18tilføjet af

ny motorvej ønskes i jylland

strækningen Padborg - Århus burde udvides til 3 spor,da der er utrolig meget trafik på denne strækning - især om lørdagen.
Det er noget pjat at der altid skal fokuceres så meget på motorveje omkring København.
De gange jeg har været derovre,har der aldrig været problemer på motorvejene.
tilføjet af

men så tænk lige over

hvor mange penge der er brugt på motorveje i Jylland som ikke bliver brugt....
tilføjet af

Så har du vist

ikke været derovre ret meget !
:) Leon
tilføjet af

griner over hele femøren

Du ser syner når du kører
tilføjet af

Jeres forbande mindreværd

Det pjattede er at der har været fokus på motorveje i Jylland som stort set ike bliver brugt.
Vejnet til mange mill. hvor fem - seks køretøjer passer I DØGNET
tilføjet af

Jeg har lige været til psykolog

Jeg har følt mig iagttaget 2 gange i den forløbne uge:
første gang, da jeg var i kirke søndag formiddag, og da følte jeg øjne i nakken.
anden gang, da jeg var på motorvejen fra Århus til Ålborg - jeg er sikker på, jeg så en bil i bakspejlet.
Psykologen siger, jeg skal gå lange ture i skoven og lade freden falde på mig.
tilføjet af

enig

især omkring Vejlefjordsbroen går der ofte ged i den fordi Vejlefolkene bruger motorvejen til lokaltrafik. Fy skam jer!!
tilføjet af

Sjælland er en lille ø

hvor afstandene sjældent overstiger 100 km. Jylland er derimod 150 - 200 km bred og 300 - 350 km lang. Jylland er arealmæsigt ca. 6 gange større end Sjælland og har ca 2500.000 indbyggere imod Sjællands ca. 200.000 mill. indbyggere.
Sjælland har en hovedby hvorimod Jylland har adskillige mindre egnscentre.
Opsummeret er Jylland bedst betjent af biltrafik hvorimod Sjællands struktur er oplagt til kollektiv trafik!!
I har fået en metro og et togsystem vi kun kan drømme om herovre på kontinetet. Vi har så tilgengæld fået et motorvejsnet der gør det muligt at betjene vores landsdel på en fornuftig og fleksibel måde.
tilføjet af

ja,lad os få nogle flere motorveje

i jylland.
Så kan København få nogle flere busser,samt et par s-tog mere.
tilføjet af

talforvirring

Sjælland har selvfølgelig kun 2000.000 indbyggere og ikke tohundretusindemillioner. Så ville den da synke i havet!!
tilføjet af

skulle tro at der var 200 mill.

som de skriger op om motorveje.
For at fordele motorvejene ligeligt,synes jeg at den næste skal være på Bornholm.
tilføjet af

hvad så når det ikke er lørdag?

hvorfor lave et ekstra spor hvis det kun er nødvendigt om lørdagen... sådan en motorvej koster rigtig mange penge, og bliver kun lavet hvis det er yderst nødvendigt... og det tror jeg ikke du kan overbevise ret mange om at den er hvis den kun skal bruges om lørdagen...
tilføjet af

den bliver også brugt flittigt

alle andre dage,men mest om lørdagen pga. sommerhusturister.
Den er også meget trafikeret når folk skal til og fra arbejde.
Det må absolut være på tide at lave den større.
tilføjet af

trafik hvorhenne ?

jeg har lige været i jylland og set jeres overbefolkede motorvej ....hvor herre til hest det er jo som ballerup jule aften i spisetiden.
jeg er er kort og godt pissse træt af al den raven til sig i jylland
div ubrugte motorveje
div offentlige kasserner
uligning mellem kommune
ca 2200 mere pr mdr . pr familie

jeg tror vidst af der er mange der kunne bruge en motorvej til helsinge,frsund,fr værk & sidst men ikke mindst sydmotorvejen....der kan du fadme tale om trafik.
min mening er kan jylland+grønland ikke komme med en fremdrtift af sig selv så luk for hanen.
føj for satan
tilføjet af

brug for mange flere motorveje i

jylland,og tildels også på fyn.
Strækningen Grenå-Randers kunne også bruge en motorvej,pga. færgetrafikken.
sjælland egner sig meget bedre til kollektivt trafik,jeg har da intet imod at I får nogle flere busser og S-tog.
tilføjet af

Ja - vejlebroen

er den helt gal med og det bliver IKKE mindre når motortrafikvejen/motorvejen fra Holstebro og Herning føres der til nord for broen - så går der stor-ged i trafikken. Det er galt nok om fredag (når Danmarks magthavere drager hjem efter en uges arbejde på 'øen').
Næh - de burde spærre til- og frakørslerne syd og nord for broen også lave en bro ved siden af kun til lokaltrafikken (og brug det som et bro-trofæ for trafikministeren, som jo kommer fra Vejle, i stedet for Femeren broen, som kun vil komme tyskerne og svenskerne til gode).
Årsagen til de 'forbandede' mange ulykker på Vejle broen skyldes netop til- og frakørslerne, som gør at lokale trafikkanter smøler over bro for de skal jo snart køre fra på den anden side og så kan de jo lige så godt køre stille og roligt over. Imens kommer intercity trafikkanterne nord og syd fra og rammer denne lokale langsomt kørende trafikprop.
tilføjet af

øresundsbroen

den er da vist som en villavej i thyborøn den 1 januar rent trafikmæssigt.
Dette her er faktisk noget der var citeret af en trafikforsker i en artikel i JP i går: Øresundsbroen har lige så lidt trafik som motorvejen til Hirtshals. Øde strækninger af lige netop denne motorvej er ofte afbilledet i dirverse medier når netop denne debat falder.
Øresundsbroen var ellers dyr nok.
Jeg kan heller ikke forestille mig at Rødbymotorvejen på Lolland hører til de mest trafikerede. Det er godt nok længe siden jeg har kørt på den men sidste år kørte jeg på den tyske motorvej A1 fra Lübeck og nordpå og når man er et stykke ude af Lübeck er der faktisk mere en rigeligt med god plads mellem bilerne.
Hvorfor nu drage en tysk vej ind i dette?. Jo for denne motorvej er faktisk fortsættelsen af fugleflugtslinien på den anden side af Rødby/Puttgarden overfarten. En del østdanske politikere er meget ivrige efter at bygge en en bro over Fehmern bælt til erstatning for denne overfart. Det til trods for at mange trafikforskere spår at den vil få genske lidt trafik.
Tyske politikere er ret uinteresserede i projektet. Gætter på at de har vigtigere projekter for, end at gøre Sjælland landfast med Holsten.
Mini-legetøjs-metroen fik langt færre passagerere end lokalpolitikerne i Københavnsområdet havde spået. Den var også dyr.
I er i øjeblikket ved at få forlænget Holbækmotorvejen med et lille stykke ekstra motorvej + et langt stykke motortrafikvej.
I er ved at få udvidet den Københavnske ringmotorvej.
I har et jernbanenet der er årtier forud for det i vestdanmark.
Rent faktisk er over 50 % af infrastrukturinvesteringerne de seneste 10-15 år gået til hovedstadsområdet til trods for at det kun rummer 25 % af landets befolkning.
Så kom nu ikke for godt igang Sjællændere!
PS Jeg har været på både vest-midt og sydsjælland og her er du sgu ikke mere dynamik end der er i store dele af Jylland og områderne virker endda mindre dynamiske end østjylland og fyn.
tilføjet af

Sælg

Tror det hele ville være meget nemmere hvis vi solgte sjælland til svenskerne så slap vi for alt det vrøvl om for mange motorveje hist og pist og desuden ville vi jo også slippe af med den regering Al magt til Jyderne *GG*Ups hov nej vi vil da ikke af med Fyn og Bornholm Det er jo rare mennesker der bor der ikke som på sjælland hvor der bor en masse forhenværende jyder ( De kunne nok ikke klare sig herovre)*GG*
tilføjet af

motorvej

Idag er motorvejen ved Kolding det sted på det Jyske motorvejsnet, hvor der kører flest biler med over 60.000 biler i døgenet. Vejle Fjord broen kommer ind på en tæt andenplads.Man skal lige huske på at der er langt flere lastbiler her end hovedstaden.Så der vist rigeligt til at der skal anlægges noget mere asfaldt, dog ikke op over Vejle Fjord broen, det vil være en katestrofe.Den kære Trafikminister er selv skyld i det, da han ikke har lyttet til alle trafikforskerne for mange år siden, forslog en ny syd/nord motorvej til Herning skulle gå fra Kolding op over Billund til Herning. I dag har man travlt med at få en motorvej fra Vejle N til Herning. Ellers ville det jo gå ud over erhvervslivet i hans kære hjemby Vejle.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.