt, så kommer der forbud, der regulerer deres adfærd. Og det hilser jeg velkomment!
Det er ikke - og skal ikke være - jungleloven, der hersker på vore veje.
tilføjet af

Mindre end 5 %!

Det vil sige at problemet skyldes egoisme fra tåber som dig, og ikke hverken sikkerhed eller fremkommelighed.............. hmmmmmm interessant indrømmelse!
tilføjet af

Tror du ikke.

Det er bedre om du tager toget for eftertiden?............. der kan du så i fred og ro sidde og dyrke din selvfedhed! tumpe!
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.