65tilføjet af

Nu kan du købe pavens hvide kalot på nettet ...

[f]

Jeg så denne lille artikel, som jeg vil dele med jer.
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2014/09/19/212216.htm
Pavefans kan netop nu erhverve sig en ægte pavekalot, direkte fra pavens hoved.
Har du altid drømt om at eje en ægte pavehat, så er det nu, du skal slå til.
Netop nu er en af Pave Frans' nemlig til salg på internetauktionssiden Ebay.
Men du skal dykke dybt i lommerne, hvis du vil have fingre i den hellige kalot. Det seneste bud er nemlig i skrivende stund på intet mindre end 685.226 danske kroner.
Så er forsendelsen til gengæld gratis.[/quote]
Var det noget for dig at byde på denne kalot?

[quote]Interesserede har til 24. september
Auktionen, som indtil videre har indbragt 120 kalot-bud på den italienske udgave af Ebay, udløber 24. september klokken 21.28.
Indtægterne fra auktionen vil ifølge nyhedsbureauet AFP gå til en italiensk velgørenhedsorganisation, der arbejder for at nedsætte børnedødeligheden i den Demokratiske Republik Congo.

Det lyder jo til at være en god idee, hvis bare pengene havner, det rigtige sted.

Denne pave er vist lidt anderledes end de forgående. 🙂
tilføjet af

Paven vier "syndige" par ...

Den anden dag læste jeg om samme pave:
Paven vier "syndige" par.[/quote]
http://www.kristendom.dk/billedserier/2014-09-15/paven-vier-20-moderne-par

[quote]Søndag viede Pave Frans 20 par i Rom - også selv om de havde børn uden for ægteskab eller i forvejen boede sammen
Den katolske kirke har det ikke nemt med sex uden for ægteskab. Skilsmisser er heller ikke noget, der huer kirken. Det er blandt andet blevet kaldt "at leve i synd."
Derfor var det opsigtsvækkende, da Pave Frans søndag viede 20 såkaldt "moderne" katolske par. De 40 mennesker kom fra forskellige sociale lag, og mange af dem boede sammen som par, før de søndag blev gift. En af brudene havde endda et barn fra et tidligere forhold, mens hendes mand nu blev gift for anden gang.[/quote]
Der er en billedserie efter teksten i linket.
[quote]Baggrunden for vielsen er, at katolske biskopper fra hele verden skal mødes til oktober. Her skal de diskutere, hvad den katolske lære siger om familieliv, ægteskab og skilsmisse.

Så det kan være, han bringer ændringer til den katolske tro. [f]
tilføjet af

Ugifte par kan gifte sig.

Når man er gift lever man ikke længere i synd.
Mamma Mia!
tilføjet af

Ugifte par kan gifte sig.

Når man er gift, lever man ikke længere i synd. (1 Korinther 7:9)
Mamma Mia!
tilføjet af

Det tror katolikkerne på ...

[f]

Et link til hjemmesiden:
"Den katolske kirke i Danmark"
http://www.katolsk.dk/dettrorkatolikkernep/
tilføjet af

Hvad koster egentlig en pavekalot?

Det kan være svært at sige, men jeg kan fortælle at pavens kalot er hvid, kardinalernes er rød og biskoppens kalot er lilla. I øvrigt koster en hel kardinal omkring 3.000 Euro (ca. 22.000 kroner).
http://www.rom-guide.dk/emnesider/under_rejsen/sevaerdigheder/gader_og_pladser/emnesider/HVAD_KOSTER_EN_KARDINAL.htm
Det får mig til at tænke på Jesu ord:
Af den grund siger jeg jer: Hold op med at nære bekymring for jeres sjæl med hensyn til hvad I skal spise eller hvad I skal drikke, eller for jeres legeme med hensyn til hvad I skal tage på. Betyder sjælen ikke mere end maden og legemet mere end tøjet? Se nøje på himmelens fugle, for de hverken sår, høster eller samler i forrådshuse; dog giver jeres himmelske Fader dem føde. Er I ikke mere værd end de? Hvem af jer kan ved at bekymre sig lægge en alen til sin livslængde? Og hvorfor bekymrer I jer om tøjet? Lær af liljerne på marken, af hvordan de vokser; de hverken slider eller slæber, og de spinder ikke; men jeg siger jer at ikke engang Salomon i al sin herlighed var klædt som en af dem. (Mattæus 6:25-29)
Spøjst, ikke?
Mamma Mia!
tilføjet af

Nu kan du købe pavens hvide kalot på nettet ...

Hej Afa 🙂
Jeg har bemærket, at få har fået interesse for den katolske kirke.
Og jeg tror også, de har fået en god pave, og det kan man jo kun glæde sig over, på katolikkernes vegne 🙂
tilføjet af

Man ka ikke gøre for om man er katolik eller hindu

Det er kun et spørgsmål om hvor man er født, og hvem man har haft til sine forældre.
Mamma Mia!
tilføjet af

Hvad koster egentlig en pavekalot?

Det kan være svært at sige, men jeg kan fortælle at pavens kalot er hvid, kardinalernes er rød og biskoppens kalot er lilla. I øvrigt koster en hel kardinal omkring 3.000 Euro (ca. 22.000 kroner).
http://www.rom-guide.dk/emnesider/under_rejsen/sevaerdigheder/gader_og_pladser/emnesider/HVAD_KOSTER_EN_KARDINAL.htm
Det får mig til at tænke på Jesu ord:
Af den grund siger jeg jer: Hold op med at nære bekymring for jeres sjæl med hensyn til hvad I skal spise eller hvad I skal drikke, eller for jeres legeme med hensyn til hvad I skal tage på. Betyder sjælen ikke mere end maden og legemet mere end tøjet? Se nøje på himmelens fugle, for de hverken sår, høster eller samler i forrådshuse; dog giver jeres himmelske Fader dem føde. Er I ikke mere værd end de? Hvem af jer kan ved at bekymre sig lægge en alen til sin livslængde? Og hvorfor bekymrer I jer om tøjet? Lær af liljerne på marken, af hvordan de vokser; de hverken slider eller slæber, og de spinder ikke; men jeg siger jer at ikke engang Salomon i al sin herlighed var klædt som en af dem. (Mattæus 6:25-29)
Spøjst, ikke?
Mamma Mia![/quote]

Klæder skaber folk.
Alt i den katolske kirke er overdådigt efter min mening.
De kunne godt sælge mere af deres jordiske gods, til gavn for verdens nødlidende.
Men det glæder mig paven er/var med på spøgen 🙂
Bare pengene for kalotten når frem, til dem som de var tiltænkt.
[quote]Indtægterne fra auktionen vil ifølge nyhedsbureauet AFP gå til en italiensk velgørenhedsorganisation, der arbejder for at nedsætte børnedødeligheden i den Demokratiske Republik Congo.
tilføjet af

Man ka ikke gøre for om man er katolik eller hindu

Det er kun et spørgsmål om hvor man er født, og hvem man har haft til sine forældre.
Mamma Mia!

Og de stakkels børn der bliver født ind i sekten jehovas vidner, kan heller ikke gøre for det 🙁
Men om man er døbt katolik, så kan man sagtens skifte til Folkekirken, dåben gælder også der, og så behøver man jo ikke, at være bange for - at miste sin familie og venner af den grund, som et barn i jehovas vidner gør.
tilføjet af

Man ka ikke gøre for om man er katolik eller hindu

Det er kun et spørgsmål om hvor man er født, og hvem man har haft til sine forældre.
Mamma Mia!

Eller Jehova vidner for den slags skyld
hvad skete der for resten med Rutherfords kalot, undskyldt, kaleche, hele tre af dem mener jeg
Mera
tilføjet af

Nu kan du købe pavens hvide kalot på nettet ...

Hej Afa 🙂
Jeg har bemærket, at få har fået interesse for den katolske kirke.
Og jeg tror også, de har fået en god pave, og det kan man jo kun glæde sig over, på katolikkernes vegne 🙂[/quote]

Hej Lyjse. 🙂
Du skrev:
[quote]Jeg har bemærket, at få har fået interesse for den katolske kirke.[/quote]
SVAR:
Nej ikke specielt.
Men der skrives jo en del om denne magtfaktor i medierne, og det glæder mig da, hvis Paven kan tilføre kirken et bedre image.
Han er jo anderledes en sine forgængere, så vidt jeg forstår.
Link fra marts 2013.
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2013/03/28/0328192914.htm
[quote]12 unge kriminelle drenge og piger fra ungdomsfænglset Casal de Marmo i Rom fik torsdag vasket deres fødder - af pave Frans.[/quote]

[quote]Selvom torsdagens fodvask på de 12 ungdomskriminelle måske ikke falder i god jord hos traditionelle katolikker, så stemmer ceremonien fint overens med pave Frans erklærede mål.
Han har tidligere opfordret til, at den katolske kirke, som de seneste år har været ramt af flere skandaler om blandt andet seksuelt misbrug af børn, skal åbne sig mere op og blive socialt aktiv.
tilføjet af

Nu kan du købe pavens hvide kalot på nettet ...

[quote="lyjse" post=2847985]Hej Afa 🙂
Jeg har bemærket, at få har fået interesse for den katolske kirke.
Og jeg tror også, de har fået en god pave, og det kan man jo kun glæde sig over, på katolikkernes vegne 🙂[/quote]

Hej Lyjse. 🙂
Du skrev:
[quote]Jeg har bemærket, at få har fået interesse for den katolske kirke.[/quote]
SVAR:
Nej ikke specielt.
Men der skrives jo en del om denne magtfaktor i medierne, og det glæder mig da, hvis Paven kan tilføre kirken et bedre image.
Han er jo anderledes en sine forgængere, så vidt jeg forstår.
Link fra marts 2013.
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2013/03/28/0328192914.htm
[quote]12 unge kriminelle drenge og piger fra ungdomsfænglset Casal de Marmo i Rom fik torsdag vasket deres fødder - af pave Frans.[/quote]

[quote]Selvom torsdagens fodvask på de 12 ungdomskriminelle måske ikke falder i god jord hos traditionelle katolikker, så stemmer ceremonien fint overens med pave Frans erklærede mål.
Han har tidligere opfordret til, at den katolske kirke, som de seneste år har været ramt af flere skandaler om blandt andet seksuelt misbrug af børn, skal åbne sig mere op og blive socialt aktiv.[/quote]

Den katolske kirke, har jo kun den magt, deres medlemmer giver dem... der er jo ikke noget dyneløfteri 😉
De kan f.eks. ikke se, hvad der foregår under dynerne - jeg tænker f.eks. på kondom, som der vist har været forbud imod.
Mange skuespillere er katolikker, og de skifter da også partnere ud, som alle andre.
Men hvis Pave Frans vil ændre på reglerne, så de katolske præster kan leve et normalt liv, med kone og børn, som andre mænd, så tror jeg ikke der vil blive misbugt børn.
Børn er lette ofre, hvis de gik til en ludder, kan de risikere der bliver sladret.
tilføjet af

Nej, hvis man vil vær protestant må man skifte tro

Luther blev ekskommunikeret fra den katolske kirke.
Mamma Mia!
tilføjet af

Jeg er ikke uenig,

men det er mange penge for en brugt hat.
Hvis de virkelig ville give af deres værdier, så tjente det til deres ros.
Mamma Mia!
tilføjet af

Nu kan du købe pavens hvide kalot på nettet ...

[f]

Jeg så denne lille artikel, som jeg vil dele med jer.
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2014/09/19/212216.htm
[quote]Pavefans kan netop nu erhverve sig en ægte pavekalot, direkte fra pavens hoved.
Har du altid drømt om at eje en ægte pavehat, så er det nu, du skal slå til.
Netop nu er en af Pave Frans' nemlig til salg på internetauktionssiden Ebay.
Men du skal dykke dybt i lommerne, hvis du vil have fingre i den hellige kalot. Det seneste bud er nemlig i skrivende stund på intet mindre end 685.226 danske kroner.
Så er forsendelsen til gengæld gratis.[/quote]
Var det noget for dig at byde på denne kalot?

[quote]Interesserede har til 24. september
Auktionen, som indtil videre har indbragt 120 kalot-bud på den italienske udgave af Ebay, udløber 24. september klokken 21.28.
Indtægterne fra auktionen vil ifølge nyhedsbureauet AFP gå til en italiensk velgørenhedsorganisation, der arbejder for at nedsætte børnedødeligheden i den Demokratiske Republik Congo.[/quote]
Det lyder jo til at være en god idee, hvis bare pengene havner, det rigtige sted.

Denne pave er vist lidt anderledes end de forgående. 🙂


I linket i trådstart
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2014/09/19/212216.htm
kan man klikke sig ind på internetauktionssiden Ebay.
Jeg var lige inde og kigge ... nu står der 117 tilbud, mod 120 igår da jeg postede.
http://www.ebay.it/itm/111465997086?clk_rvr_id=698698589002&afsrc=1

Mit spørgsmål er:
Kan man byde og tage sit bud tilbage?
😃 Ikke at jeg har tænkt mig at gøre det ... er bare uvidende og nysgerrig.
tilføjet af

Jeg er ikke uenig,

men det er mange penge for en brugt hat.
Hvis de virkelig ville give af deres værdier, så tjente det til deres ros.
Mamma Mia!


Ja, motivet til at give kalotten og til at byde på den kan være mange, og anderledes end der gives udtryk for, men begge parter kommer sandsynligvis ikke til at lide nød.
Men stadig fint tiltag fra Pavens side, syntes jeg.
"Vi" kan jo bede til, de sælger mere ud af deres værdier.
Der er jo nok at tage af.
tilføjet af

Nej, hvis man vil vær protestant må man skifte tro

Luther blev ekskommunikeret fra den katolske kirke.
Mamma Mia!


Fra Wikipedia

Martin Luther, (10. november 1483 i Eisleben, Tyskland – 18. februar 1546 i Eisleben) var en tysk munk[1], reformator og teolog. Han blev præst i augustiner-eremitternes orden, som gav ham en grundig katolsk uddannelse, der førte til, at han blev professor ved universitetet i Wittenberg.
I 30-årsalderen udviklede han egne teologiske synspunkter om kirkens myndighed, sakramenterne og om mennesket og dets forhold til Gud. Han tog afstand fra kirkens aflad. Det gav stødet til reformationen og de evangelisk-lutherske kirker. Reformationen begyndte 31. oktober 1517, med hans teser mod afladspraksis. Det var egentlig ikke et skelsættende teologisk brud, men de førte få år efter til et uigenkaldeligt brud.

Citat slut
Skulle vi vende tilbage til de børn, der er opvokset i jehovas vidner - og hvilke konsekvenser det har for dem ?
http://da.wikipedia.org/wiki/Jehovas_Vidner_og_disciplinering
tilføjet af

Nej, hvis man vil vær protestant må man skifte tro

[quote="mamma.mia" post=2848045]Luther blev ekskommunikeret fra den katolske kirke.
Mamma Mia![/quote]

Fra Wikipedia

Martin Luther, (10. november 1483 i Eisleben, Tyskland – 18. februar 1546 i Eisleben) var en tysk munk[1], reformator og teolog. Han blev præst i augustiner-eremitternes orden, som gav ham en grundig katolsk uddannelse, der førte til, at han blev professor ved universitetet i Wittenberg.
I 30-årsalderen udviklede han egne teologiske synspunkter om kirkens myndighed, sakramenterne og om mennesket og dets forhold til Gud. Han tog afstand fra kirkens aflad. Det gav stødet til reformationen og de evangelisk-lutherske kirker. Reformationen begyndte 31. oktober 1517, med hans teser mod afladspraksis. Det var egentlig ikke et skelsættende teologisk brud, men de førte få år efter til et uigenkaldeligt brud.

Citat slut
Skulle vi vende tilbage til de børn, der er opvokset i jehovas vidner - og hvilke konsekvenser det har for dem ?
http://da.wikipedia.org/wiki/Jehovas_Vidner_og_disciplinering[/quote]

Lyjse skrev:
[quote]Skulle vi vende tilbage til de børn, der er opvokset i jehovas vidner - og hvilke konsekvenser det har for dem ?

Kommentar:
Tråden handler ikke om Jehovas vidner.
Kan I ikke oprette en anden tråd til det, hvis det er det I vil drøfte?
tilføjet af

Hvis man vil skifte tro bliver man ekskommunikeret

af kirken. Det er da noget der siger sig selv.
Mamma Mia!
tilføjet af

I realiteten har de kun givet en gammel hat.

Hvordan pengene bruges ved jeg ikke, men det er ikke kirken der har skænket et stort beløb. Prøv at tænke lidt over hvordan Jesus tænker:
Idet han nu kiggede op, så han de rige lægge deres gaver i bidragsbøsserne. Da så han en fattig enke lægge to småmønter af meget ringe værdi deri, og han sagde: „Jeg skal sige jer som sandt er: Denne enke har, skønt hun er fattig, lagt mere i end alle de andre. For alle disse lagde gaver i af deres overflod, men denne kvinde lagde i af sin armod alle de midler hun havde at leve af.“ (Lukas 21:1-4)
Enkens småmønt havde langt større værdi end alle de riges velstand.
Mamma Mia!
tilføjet af

Vil du være ordtyrer herinde Afa ?

Jeg besvarede dette:

Man kan ikke gøre for om man er katolik eller hindu
6 timer 1 minut siden #2847997

mamma.mia skrev:

Det er kun et spørgsmål om hvor man er født, og hvem man har haft til sine forældre.
Mamma Mia!
Citat slut
_______________
Det er TYPISK jehovas vidner der flytter fokus, de spammer samtlige tråde med ALT andet end EMNET [!] - tråden handler jo ikke om hinduer - vel .. og heller ikke om jehovas vidner.
Og til tider sker det, at man går hen og besvarer - jeg har lovet mig selv mange gange, at jeg vil undgå at besvare, men det kan smutte.
Hvis du vil gøre "sk" ftg og Bjarne opmærksom på, HVER GANG han trækker flere år gamle debatter, ind i et emne - der IKKE har noget med EMNET at gøre, så ville det være SÅ skønt ! [f] [f] [f]
Vil du love det ?
tilføjet af

Det er helt Okay at debatten ikke løber af sporet.

Jeg forsøger også at holde debatten hvor den hører hjemme.
Mamma Mia!
tilføjet af

Vil du være ordtyrer herinde Afa ?

Jeg besvarede dette:

Man kan ikke gøre for om man er katolik eller hindu
6 timer 1 minut siden #2847997

mamma.mia skrev:

Det er kun et spørgsmål om hvor man er født, og hvem man har haft til sine forældre.
Mamma Mia!
Citat slut
_______________
Det er TYPISK jehovas vidner der flytter fokus, de spammer samtlige tråde med ALT andet end EMNET [!] - tråden handler jo ikke om hinduer - vel .. og heller ikke om jehovas vidner.
Og til tider sker det, at man går hen og besvarer - jeg har lovet mig selv mange gange, at jeg vil undgå at besvare, men det kan smutte.
Hvis du vil gøre "sk" ftg og Bjarne opmærksom på, HVER GANG han trækker flere år gamle debatter, ind i et emne - der IKKE har noget med EMNET at gøre, så ville det være SÅ skønt ! [f] [f] [f]
Vil du love det ?[/quote]

🙂
Nej det er ikke min hensigt at agerer som ordstyrer, ikke om jeg så kom på lønningslisten.
Lyjse skrev:
[quote]men det kan smutte.

Kender godt det med at svare så tråden ændre sig, gør jeg jo også selv til tider, og er også til dels ok i nogle sammenhæg, syntes jeg, men nu lige emnet om Jehovas vidner så er det jo snart det eneste der debatteres, eller i hvert tilfældede meget ofte ... derfor min kommentar.

Men her er link med masser af muligheder for evt. debat om nogle børns vilkår/skæbne i den katolske varetægt/kirke og eller andre emner i katolsk regi, hvis der er interesse for det.
Der er nok at tage af.
http://www.kristeligt-dagblad.dk/katolsk-krise
Du skal lidt ned i linket
http://politiken.dk/udland/ECE2310469/massegrav-med-800-boern-oeger-presset-paa-den-katolske-kirke/
tilføjet af

I realiteten har de kun givet en gammel hat.

Hvordan pengene bruges ved jeg ikke, men det er ikke kirken der har skænket et stort beløb. Prøv at tænke lidt over hvordan Jesus tænker:
Idet han nu kiggede op, så han de rige lægge deres gaver i bidragsbøsserne. Da så han en fattig enke lægge to småmønter af meget ringe værdi deri, og han sagde: „Jeg skal sige jer som sandt er: Denne enke har, skønt hun er fattig, lagt mere i end alle de andre. For alle disse lagde gaver i af deres overflod, men denne kvinde lagde i af sin armod alle de midler hun havde at leve af.“ (Lukas 21:1-4)
Enkens småmønt havde langt større værdi end alle de riges velstand.
Mamma Mia![/quote]


🙂
Ja en brugt hat. ("en gammel hat")

Du skrev:
[quote]Enkens småmønt havde langt større værdi end alle de riges velstand.

Tænkte godt på dette skriftsted, da jeg skrev mit svar til dig.

Selv om det ikke er kirken der donere et beløb, så syntes jeg stadig, det er fint Paven er med på spøgen.
Han er jo katolikkernes overhoved, så hvad han siger og gør, er jeg da helt sikker på har stor betydning.
tilføjet af

Vil du være ordtyrer herinde Afa ?

Det var ærgerligt Afa .. 😉 at du ikke vil være ordstyrer..
Nu har jeg jo set, at du godt er klar over, der sker meget nyt / til den gode side, i den katolske kirke, så hvad der skete i 1800-tallet - syntes jeg ikke er så interessant i dag.
Med mindre vi skal have lidt historie.. for livet var ikke - som det er i dag FOR NOGEN !
Der skete grusomme ting, IKKE kun for dem, der tilhørte en kirke eller lign. men tiden var en helt anden.
tilføjet af

Udenomssnak, Lyjse.

Det er sket, og der sker også forfærdelige ting i vor tid, men du vil hellere hvis du kan finde en eller anden fejl hos Jehovas Vidner, om du så skal rende helt om på den anden side af jorden for at finde den, og det til trods for at du godt ved, at et Jehovas Vidne der begår utugt, vil blive udelukket fra menigheden.
Mamma Mia!
tilføjet af

Udenomssnak, Lyjse.

Det er sket, og der sker også forfærdelige ting i vor tid, men du vil hellere hvis du kan finde en eller anden fejl hos Jehovas Vidner, om du så skal rende helt om på den anden side af jorden for at finde den, og det til trods for at du godt ved, at et Jehovas Vidne der begår utugt, vil blive udelukket fra menigheden.
Mamma Mia![/quote]
Når du så gerne vil, hve tråden til, at handle om jehovas vidner, så lad gå.
Ellers kan vi jo åbne en tråd, om hvad jv gør ved pædofili-sager sammenlingnet med den katolske kirke...
Jehovas vidner dækker over deres sager, fejer dem ind under gulvtæppet - hvorimod den katolske kirke har været åben om deres sager.
Her er jehovas vidner:
http://www.nrk.no/norge/candace-_26_-vant-i-retten-1.10663531

Jehovas vitner dømt til å betale Candace 157 mill. etter overgrep

[quote]Det verken hun eller moren da visste, men som allerede var godt kjent innad i menigheten og helt opp i Vakttårnet, var at mannen tidligere hadde forgrepet seg på barn. Bortsett fra en liten reduksjon i sine daglige arbeidsoppgaver, beholdt han sin posisjon i det øvre hierarkiet i menigheten.
Heller ikke da Conti gikk til de eldste og fortalte om overgrepene, fikk det noen konsekvenser for mannens posisjon, og saken ble ikke anmeldt.

http://www.nrk.no/norge/_-dysser-ned-overgrep-1.8399572
Jehovas vitner dysser ned overgrep mot barn
Internjustis i Jehovas vitner fører til at overgrep mot barn dysses ned, slår en dom i USA fast. Det samme skjer i Norge, mener tidligere Jehovas vitner-ledere.
Citat slut
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vastmanlandsnytt/jehovas-vittnen-anklagas-for-barnovergrepp
Jehovas vittnen visar på allvarliga brister när det gäller barnens rättigheter, det visar en utredning som en hjälporganisation tagit fram.
Citat slut
(mine markeringer )
Hvorfor lyver du ftg ❓
tilføjet af

De bliver udelukket.

Et Jehovas Vidne der gør noget forkert vil blive udelukket.
Du kan ikke belaste Jehovas Vidner for noget de udelukkede har gjort.
Mamma Mia!
tilføjet af

Jeg er ikke imod at folk gør gode gerninger,

men jeg kan ikke lade være med at tænke på Jesu ord:
Pas endelig på at I ikke udøver jeres retfærdighed i menneskers påsyn for at blive bemærket af dem; ellers vil I ikke få nogen belønning hos jeres Fader som er i himlene. Når du derfor går hen for at give barmhjertighedsgaver, så lad ikke blæse i trompet foran dig, sådan som hyklerne gør i synagogerne og på gaderne, for at de kan blive herliggjort af mennesker. Jeg skal sige jer en sandhed: De har fået hele deres belønning. Men når du giver barmhjertighedsgaver, da lad ikke din venstre hånd vide hvad din højre gør, så dine barmhjertighedsgaver kan være i det skjulte; så vil din Fader, som ser til i det skjulte, betale dig.
Det er godt at gøre godt imod andre, men det er bedst at gøre det i ubemærkethed.
Mamma Mia!
tilføjet af

Jeg er ikke imod at folk gør gode gerninger,

men jeg kan ikke lade være med at tænke på Jesu ord:
"Pas endelig på at I ikke udøver jeres retfærdighed i menneskers påsyn for at blive bemærket af dem; ellers vil I ikke få nogen belønning hos jeres Fader som er i himlene. Når du derfor går hen for at give barmhjertighedsgaver, så lad ikke blæse i trompet foran dig, sådan som hyklerne gør i synagogerne og på gaderne, for at de kan blive herliggjort af mennesker. Jeg skal sige jer en sandhed: De har fået hele deres belønning. Men når du giver barmhjertighedsgaver, da lad ikke din venstre hånd vide hvad din højre gør, så dine barmhjertighedsgaver kan være i det skjulte; så vil din Fader, som ser til i det skjulte, betale dig."
(Mattæus 6:1-4)
Det er godt at gøre godt imod andre, men det er bedst at gøre det i ubemærkethed.
Mamma Mia!
tilføjet af

Årstallet 1800 var løgn ...

Lyjse skrev:
Det var ærgerligt Afa .. 😉 at du ikke vil være ordstyrer..[/quote]
SVAR:
🙂

Lyjse skrev:
[quote]Nu har jeg jo set, at du godt er klar over, der sker meget nyt / til den gode side, i den katolske kirke, så hvad der skete i 1800-tallet - syntes jeg ikke er så interessant i dag.[/quote]
SVAR:
Hvad der skete i 1800 tallet? ... Jo jo det forstår jeg, men bemærk datoen på artiklen ... 7. juni 2014
Det er først blevet kendt/afsløret for nyligt, selv om der har været en del "snak" gennem årene.
http://politiken.dk/udland/ECE2310469/massegrav-med-800-boern-oeger-presset-paa-den-katolske-kirke/
Og bemærk at året 1800 er løgn.
[quote]Allerede i 1972 havde to 12-årige drenge leget på området og under et stykke cement opdaget et hul, der var fyldt til randen med bittesmå barneknogler. Som resten af lokalbefolkningen fik de at vide, at der var tale om ofre, der var bukket under for hungersnøden, der hærgede Irland i 1800-tallet. Men det var løgn. [/quote]
Min markering.

Lyjse skrev:
[quote]Med mindre vi skal have lidt historie.. for livet var ikke - som det er i dag FOR NOGEN !
Der skete grusomme ting, IKKE kun for dem, der tilhørte en kirke eller lign. men tiden var en helt anden.[/quote]

SVAR:
Der er masser nutidige link.
Eksempelvis denne dateret 5. februar 2014
http://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/fn-kr%C3%A6ver-alle-sexmist%C3%A6nkte-pr%C3%A6ster-fjernet
[quote]FN kræver onsdag, at Vatikanet øjeblikkeligt fjerner alle præster, som er kendt eller mistænkt for sexovergreb mod børn, fra deres embede.[/quote]
[quote]FN-vagthunden siger samtidig, at paven bør udlevere arkiver om seksuelt misbrug af titusindvis af børn, så såvel syndere som dem, der forsøger at dække over deres kriminelle handlinger, bliver stillet til ansvar.
- Præsterne er blevet flyttet fra sogn til sogn eller andre lande i forsøget på at skjule de kriminelle handlinger, siger rapporten.
Rapporten betegnes som FN's kraftigste kritik af Vatikanet nogensinde.
tilføjet af

De bliver udelukket.

Et Jehovas Vidne der gør noget forkert vil blive udelukket.
Du kan ikke belaste Jehovas Vidner for noget de udelukkede har gjort.
Mamma Mia!

Du ved jo godt du lyver ftg !
tilføjet af

Årstallet 1800 var løgn ...

Afa ... jeg syntes vi skal lade de katolske præster stå til ansvar for deres overgreb, og jehovas vidner, stå til regnskab for deres pædofili-sager.
Jeg er hverken katolik eller jehovas vidne.
Så vidt jeg ved, har vi ingen katolikker herinde, men vi har nogen jv.
Jeg kan forstå, at det med massegraven handler om et hjem for børn, og der har været nogen nonner, der har misrygtet børnene.
Det kunne have været et hvilket som helst børnehjem, på det tidspunkt.
tilføjet af

Jeg er ikke imod at folk gør gode gerninger,

men jeg kan ikke lade være med at tænke på Jesu ord:
"Pas endelig på at I ikke udøver jeres retfærdighed i menneskers påsyn for at blive bemærket af dem; ellers vil I ikke få nogen belønning hos jeres Fader som er i himlene. Når du derfor går hen for at give barmhjertighedsgaver, så lad ikke blæse i trompet foran dig, sådan som hyklerne gør i synagogerne og på gaderne, for at de kan blive herliggjort af mennesker. Jeg skal sige jer en sandhed: De har fået hele deres belønning. Men når du giver barmhjertighedsgaver, da lad ikke din venstre hånd vide hvad din højre gør, så dine barmhjertighedsgaver kan være i det skjulte; så vil din Fader, som ser til i det skjulte, betale dig."
(Mattæus 6:1-4)
Det er godt at gøre godt imod andre, men det er bedst at gøre det i ubemærkethed.
Mamma Mia!


Jo jo, men skal Paven ændre den katolsk kirkes image, skal det han siger og gør være synligt.
tilføjet af

Nej, hvis man vil vær protestant må man skifte tro

Der er nogle debattører her på debatten, der ikke kan tænke på andet end at svine jehovas vidner til, med alle midler. Herunder Lyse, Jalmar og Sveland.
Fælles for dem, er at de ikke kan deltage i en debat om biblen, ganske enkelt fordi de intet kender til biblen.
Men de hader de kristne, så de er dygtige til at sprede løgn og had om enhver, der tror på, og bekender sig til biblen.
Det både viser og beviser, at de tjener Løgnens fader, og at de er direkte farlige at lytte til.
tilføjet af

Det nytter ikke at skifte yderklædningen,

når det der er indeni er urent.
tilføjet af

Det nytter ikke at skifte yderklædningen,

hvis det der er indeni er urent.
Mamma Mia!
tilføjet af

Det nytter ikke at skifte yderklædningen,

hvis det der er indeni er urent.
Mamma Mia!


Hvem kan sige sig ren?
tilføjet af

Det er der ingen der er, men vi kan rense os,

og det er det Gud kræver at vi skal gøre.
Jesus sagde:
Ve jer, skriftlærde og farisæere, hyklere! for I renser det udvendige af bægeret og fadet, men indvendig er de fulde af rov og umådeholdenhed. Blinde farisæer, rens først det indvendige af bægeret og fadet, at det udvendige af det også kan blive rent. (Mattæus 23:25-26)
Det nytter ikke at skifte yderklædningen, at være pæn og nydelig udadtil, det er det indeni der skal være rent.
Mamma Mia!
tilføjet af

Det er der ingen der kan, men vi kan rense os,

og det er det Gud kræver at vi skal gøre.
Jesus sagde:
Ve jer, skriftlærde og farisæere, hyklere! for I renser det udvendige af bægeret og fadet, men indvendig er de fulde af rov og umådeholdenhed. Blinde farisæer, rens først det indvendige af bægeret og fadet, at det udvendige af det også kan blive rent. (Mattæus 23:25-26)
Det nytter ikke at skifte yderklædningen, altså at gøre sig pæn og nydelig udadtil.
Det er det indeni der skal være rent.
Mamma Mia!
tilføjet af

Nu kan du købe pavens hvide kalot på nettet ...

[quote="afa" post=2847951][f]

Jeg så denne lille artikel, som jeg vil dele med jer.
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2014/09/19/212216.htm
[quote]Pavefans kan netop nu erhverve sig en ægte pavekalot, direkte fra pavens hoved.
Har du altid drømt om at eje en ægte pavehat, så er det nu, du skal slå til.
Netop nu er en af Pave Frans' nemlig til salg på internetauktionssiden Ebay.
Men du skal dykke dybt i lommerne, hvis du vil have fingre i den hellige kalot. Det seneste bud er nemlig i skrivende stund på intet mindre end 685.226 danske kroner.
Så er forsendelsen til gengæld gratis.[/quote]
Var det noget for dig at byde på denne kalot?

[quote]Interesserede har til 24. september
Auktionen, som indtil videre har indbragt 120 kalot-bud på den italienske udgave af Ebay, udløber 24. september klokken 21.28.
Indtægterne fra auktionen vil ifølge nyhedsbureauet AFP gå til en italiensk velgørenhedsorganisation, der arbejder for at nedsætte børnedødeligheden i den Demokratiske Republik Congo.[/quote]
Det lyder jo til at være en god idee, hvis bare pengene havner, det rigtige sted.

Denne pave er vist lidt anderledes end de forgående. 🙂[/quote]

I linket i trådstart
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2014/09/19/212216.htm
kan man klikke sig ind på internetauktionssiden Ebay.
Jeg var lige inde og kigge ... nu står der 117 tilbud, mod 120 igår da jeg postede.
http://www.ebay.it/itm/111465997086?clk_rvr_id=698698589002&afsrc=1

Mit spørgsmål er:
Kan man byde og tage sit bud tilbage?
😃 Ikke at jeg har tænkt mig at gøre det ... er bare uvidende og nysgerrig.


[???]
Jeg ved ikke lige, hvad der sker, men der er pt. 103 tilbud på Pavens kalot, mod oprindeligt 120 ved trådstart.
http://www.ebay.it/itm/111465997086?clk_rvr_id=698698589002&afsrc=1
Jeg har spurgt "ude i byen" om tilbud er bindende og svarene er ja.
Dog mener flere man kan kontakte sælger hvis man ønsker at annullere et tilbud.

Det bliver jo spændende at se hvor "det havner."
Der er faktisk blevet 13 færre på tilbudslisten bare idag.
tilføjet af

Det er der ingen der kan, men vi kan rense os,

og det er det Gud kræver at vi skal gøre.
Jesus sagde:
Ve jer, skriftlærde og farisæere, hyklere! for I renser det udvendige af bægeret og fadet, men indvendig er de fulde af rov og umådeholdenhed. Blinde farisæer, rens først det indvendige af bægeret og fadet, at det udvendige af det også kan blive rent. (Mattæus 23:25-26)
Det nytter ikke at skifte yderklædningen, altså at gøre sig pæn og nydelig udadtil.
Det er det indeni der skal være rent.
Mamma Mia!


At du mener, Paven ikke er ren indvendig, vil jeg overlade til Gud.
tilføjet af

Du har lige spurgt hvem der er ren,

og det er der ikke nogen der er,
men vi kan rense os,
og det er også det vi gør.
Mamma Mia!
tilføjet af

Du har lige spurgt hvem der er ren,

og det er der ikke nogen der er,
men vi kan rense os,
og det er også det vi gør.
Mamma Mia!


Ja, det er jo op til den enkelte at afgøre.
Man kan jo kun rense det man selv kan se og opfatter som urent, selv om andre ser noget andet.
tilføjet af

O.K.

Billedet taler også for sig selv.
tilføjet af

Sådan foregår det ikke.

Den åndelige renselse sker ved at man studerer Bibelen og handler i overensstemmelse med det man lærer.
Mamma Mia!
tilføjet af

O.K.

Billedet taler også for sig selv.


Billedet?
tilføjet af

Sådan foregår det ikke.

Den åndelige renselse sker ved at man studerer Bibelen og handler i overensstemmelse med det man lærer.
Mamma Mia!


Det kan du mene, og jeg mener du delvis har ret.
Dog kan man kun rense, det man ser/opfatter som urent.
Du ved jo godt at mennesker læse/tolker Bibelen forskelligt ... og Paven læser/forstår sandsynligvis Bibelen anderledes end dig ... (og også mig da jeg jo ikke er katolik.)
Jeg mener, hver især må tage standpunkt ... gøre sine egne valg/ den frie vilje) for hvad der er rigtigt for den enkelte ... og tror man på Gud ... lade ham dømme ens valg og gerninger.
tilføjet af

Det mente jeg nok.

Det nytter altså ikke at kirken er pæn og nydelig udadtil, når det er det indvendige der tæller. Hvordan er kirkens medlemmer? Elsker de virkelig deres næste som sig selv, eller er de parate til at slå deres medmennesker ihjel, hvis nationernes ledere beder dem om det? Det kan du jo prøve at tænke over.
Mamma Mia!
tilføjet af

Det mente jeg nok.

Det nytter altså ikke at kirken er pæn og nydelig udadtil, når det er det indvendige der tæller. Hvordan er kirkens medlemmer? Elsker de virkelig deres næste som sig selv, eller er de parate til at slå deres medmennesker ihjel, hvis nationernes ledere beder dem om det? Det kan du jo prøve at tænke over.
Mamma Mia!


Det er op til den enkelte at vælge/fravælge sin tro og handlinger.
Når Paven donerer sin kalot til velgørenhed, syntes jeg det er fint, selv om jeg ikke støtter den katolske tro.
Det eneste der bekymre mig er, om pengene fra hatten når frem, til dem som det var tiltænkt.
Gør de det nytter det.
tilføjet af

Det mente jeg nok.

TIL SALG??
Umuligt... den hænger på en af mine knager som den har gjort længe
tilføjet af

Har du tænkt på genbrug? ...

TIL SALG??
Umuligt... den hænger på en af mine knager som den har gjort længe


🙂
Har du en kalot, som du ikke bruger, er det måske tiden at tænke over, om du vil donerer den til een af de mange genbrugsbutikker, som der findes i landet.
tilføjet af

Ja ja, det er vi enige om,

men hvorfor bekymrer du dig over det? Selvfølgelig kommer pengene frem. Med al den presseomtale der er kan de ikke undgå at pengene kommer frem.
Mamma Mia!
tilføjet af

Ja ja, det er vi enige om,

men hvorfor bekymrer du dig over det? Selvfølgelig kommer pengene frem. Med al den presseomtale der er kan de ikke undgå at pengene kommer frem.
Mamma Mia!


Der er vel en del omkostninger forbundet med salget af kalotten.
... Ligesom der sandsynligvis også er administration/omkostninger af pengene når de skal anvendes ... hvis ikke de helt forsvinder, i "lommerne" på dem der har med dem at gøre.
tilføjet af

Ja ja, det kan godt være,

men man kan ikke på forhånd stille tvivl ved andre menneskers motiver, og det tror jeg såmænd heller ikke at du gør.
Mamma Mia!
tilføjet af

Ja ja, det kan godt være,

men man kan ikke på forhånd stille tvivl ved andre menneskers motiver, og det tror jeg såmænd heller ikke at du gør.
Mamma Mia![/quote]

Mamma Mia skrev:
[quote]man kan ikke på forhånd stille tvivl ved andre menneskers motiver


Det er rigtigt ... ikke med mindre man kender dem.
Nu taler jeg ikke om motiver, men om diverse omkostninger ved selve handlen af kalotten og overførelsen af pengene ... samt fristelsen og begær til pengene.
Der er jo før blevet fortalt i Nyhederne/medierne at pengene og eller maden eller hvad det nu er der doneres til nødlidende simpelthen forsvinder undervejs eller havner i de forkerte lommer.
tilføjet af

Det er jeg enig med dig i.

Det er også derfor jeg siger til dig at paven har jo i realiteten kun givet en gammel kalot. Hvad der gives derudover er andre menneskers penge, og derfor bør de behandles med respekt.
Mamma Mia!
tilføjet af

Komiker byttede kalot med paven ...

Mamma Mia skrev:
Det er også derfor jeg siger til dig at paven har jo i realiteten kun givet en gammel kalot.[/quote]

[???]
Hvad svarer du på?

En kommentar:
Nu ved vi jo ikke om kalotten er gammel ... den er sandsynligvis ny, men brugt. Det som gør den attraktiv.

Mamma Mia skrev videre:
[quote]Hvad der gives derudover er andre menneskers penge, og derfor bør de behandles med respekt.
Mamma Mia![/quote]

SVAR:
"andre menneskers penge" [???]
Der er kun een, der kan købe kalotten, og det er den "han" giver pengene til/betaler for.
Selv om velgørenhedsorganisationen får pengene, får de dem ikke af køber.
[quote]Indtægterne fra auktionen vil ifølge nyhedsbureauet AFP gå til en italiensk velgørenhedsorganisation, der arbejder for at nedsætte børnedødeligheden i den Demokratiske Republik Congo.[/quote]
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2014/09/19/212216.htm

Men jeg er enig, pengene skal helst havne det rette sted.
Du skrev:
[quote]derfor bør de behandles med respekt.


Budgivning er snart slut.
http://www.ebay.it/itm/111465997086?clk_rvr_id=698698589002&afsrc=1

En tanke:
Gad vide hvordan idémanden er komme på den tanke med pavens kalot?
Jeg har forsøgt at Google på det, men har ikke fundet et tilfredsstillende svar. 🙂
tilføjet af

I virkeligheden er det bare en brugt kalot.

Grunden til at nogle vil betale så meget for kalotten er at paven har haft den på. Hvis det var en anden der havde haft den på ville den være faldet i værdi. En ny kalot koster mindre end 50 Euro. Kalottens værdi er altså 50 Euro.
Mamma Mia!
tilføjet af

I virkeligheden er det bare en brugt kalot.

Grunden til at nogle vil betale så meget for kalotten er at paven har haft den på. Hvis det var en anden der havde haft den på ville den være faldet i værdi. En ny kalot koster mindre end 50 Euro. Kalottens værdi er altså 50 Euro.
Mamma Mia!


🙂
tilføjet af

Men hov, det var jo slet ikke paven

der skænkede den fine hat, for som du kan se på videoen fik han bare ombyttet sin gamle hat med en ny. (3 minutter henne i videoen)
http://www.iene.com/asta-papalina-papa-francesco/
1,30 minutter henne i videoen kan du se at komikeren køber den nye hat (undskyld, kalot) for mindre end 50 Euro.
Og så vidt jeg kan forstå er det komikeren der har skænket den gamle hatten til velgørenhed. (6 minutter henne i videoen)
Al ære og respekt til komikeren for det.
Mamma Mia!
tilføjet af

Men hov, det var jo slet ikke Paven

der skænkede den fine hat, for som du kan se på videoen fik han bare ombyttet sin gamle hat med en ny. (3 minutter henne i videoen)
http://www.iene.com/asta-papalina-papa-francesco/
1,30 minutter henne i videoen kan du se at komikeren køber den nye hat (undskyld, kalot) for mindre end 50 Euro.
Og så vidt jeg kan forstå er det komikeren der har skænket hatten til velgørenhed. (6 minutter henne i videoen)
Al ære og respekt til komikeren for det.
Mamma Mia!
tilføjet af

Men hov, det var jo slet ikke Paven

der skænkede den fine hat, for som du kan se på videoen fik han bare ombyttet sin gamle hat med en ny. (3 minutter henne i videoen)
http://www.iene.com/asta-papalina-papa-francesco/
1,30 minutter henne i videoen kan du se at komikeren køber den nye hat (undskyld, kalot) for mindre end 50 Euro.
Og så vidt jeg kan forstå er det komikeren der har skænket hatten til velgørenhed. (6 minutter henne i videoen)
Al ære og respekt til komikeren for det.
Mamma Mia!


Ja har set videoen. 🙂

Har også tænkt, om det var planlagt mellem paven og komikeren ... (god reklame jo.)
Vel lidt usædvanligt at paven bare modtager/bytter kalot med komikeren, med al den sikkerhed der er omkring ham.
Men selv om det måske er mere rigtigt at sige, det er komikeren der donerer pavens kalot, kunne det kun lade sig gøre, fordi paven var med på spøgen.
Aktionen er forøvrigt slut.
http://www.ebay.it/itm/111465997086?clk_rvr_id=698698589002&afsrc=1&autorefresh=true
For mig at se var der 103 der bød, og den der "løb af med sejren" bød EUR 89.050,00
tilføjet af

89.000 Euro for pavens kalot,

så håber jeg at hatten passer.
Mamma Mia!
http://valutaomregneren.dk/valutaomregner.htm
tilføjet af

89.000 Euro for pavens kalot,

så håber jeg at hatten passer.
Mamma Mia!
http://valutaomregneren.dk/valutaomregner.htm[/quote]

Mamma Mia skrev:
[quote]89.000 Euro for pavens kalot,[/quote]

SVAR:
Ja, sådan forstår jeg det.
http://www.ebay.it/itm/111465997086?clk_rvr_id=698698589002&afsrc=1&autorefresh=true
Det er i skrivende stund 661.839 DKK i følge det link, du har sendt mig. (Som jeg i øvrigt har bogmærket 🙂 )
http://valutaomregneren.dk/valutaomregner.htm#
Angående kalotten så tror jeg ikke, den skal bruges til at gå med. 😃
:
Paven får sikkert mange gaver ... han er en god reklamesøjle.
(Jeg har forstået, at han ikke må eje noget. (?))

Da han fik en Harley-Davidson-motorcykel, blev den solgt for godt 1,5 millioner kroner på en auktion i Paris.
[quote]Organisationen, Caritas Roma, vil bruge de mange penge på at restaurere dets suppekøkken.

http://www.b.dk/globalt/pave-harley-solgt-for-millionbeloeb
Det ser ikke ud til at jeg kan få link klikbart ... har forsøgt flere gange ... så du må selv kopiere link og søge på Google.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.