19tilføjet af

Mit barn bor i 100 db

Grundet 2 skilsmisser bor der nu på mit barns adresse: Mormor, mor, vort barn, mormors 2 øvrige børn, hvoraf den ene har 2 børn yderligere som også bor der.
Altså 7 personer.
Det "kan" man vel også sagtens- hvis husets størrelse passer til det burde man mene.
De bor dog i en 3-værelses på ca 80 m2.
Jeg har prøvet at besøge dem og wow en støj sådan en flok kan frembringe. Alle børnene -3 tøser - er under 5, og så en stakkels dreng på 14.
Alle "de voksne" går hele tiden rundt og enten råber og skændes af hinanden, eller surmuler over at der skal passes børn altid - 24-7. Faktisk er hende med 2 børn selv et barn - mormoren må i al fald ikke forlade hjemmet i blot 15 minutter uden hun SKAL med, og kommer hun det ikke RÅBER OG SKRIGER HUN - og hun kan sgu skrige højt, og surmuler endnu mere til mormor føjer hende og bliver hjemme, eller pakker hele bilen op med børn - selv hvis blot skal til købmanden efter 1 liter mælk.
Alt i alt giver det en helt i gennem øresynderivende larm så man skulle tro det var løgn, og en temmelig trykket stemning blandt de voksne.
De mindste børn er de eneste der ser ud til at trives, men piger i 2-5 års alderen er jo også lige i ballade-alderen - de keder sig sgu aldrig...
Men det jeg tænker på om det i bund og grund - for alle - men i sær de mindste, ikke er skadeligt dels for hørelsen pga støjen, dels pga den trykkede stemning som alle over 5 år udviser?
tilføjet af

stakkels dreng

at skulle bo sammen med alle de mokker
tilføjet af

Netop, men han har "løst" "problemet"

Man dropper/nægter rent fysisk at gå i skole, anskaffer sig et sæt "høretelefoner" som om muligt kan overdøve denne larm - og spiller så playstation hele dagen.
Jeg tror sgu også jeg ville føle mig "fanget i en hønsegård" hvis jeg var ham.
tilføjet af

forvænt

Det er utroligt som man idag åbenbart mindst skal have 20 kvm pr barn-generationer er vokset op med langt mindre plads-"larmen" det er pga børn idag har samme ret til at ytre sig som voksne og ikke lærer at de ikke er "voksne"-lad børnene være børn!!
tilføjet af

To simple spørgsmål:

Spiser de stadig flæskesteg? Og hvorfor skifter du hele tiden nick?
tilføjet af

Hvad med at tage ansvar for hans helbred?

Det kan ikke være sundt at børn skal vokse op i den larm. Både den mentale(at de råber af hinanden) og fysiske(støj).
Og han har i den alder nu nok bedst af at være sammen med sin far. Og lære hvordan en mand nu engang skal være. Det lære han jo ikke af at være sammen med mostre, mormore og mor der opføre sig som børn.
Det sætter sqi sine spor i drengen. Ihvertfals i følge mænd.
Så hvad med du tog ham hjem og fik ham det meste af tiden. Han ville i sidste ende nok være glad for det. Gør hvad du kan for ham.
tilføjet af

henvendt til studt :

Hvorfor bruger du ordet Nick,som er en forkortelse af ordet, Nick Name? Er du to-sproget?
tilføjet af

Ikke hans søn

Det er ikke hans søn, men hans ekskones nevø. Og familiens historie har kunnet følges i talrige afsnit her på debatten, uden at skribenten nogensinde har givet indtryk af at gøre noget aktivt for at ændre på noget som helst.
tilføjet af

Fordi

- jeg ikke kender en dækkende betegnelse på dansk - i internetjargon betyder "nick" det alias, man bruger i debatter, blogs og lignende, og jeg ved ikke af, at der findes et synonym på dansk, men oplys mig endelig!!
Jeg bruger også ord som "computer", "weekend", "cowboy", "burger" etc. - gør det mig tosproget??
tilføjet af

Ja det gør de

Lige indtil pengene løber tør.
Som regel ca den 10. På trods af et to gange enlig-mor beløb dvs ca 25000 kan de altså få disse penge til at forsvinde på 10 dage dvs ca 2500 kr pr dag. Lyder utroligt, men hvad, de er jo enlige mødre - og skal også ha mad....?? Det er jo ikke en hel daginstitution trods alt?... eller nååå jo det er faktisk en slags minidagpleje.
De har bare altid gået åhhhh så højt op i at det var "SÅÅ SYND" hvis småbørn var i børnehave/dagpleje mere end max 6 timer pr dag. Nu er de det alle 24 timer i døgnet.
Når det mindste vågner - eller en anden for den sags skyld så vågner 6 andre mennesker også. "OG hva så" ka man sige...???
Ja SÅ ender det med at ALLE har en meget dårlig søvn og dermed er enormt uoplagte næste dag. Man kan overkomme at aflevere børnene i børnehave og køre hjem og sove til de skal hentes... med mindre det er WEEKEND, så er det 24 timer i døgnet uden søvn.
Det kan da ikke undrer nogen at det går og er sure på hinanden og skændtes, og det er bare synd det er sådan for børnene, ikke mindst knægten på 14 som er omgivet af 6 kvinder konstant, og udelukker sig fra virkeligheden med noget der støjer endnu mere.
Men som sagt jo flæskesteg er yndlingsspisen, og gerne med 2 slags kartofler, chips, rødkål, fed opbagt flødesovs og det hele til - i sær her op til jul.
Jeg kunne måske indtage det til jul, men resten af året nej tak - det er både for dyrt og burde fremkalde kvalme hos ethvert normalt tænkende menneske.
tilføjet af

Ikke min søn

Som studt skriver.
Knægten har skam en far. Som så er min svigermors exkæreste.
Engang havde de et helt almindeligt familieliv med en helt alm parcelhus og job osv, men så krakkede forholdet. De havde 3 børn, og dermed havde svigerfar først 3 x børnebidrag at betale, han gik ned med sin lille vognmandsforretning, og tabte stort på salget af huset.
Det har siden tvunget ham til at leve i campingvogn året rundt, blot for at leve, da det efterlod en gæld på ca 750000 som der nu ingen sikkerhed var i. Derfor har han lige siden (ca 7 år siden) måttet arbejde dag og nat helt bogstavelig - sommetider op til 75 timer om ugen som lastbilchauffør - dag og nat.
Så han har ikke haft megen tid til knægten på 14, måske han kom på besøg 1 times tid om søndagen hver 3. uge, men det var også det.
Så du har helt ret i dine betragtninger, og jeg ville da også straks have hentet ham - hvis han var min.
Gør hvad du kan for ham. Ja det kan jeg jo godt alligevel. Det gjorde jeg også da de boede her. Jeg vidste han kunne noget med hænderne - måske ikke perfekt - men øvelse gør mester, så vi byggede alverdens dimser - små sofaborde, fodboldmål og jeg ved ikke hvad af noget gammelt træ jeg havde liggene.
Han spillede også bold dengang som andre normale drenge i den alder, der manglede kun det med skolen.
Da de flyttede blev det til isolering med 110 db hovedtelefoner og playstation. Kommunen ved det udemærket godt, men mener de har "forsøgt alt" - med andre ord opgivet ham.
Det bliver ikke sjovt når han bliver 18 og end ikke har en folkeskoleafgangsprøve... ;/
tilføjet af

Puha jeg blev helt svedt

Det lyder godt at du gør hvad du kan. Og jeg kan ku gove dig ret i det med de 18 år og folkeskolen som eneste papir.
Jeg synes godt nok det er et hårdt program hans far køre og håber hans helbred kan holde til det.
Lidt naivt spurgt. Men hvad med om du hjalp ham med skolen og skubbede kærligt på så han fik det som en succesoplevelse. Dette spurgt ud fra en udvidenhed om hvad du gør. Men måske kunne du hjælpe ham det hans forældre ikke formår.
tilføjet af

Jeps

Den er strøget ind nu. Tak for rettelsen. God lørdag til dig også.😉[f]
tilføjet af

Hvis han er din......

Hvorfor bor han så ikke på din adresse?
Løvemor
tilføjet af

jamen dog

har du målt det er 100dB eller er det blot et tal du slynger ud?
dette er ret væsentligt af hensyn til lovligheden af at bo der.
tilføjet af

Har prøvet alt

På et tidspunkt var det endda sådan at moren ikke fysisk kunne få drengen ind i bilen på vej i skole - han strittede ganske enkelt fysisk imod.
Så kom der samtale med skole osv, så kom der en fra kommunen for at køre ham de 500 meter til skolen, det gik da også - i ca 1 uge, så mente han at han havde en "underlig kronisk sygdom" .... og bla bla bla.
Jeg har netop forsøgt at skubbe "kærligt på", i form af så at sige "ok vi får dig ikke i skole, men så kan vi lave noget andet".
Fx save nogle brædder over og se om man kan lave et lille bord ud af det (på den måde får han da lidt matematik, geometri, og praktisk "lærdom").
Det gik også 1 times tid - så var det ikke interessant mere.
Selvom det lyder "hårdt" kan jeg egenligt godt forstå at han er "glemt" af både forældre, kommune, skole osv, for man kan virkeligt ikke få denne knægt til noget som helst udover 1 time - så kalder playstationen. Man kan ikke engang "jage" ham i bad selvom det er 7 dage siden han var i bad sidst. Svaret er "jaaa jaaa - lige om lidt---" - som så bliver til "ikke i dag"...
Måske har det noget at gøre med at hans - nu tidligere- fodboldtrænere mente han var overvægtig? Han droppede i al fald straks fodbold fra den dag af. Og har været mere eller mindre inaktiv lige siden. Så hjælper det bare ikke at leve af chips og cola...
tilføjet af

IKKE min

Jeg er bare den eneste voksne mandlige person som han ser næsten dagligt.
I øvrigt kan folk godt have børn uden de nødvendigvis bor på samme adresse men det er en helt anden sag ;)
tilføjet af

Målt og målt...

Nej ikke sådan helt videnskabeligt.
Men jeg har arbejdet på diskoteker, og på fabrikker hvor øreværn var påbudt, og der var støjen lavere end i deres stue en helt alm søndag eftermiddag.
Det svarer lidt til at du til en festival placerer dig lige foran de enorme højtalere - og så bliver stående 24-7 med fuld knald på musikken.
Fx undrer det mig at de overhovedet har telefonen - det er nemlig fysisk umuligt at føre samtale udover at råbe en-stavelsesord...
tilføjet af

Det er tungt at danse med

Jeg har ikke noget svar overhoved. Det er en svær en at tage fat på der.
tilføjet af

Hvem af dem var så.....

lige dit barn?
Løvemor
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.