23tilføjet af

Platoon, 100% sande oplysninger.

I vor verden, i Danmark og her i denne debat findes så kloge mennesker, at de end ikke behøver at bevise noget som helst af hvad de påstår.
Her bliver der slynget anmærkninger ud om nogle af debattørerne og uden skånsel nedgøres, så alt hvad disse skriver er nærmest løgn og disse kloge mennesker har selvfølgelig ret i enhver påstand uden undtagelse uden at behøve, at bevise noget som helst.
Det ligger jo indlysende i selve sagens natur.
Deri er jeg ganske uenig. Jeg mener, at dersom man kommer med grove beskyldninger om visse forhold er man ubegavet dersom man ikke kan fastslå 1) hvad der er forkert og 2) fremkomme med den rette bevisførelse.
Nu er det sådan, at der debatteres (eller benævnes) mange emner her, så det er meget svært, at komme ind på alle de specifikke påstande, som man fremkommer med hvor man mener sig hævet over en anden debattørs udtalelser, idet nogen blot konstatere, at det der er sagt og skrevet er løgn (uden dokumentation).
___________________________________________________________

Nu kan jeg kun skrive for mit eget vedkommende og jeg kan afgive en suverænt løfte, at intet af hvad jeg skriver er forkert, men 100% sandt.
Der har været forsøgt indvendinger og grove beskyldninger om, at jeg angivelig skulle hvad skrevet noget, en debattør har sagt og - som vedkommende påstår var løgn (altså at det havde han ikke skrevet), men ved en sammenligning og gennemgang af emnet har det således vist sig, at mine udtalelser var 100% korrekte og vedkommende selv var den der var fuld af løgn.
Så jeg vil derfor benytte denne lejlighed til at sige følgende:
1) Har du nogen anklage over de ting jeg Platoon har skrevet; at noget ikke er sandt eller ligefrem er løgn; så bevis det.
2) Hvis du samtidig mener, at andre debattører skriver noget forkert og du mener jeg er i stand til at vurdere om det er sandt eller løgn, så lad mig høre og jeg vil give dig bevis for hvad jeg selv mener om emnet.
3) Skulle du for det tredje mene, at noget af det jeg skriver er uvidenskabeligt, altså ikke er videnskabeligt funderet eller ligefrem ikke videnskabeligt sandt, så hvorfor anklager du så ikke og viser hvad der er forkert og hvad der efter din mening er videnskabeligt er sandt?
Nu har nogle af debattørerne vadet rundt i forskellige debatter og emner fra min hånd , men ingen har indtil nu kunne fremkomme med ét eneste plausibelt indlæg med beviser, forklaringer eller blot antydningen af, at det jeg skriver angiveligt skulle være både uvidenskabeligt og samtidig forkert.
Samtidig har ingen kunne fremkomme med ét eneste bevis for deres egne påståede fremragende kvalifikationer og egne evner og kunne, men kun pral og løsrevne påstande.
Jeg hentyder til både ham der kalder sig ”sand kristen”? og ham der kalder sig for dondeee. Ingen af d`herrer har kunne bidrage med ét eneste ”bevis” eller ytring for noget, de selv mener er bedre og mere sandt, der angivelig skulle kunne modbevise noget af hvad jeg har skrevet.
Nu har jeg den opfattelse af nævnte debattører, at det udelukkende er mangel på egen dømmekraft og egne manglende evner der er årsagen til, at de endnu ikke har kunne producere ét eneste bevis for deres egne påstande.
Det forbavser mig ikke for jeg mener, at dersom man kommer frem på banen og kun kritisere uden beviser eller blot en henvisning, så er man enten dum eller blot ude i et personligt ærinde.
Personligt har jeg ondt af disse debattører. Det er afgjort noget med deres personlighed at gøre.
Nu vil jeg så sige, at enten må disse fremkomme med noget konkret, enten til mig eller om nogen eller ngoetm andre har skrevet, som de mener jeg har forstand på eller også må de holde deres mund lukket.
Jeg har også oplevet at modtage det jeg vil betegne for spam, altså en stribe sjove ansigter der angivelig skulle fortælle en dyb intelligent kommentar til et vigtigt emne man mener at vide mere om end jeg, men igen vil jeg sige, at det er tåbelige gestus.
At nogen synes, at det er ”intelligent debat”, at fremkomme med sådanne dyrelignende uartikulerede ytringer, undre mig såre.
Derfor vil jeg fortsætte med mine interessante indlæg om nogen skulle kunne bruge disse vigtige informationer til noget.
Platoon
tilføjet af

Platoon, 100% sande oplysninger. ER LØGN

Du lyver!
I dit indlæg her skrev du.
http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/1952766-kan-i-huske-mig-/1953121

Citat:
Det der med Guds godkendelse? Du mener vist Jehovas Godkendelse og d.v.s. Vagttårnets godkendelse fordi, I skal sværge evig troskab til Organisationen for at kunne blive døbt. og lad nu være med at blamere dig og skrive tilbage, at det ikke passer, for du ved lige så godt som jeg at det er sandt.
Det er ikke korrekt!
Ved dåben, som er en bekræftigelse af ens egen personlige indvielse til Gud stilles dette spørgsmål:
"Er du indforstået med at du ved din indvielse og dåb bekender dig som et af Jehovas Vidner der tjener i forening med den menighedsorganisation Gud leder ved sin ånd"
Man svarer ja til at bekende sig som et Jehovas vidne, hvor man efterfølgende kalder sig for et Jehovas vidne vidne.
Der er intet om, man sværger evigt troskab til organisationen. Det er pure opspind, idet
der for det første ikke er tale om det. For det næste vil et vidne ikke sværge.
Alle ved Jehovas vidner kender biblen og retter sig efter den.
Jacobs brev 5:12
Men frem for alt, mine brødre, hold op med at sværge; sværg hverken ved himmelen eller ved jorden eller med nogen anden ed. Men lad jeres ja betyde ja, og jeres nej, nej, for at I ikke skal falde under dom.
Du er derfor fuld af løgn. Tidligere har du i en af dine selvglade praleri-indlæg sagt du ville forlade debatten som en slagen mand, dersom man kunne påvise du talte usandt.
Det være hermed gjort.
Ps. Andre har ved flere lejligheder oplyst dig, hvor utroværdig du er.
tilføjet af

Platoon, 100% sand "sand kristen ER LØGN

Nu vil jeg udelukkende forholde mig til hvad jeg selv skriver og det er 100% sandt. Det du her er inde på er noget der har været debatteret til hudløshed her på debatten og jeg kan tilbagevise dit forsøg på at sværge falsk. Jeg citere:

Vagttårnets organisation lader ikke sine udnævnte repræsentanter døbe enkeltpersoner, medmindre de først har været igennem en række spørgsmål og svar sessioner over række doktrinære emner. Men der er en detalje som ikke er kommet med i disse sessioner, og det er en detalje med retslige konsekvenser i USA.
Ifølge Vagttårnets doktrin har en person forenet sig til fællesskabet af Jehovas Vidner som medlem fra det øjeblik de blev døbt. I henhold til amerikansk lov bliver individet i dette øjeblik retsligt bundet til de interne regulativer som er fastsat af Kirken.
Denne juridiske binding er ikke noget Vagttårnet videregiver oplysning om til dåbskandidaterne. Men efter dåben, når en person anmoder om noget som f.eks. af kopier af korrespondance omkring deres person, så lader Vagttårnsselskabet sine advokater forklare den retslige situation, som den enkelte har bragt sig selv i ved dåben. Herfra går Vagttårnselskabet videre med at afvise deres anmodning. Her er et eksempel på en sådan skriftlig underretning:
Min oversættelse:
Kære Bror ...
(...)
Fra den dato du blev døbt og tilsluttede dig Jehovas Vidners organisation, bekendte du den kristne tro, accepterede at overholde Jehovas Vidners doctriner, og accepterede at underlægge dig reglerne og procedurerne for Jehovas Vidners kirkelige regering. (...)

[img]http://2.bp.blogspot.com/-XydV78KtKUc/Tk2Y-pq0xVI/AAAAAAAABEI/YqzGgS9TDvA/s1600/Watchtower%2BLawyer%2Bletter%2B1996%2Bp1%2Bunderlined.jpg[/img]
[img]http://3.bp.blogspot.com/-JJCVotFzKQU/Tk2Y024ESyI/AAAAAAAABEA/ERjlmLSBlDI/s1600/Watchtower%2BLawyer%2Bletter%2B1996%2Bp2.jpg[/img]
(Taget fra http://marvinshilmer.blogspot.com/2011/08/watchtower-lawyer-fills-in-baptism.html)

(Fra JV'ernes interne instruktioner)
Rigets Tjeneste 4/97 s. 3 Vi leder dem vi studerer med, til Jehovas organisation
Vær ansvaret voksen: Enhver der er med til at gøre disciple, må erkende at han har et ansvar for at lede eleven til Guds organisation. (1 Tim. 4:16) Hver gang studiet holdes, må det betragtes som et skridt på vejen til den lykkelige dag hvor eleven vil symbolisere sin indvielse til Jehova gennem vanddåben. Et af de spørgsmål han vil blive stillet ved dåbshandlingen, lyder: „Er du indforstået med at du, ved din indvielse og dåb, bekender dig som et af Jehovas vidner der tjener i forening med den menighedsorganisation Gud leder ved sin ånd?“ Det er altså vigtigt at han forstår at han ikke kan tjene Gud uden at være aktivt knyttet til den sande kristne menighed. — Matt. 24:45-47; Joh. 6:68; 2 Kor. 5:20.
6 Fortsæt med at fortælle eleven om den lokale menighed og Jehovas Vidners internationale organisation. Gør dette hver gang I studerer, fra første studietime af. Inviter med det samme eleven med til møderne, og bliv ved med at invitere ham. — Åb. 22:17.

Dåbsproceduren er den samme i Danmark, som den er i USA.

mvh
Billen
_________________________

Kommentar:
du kan selv følge med i den her.
http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2444617-jehovas-vidners-dab-er-juridisk-bindende-i-usa?ml=1
PS. det er altså værre endnu end jeg foreslog.
tilføjet af

Platoon, det var endnu en løgn

Jeg har overværet en del dåbshandlinger, og hverken de eller jeg har sværget noget som helst.
Jeg ville aldrig være gået med til at skulle sværge evigt troskab overfor en organisation, om det så er Jehovas vidner.
Du kan ikke bevise de der døbes i Silkekborg eller Herlufmagle, afgiver en ed om evigt troskab overfor Jehovas vidnerns organisation, ved at sværge, og det skulle være juridisk bindende i en eller anden grad. Det er det glade vanvid du kommer med.
Jeg tror foruden du er en løgner, også er så forblændet i din egen person og egne forestillinger.
Når en person mener at være lige så intelligent som Einstein, dog uden at kunne bevise en simpel aritmetisk ligning som 2+2=4, eller man bestemt mener at være gud. Kunne belære en fuldt uddannet læge om diverse, blot ved at google sig til det.
Så er det sygeligt og en sådan person kan ikke være normal.
tilføjet af

Platoon, 100% sandfærdig

Din uvidenhed er jo ikke en lov for hvorledes tingene hænger sammen, vel?

Letter from Watchtower lawyer, dated February 16, 1996.
http://marvinshilmer.blogspot.dk/2011/08/watchtower-lawyer-fills-in-baptism.html
________________________________________________
Kommentar:
På det link kan man se et originalt brev fra Vagttårnet der klart definere den juridiske binding til Vagttårnet for dåbskandidater.
Jeg kan ikke sige i hvor udstrakt grad der kan dømmes juridisk efter dette juridiske medlemsskab, men det minder mig meget om Andelstanken nemlig, at kan hæfter solidarisk.
_________________________________________________

Originally that was how baptism was conducted by the Watchtower Society. Over time a regimented pre-baptism approval procedure has developed, with the "baptismal candidate" answering numerous questions about Watchtower doctrine as part of a process of being judged worthy by 3 elders.
Most significantly, since 1985 the candidate declares they are devoting themselves to an organization when answering the two pre-immersion questions.
This was increased to 124 questions in the 1983 Organized to Accomplish Our Ministry.
Since 2005 there are 104 questions. (Organized To Do Jehovah's Will pp.182-216)
There is certainly no such Biblical precedence for this. The Watchtower justification is that Jews needed no such questions as they already knew Jehovah's requirements and so simply had to confess faith in Jesus to be baptised. This is nonsense.
In Jesus day there were many Jewish Sects that believed many different things. For instance Sadducees and Pharisees had diametrically opposing views of the resurrection. Other Jews had little knowledge of their religious teachings and the Mosaic Law. (John 7:49)
In addition to this, Jesus did away with the Mosaic Law, the arrangement of animal sacrifices and revealed the Sacred Secret, making Christianity significantly different to Judaism. Despite this gulf of theological between Jewish thinking and Christianity, baptism only required that a person such as the Ethiopian Eunuch profess faith in Jesus.
Baptism Questions
Under Russell baptism candidates were simply asked if they had consecrated themselves to the Lord.
"What are the questions usually put by Brother Russell when receiving candidates for water immersion?
ANSWER.--You will notice that they are on broad lines--questions which any Christian, whatever his confession, should be able to answer in the affirmative without hesitation if he is suitable to be acknowledged as a member of the Church of Christ:
(1) Have you repented of sin with such restitution as you are able, and are you trusting in the merit of Christ's sacrifice for the forgiveness of your sins and the basis of your justification?
(2) Have you made a full consecration of yourself with all the powers that you possess--talent, money, time, influence--all to the Lord, to be used faithfully in His service, even unto death?
(3) On the basis of these confessions, we acknowledge you as a member of the Household of Faith, and give to you as such the right hand of fellowship, not in the name of any sect or party or creed, but in the name of the Redeemer, our glorified Lord, and His faithful followers." What Pastor Russell Said pp.35, 36
_________________________________________________________

Later, two questions developed containing reference to the Father, Son and holy spirit, as shown in a scan from the Watchtower 1944 Feb 1 p.44.
An important comment was made in 1955, something significantly contradicted in the arrangement introduced in 1985.
"A Christian, therefore, cannot be baptized in the name of the one actually doing the immersing or in the name of any man, nor in the name of any organization, but in the name of the Father, the Son and the holy spirit."Watchtower 1955 Jul 1 p.411
"We do not dedicate ourselves to a religion, nor to a man, nor to an organization.
No, we dedicate ourselves to the Supreme Sovereign of the Universe, our Creator, Jehovah God himself. This makes dedication a very personal relationship between us and Jehovah." Watchtower 1966 Oct 1 pp.603-604
_________________________________

Kommentar:
Det har man så lavet totalt om.
In total disregard for these previous comments and Biblical examples, in 1985 the baptism questions changed, with the candidate having to announce their desire to become associated with an Organization.
"At the close of the convention baptism talk, the baptism candidates will be in position to answer with depth of understanding and heartfelt appreciation two simple questions that serve to confirm that they recognize the implications of following Christ's example.
The first question is:
On the basis of the sacrifice of Jesus Christ, have you repented of your sins and dedicated yourself to Jehovah to do his will?
The second is:
Do you understand that your dedication and baptism identify you as one of Jehovah's Witnesses in association with God's spirit-directed organization? Having answered yes to these questions, candidates are in a right heart condition to undergo Christian baptism." Watchtower 1985 Jun 1 p.30
________________________

Kommentar:
Fik du fat i det? Du døbes til en Organisation, et aktieselskab der er juridisk ansvarlig. Husk det.

Rather than follow the biblical example of confession in Christ prior to baptism, a Witness must prove they intricately know Watchtower doctrine and law, and then devote themselves to "God's spirit-directed organization" - the Watchtower Society.__________________________________________

Een af de vigtige ting vi skal lægge mærke til er følgende. Spørgsmål du som Jehovas Vidner ikke må stille:
http://www.jwfacts.com/watchtower/questions-to-ask-a-jehovahs-witness.php
Why does the Watchtower teach that Jesus is not our mediator?
That's not right, Jesus is our mediator.
_________________________

I was researching and Watchtower publications definitely says that Jesus is only the mediator for the 144,000, yet the Bible says Jesus is mediator for all mankind.
"Likewise, the Greater Moses, Jesus Christ, is not the Mediator between Jehovah God and all mankind. He is the Mediator between his heavenly Father, Jehovah God, and the nation of spiritual Israel, which is limited to only 144,000 members."
Worldwide Security under the Prince of Peace (1986) p.10
"Legally binding" baptism? (1), WatchTower ... - Jehovahs-Witness.Net
www.jehovahs-witness.net/.../Lega

Platoon
tilføjet af

Platoon, 100% sandfærdig

Platoon skriver:
Kommentar.
Fik du fat i det? Du døbes til en organisation, et aktieselskab der er juridisk ansvarlig. Husk det.
Jeg døbes ikke til en organisation. Dåben er af religiøs betydning, og er en bekræftelse af indvielsen til Jehova. Man underskriver ingen forpligtelse overfor Vagttårnet, man underskriver slet ikke på noget.
Du skriver du altid er 100% korrekt med alt.
Samtidig skriver du Jehovas vidner i Danmark er et aktieselskab. Hvorfor står det så ikke i CVR registret. Det skal jeg sige dig, fordi det ikke er et aktieselskab, og du nu igen tog fejl.
Platoon du er syg i hovedet. Få hjælp.
tilføjet af

Platoon, 100% sandfærdig

Hvis der er nogen der er syg i hovedet må det da være dig, du fornægter gang på gang - din egen sekt 😉
Nogen har været i tvivl om, du i det hele taget er et vidne... ja man begynder at få den tanke...
tilføjet af

Platoon, 100% sandfærdig

Nu er det altid en god ting, at kende sin ”fjende”. http://www.christianwitnesses.com/id97.html
Her kan du møde Gerrit Lösh, der fremføre Vagttårnets hemmelige plan for fremtiden i Jehovas Vidners paradis kaldet tusindårsriget (50 milliarder skal opstå fra gravene):
After Armageddon there will be a lot of work to do. Anyone who thinks the Thousand Years will be a long vacation is mistaken.
We will have to cleanse the earth (Bible describes people traveling the earth to bury the dead) and prepare for the resurrection.
New estimate is a resurrection of 30 billion people.
Can you imagine 30 billion people reappearing on one day? No, it's not reasonable. We can assume that there will be a gradual resurrection (Insight book estimates 200-300 years), one generation at a time.
This will make it possible to communicate with the previous generation. We will need to provide food and lodging for the newly resurrected ones.

There may be special houses where the resurrections occur (those who died at sea won't be swimming to shore). (ja, nogle til kvinderne og andre til mændene / min kommentar)
We don't know if the dead will return with clothing or not, (det ved jeg godt; de har ingen tøj på, min kommentar) but we do know that they will be completely restored physically (no missing limbs, etc.).
We can look forward to growing back hair, teeth, etc. Some animals already manifest such abilities (giant squid can grow back new arms and Amazonian fish grow new teeth over and over).
Do we really believe the end is near? Our decisions show what we truly believe. Don't seek great things for yourself (Jeremiah 45: 4, 5). This system is passing away. Rather seek first the kingdom. Jehovah has promised to preserve our souls as spoil and has offered us the opportunity to live as long as He does. What a privilege!
(There were 7,204 that attended this special talk at a rented convention center in Honolulu and 3,262 that were tied in at 21 other locations on the Hawaiian islands.
http://www.jehovahs-witness.net/watchtower/bible/155266/1/Notes-From-Hawaii-Gerrit-Losch-Talk
_______________________________________

Nogle af disse gutter er også “pengemændene”, altså dem de ved at 2+2= 100. Hvordan de bærer sig ad, ved du alt om, ik` ?
Du vil sikkert ikke forlange, at jeg skal undervise dig i Jehovas Vidners Vagttårnet investeringsstrategi eller deres anpartsselskaber i respektive lande hvor de gør business, men jeg kan give dig disse interne oplysninger:
http://www.jehovahs-witness.net/jw/friends/12535/1/Is-there-proof-WTS-owns-shares-in-weapons
____________________________________________

Platoon skriver:
Kommentar.
Fik du fat i det? Du døbes til en organisation, et aktieselskab der er juridisk ansvarlig. Husk det.
(fra mit Platoon indlæg)
____________________

Ham der kalder sig ”sand kristen”? mener derfor følgende:
Jeg døbes ikke til en organisation. Dåben er af religiøs betydning, og er en bekræftelse af indvielsen til Jehova. Man underskriver ingen forpligtelse overfor Vagttårnet, man underskriver slet ikke på noget.
Du skriver du altid er 100% korrekt med alt.
Samtidig skriver du Jehovas vidner i Danmark er et aktieselskab. Hvorfor står det så ikke i CVR registret. Det skal jeg sige dig, fordi det ikke er et aktieselskab, og du nu igen tog fejl.
Platoon du er syg i hovedet. Få hjælp.
(mener ham der kalder sig for "sand kristen"?)
_________________________________________________
Aktieselskab eller not?
ALLEGHENY MERCHANT v. CHARLES TAZE RUSSELL (1897).
Starting in 1898, and ever since, the WatchTower Society has publicly proclaimed that Charles Taze Russell "donated" the "Bible House", at 56-60 Arch Street, to the WatchTower Society, on April 1, 1898.
THAT IS A LIE! In fact, the WatchTower Society purchased the Bible House real estate for $50.00 at a Sheriff's Sale.
On March 1, 1898, Russell deeded the Bible House real estate to the WatchTower Society, and on or about April 1, 1898, Russell donated the personalty assets of Tower Publishing Company to the WatchTower Society.
In fact, Russell could not have donated the Bible House real estate to the WatchTower Society, because such a transfer would have required the signature of Maria Russell.
By late 1897, it was apparent that the then existing marital separation of Charles Taze and Maria Russell was "irreconcilable", and heading toward "divorce".
In order to defeat his wife's claim to her share of the property at 56-60 Arch Street, Charles Taze Russell intentionally refused to pay a charge account which had been long established with a local Merchant.
While living separately, Maria Russell continued to purchase groceries and other necessities using that charge account.
Sometime in latter 1897, that Merchant, who was probably a friend of Russell's, brought a lawsuit against Russell for payment of the $177.00 balance.
Russell did not even answer the lawsuit, and quickly lost by default. In anticipation of what was to occur, in December 1897, Russell mortgaged 56-60 Arch Street for$15,000.00 (equivalent to nearly $500,000.00 in today's money-HALFHILL).
That five-year mortgage was interestingly held by the Public Library of Philadelphia. The Merchant then "attached" the Bible House for payment of his judgement.
Russell did absolutely nothing to legally resist the attachment, nor the Sheriff's Sale of the encumbered realty, at which, the WatchTower Society was the sole bidder of $50.00, in early 1898.
After all was said and done, the Board of Directors of the WatchTower Society appraised Russell's donation of all assets of Tower Publishing Company, including the building and land that had been purchased at the Sherriff's Sale, as worth $186,000.00 (equivalent to nearly $6,000,000.00 in today's money-HALFHILL).
In addition to the mortgage on the real estate, the WatchTower Society also assumed eight "conditional loans" made to Tower Publishing Company, totaling $6.966.65, from seven female Russellites and one WatchTower Pilgrim.
Most of the "conditional loans" were expected to gradually become "donations". Russell was eventually credited with 16,403.365 voting shares in the WatchTower Society (per the one share for every $10.00 donation rule).
________________________________________________

og så påstår de fleste, at J.F.Rutherford var en snu rad? Jeg synes Charles Taze Russell her giver ham baghjul.
_______________________________________

In 1886, which just coincidentally was the same year that Charles Taze Russell's signature book, The Divine Plan of the Ages, first began to be sold, Russell became one of five Pittsburgh area speculators who founded a "West Virginia corporation" named the U.S. LUBRIC OIL COMPANY, whose purpose was oil, gas, coal, and other minerals exploration in West Virginia. Russell owned 325 of the 1300 authorized shares ($50 par), or 25% of the company.

http://jwdivorces.bravehost.com/russell.html
______________________________________

Nu er det jo ikke noget suspekt, at eje eller være en del af et aktieselskab eller som Vagttårnet benytter sig af her i Danmark et Anpartsselskab - Aps., men det bliver først interessant når der lyves om det.
Som jeg har sagt til dig før, din uvidenhed er jo ikke en lov for hvorledes tingene hænger sammen, vel?

Letter from Watchtower lawyer, dated February 16, 1996.
http://marvinshilmer.blogspot.dk/2011/08/watchtower-lawyer-fills-in-baptism.html
________________________________________________

Kommentar:
På det link kan man se et originalt brev fra Vagttårnet der klart definere den juridiske binding til Vagttårnet for dåbskandidater.
Jeg kan ikke sige i hvor udstrakt grad der kan dømmes juridisk efter dette juridiske medlemsskab, men det minder mig meget om Andelstanken nemlig, at kan hæfter solidarisk.
_________________________________________________

Originally that was how baptism was conducted by the Watchtower Society. Over time a regimented pre-baptism approval procedure has developed, with the "baptismal candidate" answering numerous questions about Watchtower doctrine as part of a process of being judged worthy by 3 elders.
Most significantly, since 1985 the candidate declares they are devoting themselves to an organization when answering the two pre-immersion questions.
This was increased to 124 questions in the 1983 Organized to Accomplish Our Ministry.
Since 2005 there are 104 questions. (Organized To Do Jehovah's Will pp.182-216)
There is certainly no such Biblical precedence for this. The Watchtower justification is that Jews needed no such questions as they already knew Jehovah's requirements and so simply had to confess faith in Jesus to be baptised. This is nonsense.
In Jesus day there were many Jewish Sects that believed many different things. For instance Sadducees and Pharisees had diametrically opposing views of the resurrection. Other Jews had little knowledge of their religious teachings and the Mosaic Law. (John 7:49)
In addition to this, Jesus did away with the Mosaic Law, the arrangement of animal sacrifices and revealed the Sacred Secret, making Christianity significantly different to Judaism. Despite this gulf of theological between Jewish thinking and Christianity, baptism only required that a person such as the Ethiopian Eunuch profess faith in Jesus.
Baptism Questions
Under Russell baptism candidates were simply asked if they had consecrated themselves to the Lord.
"What are the questions usually put by Brother Russell when receiving candidates for water immersion?
ANSWER.--You will notice that they are on broad lines--questions which any Christian, whatever his confession, should be able to answer in the affirmative without hesitation if he is suitable to be acknowledged as a member of the Church of Christ:
(1) Have you repented of sin with such restitution as you are able, and are you trusting in the merit of Christ's sacrifice for the forgiveness of your sins and the basis of your justification?
(2) Have you made a full consecration of yourself with all the powers that you possess--talent, money, time, influence--all to the Lord, to be used faithfully in His service, even unto death?
(3) On the basis of these confessions, we acknowledge you as a member of the Household of Faith, and give to you as such the right hand of fellowship, not in the name of any sect or party or creed, but in the name of the Redeemer, our glorified Lord, and His faithful followers." What Pastor Russell Said pp.35, 36
(kopmmentar: det var hvad Charles Taze Russell mente)
_________________________________________________________

Læg nu godt mærke til følgende bemærkning i Vagttårnet og drag så en sammenligning med det dåbskandidaterne bliver spurgt om at tilsværge i dag.)
Later, two questions developed containing reference to the Father, Son and holy spirit, as shown in a scan from the Watchtower 1944 Feb 1 p.44.
An important comment was made in 1955, something significantly contradicted in the arrangement introduced in 1985.
"A Christian, therefore, cannot be baptized in the name of the one actually doing the immersing or in the name of any man, nor in the name of any organization, but in the name of the Father, the Son and the holy spirit."Watchtower 1955 Jul 1 p.411
"We do not dedicate ourselves to a religion, nor to a man, nor to an organization.
No, we dedicate ourselves to the Supreme Sovereign of the Universe, our Creator, Jehovah God himself. This makes dedication a very personal relationship between us and Jehovah." Watchtower 1966 Oct 1 pp.603-604
_________________________________

Kommentar:
Det har man så lavet totalt om.
In total disregard for these previous comments and Biblical examples, in 1985 the baptism questions changed, with the candidate having to announce their desire to become associated with an Organization.
"At the close of the convention baptism talk, the baptism candidates will be in position to answer with depth of understanding and heartfelt appreciation two simple questions that serve to confirm that they recognize the implications of following Christ's example.
The first question is:
On the basis of the sacrifice of Jesus Christ, have you repented of your sins and dedicated yourself to Jehovah to do his will?
The second is:
Do you understand that your dedication and baptism (kommentar: svare til, at tilsværge) identify you as one of Jehovah's Witnesses in association with God's spirit-directed organization? (kommentar: fik du fat i det? du tilsværger en Organisation der er "dikteret af Guds Hellige Ånd"?)
Having answered yes to these questions, candidates are in a right heart condition to undergo Christian baptism." Watchtower 1985 Jun 1 p.30
________________________

Kommentar:
Fik du fat i det? Du døbes til en Organisation, et aktieselskab der er juridisk ansvarlig. Husk det.
Rather than follow the biblical example of confession in Christ prior to baptism, a Witness must prove they intricately know Watchtower doctrine and law, and then devote themselves to "God's spirit-directed organization" - the Watchtower Society.
________________________________________

Een af de vigtige ting vi skal lægge mærke til er følgende.
Spørgsmål du som Jehovas Vidner ikke må stille:
http://www.jwfacts.com/watchtower/questions-to-ask-a-jehovahs-witness.php
Why does the Watchtower teach that Jesus is not our mediator?
That's not right, Jesus is our mediator.
_________________________

I was researching and Watchtower publications definitely says that Jesus is only the mediator for the 144,000, yet the Bible says Jesus is mediator for all mankind.
"Likewise, the Greater Moses, Jesus Christ, is not the Mediator between Jehovah God and all mankind. He is the Mediator between his heavenly Father, Jehovah God, and the nation of spiritual Israel, which is limited to only 144,000 members."
Worldwide Security under the Prince of Peace (1986) p.10
"Legally binding" baptism? (1), WatchTower ... - Jehovahs-Witness.Net
www.jehovahs-witness.net/.../Lega

Platoon
tilføjet af

Platoon, 100% sandfærdig

Du er jo sygeligt desperat, hvilket kommer til udtryk i dine underlige indlæg.
Du leder febrilsk efter et eller andet, du tror kan redde dig.
Som du sikkert har undersøgt i CVR registret er Jehovas vidner ikke noget aktieselskab.
Ydermere fremgår det Jehovas vidner er underlagt §8a i ligningsloven, hvilken igen beviser det ikke er et aktieselskab.
Det er for så vidt underordnet. Der hvor det bliver alvoligt, debatmæssigt, er du sidder og fantaserer dig frem til forskelligt. Du ophøjer derefter dig selv ved at tro dine fantasterier er virkelige. Du tror du har noget at byde ind med omkring astrofysik og partikler, fordi du bilder dig ind du er forsker. Du skriver om energi, men aner ikke hvordan definitionen om energien for en foton beskrives.
Du ved alt om Jehovas vidner påstår du. Nej det gør du ikke.
Du vidste for eks ikke hvad årsagen til en deputation fik foretræde for USA´s præsiden Truman lige efter 2. verdenskrig. Hvis man er expert eller det du påstår dig at være, så ved man naturligvis den slags.
Det er helt utroligt du kan blive ved med at tro du ved alt, når du ikke kan svare på almindelige spørgsmål. Ved du eller ved du det ikke?
Hvis ikke du gør, må du da kunne indse, du ikke ved så meget som du siger. Er det ikke indlysende. det er det for alle andre. Det er logik for perlehøns.
Du kører på det med 2+2 for at gøre grin med det, i din frustration over, som selvudråbt geni der skal sammenlignes med Einstein, ikke kan bevise den simple ligning ud fra ren logik.
Enhver med bare en normal tænkeevne kan uden kendskab til matematik, naturligvis bevise ligningen.
Du kan ikke.
Hvordan kan du så i ramme alvor tro, dig selv, og alle andre, skal opfatte dig som noget særligt. Egentligt er du nok lidt under middel, når det kommer til stykket.
Det er da ingen skam, men det er uforstandigt at bruge det mod Jehovas vidner, som hævn for du er blevet udelukket. Hvis ikke det var sørgerligt, var det latterligt.
Tragikomisk er det i hvertfald.
Nogen Einstein er du ikke!
tilføjet af

Platoon, 100% sandfærdig

Det man skal lægge mærke til i denne forbindelse, kommer Søren Bo Rødgaard Henriksen
ind på her:
http://somet.dk/religion/jv_org_aendringer.htm
Som det fremgår er alle Vagttårnets ”funktioner” indregistrerede selskaber i USA og hele verden.
Når jeg betegner det ”aktieselskab” er det en klar henvisning til denne form for business, som retter fokus på et materielt foretagende, som du altså tilsværger evig troskab på den baggrund, at du tvinges til at tage stilling til om du - ja, om du netop vil tilsværge evig troskab til Vagttårnet der kalder sig selv for ”Guds helligån-dirigerede organisation”? -
Do you understand that your dedication and baptism (kommentar: svare til, at tilsværge) identify you as one of Jehovah's Witnesses in association with God's spirit-directed organization?
(kommentar: fik du fat i det? du tilsværger en Organisation der er "dikteret af Guds Hellige Ånd"?)
Having answered yes to these questions, candidates are in a right heart condition to undergo Christian baptism." Watchtower 1985 Jun 1 p.30
fortsat …… så du tilspørges om du vil tilsværge ”God's spirit-directed organization?” og der er faktisk ingen undskyldning for dig, at fralægge dig den side af dit dåbskandidatur.
Du har tilsværget Vagttårnet / Organisationen evig troskab, som ordlyden jeg her citere skildre. Jeg er godt klar over, at du benægter alt, men her har du det i hvert fald sort på hvidt.
”Det styrende Råd er ikke længere knyttet til hverken Vagttårnsselskabet eller nogle af dets datterselskaber: Rådet har i teorien ikke længere nogen særstatus inden for Vagttårnsselskabet og fungerer nu udelukkende som et præsteskab”.
Citat slut.
_______________________________________________

Så det er bare ærgerligt for dig, er det ikke? Du er døbt til en Organisation, ”et aktieselskab” som du ikke alene skal tage bogstaveligt, men forstå meningen med at jeg kalder jer det.
Du kan jo ikke trylle disse 2 dåbsspørgsmål væk, men du kan benægte det.
Alle jeres aktiviteter er indregistrerede både som almindelige forretningsselskaber, anpartsselskaber og aktier.
Som du kan se af mit sidste indlæg, var det netop sådan Charles Taze Russell arrangerede det og jeg mener ikke disse fundamentale ”aktier” (shares) nogen sinde er blevet fjernet fra jeres organisation.
Most of the "conditional loans" were expected to gradually become "donations". Russell was eventually credited with 16,403.365 voting shares in the WatchTower Society (per the one share for every $10.00 donation rule).
Vil du også trylle dette væk, eller vil du bare benægte det, som du plejer?
Det er så grunden til, at da du tilsværgede Aktiesleskabet din troskab, blev du samtidig juridisk ansvarlig. Det fremgår tydeligt af Vagttårnets brev jeg har henvist til.
Letter from Watchtower lawyer, dated February 16, 1996.
http://marvinshilmer.blogspot.dk/2011/08/watchtower-lawyer-fills-in-baptism.html
uanset om du bryder dig om den tanke eller ej.
Jeg kan kun anbefale dig at sætte dig ordentligt ind i jeres egen historie. Derfor læse mit indlæg grundigt.
Platoon
tilføjet af

Platoon, 100% sandfærdig

http://www.cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=32484174

Cvr-nr: 32484174
Startdato: 01.11.2009
Ophørsdato:
Adresse: Lygten 18
2400 København NV
Vis alle virksomheder på denne adresse
Telefon: 51905140
Fax:
Email: tuemyren@hotmail.com
Branche: 949900 Andre organisationer og foreninger i.a.n.
Virksomhedsform: 115 Frivillig forening
Kreditoplysninger:
Antal ansatte: Uoplyst Læs mere om antal ansatte her
Reklamebeskyttelse: Nej
tilføjet af

Platoon, 100% sandfærdig

Du er bagud.
Endelig skal henvises til følgende retsafgørelser:
UfR. 1956, s. 1024 H: "Bibel-og Traktatselskabet S (Jehovas Vidner) udfører overensstemmende med sine love, sin forkyndelse særlig ved, at dets "forkyndere" og "pionerer" går fra dør til dør og indleder samtaler om bibelspørgsmål og herunder
sælger eller gratis udleverer medbragte religiøse bøger og blade o.l.
Uanset at S's virksomhed med fremstilling og salg af bøger og blade måtte betragtes som et led i forkyndelsen af S's lære, måtte virksomheden, som gennem årene var drevet med overskud, antages tillige at finde sted med henblik på økonomisk fortjeneste.
Herefter, og da overskudets anvendelse til S's formål ikke kunne bringe virksomheden uden for næringslovens bestemmelser, var S ikke berettiget til uden næringsadkomst - herunder omførselstilladelse - og uden at overholde lukkeloven at udbre- de sin lære gennem salg afblade, bøger og tidsskrifter."
UfR. 1965, s. 87 H:
"Efter Højesterets dom i U 1956, s. 1024 stiftedes Vagttårnets Forlags- og
Trykkeriaktieselskab F med det formål at fremstille og forhandle litteratur og tidsskrifter, hvis indhold stemmer med sektens lære.
Forhandlingen af to sådanne tidsskrifter sker bl.a. ved salg til de lokale menigheder, der overdrager eksemplarer til de enkelte forkyndere og pionerer, der udfører forkynderarbejde, derved at de retter henvendelse til private husstande og indleder
samtaler om bibelspørgsmål og herunder sælger eller udleverer tidsskrifterne.
Uanset at dette salg måtte betragtes som et led i forkyndelsen, og uanset om det måtte antages, at forlagsvirksomheden ikke omfattes af næringslovens § 1, ansås omførslen
at være i strid med næringslovens bestemmelser om omførsel og lukkeloven."
s. 188, 189
____________________________________________________

Højesteretsdom gik »Jehovas Vidner« imod
Vagttårnets bibel- og traktatselskab, som er stiftet af den religiøse sekt „Jehovas Vidner", der også arbejder i Grønland, har ved højesteret tabt *'u sag mod handelsministeriet om adgangen til at sælge bøger og blade ved dørene.
Handelsministeriet mente, der var tale om et erhvervsmæssigt salg, som krævede næringsadkomst dog ikke ved salg på gader og pladser indenfor normal forretningstid.
Samtidig henviste ministeriet til, at der på eet år havde været et overskud på 20.000 kr. på denne forretning.
Hovedparten af højesterets dommere fandt, at uanset salget af bøgerne og bladene er et led i forkyndelsen, må man tillige antage, at virksomheden finder sted med
henblik på fortjeneste. —
Efter dommen må „Jehovas Vidner" ikke forhandle høger og blade ved dørene
uden næringsadkomst.
folketingimut ilaussortaK Frederik
Det er derfor I kalder jeres Organisation for Vagttårns-selskabet. Selskabet!
Nu er det jo Højesteretsdomme og jeg kender ingen der er blevet omstødt, endnu. Så din eneste mulighed er, at få jeres eget Selskab til at forsvinde.
Og husk, at det nu er selve tryggerivirksomheden, altså jeres indregistrerede selskaber du døbes til og sværger evig troskab, for det er Guds dikterede selskaber, siger I.
Platoon
tilføjet af

Platoon, 100% sandfærdig

Du ved alt om Jehovas vidner påstår du. Nej det gør du ikke.
Du vidste for eks ikke hvad årsagen til, en deputation fik foretræde for USA´s præsident Truman lige efter 2. verdenskrig. Hvis man er expert eller det du påstår dig at være, så ved man naturligvis den slags.
Det er helt utroligt du kan blive ved med at tro du ved alt, når du ikke kan svare på almindelige spørgsmål. Ved du eller ved du det ikke?
Hvis ikke du gør, må du da kunne indse, du ikke ved så meget som du siger. Er det ikke indlysende. det er det for alle andre. Det er logik for perlehøns.
tilføjet af

Platoon, 100% sandfærdig

Helt ærligt du der kalder dig for "sand kristen"? Ja, jeg kender godt til alt det bawl der var engang hvor man lavede et rigtigt godt stykke lobbyisme vedr. sagen mod J.F.Rutherford.
Personlig er jeg bedøvende ligeglad med det.
I Jehovas Vidner bruger lige så meget tid til at forfølge andre både på den ene måde og den anden, men fakta er, at I er fupmagere.
En lille trøstepremie til dig:

Newton spurgte (engang): Hvordan skriver man 4 ind i 5? Medicin studerende svarede: det er en joke.
Videnskabelige studenter svarede: umuligt.
Dem på lederkursus svarede: Kan ikke finde det på Internettet.
Ingeniørstuderende svarede: F(IV)E
Platoon
tilføjet af

Platoon, 100% sandfærdig

Helt ærligt du der kalder dig for "sand kristen"? Ja, jeg kender godt til alt det bawl der var engang hvor man lavede et rigtigt godt stykke lobbyisme vedr. sagen mod J.F.Rutherford.
Personlig er jeg bedøvende ligeglad med det.

Nu gør du dig da helt til grin. 😃
Du bruger sol debatten som udstillingsvindue for din egen uvidenhed og inkompestance.
Tror du - virkeligt for alvor - du er et geni?
Rutherford døde i 1942.
Deputationen der fik foretræde for Truman skete efter 2. verdenskrig som skrevet.
Og havde intet med Rutherford at gøre, selvsagt.
Ps. oplysningen kan ikke googles, så du kan godt opgive.
tilføjet af

Platoon, 100% sandfærdig

til Platoon:

Du ved alt om Jehovas vidner påstår du. Nej det gør du ikke.
Du vidste for eks ikke hvad årsagen til en deputation fik foretræde for USA´s præsiden Truman lige efter 2. verdenskrig. Hvis man er expert eller det du påstår dig at være, så ved man naturligvis den slags.
Citat af ham der kalder sig for ”sand kristen”? slut.
_________________________

Her er een til:
til Platoon
Alvorligt talt.
Hvis ikke du ved hvad den dommer hed, der dømte Rutherford, men selv kom i fængsel. Så ved du slet ikke så meget om Jehovas vidner som du indbilder dig.
Indrøm du ikke engang vidste der var en dommer der kom i fængsel.
Jeg er bange for "din viden" for det meste består af indbildning og varm luft.
Det havde jeg nær glemt, og så det man kan google sig til. Du er på spanden uden Google.
Hvor ender universet?
___________________

og her til dondeee:
Vi kan bare spørge efter den omtalte dommers navn. Jeg vil (hvis ellres jeg væddede) væde med han fortvivlet har googlet og googlet som en besat for at finde det.

Grunden til Rutherford kaldtes dommer var fordi Rutherford der var uddannet jurist virkede som dommer ved retten i Missouri i den 14. retskreds.
Rutherford fik møderet for USA´s højesteret.
http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2588224-224/2588289
Citater fra ham der kalder sig for "sand kristen"? slut.
_____________________________

Svar:
Jeg kan godt se, at jeg fik sat en kommentar ind til et spørgsmål du har stillet og som jeg derfor svarede på, men af én eller anden grund, vil du vide mere om Jehovas Vidners historie omkring 2. verdenskrig. OK.
Du blander alle mulige temaer og hændelser ind i een stor pærervælling, så nogen gange er det ret forvirrende.
Du skal endelig ikke tolke det, som om jeg ikke kan svare dig, for det er meget let. Jeg forstår bare ikke hvad det har med "sagen" at gøre.
Du tænker, at du har gode informationer der virkelig vidner om Jehovas Vidners Organisation (eller Jehovas Organisation), præcis hvad ftg kalder den Organisation, aktieselskaber og anpartsselskaber og andre juridiske selskaber du sværger evig troskab til når du døbes,men det har du ikke.
Du tror, at fordi en gruppe Jehovas Vidner besøgte USA President, så er I lige pludselig noget?
Husk blot på, at den sagfører, som Jehovas Vidners Organisation eller Jehovas Organisationbrugte i USA Højesteret var dyb beundring af J.F.Rutherford, den skruppelløse sagfører det efter min mening var en pestilens for sine omgivelser, den sagfører du henviser til, ham der også førte sager for bokseren Muhamed Ali, fik en brat afgang fra Jehovas Vidners organisation og blev smidt ud (udstødt) i 1964 med besked om aldrig at vise sig mere.
Jo, du har virkelig fat i noget. Ak ja, ak ja.
Platoon
tilføjet af

Platoon, 100% sandfærdig

Ja, Jehhovas Vidners Organisation eller Jehovas Organisation er udelukkende opbygget som Pyramide (undskyld udtrykket) selskaber.
Alle jeres aktiviteter er enten anpartselskaber, aktieselskaber eller anden form for registrering.
Det eksempel du giver mig har så jeres CVR nr. der klart fortæller, at I har økonomisk aktivitet.
Selskab: Jehovas Vidner - Lygten18
CVR-nr: 32484174

CVR står for Det Centrale Virksomhedsregister og er statens stamregister for virksomhedsoplysninger og indeholder oplysninger om alle virksomheder i Danmark.
Alle danske virksomheder har pligt til at have et CVR-nummer, dog med en enkelt undtagelse: hvis en virksomhed har en omsætning under 50.000,- på årlig basis, har de ikke pligt til at lade sig registrere (denne sats er fra 2005).
• JEHOVAS VIDNERS RIGSSALSFORENING- DANMARK
• Cvr-nr:
76055211
• Aktiv
Ja, siden 1984-03-01

Jehovas Vidners Rigssalsforening for Hasle

CVR-nr 31964806 CVRP-nr 1015090282
Jehovas Vidners Rigssalsforening For Bornholm
Granvej 8
3730 Nexø
0.0
Bedøm
• Tlf:56492303
• Email:klik her for at sende email
• CVR:29654441
• P-num:1012447015
• QR codeSe QR kode
• Kategorier:
• Sport, fritid og foreninger
• Religiøse foreninger
:::___________________________
Og det er jo det jeg siger.
Platoon
tilføjet af

Jo, men det er jo sandhed, Platoon.

Med venlig hilsen, ftg.
tilføjet af

Jo, men det er jo sandhed, Platoon.

ja. og røven går.
tilføjet af

Platoon, 100% sandfærdig

Vist har jeg fat i noget......
Det var ellers noget af en omgang belæring du kom med. Du ved da også bare det hele, og mener jeg spørger ind til din enorme viden om Jehovas vidnernes historie......
Hvordan er det nu lige det er. Jeg ved hvorfor en deputation fik foretræde for Truman efter 2. verdenskrig, og hvis jeg ser efter i indlæggene er det DIG der ikke ved det. Jeg vidste også godt det ikke kunne dreje sig om Rutherford da han døde i 1942. Noget du ikke ænsede.
Vil du vide hvorfor de fik foretræde for Truman, og vil du vide hvordan man beviser 2+2=4.
Hvordan synes du selv det går 😃
tilføjet af

Platoon, 100% sandfærdig

Du er simpelt hen bare en sjuf. Ja, jeg ved godt det du spørger om, men du ved det ikke. Jeg ved godt hvorfor President Truman var så flink mod Jehovas Vidner, men det vil jeg så udelukkende betragte som en venlighed fra hans side.
Desværre, dem du støtter dig til er færdige. Ikke engang Jehovas Organisation kunne bruge dem.
Hvad der tegnede så godt viste sig, at være fortabt.
Platoon
tilføjet af

Platoon, 100% sandfærdig

Du er simpelt hen bare en sjuf. Ja, jeg ved godt det du spørger om, men du ved det ikke. Jeg ved godt hvorfor President Truman var så flink mod Jehovas Vidner, men det vil jeg så udelukkende betragte som en venlighed fra hans side.
Desværre, dem du støtter dig til er færdige. Ikke engang Jehovas Organisation kunne bruge dem.
Hvad der tegnede så godt viste sig, at være fortabt.
Platoon

Hvordan var præsident Truman flink overfor Jehovas vidner? Hvad gjorde han? Og var han nu også så flink, når det kom til stykket.
Hr. Plat du famler i blinde 😃
Du er ikke den stiveste kost i skabet.
http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTlfhTtNfpajDPdpndmvJO_LupnMzyGsfrQYK_S5JfmtI46cmgf5n8ZPO7g
tilføjet af

Platoon, 100% sandfærdig

Det stopper her.
Platoon
tilføjet af

Platoon, 100% sandfærdig

SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.