14tilføjet af

metroen ødelægger 500 hist. gravsteder

Metroen ødelægger 500 historiske gravsteder
- ja du læste rigtigt. Metroselskabet har skændet 475 gravsteder. Heriblandt er det gået ud over mange kendtes gravsteder. Man kan ikke tillade ig at skænde en gravplads på denne måde. Teknikerne der står bag dette har vist brug for et kulturfag på teknisk skole. Derudover vil jeg sige at Bertel Haarder er en dygtig mand. han fjernede kulturfag som Oldtidskundskab som det kulturbærende fag det er.
Se 21søndag på DR 1 kl. 21.12
Byggeriet af den kommende københavnske metro skrider frem. Men uden at Folketingets politikere er blevet orienteret er en del af den historiske Assistens Kirkegård på Nørrebro blevet jævnet med jorden. (...)
tilføjet af

Sagen er faktisk værre end man tror

Jeg hørte for et stykke tid siden en udsendelse på P1 om sagen, og de oplysninger der kommer frem der, burde få samtlige politikere til at skride ind overfor metroselskabet.
Jeg ved godt knap 50 minutter er lang tid at sidde og høre en udsendelse, men vil man forarges og chokeres så er det det værd.
http://www.dr.dk/P1/Feature/Udsendelser/20090723114147.htm
Det er svindel og humbug, tvang og pression det der er foregået.
tilføjet af

Jah...havde det været en muslimsk kirkegård...

var metroarbejdet blevet droppet øjeblikkeligt...
Men skid være med os danskere...
tilføjet af

historiske gravsteder.

mig bekendt var de afdøde kun berømte i den tid de levede, efter de er fløjet til himlen, er der vel ingen af dem der har deltaget i diverse kulturelle beslutninger.
nonneklostret i øm blev bygget i 1616, men er senere saneret af tidens tand, selvom præstevældet var vidende om, at der lå flere tusinde katolske børn begravet uden for murene, noget kunne tyde på, at nonnerne og munkene ikke blot spiste hver for sig.
haarder har muligvis slægtninge der, hvorfor han fjernede kulturfaget om oldtidskundskab, som igen er baseret på skrøner og overleveringer fra gadens parlement.
tilføjet af

Dether ender med genfærd

Man må aldrig forstyrre folks gravfred... Det ender bare med at de går igen...lissom da de byggede Kvickly i Nykøbing F. overnpå en middelalder-kirkegård(var det vist)
Hvornår lærer vi nogen sinde det..?

Og til bedemanden:
Hvis ikke de afdøde er af betydning mere...hvorfor betaler man så for deres fredning ???
Ja - hvorfor lavede man en Assistens kirkegård dengang ?
tilføjet af

Hvis du nu gad bruge tiden på at åbne linket

så vil du opdage at der faktisk er slægtninge til nogen af gravene, og det er der hele det spegede begynder.
Hvis du hørte udsendelsen ville du også vide at i en sådan sag med gravsløjfning er der kun en part der kan bestemme og det er de efterladte.
De har i denne sag fået brev fra metroselskabet .men på magistratens papir, om at enten mødte de op til en samtale hvor de kunne være med til at bestemme hvor gravene skulle flyttes hen eller også blev gravene bare sløjfet uden varsel.
(Det er ihvertfald det jeg kan huske fra da jeg hørte udendelsen første gang, og jeg har ikke lyst til at blive pisse sur ved at høre den igen )
Denne sag er simpelthen så grov at det råber til himmelen, også selvom jeg er overbevist om at de afdøde er ret ligeglade.
tilføjet af

Bedemænd og gravfrden

Hvis du som bedemand har den indstilling at man kan skænde gravsteder fordi:
"mig bekendt var de afdøde kun berømte i den tid de levede, efter de er fløjet til himlen, er der vel ingen af dem der har deltaget i diverse kulturelle beslutninger."
- må jeg sige at du burde sættes fra bestilling!!
tilføjet af

God idé

Lad os straks begrave nogle muslimer i assistens kirkegård, så de bliver nød til at flytte stationen til Jagtvej 69. Nåeh nej forresten, så vil den jo bare blive udsat for dagligt hærværk fra autonome voldspsykopater. Hvad gør vi så? Godt det ikke er mig der skal stå med aben.😉
tilføjet af

Jeg er virkelig rystet

Det er så forfærdeligt, at jeg ikke kan finde ord. Er de gået helt fra sans og samling.
Der er alt for mange, der har en magt, som de slet ikke skulle have.
tilføjet af

Skandale - nu må fjolle-ministeren

snart være opbrugt i dansk politik. Håber, der er høvl til Barfoed.
tilføjet af

I alle andre hovedstæder kan man sagten

lave metrobyggeri uden grimme betonmonumenter og store skakter. Når der alligevel bores ud kan man jo - som under andre metrobyggerier - bore resten af "stationen" ud, som blot kræver at man kradser lidt på hver side af sporene. Men nu er vi jo i Danmark og så skal det være besværligt med store trapper og elevatorer, store stationsbyggerier osv.
tilføjet af

Hold nu op - nu er du jo pinlig.

Lad dog være med at blande din infantile fremmedfjendtlighed ind i sagen.
Dette er udelukkende en sag om, hvordan regeringen (den danske) - atter lader hånt om demokratiet.
tilføjet af

Har du været på en metrostation?

Der er altså ikke meget betonmonument over de stationer, hverken dem under eller over jorden. Mht. til elevatorene, mener jeg at vide, at ikke mindst de handicappede sætter pris på den facilitet.
Skulle der en dag udbryde brand i tunnelerne, tror jeg, at folk, incl. migselv, foretrækker de brede trapper fremfor den lille sti, du har kradset ud med en pind 25 meter under jorden.
tilføjet af

Jepz!!

Der er da i hvertfald EN ting jeg kan give "aegte dansker" fuldt ret i... 🙂
tilføjet af

Din besvarelse

understreger blot pointen om de dumme danskere. Metroen i Paris burde stå som forbillede for alle metrobyggerier.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.