41tilføjet af

Nøget må der stå i bibelen 1/100

Så mange har Israel myrdet sidste par dage.
En som kan hjælpe den skriftsted hvor der står at Palæstinenser skal myrdes 1/100
Hvem er frisk på kendsgerningen
Drago
tilføjet af

Nøget må der stå i bibelen 1/100

Ved du hvorfor drago ?
Hvem begyndte ?
Hvem bortførte og dræbte 3 teenagere ?
Hvis det var her i landet, det regnede med raketter over os, tror du så ikke vi ville forsvare os ?
Hamas sender bølge af raketter fra Gaza mod Israel
http://www.information.dk/telegram/503183
Israel gør alt for, at beskytte befolkningen, inden de sender deres raketter.
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2014-07-10-inden-den-rigtige-bombe-israel-bruger-%E2%80%9Dbanke-p%C3%A5-taget-missiler

Inden den rigtige bombe: Israel bruger ”banke på taget"-missiler
Men for at mindske antallet af dræbte civile bruger, Israel en kontroversiel taktik, hvor de ringer først og bomber bagefter.
Sådan et opkald fik Salah Karawes svigerinde tirsdag. En stemme i telefonen, sagde på arabisk, at de skulle forlade deres hus. Om fem minutter ville der lande en bombe.[/quote]

Og så har Israel raketforsvar, som beskytter deres befolkning.

http://www.information.dk/telegram/503183
[quote]Avisen skriver, at 40 langtrækkende raketter er blevet affyret tirsdag aften inden for kort tid. Det israelske raketforsvar har nedskudt en del af raketterne, mens andre ikke har gjort skade på liv og ejendom.

Her er forklaringen på, hvorfor der dør flere af Hamas folk
[img]http://hodja.files.wordpress.com/2010/02/israel-hamas.jpg[/img]
tilføjet af

Nøget må der stå i bibelen 1/100

Hej Lyjse
Jeg er godt nok trætte at høre om hvem der begyndte, vi ved jog alle at Palæstinenser ikke har kontrol over alle deres medmennesker som sidder under tvang i et fængsel
Jeg tror du også er enig ind at undertrykkelse avler de værste frem i verden.
Og nej, det vælter ikke ligefrem ned med raketten fra Hamas, faktisk har der indtil videre kun været en par stykker fyrværkeri raketter som kan ned, og der er ingen tilskade kommende eller døde hos Israeler, og du må vide at raketter ellers er lavet om at myrde de steder hvor de rammer, faktisk mener nogen at i alle de år hvor Hamas har affyret deres krudt, kun engang medførte menneskeligt tab af livet i 2011.
Israel myrder og myrder hele tiden altid, de blæser på de internationale konventioner og bor faktisk ulovligt i største dele af Israel,
De er et morderisk grisk samfund og i dag er der fra de fleste politiske ledere i hele verden kommet et protest over deres uforskammede fremfærd og mord på børn og gamle mennesker.
Jeg ved at du ikke kan tåle at læse sandheden om Israel, og dit synspunkt respekterer jeg, men du er medskyldigt på folkemord hvis du støtter Israel, sådan er loven mener jeg.
Drago

Ved du hvorfor drago ?
Hvem begyndte ?
Hvem bortførte og dræbte 3 teenagere ?
Hvis det var her i landet, det regnede med raketter over os, tror du så ikke vi ville forsvare os ?
Hamas sender bølge af raketter fra Gaza mod Israel
http://www.information.dk/telegram/503183
Israel gør alt for, at beskytte befolkningen, inden de sender deres raketter.
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2014-07-10-inden-den-rigtige-bombe-israel-bruger-%E2%80%9Dbanke-p%C3%A5-taget-missiler

Inden den rigtige bombe: Israel bruger ”banke på taget"-missiler
[quote]Men for at mindske antallet af dræbte civile bruger, Israel en kontroversiel taktik, hvor de ringer først og bomber bagefter.
Sådan et opkald fik Salah Karawes svigerinde tirsdag. En stemme i telefonen, sagde på arabisk, at de skulle forlade deres hus. Om fem minutter ville der lande en bombe.[/quote]

Og så har Israel raketforsvar, som beskytter deres befolkning.

http://www.information.dk/telegram/503183
[quote]Avisen skriver, at 40 langtrækkende raketter er blevet affyret tirsdag aften inden for kort tid. Det israelske raketforsvar har nedskudt en del af raketterne, mens andre ikke har gjort skade på liv og ejendom.[/quote]
Her er forklaringen på, hvorfor der dør flere af Hamas folk
[img]http://hodja.files.wordpress.com/2010/02/israel-hamas.jpg[/img]
tilføjet af

Inkompetence

Hamas siger at alle Israelere - også civile - er legitime mål, men rammer meget få.
Israelerne siger at de ikke går efter civile, men rammer stort set kun dem.
Både Israel og Hamas ønsker at raketangrebene skal fortsætte.
tilføjet af

Nøget må der stå i bibelen 1/100

Helt enig i at det er tåbeligt at diskutere hvem der begyndte. Israel er en kendsgerning hvad end man vil det eller ej, og de har selvfølgelig ret til at forsvare sig. Man kan så diskutere om retten til selvforsvar omfatter en ret til at tage andres land.
tilføjet af

Inkompetence

Hamas kan ikke sige stop, Israel ønsker ikke stoppe, vi ved alle ved hvor Israels grænser ligger når den sidste raket har myrdet en bygning med indhold.
Jeg kan ikke li Hamas, men jeg kan søreme godt forstå dem og hvorfor så mange Palæstinenser kommer med i deres bevægelse, her kan de omsætte noget af deres had til Israel om i bygge legetøjs raketter, mere kan de ikke være når de ikke kan ramme noget som helst.
Jeg har også en måske begrundet mistanke om at Israel affyrer nogen raketter til deres egne områder, indstiller dem så de ikke ramme noget, og så fortæller verden at de nu er nød til at optrappe konflikten.
Jeg synes at Iraeler er kujoner af den værste slags, jeg håber jeg tager fejl.

Hamas siger at alle Israelere - også civile - er legitime mål, men rammer meget få.
Israelerne siger at de ikke går efter civile, men rammer stort set kun dem.
Både Israel og Hamas ønsker at raketangrebene skal fortsætte.
tilføjet af

Tjah!

Tjah!
Jøderne/israelerne bruger højteknologiske våben fra USA som myrder i flæng!
Hamas/palæstinenserne burde importerer og bruge kemiske våben fra fx. Syrien så der blev balance i myrderierne.
tilføjet af

Inkompetence

Jeg husker flere situationer igennem de seneste 25-30 år hvor en fredsslutning har været tæt på - men hver gang er den blevet "afværget" i sidste øjeblik af enten isralerne eller palæstinenserne.
Det er som regel sket ved at nogle fanatiske religiøse fra en af siderne har lavet et stunt så det hele er gået i vasken.
Mit gæt: Konflikten kører videre sålænge der er religiøse idioter indblandet.
Hvis man kunne fjerne religion fra ligningen, ville problemerne ikke være værre end at de kunne løses.
Når religioner bemægtiger sig menneskers hjerner, falder prisen på menneskeliv.
politikeren
Hamas kan ikke sige stop, Israel ønsker ikke stoppe, vi ved alle ved hvor Israels grænser ligger når den sidste raket har myrdet en bygning med indhold.
Jeg kan ikke li Hamas, men jeg kan søreme godt forstå dem og hvorfor så mange Palæstinenser kommer med i deres bevægelse, her kan de omsætte noget af deres had til Israel om i bygge legetøjs raketter, mere kan de ikke være når de ikke kan ramme noget som helst.
Jeg har også en måske begrundet mistanke om at Israel affyrer nogen raketter til deres egne områder, indstiller dem så de ikke ramme noget, og så fortæller verden at de nu er nød til at optrappe konflikten.
Jeg synes at Iraeler er kujoner af den værste slags, jeg håber jeg tager fejl.

[quote="uber" post=2830667]Hamas siger at alle Israelere - også civile - er legitime mål, men rammer meget få.
Israelerne siger at de ikke går efter civile, men rammer stort set kun dem.
Både Israel og Hamas ønsker at raketangrebene skal fortsætte.[/quote]
tilføjet af

Inkompetence

Jeg husker nu adskillige situationer igennem de seneste 25-30 år hvor en fredsslutning har været i sigte - og så har nogle religiøse idioter fra den ene eller den anden side, skyndt sig at lave et eller andet stunt så det hele er blevet afblæst.
Det kan være palæstinenserne som pludselig har sendt raketter ind over Israel eller nogle fanatiske bosættere som har lavet en ny settlement.
Mit bedste gæt er at konflikten vil blive holdt igang sålænge der er religion indblandet. Vi skal jo huske at BEGGE PARTER har fået det samme landområde foræret af DERES EGEN gud - og hvem kan forære noget af det væk?
Så må der selvfølgelig kæmpes til den bitre ende - uanset hvad det koster.
Når religion bemægtiger sig menneskers hjerner, falder prisen altid på menneskeliv.
DESVÆRRE er det jo kun 5-10% af befolkningerne som tager resten som gidsler - men sådan går det vel altid for "de tavse flertal".
politikeren
Hamas kan ikke sige stop, Israel ønsker ikke stoppe, vi ved alle ved hvor Israels grænser ligger når den sidste raket har myrdet en bygning med indhold.
Jeg kan ikke li Hamas, men jeg kan søreme godt forstå dem og hvorfor så mange Palæstinenser kommer med i deres bevægelse, her kan de omsætte noget af deres had til Israel om i bygge legetøjs raketter, mere kan de ikke være når de ikke kan ramme noget som helst.
Jeg har også en måske begrundet mistanke om at Israel affyrer nogen raketter til deres egne områder, indstiller dem så de ikke ramme noget, og så fortæller verden at de nu er nød til at optrappe konflikten.
Jeg synes at Iraeler er kujoner af den værste slags, jeg håber jeg tager fejl.

[quote="uber" post=2830667]Hamas siger at alle Israelere - også civile - er legitime mål, men rammer meget få.
Israelerne siger at de ikke går efter civile, men rammer stort set kun dem.
Både Israel og Hamas ønsker at raketangrebene skal fortsætte.[/quote]
tilføjet af

Nøget må der stå i bibelen 1/100

Jeg mente selvfølgelig hvem der begyndte denne gang !
Jeg støtter ikke terroristen Hamas, ligesom jeg ikke støtter Sharia / Al-Qaeda / ISIS / Boko Haram / jihad - de er alle terrorister!
https://www.google.dk/search?q=hamas+terrorist&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=ulLBU7b-BsiG4gS834GYDw&ved=0CCoQsAQ&biw=1600&bih=799
tilføjet af

De klapper i Israel når de hører bomber falde

Palæstina.
De sidder på stolen hvor de kan kigge ud over Palæstina, og hver gang de ser en explosion står de op og klapper og jubler, og jeg kan ikke se noget religiøst i det.
Så du har vel nok ret ind at hele konflikten tilhører alle de andre hvor religionen er involveret 😃
http://eas8.emediate.eu/eas?camp=234;ty=ct;EASLink=http%3A%2F%2Fnyhederne.tv2.dk%2Fudland%2F2014-07-12-steffen-jensen-derfor-klapper-de-n%25C3%25A5r-bomberne-falder%3Fnidk

Jeg husker nu adskillige situationer igennem de seneste 25-30 år hvor en fredsslutning har været i sigte - og så har nogle religiøse idioter fra den ene eller den anden side, skyndt sig at lave et eller andet stunt så det hele er blevet afblæst.
Det kan være palæstinenserne som pludselig har sendt raketter ind over Israel eller nogle fanatiske bosættere som har lavet en ny settlement.
Mit bedste gæt er at konflikten vil blive holdt igang sålænge der er religion indblandet. Vi skal jo huske at BEGGE PARTER har fået det samme landområde foræret af DERES EGEN gud - og hvem kan forære noget af det væk?
Så må der selvfølgelig kæmpes til den bitre ende - uanset hvad det koster.
Når religion bemægtiger sig menneskers hjerner, falder prisen altid på menneskeliv.
DESVÆRRE er det jo kun 5-10% af befolkningerne som tager resten som gidsler - men sådan går det vel altid for "de tavse flertal".
politikeren
[quote="drago" post=2830682]Hamas kan ikke sige stop, Israel ønsker ikke stoppe, vi ved alle ved hvor Israels grænser ligger når den sidste raket har myrdet en bygning med indhold.
Jeg kan ikke li Hamas, men jeg kan søreme godt forstå dem og hvorfor så mange Palæstinenser kommer med i deres bevægelse, her kan de omsætte noget af deres had til Israel om i bygge legetøjs raketter, mere kan de ikke være når de ikke kan ramme noget som helst.
Jeg har også en måske begrundet mistanke om at Israel affyrer nogen raketter til deres egne områder, indstiller dem så de ikke ramme noget, og så fortæller verden at de nu er nød til at optrappe konflikten.
Jeg synes at Iraeler er kujoner af den værste slags, jeg håber jeg tager fejl.

[quote="uber" post=2830667]Hamas siger at alle Israelere - også civile - er legitime mål, men rammer meget få.
Israelerne siger at de ikke går efter civile, men rammer stort set kun dem.
Både Israel og Hamas ønsker at raketangrebene skal fortsætte.[/quote][/quote]
tilføjet af

Nøget må der stå i bibelen 1/100

Nogen mener at konflikten startede den her gang de tre børn fra Israel blev myrdet.
Først
Det er ikke bevist, stadigvæk ikke hvem gjorde hvad.
Andre tror at det startede da Israel igen snuppede et stykke Palæstina,
Men de hele er ligegyldigt, scoren er 122 - 0
Og de klapper stadigvæk i Israel
http://eas8.emediate.eu/eas?camp=234;ty=ct;EASLink=http%3A%2F%2Fnyhederne.tv2.dk%2Fudland%2F2014-07-12-steffen-jensen-derfor-klapper-de-n%25C3%25A5r-bomberne-falder%3Fnidk
Synes du ikke at det er mærkeligt at de sidder og klapper mens raketter fra Hamas flyver om deres ører 🙂
Nej Lyjse, alt respekt for Jøderne er væk, fuldstændigt væk, de myrder og elske at gøre det, føj

Jeg mente selvfølgelig hvem der begyndte denne gang !
Jeg støtter ikke terroristen Hamas, ligesom jeg ikke støtter Sharia / Al-Qaeda / ISIS / Boko Haram / jihad - de er alle terrorister!
https://www.google.dk/search?q=hamas+terrorist&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=ulLBU7b-BsiG4gS834GYDw&ved=0CCoQsAQ&biw=1600&bih=799
tilføjet af

Nøget må der stå i bibelen 1/100

Det startede vel dengang Gud spredte sit folk for alle vinde, da de havde været ulydige.
Jøderne har været - og er derfor - et jaget folk, der døde ca. 6 millioner mænd, kvinder og børn under jødeudryddelsen i 2. Verdenskrig.
Derefter fik de deres eget land, hvor de skulle være i fred, men sådan gik det ikke..
Der er terrorister overalt, efterhånden.. hører / læser du ikke nyhederne.. eller har du bare behov for, at hade Guds folk ?
En dag vil Gud frelse Israel fra al ondskab imod dem.

Israels frelse
v25 Brødre, for at I ikke skal stole på jeres egen klogskab, vil jeg have, at I skal kende denne hemmelighed: Der hviler forhærdelse over en del af Israel, indtil hedningerne fuldtalligt kommer ind; v26 så skal hele Israel frelses – som der står skrevet:
Befrieren skal komme fra Zion,
han fjerner ugudelighed fra Jakob.
v27 Dette er min pagt med dem,
når jeg tager deres synder bort. Rom.B.11
______________
Jeg citerer fra dit link:
Hvor TV 2’s Steffen Jensen forklarer:

..de har selv fået bomber i hovedet mange gange, så har man hele historien med, så kan man måske bedre forstå, hvorfor de reagerer sådan, når bomberne så falder på den modsatte side, forklarer han til tv2.dk.
Citat slut
tilføjet af

Nøget må der stå i bibelen 1/100

Forfærdeligt hvad man gjorde mod Jøderne.
Og nu har de så også lært hvordan man gør de mod andre.
Man tager sin nabo, som for resten bor der lovligt at starter et livslang krig imod dem, lukker dem ind i deres land, smider nøglen væk og sørger for de aldrig kan blive til noget med blokaderne langs deres eneste vej til vand.
Verdens befolkning er ved at vende sig imod Israel, og hvad er det sund for dem, de gør intet forkert mener du.

Det startede vel dengang Gud spredte sit folk for alle vinde, da de havde været ulydige.
Jøderne har været - og er derfor - et jaget folk, der døde ca. 6 millioner mænd, kvinder og børn under jødeudryddelsen i 2. Verdenskrig.
Derefter fik de deres eget land, hvor de skulle være i fred, men sådan gik det ikke..
Der er terrorister overalt, efterhånden.. hører / læser du ikke nyhederne.. eller har du bare behov for, at hade Guds folk ?
En dag vil Gud frelse Israel fra al ondskab imod dem.

Israels frelse
v25 Brødre, for at I ikke skal stole på jeres egen klogskab, vil jeg have, at I skal kende denne hemmelighed: Der hviler forhærdelse over en del af Israel, indtil hedningerne fuldtalligt kommer ind; v26 så skal hele Israel frelses – som der står skrevet:
Befrieren skal komme fra Zion,
han fjerner ugudelighed fra Jakob.
v27 Dette er min pagt med dem,
når jeg tager deres synder bort. Rom.B.11
______________
Jeg citerer fra dit link:
Hvor TV 2’s Steffen Jensen forklarer:

..de har selv fået bomber i hovedet mange gange, så har man hele historien med, så kan man måske bedre forstå, hvorfor de reagerer sådan, når bomberne så falder på den modsatte side, forklarer han til tv2.dk.
Citat slut
tilføjet af

Netop hvilket land tilhører hvem

[???]
Hvem boede der først?
Så vidt jeg har læst mig frem til (korreks bare) så var det oprindelig delt mellem de nogenlunde fastboende Samariaer og Kananae'erne + _?_ samt det palæstinensiske nomadefolk, alle folk som "Abrahams Stamme" Jøderne jog på flugt ved "Herrens hjælp", for det var der landet med mælk og honning lå - Landet Gud havde lovet Abraham.
Og jøderne forfulgte og dræbte enhver tegn på, at nogle kunne drømme om at protestere mod invasionen.
Så - Ja? - Hvem tilhører landet Israel?

jalmar


[/quote]
[quote="uber" post=2830672]Helt enig i at det er tåbeligt at diskutere hvem der begyndte. Israel er en kendsgerning hvad end man vil det eller ej, og de har selvfølgelig ret til at forsvare sig. Man kan så diskutere om retten til selvforsvar omfatter en ret til at tage andres land.
tilføjet af

Nøget må der stå i bibelen 1/100

Det startede vel dengang Gud spredte sit folk for alle vinde, da de havde været ulydige.
Jøderne har været - og er derfor - et jaget folk, der døde ca. 6 millioner mænd, kvinder og børn under jødeudryddelsen i 2. Verdenskrig.
Derefter fik de deres eget land, hvor de skulle være i fred, men sådan gik det ikke..
Der er terrorister overalt, efterhånden.. hører / læser du ikke nyhederne.. eller har du bare behov for, at hade Guds folk ?
En dag vil Gud frelse Israel fra al ondskab imod dem.
(...)
Citat slut

Åhhh, kan vi snart ikke blive fri for det religiøse bavl - nu er det sgu politik og menneskeliv det gælder om.
Hvis det forbandede religion ikke var til stede, kunne man sikkert finde nogle praktiske løsninger igennem forhandlinger, men med Allah og Jesus (eller hvad fantasifigurerne nu hedder) er der ingen anden vej end "vind eller forsvind".
Lige nu er det jøderne som sidder på flæsket, men der vises ingen storsind fra den side alligevel. De nyder bare at de er overmagten.
Jeg har ofte tænkt på at de lærte vist ingenting af Holocaust - eller gjorde de?
På den anden side - hvem kan have tillid til muslimske ledere? De har jo lov til at lyve hvis det gavner Islams sag.
Så situationen ER altså fastlåst sålænge der er religion med i regnestykket.
politikeren
tilføjet af

Nøget må der stå i bibelen 1/100

Javist står der da noget i biblen, også om det.
Dem der lever ved sværdet , vil også dø ved sværdet.
tilføjet af

Nøget må der stå i bibelen 1/100


Åhhh, kan vi snart ikke blive fri for det religiøse bavl - nu er det sgu politik og menneskeliv det gælder om.
Hvis det forbandede religion ikke var til stede, kunne man sikkert finde nogle praktiske løsninger igennem forhandlinger, men med Allah og Jesus (eller hvad fantasifigurerne nu hedder) er der ingen anden vej end "vind eller forsvind".
Lige nu er det jøderne som sidder på flæsket, men der vises ingen storsind fra den side alligevel. De nyder bare at de er overmagten.
Jeg har ofte tænkt på at de lærte vist ingenting af Holocaust - eller gjorde de?
På den anden side - hvem kan have tillid til muslimske ledere? De har jo lov til at lyve hvis det gavner Islams sag.
Så situationen ER altså fastlåst sålænge der er religion med i regnestykket.
politikeren[/quote]
Prøv at se overskriften politiker [(:] [quote]Nøget må der stå i bibelen

Tror du vi får Slesvig Holstein tilbage ?
[img]http://multimedia.pol.dk/archive/00465/Pas-p_-pr_jserne_465517a.gif[/img]
Og hvad med Rusland - hvad er det Putin laver i Ukraine ?
Det har ikke noget med religion at gøre, men magt !
tilføjet af

Nøget må der stå i bibelen 1/100

Jeg er faktisk sikker på, at hvis Israel fik fred for Hamas og alle hans raketter, så ville der ikke være noget problem.
Efter krigen fik jøderne deres land tilbage, for de har jo ikke været spredt ud over hele verden, altid..
Men 60 år siden proklamerede Ben Gurion oprettelsen af staten Israel. For første gang i mere end 2000 år havde jøder igen et selvstændigt rige i det land, som årtusinder tidligere havde tilhørt Israels folk.
Bekymrer det dig ikke, at hvad Putin laver i Ukraine ?
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2014/07/11/131036.htm
11. JUL. 2014
30 ukrainske soldater meldes dræbt ved missilangreb
Et større angreb har fundet sted i det østlige Ukraine, og mindst 30 ukrainske soldater og grænsevagter er dræbt.
http://www.b.dk/globalt/syv-ukrainske-soldater-draebt-i-bagholdsangreb
13. maj 2014,
Syv ukrainske soldater dræbt i bagholdsangreb

http://www.bt.dk/udland/otte-ukrainske-soldater-draebt

22. maj 2014
Otte ukrainske soldater dræbt
http://www.fyens.dk/udland/Separatister-skyder-fly-ned-49-ukrainske-soldater-draebt/artikel/2524636
Separatister skyder fly ned:
49 ukrainske soldater dræbt
Og jeg kunne fortsætte...
tilføjet af

Nøget må der stå i bibelen 1/100

Hamas har lovet fred hvis
Israel Forlader de ulovlige bosætninger som er byggede på jord som Altid har været Palæstinensk.
Er det ikke fantastisk at hele krigen stopper når Israel bygger andre steder end på andermands grund.
Drago

Jeg er faktisk sikker på, at hvis Israel fik fred for Hamas og alle hans raketter, så ville der ikke være noget problem.
Efter krigen fik jøderne deres land tilbage, for de har jo ikke været spredt ud over hele verden, altid..
Men 60 år siden proklamerede Ben Gurion oprettelsen af staten Israel. For første gang i mere end 2000 år havde jøder igen et selvstændigt rige i det land, som årtusinder tidligere havde tilhørt Israels folk.
Bekymrer det dig ikke, at hvad Putin laver i Ukraine ?
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2014/07/11/131036.htm
11. JUL. 2014
30 ukrainske soldater meldes dræbt ved missilangreb
Et større angreb har fundet sted i det østlige Ukraine, og mindst 30 ukrainske soldater og grænsevagter er dræbt.
http://www.b.dk/globalt/syv-ukrainske-soldater-draebt-i-bagholdsangreb
13. maj 2014,
Syv ukrainske soldater dræbt i bagholdsangreb

http://www.bt.dk/udland/otte-ukrainske-soldater-draebt

22. maj 2014
Otte ukrainske soldater dræbt
http://www.fyens.dk/udland/Separatister-skyder-fly-ned-49-ukrainske-soldater-draebt/artikel/2524636
Separatister skyder fly ned:
49 ukrainske soldater dræbt
Og jeg kunne fortsætte...
tilføjet af

Tjah!

Du kunne mede fordel læse om hvordan og hvorfor Syrien ikke er med i billedet
Drago

Tjah!
Jøderne/israelerne bruger højteknologiske våben fra USA som myrder i flæng!
Hamas/palæstinenserne burde importerer og bruge kemiske våben fra fx. Syrien så der blev balance i myrderierne.
tilføjet af

Netop hvilket land tilhører hvem

Takker Jalmar
Jeg har med stort interesse læst dit indlæg, noget som jeg ikke var helt sikker på er faldet på plads.
Ha det
Drago

[???]
Hvem boede der først?
Så vidt jeg har læst mig frem til (korreks bare) så var det oprindelig delt mellem de nogenlunde fastboende Samariaer og Kananae'erne + _?_ samt det palæstinensiske nomadefolk, alle folk som "Abrahams Stamme" Jøderne jog på flugt ved "Herrens hjælp", for det var der landet med mælk og honning lå - Landet Gud havde lovet Abraham.
Og jøderne forfulgte og dræbte enhver tegn på, at nogle kunne drømme om at protestere mod invasionen.
Så - Ja? - Hvem tilhører landet Israel?

jalmar


[quote][/quote]
[quote="uber" post=2830672]Helt enig i at det er tåbeligt at diskutere hvem der begyndte. Israel er en kendsgerning hvad end man vil det eller ej, og de har selvfølgelig ret til at forsvare sig. Man kan så diskutere om retten til selvforsvar omfatter en ret til at tage andres land.[/quote]
tilføjet af

Nøget må der stå i bibelen 1/100

Tak for din indsats Bjarne 🙂

Javist står der da noget i biblen, også om det.
Dem der lever ved sværdet , vil også dø ved sværdet.
tilføjet af

Nøget må der stå i bibelen 1/100

Du svarede ikke på, hvad du syntes om det Putin laver i Ukraine.. 😕
Her er historien, jeg tager kun få citater:
http://www.israel-online.dk/historie/palaestinensisk_stat.php
Helt afgørende for aftalens indgåelse var Israels anerkendelse af PLO som den legitime repræsentant for det palæstinensiske folk og PLOs anerkendelse af Israels ret til at eksistere i fred og sikkerhed.
PLO påtog sig desuden fremover at afstå fra brugen af terrorisme og anden form for vold, og lovede at søge sine politiske mål alene gennem forhandling.
Trods adskillige bump på vejen, nåede håbet om fred mellem parterne op gennem halvfemserne hidtil usete højder, og ved udgangen af overgangsperioden afholdtes (lettere forsinket) i sommeren 2000 en fredskonference på den amerikanske præsident Bill Clintons feriested Camp David.
Men efter intense forhandlinger for lukkede døre, afviste den palæstinensiske leder, Yassir Arafat, til sidst et israelsk-amerikansk forslag, der ville have skabt en palæstinensisk stat omfattende hele Gaza og størstedelen af Vestbredden.
Herefter valgte Arafat at forlade forhandlingerne uden at præsentere et alternativt forslag. I september samme år begyndte den palæstinensiske "Anden Intifada" (opstand), hvilket effektivt satte en stopper for fredsprocessen.
Endnu en chance for at opnå selvbestemmelse i form af en palæstinensisk, arabisk stat var forpasset.
Og grunden var denne gang nøjagtig den samme som alle de foregående gange: At oprettelsen af staten Palæstina som nationalt hjem for det palæstinensiske folk blev koblet sammen med arabisk accept af Israels fortsatte eksistens som nationalt hjem for det jødiske folk.
Citat slut
(min markering )
tilføjet af

Nøget må der stå i bibelen 1/100

Hej Lyjse
For de første kender jeg ikke nok til den Ukrainske problemer for at kunne diskutere om dem.
Tilbage til Israel
Du har ret, der har været mange mange forsøg for at fa fred på plads, og Clinton var nok tættest på, men MEN hvor lykken for alle stoppede var. at Israel ikke vilde forlade de erobrede steder, og vi stopper her ikke med en par M2, nej der tales af tital af hektarer som Israel stjæler fra Palæstina, og dersom Palæstina næsten ingen jord har, og dersom Israel masser af dem, kræves det tilbage.
Det virker som om du har ret meget forstand af de hele, og jeg kan læse at du ingen forståelse har for koncentrationskampen Palæstina.
Måske er det bedst at vi stopper her, vores talemøde må ikke ende i et konflikt mener jeg.
Nah, nu tilbage til de gode nyheder, Israel har i nat fjernet den affyrings rampe i Palæstina, og det kostede kun tre liv, så nu er problemet løst.
Hermed er scoren kommet oppe på præcist 160 civile mennesker på den ene side, og stadigvæk 0 læs nul på den anden side.
Drago

Du svarede ikke på, hvad du syntes om det Putin laver i Ukraine.. 😕
Her er historien, jeg tager kun få citater:
http://www.israel-online.dk/historie/palaestinensisk_stat.php
Helt afgørende for aftalens indgåelse var Israels anerkendelse af PLO som den legitime repræsentant for det palæstinensiske folk og PLOs anerkendelse af Israels ret til at eksistere i fred og sikkerhed.
PLO påtog sig desuden fremover at afstå fra brugen af terrorisme og anden form for vold, og lovede at søge sine politiske mål alene gennem forhandling.
Trods adskillige bump på vejen, nåede håbet om fred mellem parterne op gennem halvfemserne hidtil usete højder, og ved udgangen af overgangsperioden afholdtes (lettere forsinket) i sommeren 2000 en fredskonference på den amerikanske præsident Bill Clintons feriested Camp David.
Men efter intense forhandlinger for lukkede døre, afviste den palæstinensiske leder, Yassir Arafat, til sidst et israelsk-amerikansk forslag, der ville have skabt en palæstinensisk stat omfattende hele Gaza og størstedelen af Vestbredden.
Herefter valgte Arafat at forlade forhandlingerne uden at præsentere et alternativt forslag. I september samme år begyndte den palæstinensiske "Anden Intifada" (opstand), hvilket effektivt satte en stopper for fredsprocessen.
Endnu en chance for at opnå selvbestemmelse i form af en palæstinensisk, arabisk stat var forpasset.
Og grunden var denne gang nøjagtig den samme som alle de foregående gange: At oprettelsen af staten Palæstina som nationalt hjem for det palæstinensiske folk blev koblet sammen med arabisk accept af Israels fortsatte eksistens som nationalt hjem for det jødiske folk.
Citat slut
(min markering )
tilføjet af

Nøget må der stå i bibelen 1/100

Det svarer vel til, at Danmark begyndte at sende raketter over Tyskland..

Tror du vi får Slesvig Holstein tilbage ?
[img]http://multimedia.pol.dk/archive/00465/Pas-p_-pr_jserne_465517a.gif[/img]
Her er lidt mere historie:
http://www.israel-online.dk/historie/kronologi_kapitel01.php
Ca. 1000 (f.v.t.) - De jødiske kongedømmer
Kong David regerer med Jerusalem som hovedstad over Judæa, det første samlede rige i et område, der omtrent svarer til det nuværende Israel inkl. Vestbredden. Efter Davids søn, Salomons, død i år 931 f.v.t. splittes riget i to, Judæa i syd og Israel i nord.
Citat slut
Skal vi også have Norge tilbage..
For ca. 200 år siden blev Norge løsrevet fra Danmark.
tilføjet af

160-0

Lyjse,. jeg aner ikke hvad du vil.
Nu er scoren kommet på 160 til o læs nul o fordel for Israel og du må selv læse dig frem til at Israels præsident har afvist enhver form for våbenvilje eller kompromis
Jeg håber for din skyldt at Gud ikke læser med, fordi det var netop ham som skrev bibelen har jeg læst, og her kan man læse hvordan man behandler sine medmennesker.
160 døde i Palæstina
0 i Israel
Tak


Det svarer vel til, at Danmark begyndte at sende raketter over Tyskland..

Tror du vi får Slesvig Holstein tilbage ?
[img]http://multimedia.pol.dk/archive/00465/Pas-p_-pr_jserne_465517a.gif[/img]
Her er lidt mere historie:
http://www.israel-online.dk/historie/kronologi_kapitel01.php
Ca. 1000 (f.v.t.) - De jødiske kongedømmer
Kong David regerer med Jerusalem som hovedstad over Judæa, det første samlede rige i et område, der omtrent svarer til det nuværende Israel inkl. Vestbredden. Efter Davids søn, Salomons, død i år 931 f.v.t. splittes riget i to, Judæa i syd og Israel i nord.
Citat slut
Skal vi også have Norge tilbage..
For ca. 200 år siden blev Norge løsrevet fra Danmark.
tilføjet af

Nøget må der stå i bibelen 1/100

Hej politikeren
Jeg ville bare derhen, at det ikke altid er religion der er årsag til krig, men jeg indrømmer gerne, at det er det i de fleste tilfælde - islam terroriserer jo snart det meste af verden..
Fandtes der i det hele taget muslimer - da Jesus gik på jorden.. 😉
tilføjet af

160-0

Hej drago
Jeg ved godt hvad Gud tænker.. det kan du læse om i Bibelen, en dag vil han frelse Israel for al den ondskab, de har været udsatte for, i mange mange år.
Terroristen Hamas, og hans slæng, beskytter ikke sit eget folk, det har jeg jo fortalt dig.

Hamas sender bølge af raketter fra Gaza mod Israel
http://www.information.dk/telegram/503183
Israel gør alt for, at beskytte befolkningen, inden de sender deres raketter.
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2014-07-10-inden-den-rigtige-bombe-israel-bruger-%E2%80%9Dbanke-p%C3%A5-taget-missiler

Inden den rigtige bombe: Israel bruger ”banke på taget"-missiler
Men for at mindske antallet af dræbte civile bruger, Israel en kontroversiel taktik, hvor de ringer først og bomber bagefter.
Sådan et opkald fik Salah Karawes svigerinde tirsdag. En stemme i telefonen, sagde på arabisk, at de skulle forlade deres hus. Om fem minutter ville der lande en bombe.[/quote]

Og så har Israel raketforsvar, som beskytter deres befolkning.

http://www.information.dk/telegram/503183
[quote]Avisen skriver, at 40 langtrækkende raketter er blevet affyret tirsdag aften inden for kort tid. Det israelske raketforsvar har nedskudt en del af raketterne, mens andre ikke har gjort skade på liv og ejendom.

Her er forklaringen på, hvorfor der dør flere af Hamas folk.
Hamas placerer sig bevidst i midten af civile områder med sine affyringsramper og sine våben.
[img]http://hodja.files.wordpress.com/2010/02/israel-hamas.jpg[/img]
tilføjet af

Nøget må der stå i bibelen 1/100

Lyjse, dumt er du vel ikke.
Nævn venligst et krig som ikke omhandlede religion.

11
Hej politikeren
Jeg ville bare derhen, at det ikke altid er religion der er årsag til krig, men jeg indrømmer gerne, at det er det i de fleste tilfælde - islam terroriserer jo snart det meste af verden..
Fandtes der i det hele taget muslimer - da Jesus gik på jorden.. 😉
tilføjet af

160-0

Lyjse
Helt ærligt, er du blevet medlem af JV
Drago
Hej drago
Jeg ved godt hvad Gud tænker.. det kan du læse om i Bibelen, en dag vil han frelse Israel for al den ondskab, de har været udsatte for, i mange mange år.
Terroristen Hamas, og hans slæng, beskytter ikke sit eget folk, det har jeg jo fortalt dig.

Hamas sender bølge af raketter fra Gaza mod Israel
http://www.information.dk/telegram/503183
Israel gør alt for, at beskytte befolkningen, inden de sender deres raketter.
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2014-07-10-inden-den-rigtige-bombe-israel-bruger-%E2%80%9Dbanke-p%C3%A5-taget-missiler

Inden den rigtige bombe: Israel bruger ”banke på taget"-missiler
[quote]Men for at mindske antallet af dræbte civile bruger, Israel en kontroversiel taktik, hvor de ringer først og bomber bagefter.
Sådan et opkald fik Salah Karawes svigerinde tirsdag. En stemme i telefonen, sagde på arabisk, at de skulle forlade deres hus. Om fem minutter ville der lande en bombe.[/quote]

Og så har Israel raketforsvar, som beskytter deres befolkning.

http://www.information.dk/telegram/503183
[quote]Avisen skriver, at 40 langtrækkende raketter er blevet affyret tirsdag aften inden for kort tid. Det israelske raketforsvar har nedskudt en del af raketterne, mens andre ikke har gjort skade på liv og ejendom.[/quote]
Her er forklaringen på, hvorfor der dør flere af Hamas folk.
Hamas placerer sig bevidst i midten af civile områder med sine affyringsramper og sine våben.
[img]http://hodja.files.wordpress.com/2010/02/israel-hamas.jpg[/img]
tilføjet af

Nøget må der stå i bibelen 1/100

Hej politikeren
Jeg ville bare derhen, at det ikke altid er religion der er årsag til krig, men jeg indrømmer gerne, at det er det i de fleste tilfælde - islam terroriserer jo snart det meste af verden..
Fandtes der i det hele taget muslimer - da Jesus gik på jorden.. 😉

Okay - vi er nok ikke så langt fra hinanden så.
Jeg ved ikke om dit spørgsmål om islams alder var retorisk eller et ærligt spørgsmål - men her er svaret alligevel:
Koranen er en gendigtning af det gamle testamente, omskrevet til brug for et normadefolk med meget krigerisk kultur. Digteren er en simpel landevejsrøver som muligvis led af personlighedsspaltning eller anden psykisk ustabilitet.
Muhammed "skrev" bogen omkring år 600AC (vor tidsregning) - så muslimerne er ikke kommet længere end til 1400 og-et-eller-andet.
Jøderne og muslimerne har altså samme hellige bog i forskellige udgaver - og frænde er jo altid frænde værst, så uvenskabet vil nok bestå "til evig tid".
politikeren
tilføjet af

Tak for svar politikeren *

[quote="lyjse" post=2830991]Hej politikeren
Jeg ville bare derhen, at det ikke altid er religion der er årsag til krig, men jeg indrømmer gerne, at det er det i de fleste tilfælde - islam terroriserer jo snart det meste af verden..
Fandtes der i det hele taget muslimer - da Jesus gik på jorden.. 😉[/quote]
Okay - vi er nok ikke så langt fra hinanden så.
Jeg ved ikke om dit spørgsmål om islams alder var retorisk eller et ærligt spørgsmål - men her er svaret alligevel:
Koranen er en gendigtning af det gamle testamente, omskrevet til brug for et normadefolk med meget krigerisk kultur. Digteren er en simpel landevejsrøver som muligvis led af personlighedsspaltning eller anden psykisk ustabilitet.
Muhammed "skrev" bogen omkring år 600AC (vor tidsregning) - så muslimerne er ikke kommet længere end til 1400 og-et-eller-andet.
Jøderne og muslimerne har altså samme hellige bog i forskellige udgaver - og frænde er jo altid frænde værst, så uvenskabet vil nok bestå "til evig tid".
politikeren

Det vil sige.. muslimer og nogen jøder, er ikke kommet længere, end til Det gamle testamente ( for jv gælder Det nye testamente også kun, for de udvalgte ) men de 2 trosretninger - har trods alt ikke den samme gud /Gud.
Der er jo Jesus til forskel - fra Det gamle - til Det nye testamente.
Så er der de Messianske jøder der vælger Jesus, dem er der ca. 1 million af i verden.
Vi ser ikke æresdrab hos jøderne, og de maskerer sig heller ikke bag sorte lagner - dog har jeg set nogen, med en høj hat 🙂 jøder er ikke terrorister - som islamister er.
Jøder stener ikke kvinder til døde, hvis de er blevet voldtaget, bare et par eks.
Vi har ingen problemer med jøderne her i landet - tværtimod !
P.S.
Det er dog utroligt 😖 mens jeg sidder og skriver om muslimer, dukker der kvinder med tørkæder op, ude til højre på skærmen 😃
tilføjet af

160-0

Hej drago
Nu kan jeg desværre ikke tage dig alvorligt... 😖
Læs hvad jeg lægger til dig, bare et råd..

Lyjse
Helt ærligt, er du blevet medlem af JV
Drago
[quote="lyjse" post=2830996]Hej drago
Jeg ved godt hvad Gud tænker.. det kan du læse om i Bibelen, en dag vil han frelse Israel for al den ondskab, de har været udsatte for, i mange mange år.
Terroristen Hamas, og hans slæng, beskytter ikke sit eget folk, det har jeg jo fortalt dig.

Hamas sender bølge af raketter fra Gaza mod Israel
http://www.information.dk/telegram/503183
Israel gør alt for, at beskytte befolkningen, inden de sender deres raketter.
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2014-07-10-inden-den-rigtige-bombe-israel-bruger-%E2%80%9Dbanke-p%C3%A5-taget-missiler

Inden den rigtige bombe: Israel bruger ”banke på taget"-missiler
[quote]Men for at mindske antallet af dræbte civile bruger, Israel en kontroversiel taktik, hvor de ringer først og bomber bagefter.
Sådan et opkald fik Salah Karawes svigerinde tirsdag. En stemme i telefonen, sagde på arabisk, at de skulle forlade deres hus. Om fem minutter ville der lande en bombe.[/quote]

Og så har Israel raketforsvar, som beskytter deres befolkning.

http://www.information.dk/telegram/503183
[quote]Avisen skriver, at 40 langtrækkende raketter er blevet affyret tirsdag aften inden for kort tid. Det israelske raketforsvar har nedskudt en del af raketterne, mens andre ikke har gjort skade på liv og ejendom.[/quote]
Her er forklaringen på, hvorfor der dør flere af Hamas folk.
Hamas placerer sig bevidst i midten af civile områder med sine affyringsramper og sine våben.
[img]http://hodja.files.wordpress.com/2010/02/israel-hamas.jpg[/img][/quote]
tilføjet af

160-0

Det skal du hellere ikke Lyjse.
Det er kendsgerninger du skal tage alvorligt.
Og
Jeg kender dit synspunkt men er ikke dygtigt til at diskutere det med dig.
Drago
Hej drago
Nu kan jeg desværre ikke tage dig alvorligt... 😖
Læs hvad jeg lægger til dig, bare et råd..

[quote="drago" post=2830998]Lyjse
Helt ærligt, er du blevet medlem af JV
Drago
[quote="lyjse" post=2830996]Hej drago
Jeg ved godt hvad Gud tænker.. det kan du læse om i Bibelen, en dag vil han frelse Israel for al den ondskab, de har været udsatte for, i mange mange år.
Terroristen Hamas, og hans slæng, beskytter ikke sit eget folk, det har jeg jo fortalt dig.

Hamas sender bølge af raketter fra Gaza mod Israel
http://www.information.dk/telegram/503183
Israel gør alt for, at beskytte befolkningen, inden de sender deres raketter.
http://nyhederne.tv2.dk/udland/2014-07-10-inden-den-rigtige-bombe-israel-bruger-%E2%80%9Dbanke-p%C3%A5-taget-missiler

Inden den rigtige bombe: Israel bruger ”banke på taget"-missiler
[quote]Men for at mindske antallet af dræbte civile bruger, Israel en kontroversiel taktik, hvor de ringer først og bomber bagefter.
Sådan et opkald fik Salah Karawes svigerinde tirsdag. En stemme i telefonen, sagde på arabisk, at de skulle forlade deres hus. Om fem minutter ville der lande en bombe.[/quote]

Og så har Israel raketforsvar, som beskytter deres befolkning.

http://www.information.dk/telegram/503183
[quote]Avisen skriver, at 40 langtrækkende raketter er blevet affyret tirsdag aften inden for kort tid. Det israelske raketforsvar har nedskudt en del af raketterne, mens andre ikke har gjort skade på liv og ejendom.[/quote]
Her er forklaringen på, hvorfor der dør flere af Hamas folk.
Hamas placerer sig bevidst i midten af civile områder med sine affyringsramper og sine våben.
[img]http://hodja.files.wordpress.com/2010/02/israel-hamas.jpg[/img][/quote][/quote]
tilføjet af

160-0

Hej drago
Vil du se kendsgerningerne i øjnene ?
Se dig omkring, hvad er det der sker i verden... 😕
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2014/05/13/132935.htm
Portræt af Boko Haram: Brutale terrorister med mål om islamisk stat
Boko Haram, der har bortført over 200 skolepiger i Nigeria, vil indføre sharialovgivning og har forbudt alle aktiviteter, der har med vestlige værdier at gøre.
Citat slut
Islamister / terrorister, har så meget på samvittigheden, det er en forbandet religion, og Hamas er en af dem !
LÆS HER :
http://palwatch.org/main.aspx?fi=157&doc_id=11970
Hvad bliver det næste drago..
Hamas til israelerne
"Vent til selvmordsangreb
på hver bus, café og street "
"Start tælle antallet af kister, du behøver"

Citat slut
Lov mig at klikke på mit link, du forstår jo engelsk - og se meget gerne den video.
Israel vil kun há ram på terroristerne - de advarer befolkningen ved f.eks. at sende flyvesedler ned.
Jeg så lige, at 4000 var flygtet.
Hamas er på terrorlisten i USA og EU - måske flere..
tilføjet af

Nøget må der stå i bibelen 1/100

Hej.
Næh- Det der står er at Guds børn vil blive forfulgt.
Gud skulle så når tiden er/var inde befri sit folk og straffe og ramme de ugudelige.
Derefter vil/ville Guds folk få sit land tilbage.
Der står heller ikke noget om at de selv skal/skulle lave selvtægt og ramme uskyldige.
Så hvem der i virkeligheden er Guds børn er uvist.
Så mange har Israel myrdet sidste par dage.
En som kan hjælpe den skriftsted hvor der står at Palæstinenser skal myrdes 1/100
Hvem er frisk på kendsgerningen
Drago
tilføjet af

Nøget må der stå i bibelen 1/100

Hej Heart
ALLE er Guds børn
Og
Ingen har lov at myrde andre
Det er min mening
Hej.
Næh- Det der står er at Guds børn vil blive forfulgt.
Gud skulle så når tiden er/var inde befri sit folk og straffe og ramme de ugudelige.
Derefter vil/ville Guds folk få sit land tilbage.
Der står heller ikke noget om at de selv skal/skulle lave selvtægt og ramme uskyldige.
Så hvem der i virkeligheden er Guds børn er uvist.
[quote="drago" post=2830555]Så mange har Israel myrdet sidste par dage.
En som kan hjælpe den skriftsted hvor der står at Palæstinenser skal myrdes 1/100
Hvem er frisk på kendsgerningen
Drago[/quote]
tilføjet af

168-0

Nyt score.
Du er ihærdigt Lyjse, og jeg tror at der er rimeligt styr på kendsgerningere
de officielle tal ligger nu på 168, mens man forventer at tallet allerede er kommet over 200.
Takker for linket og alle de forfærdelige kendsgerningerne du skriver om, vi må bare håbe på at de højre ekstremistiske Hamas bevægelse også læser og lærer.
Og jeg læser engelsk, kunne faktisk godt ønske mig at jeg kun behøvede at skrive i den sprøg.
For hver link du ligger kan jeg ligge 10 andre link som modsvarer dig, for eksampel kunne du selv læse i Information igår at ekstremistiske ortodokse Jøder træner den Israelske hær i hvordan de myrder og provokerer.
Du har vel nok konkluderet at jeg læser og tænker selektivt, og det er din ret Lyjse.
Jeg er bare en af de mennesker som forafskyer alt som har at gøre med og ingen får medfølelse med herfra hvis de myrder uskyldige mennesker.
Jeg skal nok forstætte med at læse alt om de nuværende folkemord, pro og contra, frygtlig læsning hvis man tænker på at hvert et person har familien.
Jeg støtter alle tiltag som kan stoppe denne idiotiske og ensidige forkemord og håber på at det lykkes for FN i samarbejde med mange andre lande at intage Palæstina og udfære og kontrolere begge partier i de næste årti, so det her ikke gentager sig.
Begge Israel og Palæstina skal under kurentele, de kan ikke styre eller kontrolere sigselv.

Hej drago
Vil du se kendsgerningerne i øjnene ?
Se dig omkring, hvad er det der sker i verden... 😕
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2014/05/13/132935.htm
Portræt af Boko Haram: Brutale terrorister med mål om islamisk stat
Boko Haram, der har bortført over 200 skolepiger i Nigeria, vil indføre sharialovgivning og har forbudt alle aktiviteter, der har med vestlige værdier at gøre.
Citat slut
Islamister / terrorister, har så meget på samvittigheden, det er en forbandet religion, og Hamas er en af dem !
LÆS HER :
http://palwatch.org/main.aspx?fi=157&doc_id=11970
Hvad bliver det næste drago..
Hamas til israelerne
"Vent til selvmordsangreb
på hver bus, café og street "
"Start tælle antallet af kister, du behøver"

Citat slut
Lov mig at klikke på mit link, du forstår jo engelsk - og se meget gerne den video.
Israel vil kun há ram på terroristerne - de advarer befolkningen ved f.eks. at sende flyvesedler ned.
Jeg så lige, at 4000 var flygtet.
Hamas er på terrorlisten i USA og EU - måske flere..
tilføjet af

Nøget må der stå i bibelen 1/100

Hej Drago. 🙂
Kan godt lide din humanistiske tilgang i denne sag. 😉
I forhold til religion, som du jo spurgte om hvor det stod henne at man måtte myrde andre.
Mit synspunkt...eller udgangspunkt er at der godt nok står i anden Mosebog at ingen må røre bjerget da jorden jorden tilhører Gud og Israelitterne er hans folk.
Ingen må tilsyneladende røre denne jord.
Hvis det sker må man dog heller ikke røre dem der fordryder sig mod denne lov,
men alligevel hvor åndsvagt det står, at man gerne må skyde og stene dem der bryder denne lov.
Hvis man læser Torah`en vil man kunne se sammentræf der kører over i den Bibel vi kender i dag, som så bare er lavet til Kristendom ud fra den nye pagt og er så igen lavet til nye fortolkninger som også Koranen er skrevet ud fra.
Ja Drago 🙂, Vi er alle Guds børn og jorden tilhører Gud, men tror man har ret til at slå uskyldige ihjel fordi man mener jorden er vores ejendomsret.
Forstås det? [(:] 🙂
Venlige hilsner Heart
Hej Heart
ALLE er Guds børn
Og
Ingen har lov at myrde andre
Det er min mening
[quote="-Heart-" post=2831056]Hej.
Næh- Det der står er at Guds børn vil blive forfulgt.
Gud skulle så når tiden er/var inde befri sit folk og straffe og ramme de ugudelige.
Derefter vil/ville Guds folk få sit land tilbage.
Der står heller ikke noget om at de selv skal/skulle lave selvtægt og ramme uskyldige.
Så hvem der i virkeligheden er Guds børn er uvist.
[quote="drago" post=2830555]Så mange har Israel myrdet sidste par dage.
En som kan hjælpe den skriftsted hvor der står at Palæstinenser skal myrdes 1/100
Hvem er frisk på kendsgerningen
Drago[/quote][/quote]
tilføjet af

Nøget må der stå i bibelen 1/100

Jeg takker for din indsats og forklaring hvad bibelen skriver.
Det er godt nok vanskeligt de Israeler, vi skal tilbede dem og falde på vores knæer hvis hvad du skriver er rigtigt.
Vi burde være taknemmeligt og ære de raketter som er jeg selveste Guds våben fremstillede for Guds egen folk.
Sådan er jeg bare ikke, jeg starte at hade intolerante og arrogante Israeler, men er godt klar over at de fleste Israeler intet har at sige, de er også offer for de radicale elementer i deres land.
I information var der en rigtigt fint artikel om hvem der træner de Israeske hær, og mærkeligt nok kommer æren i hånden på radikale ortodokser Jøder, brrrrrrrrrrrrrrrr
Det lyder ikke ret godt for fremtiden.
Personligt håber jeg at FN kommer på banen og gør hvad de gjorde i Kosovo, overtager styring i de lander hvor der er en konflikt og lade alle lander som er medlem deltage i et større oprydnings og opretnings arbejde, hvor alle partier er under kuratele i en periode af mindst 20 år.
Det vil koste dyrt for alle, men er bedre end folkemord.
Min mening 🙂
Drago

Hej Drago. 🙂
Kan godt lide din humanistiske tilgang i denne sag. 😉
I forhold til religion, som du jo spurgte om hvor det stod henne at man måtte myrde andre.
Mit synspunkt...eller udgangspunkt er at der godt nok står i anden Mosebog at ingen må røre bjerget da jorden jorden tilhører Gud og Israelitterne er hans folk.
Ingen må tilsyneladende røre denne jord.
Hvis det sker må man dog heller ikke røre dem der fordryder sig mod denne lov,
men alligevel hvor åndsvagt det står, at man gerne må skyde og stene dem der bryder denne lov.
Hvis man læser Torah`en vil man kunne se sammentræf der kører over i den Bibel vi kender i dag, som så bare er lavet til Kristendom ud fra den nye pagt og er så igen lavet til nye fortolkninger som også Koranen er skrevet ud fra.
Ja Drago 🙂, Vi er alle Guds børn og jorden tilhører Gud, men tror man har ret til at slå uskyldige ihjel fordi man mener jorden er vores ejendomsret.
Forstås det? [(:] 🙂
Venlige hilsner Heart
[quote="drago" post=2831061]Hej Heart
ALLE er Guds børn
Og
Ingen har lov at myrde andre
Det er min mening
[quote="-Heart-" post=2831056]Hej.
Næh- Det der står er at Guds børn vil blive forfulgt.
Gud skulle så når tiden er/var inde befri sit folk og straffe og ramme de ugudelige.
Derefter vil/ville Guds folk få sit land tilbage.
Der står heller ikke noget om at de selv skal/skulle lave selvtægt og ramme uskyldige.
Så hvem der i virkeligheden er Guds børn er uvist.
[quote="drago" post=2830555]Så mange har Israel myrdet sidste par dage.
En som kan hjælpe den skriftsted hvor der står at Palæstinenser skal myrdes 1/100
Hvem er frisk på kendsgerningen
Drago[/quote][/quote][/quote]
tilføjet af

Nøget må der stå i bibelen 1/100

Den mening skal du holde fast i [ide]
Det var nu ellers FN der gav landet til Jøderne.

Jeg takker for din indsats og forklaring hvad bibelen skriver.
Det er godt nok vanskeligt de Israeler, vi skal tilbede dem og falde på vores knæer hvis hvad du skriver er rigtigt.
Vi burde være taknemmeligt og ære de raketter som er jeg selveste Guds våben fremstillede for Guds egen folk.
Sådan er jeg bare ikke, jeg starte at hade intolerante og arrogante Israeler, men er godt klar over at de fleste Israeler intet har at sige, de er også offer for de radicale elementer i deres land.
I information var der en rigtigt fint artikel om hvem der træner de Israeske hær, og mærkeligt nok kommer æren i hånden på radikale ortodokser Jøder, brrrrrrrrrrrrrrrr
Det lyder ikke ret godt for fremtiden.
Personligt håber jeg at FN kommer på banen og gør hvad de gjorde i Kosovo, overtager styring i de lander hvor der er en konflikt og lade alle lander som er medlem deltage i et større oprydnings og opretnings arbejde, hvor alle partier er under kuratele i en periode af mindst 20 år.
Det vil koste dyrt for alle, men er bedre end folkemord.
Min mening 🙂
Drago

[quote="-Heart-" post=2831122]Hej Drago. 🙂
Kan godt lide din humanistiske tilgang i denne sag. 😉
I forhold til religion, som du jo spurgte om hvor det stod henne at man måtte myrde andre.
Mit synspunkt...eller udgangspunkt er at der godt nok står i anden Mosebog at ingen må røre bjerget da jorden jorden tilhører Gud og Israelitterne er hans folk.
Ingen må tilsyneladende røre denne jord.
Hvis det sker må man dog heller ikke røre dem der fordryder sig mod denne lov,
men alligevel hvor åndsvagt det står, at man gerne må skyde og stene dem der bryder denne lov.
Hvis man læser Torah`en vil man kunne se sammentræf der kører over i den Bibel vi kender i dag, som så bare er lavet til Kristendom ud fra den nye pagt og er så igen lavet til nye fortolkninger som også Koranen er skrevet ud fra.
Ja Drago 🙂, Vi er alle Guds børn og jorden tilhører Gud, men tror man har ret til at slå uskyldige ihjel fordi man mener jorden er vores ejendomsret.
Forstås det? [(:] 🙂
Venlige hilsner Heart
[quote="drago" post=2831061]Hej Heart
ALLE er Guds børn
Og
Ingen har lov at myrde andre
Det er min mening
[quote="-Heart-" post=2831056]Hej.
Næh- Det der står er at Guds børn vil blive forfulgt.
Gud skulle så når tiden er/var inde befri sit folk og straffe og ramme de ugudelige.
Derefter vil/ville Guds folk få sit land tilbage.
Der står heller ikke noget om at de selv skal/skulle lave selvtægt og ramme uskyldige.
Så hvem der i virkeligheden er Guds børn er uvist.
[quote="drago" post=2830555]Så mange har Israel myrdet sidste par dage.
En som kan hjælpe den skriftsted hvor der står at Palæstinenser skal myrdes 1/100
Hvem er frisk på kendsgerningen
Drago[/quote][/quote][/quote][/quote]
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.