8tilføjet af

Levnedsmiddelkontrollører

Er det rimeligt, at det er levnedsmiddel-kontrollørerne der skal på kursus i konflikt-løsning? Hvad med modparten, hvilket kursus skulle de så på? - måske et der fortæller, hvordan man opfører sig ordentligt? Kontrollørerne udfører jo kun deres job.
tilføjet af

Magt spørgsmål....

Det er jo det samme som når du er politi betjent eller har et lignende job. Folk som har en magtfuld position overfor dem de kontrollerer, bør forberede sig på hvordan de kontrollerede KAN reagere?
Vi har set overfald på sagsbehandlere i kommunen? Og det er vel ikke andet end fair at de får en værktøjskasse til at klare paniske/krakilske/rabiate klienter?
tilføjet af

lovkrav

Men det burde måske være et lovkrav at paniske/krakilske/rabiate klienter, skulle gennemføre og bestå kurser i levnedsmiddelhygiejne etc. Således ville konflikter med kontrollører blive en saga - for så ville de jo have står på hygiejnen!
tilføjet af

Var ikke helt det....

..jeg mente med mit indlæg. Jeg formulerede mig måske for vagt. De klienter jeg talte om, var dem der truede deres sagsbehandlere på kommunen.
Jeg tager det da som en selvfølge, at de der driver virksomheder i levnedsmiddel branchen har et indgående kendskab til hygiejne?
tilføjet af

Hvorfra skulle de have det?

Den nuværende regering her jo gjort hvad de kunne for at skære i bevillingerne inden for dette område.
Sådan er det jo når man skal vise at man er mere erhvervsvenlig end forgængerne, der til gengæld indført smiley-ordningen m.m. for at hjælpe forbrugerne.
Hvis man derfor udover at give medarbejderne nogle værktøjer til at løse konflikter også gav dem mulighed for at gøre en forskel og have tid til at vejlede - så var vi jo kommet længere i spørgsmål om fødevarersikkerheden for os forbrugere.
tilføjet af

xcxcxcxcxc

Underligt, at ingen finder det mærkeligt eller krænkende, hvis levnedsmiddelkontrollanter skal på konflikthånteringskursus for at passe deres job.
Men det er da også underligt, at hvem som helst kan slå sig ned og arbejde med fødevarer og salg af samme, uden af have det nødvendige kendskab til hygiejne.
tilføjet af

Driver selv virksomhed...

Jeg hører dig "eftertænksomme", og jeg er enig et godt stykke. Jeg driver selv virksomehed, hvor vi får besøg af de kontrollører. Og jeg kan love dig for at der ikke er én ansat som er i tvivl om hvordan de skal behandle levnedsmidlerne, hverken opbevaringsmæssigt eller processmæssigt. Rengøring er non plus ultra!!
tilføjet af

Det er forkasteligt...

Men af de grunde jeg nævner i et andet indlæg, kan jeg sige dig at det ligger ved én selv hvorvidt man er interesseret i en høj standard. Jeg er godt klar over hvad/og hvilke grene af branchen I hentyder til, og det er fanme iorden at de får en over nakken når de udsætter deres kunder for helbredsmæssige problemer, bare fordi de vil spare lidt her, og lidt der. Vi ville aldrig risikere andet end den "rigtige smiley". Og rengøringen står jeg selv for, da jeg ved at den eneste jeg kan stole 100% på, er mig selv.
tilføjet af

min mening

Hvad jeg mener er, at ingen, uanset køn, farve nationalitet osv. INGEN skal anstille sig truende eller opsætsig overfor myndigheder der bare skal udføre deres job. Sådan er det, kan man ikke forstå at sådan spiller klaveret, så er det ud af forretningen.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.