127tilføjet af

Lever for 300 kr om måneden

Jeg så et indslag i fjernsynet forleden om en pige på kontanthjælp der havde 300 kr om måneden til sig selv når de faste udgifter var betalt. Til sig selv skal forstås til mad, tøj og andre "luksus-udskejelser".
Hvad fanden er det for et sygt samfund vi lever i, hvor nogle mennesker er så grådige, at de kun kan have det godt ved at se andre have det så elendigt? OG dem jeg her taler om er dem der tuder op om at kontanthjælpen er for høj og skal sættes ned, at det ikke kan betale sig at arbejde og at skatterne skal sænkes.
Selvfølgelig skal sådanne personer ikke forgyldes i hoved og røv. Men det er ingen hemmelighed at en god del af Danmarks velstand pt består af de enorme indtægter fra Nordsø-olien. Er det rimeligt at en lille brøkdels promille af danskere sætter sig på indtægterne fra noget der er hele Danmarks befolknings ejendom?
Det gør mig virkelig arrig at tænke på at nogle er så fattige at de kun har 300 kr om måneden (ca 10 kr om dagen) til at leve for her i Danmark. Hvad fanden kan man få for 10 kr om dagen?
De grådige svin der tjener 20.000 eller mere om måneden og samtidig tuder over hvor elendigt de selv har det, skulle fandme skydes... hele bundtet.
Nu ved jeg godt der er mange der tjener over 20.000/ md som IKKE tuder, og det er selvfølgelig ikke dem dette indlæg er rettet mod.
Jeg skammer mig virkelig over at nogle (mange) danskere kan være så egoistiske.
tilføjet af

Hun må da

finde en måde at skære ned i de faste udgifter på, for det er da underligt at alle andre sagtens kan leve af deres dagpenge/kontant hjælp.
Eller måske hun bare skulle finde sig et arbejde?
tilføjet af

Hold olien udenfor diskussionen

Hvis ikke A.P.Møller i sin tid havde været (risiko)villig til at investere i Norsøoline havde den ligget ned ubder havets bund endnu. Så er det vel også rimeligt, at det er Maersk og ikke staten, der får gevinsten.
Men hensyn til et liv for 300,- om dagen: Hvad med at få et job? Hvis du læste JyllandsPosten igår ville du have set, at arbejdsgiverne SKRIGER på arbejdskraft.
Så det problem kan vist løses ved at få fingeren ud.
tilføjet af

Hun må ...

Hun må da have nogle meget høje faste udgifter. Jeg er selv på kontanthjælp iøjeblikket og jeg har da omkring 1.800 kr til mig selv om måneden og det tror jeg er meget almindeligt. Men jeg bor også i en lille lejlighed og jeg hverken ryger eller drikker. Jeg tror at der er masser af børnefamilier, med ufaglærte jobs som har det sammen som jeg, så jeg klager ikke. Iøvrigt tjener de flester ufaglærte 20.000 kr. eller derover, så det er altså ikke en fyrstelig løn som du gerne vil gøre det til.
tilføjet af

Helt enig

Nemmere kan det ikke siges.
Hun har MEGET høje udgifter
tilføjet af

Der er tre socialklasser.

Dem du omtaler som "de rige", altså over 20.000 kr om måneden, hører faktisk til luxusdyrene, om hvem man kan sige, at det ikke kan betale sig at arbejde, da ejerboligen stiger ca. 3.000 om dagen.
Disse har naturligvis ikke tid til at passe et job, at friværdierne af omtalte ejendomme skal plejes og passes med værdipapirhandler.
Så er der den socialgruppe, der i al væsentligt består af hovedsageligt enlige mødre, uden job.
Disse har med denne regering oplevet institutionstakster, der er fordoblet under VK-regimet.
Tilbage er middelklassen, som består af typiske ufaglærte eller ny-uddannede. Såkaldte førstegangskøbere af ejerbolig.
Denne gruppe må bosætte sig på lolland eller endnu længere væk fra arbejdsmarkedet, for overhovedet at få tag over hovedet.
For disse er den offentlige transportudgift ligeledes i regeringens periode nærmest doblet ligeop.
Så jo, lidt ret har du i din harme.
Velkommen i Danmark A/S
tilføjet af

De kan da ikke i ramme alvor

mene, at 20.000 kr. om måneden gør folk rige. Det er da en latterlig lille løn.
tilføjet af

Kan du komme med

noget dokumentation på at de fleste ufaglærte tjener over 20.000/ md? Det kan du ikke nej, for det er da den største løgn jeg længe har hørt. Nogle gør måske, men det er da langt de færreste. Det er noget du lige slynger ud her og nu fordi du selv synes det lyder smart og passer ind i det du vil argumentere for.
De fleste ufaglærte tjener over 20.0000 md... HAHAHAHAHAHAHA Det var sgu dagens griner.
Desuden har jeg på intet tidspunkt sagt noget om at 20.000 er en fyrstelig løn. Men det gør at man kan leve et nogenlunde godt liv. En person der tjener 20.000/ md vil ca have 7000 kr til sig selv om måneden når de faste udgifter er betalt. Og der er vist et stykke fra 7000 ned til de 300 kr.
Så det er jo et fuldstændigt irrelevant svar du er kommet med.
tilføjet af

Enig

20.000 er ikke voldsomt meget, med mindre det er efter skat. Hvilken han jo nok hæver som værende direktør.
Derúdover er jeg enig i at hun må have utroligt høje faste omkostninger. Som studerende havde jeg da mere end 300 kr om måneden til personlige udgifter, og der fik jeg da kun 4200 kr. før skat om måneden.
tilføjet af

Der var ikke tale om nogen risiko her

Havde man startkapitalen til at iværksætte dette projekt, hvilket kun AP Møller har, så er det en sikker overskudsforretning. Så derfor er der overhovedet ikke tale om nogen heltemodig risikotagen som du gerne vil gøre det til.
Min pointe er, at bare fordi man er rig som AP Møller skal man sgu ikke tro man kan EJE Danmark som det passer den gamle rynkede narrøv.
Så din pointe om RISIKO er fuldstændig irrelevant da der på ingen måder er tale om nogen risiko.
Hvis der have været en risiko havde AP Møller sgu ikke haft nosser til at løbe den, den gamle svækling HAHA.
tilføjet af

Hvor i mit indlæg

har jeg nævnt at dem der tjener over 20.000 er rige? I så fald skulle jeg være rig, hvilket jeg næppe synes jeg er...
tilføjet af

Der er en meget stor forskel på udbetalingerne.

130.000 kontanthjælpsmodtagere har en indtægt , så det ikke kan betale sig at arbejde. Så er der mange brugere som har en meget lille indtægt - DE tvinges til at arbejde for denne lille indtægt (??). Der er også nogen som har børn , det kan godt koste en del penge. Tager man så en bruger , han / hun betaler udgifterne ( telefonen , samt måske udgifter som godt kan undværes - i en krise periode ) , SÅ ` kan det være et lille beløb til mad m.m. Det er urimeligt , at nogen har en indtægt så det ikke kan betale sig at arbejde , og andre har en MEGET lille indtægt ( og arbejdstvang). Det kan give rigtig mange problemer , at have en meget lille indtægt. Har prøvet det selv.
tilføjet af

ja,der er sku fattigdom i Danmark

Der er alså nogle her i samfundet der måske ikke er så stærke til at fungerer i et samfund hvor man skal være et super menneske,og dem der har det godt,ja de ved jo ikke hvordan ,det er at ikke kunne leve op til samfundets normer,sørgeligt at et menneskeliv skal gøre op i status.Og der er mange der lever et fattigt og indholdsløs liv,pågrund af økonomisk problemer,og ja det er nogle der er ned og ligge i forvejen.Men se hvor mange der køre i fede biler og har huse der ligner paladser,de skal i hvert ikke klage
tilføjet af

20.000 er ikke voldsom meget ???

Spis lige brød til . Jeg vil være taknemlig for en månedsløn på 18.000,-kr. Jeg kender godt satserne som giver en meget mindre løn - på arbejdsmarkedet . Kommunerne arbejder med meget lave løn satser samt tvangsarbejde. For nogle år siden var jeg praktikant på en virksomhed , efter kontanthjælp. Det gav 12.000,-kr. Mange mennesker arbejder for en "Løn" der er meget mindre. HVIS , en kommune sender en klient ud på en arbejdsplads til KUN bistandshjælp er det ulovligt ( www.ladk.dk). MEN det gør det altså stadig - ved jeg.
tilføjet af

alt for høje huslejer

Glemte at skrive,hvad med huslejen,den er jo urimlige høj,og en på kontant- hjælp får næsten ikke nogle boligstøtte.Og selvfølgelig skal folk kunne klare sig selv,men det er ikke alle der kan klare de høje krav,der stilles idag.Hvorfor er der så mange psyskiske syg ??hvorfor er så mange misbruger?? hvorfor er der så mange på lykkepiller ?? osv. osv. der er sku da noget galt,men de stærke har jo ikke medfølelse,kun de stærke i samfundet kan bruges,så vidt jeg kan se mangler de fleste i Danmark ikke noget og den lille del der gør,de sakl bare helt ned og ligge,ja helst under jorden,for så er det problem løst.Pyha hvor er det dejligt med lidt udluftning.
tilføjet af

Jobmarkedet er bare ikke særlig åbent...

Jeg har nu i 1½ år gået ufrivillig ledig på dagpenge og har, når mine udgifter er betalt, ca. 1000 kr. til mad, tøj osv. Det er meget svært at få til at slå til, men jeg har haft mindre end jeg har nu.
Jeg har godt nok forholdsvis høje udgifter til bl.a. gammel gæld, som selvfølgelig skal betales tilbage. Men det ville da alt andet lige være noget nemmere og mindre surt at leve hvis der var bare lidt mere at leve for! Mine udgifter kan ikke barberes længere ned, da den eneste måde at gøre det på, vil være ved at stoppe betalingen til min gæld og til huslejen...
Det kan godt være der er mange jobannoncer i aviserne, men jeg har bare ikke været heldig at fiske mig et job endnu - trods det, at jeg kan dokumentere at have søgt over 450 jobs inden for adskillige jobområder i den periode, jeg indtil videre har gået ledig.
Jeg er uddannet kontorassistent og disse jobs hænger så sandelig ikke på træerne. Jeg søger i en radius på 100 km, så jeg er ikke engang kræsen hvad transport angår. Mine kvalifikationer favner bredt, så jeg kan påtage mig næsten hvilket som helst job - bortset fra rygbelastende arbejde, da jeg har slidgigt og diskusprolaps i lænderyggen. Dette er dog ikke noget jeg oplyser en evt. arbejdsgiver om, da det naturligvis kan hindre mig i at få jobbet.
Alligevel bliver jeg frasorteret gang på gang.
Måske fordi jeg er i den fødedygtige alder? Jeg er 30 år, er gift og har endnu ingen børn - jeg er ikke i tvivl om, at det har en betydning...
Så måske det er os ledige, der burde gå til aviserne og "skrige" efter virksomhederne om at ansætte os?! For Arbejdsformidlingen er sgu ikke til nogen hjælp - de burde lukkes omgående!
Arbejdsmarkedet er ikke et tag-selv-bord! Os der gerne vil arbejde - som brænder for at få job, støder panden mod en mur så ufattelig mange gange. Der ligger et enormt psykisk pres på os konstant. Det er ikke altid lige let at bevare optimismen og fortsætte jobsøgningen. Jeg har mange gange tænkt "Gid fanden havde det hele" og "Så kan det hele fandme osse bare være lige meget"... Men hvad hjælper det? Ikke en skid!
Jeg gør alt hvad der står i min magt for at dygtiggøre mig, for at have en chance ved næste ansøgning - men jeg ender sgu altid med at blive skuffet!
Hvor sjovt tror du dét er??
tilføjet af

20.000,-kr. pr. mdr. er en latterlig lille løn???

Kender du overenskomsterne , så er det vist ikke en latterlig lille løn. Ved du hvad de får i "løn" , dem der er på arbejdspladserne , som er tvangsudskrevet fra kommunerne - det er en latterlig meget lille indtægt. Ingen overenskomst , ingen rettigheder. Jeg kan godt nøjes med min løn på 18.ooo,-kr. pr. mdr. som funktionær + flere frynsegoder. Jeg er meget taknemlig i disse arbejdsløsheds tider.
tilføjet af

Huslejen betales da af kommunen.

Da jeg fik kontanthjælp , fik jeg da huslejen betalt + et bestemt beløb i kontanthjælp. Jo, det giver boligsikring. NU hvor jeg arbejder , giver det o,oo kr. i boligsikring , og jeg er single - betaler selv det hele.
tilføjet af

Så trækker vi lige pipen ind Cifon!

Nogle mennesker har dårligere muligheder end andre og nogle har bedre. Nogle forvalter sin formue bedre end andre og atter andre har bedre evner, sociale kompetencer og uddannelse end andre. De bedst kvalificerede af os udnytter naturligvis disse fortrin til at tjene penge via - det er survival of the fittest. Efter min opfattelse er det naturlig (økonomisk og kompetencemæssig) udvælgelse i vort samfund og de som ikke kan tåle den most kan jo for den sag skyld bare flytte til Sverige eller endnu længere væk så vi andre kan komme til. Når det er sagt så er det naturligvis også et godt gammelt princip at de rige støtter de svage og fattige. Sådan fungerer det danske samfund nemlig min lille ven. Derfor bør du stoppe dine synspunkter op i din ækle og ildelugtende endetarm. Nej naturligvis er 300 /md helt uacceptabelt. Vis os hellere hvem det drejer sig om og hvordan personagen er havnet i et sådant morads istf. at harcerele over halve vinde - vinbøjtel!
vh.
Søren Søstjerne
tilføjet af

...

Jeg skrev jo ikke at det ikke er en okay løn eller at jeg ikke ved at der er mange der tjener under det beløb. Men i forhold til BNP så må det dog næsten anses som en gennemsnitsløn i Danmark i dag. Men det er selvfølgelig de få velbetalte direktører der trækker snittet op.
tilføjet af

det er nu engang sådan-så det ses på

!det er nu engang, sådan som det ses på.der er alså osse et par arbejdshoveder som,som må desvære leve med den lave (UGE-TAKST)
uantset hvor mange gange man oprindeligt gider ,at fordøje de danske systemmer bliver det jo aldrig til rigdom.nu kan jeg fornemme ,du er på bistandshjælp, og klager over dinne uge takster?
-hvorfor bare ikke være tilfreds med dinne 300 kr.du netop har om måneden ,og få det ud af dem du vil..på en ordentlig måde...
"hvis du enlig vil have storhedsvanvid, så kan du jo forprøve ,at spare dem lidt op.(og en anden ting -er der er ingen egoister- i dagens danmark)!
(folk gør som man er født til at gøre:nemlig at spare op)
hilsen den som ikke gider ,at læse de kedelige inlægs:)
tilføjet af

hvem tuder over lort?

hvem gider overhovedet ,at tude over lort?
for noget som næsten alle har om ugen?
tilføjet af

Hvis jeg var på kontanthjælp

og skulle leve for 300 kr om måneden var jeg sgu død for længst. Jeg bruger ca 100 kr på mig selv OM DAGEN.. på mad alene. Og det er sgu ikke fordi den står på oksehøjreb og engelske bøffer hver aften...
tilføjet af

For 10 kr. om dagen...

...kan man få ca. 3 pakker lynnudler fra kinserbutikken, man kan også få en spaghettiret fra Aldi. Sparer man de ti kroner sammen sådan at man måske har 30 kr. over 3 dage kan det blive til ris m. flåede tomater og pølser (man skal så spise det samme tre dage i træk, men det går nok).
Har selv levet sådan som studerende. Fik ca. 3000 kr. udbetalt hver måned. Da mine skoletider vekslede hvert halve år, hvor jeg for eksempel skulle møde to timer om morgenen og to timer sidst på eftermiddagen den ene dag og 8 timer i stræk den næste, samt jeg havde ekstra kurser i weekenden, så var det stort set umuligt at finde fast arbejde ved siden af studierne.
Jeg kunne dog have haft flere penge til mig selv, hvis jeg ikke havde rejst hjem 2-3 gange om måneden for at besøge kæreste, venner og familie. Så det er et spørgsmål om valg og fravalg.
Hvis kvinden på bistandshjælp kun har 300 kr. om måneden at leve for, så kunne det måske være en ide, at hun kiggede nøjere på sine faste udgifter. Det kunne jo være, at der var noget som hun kunne skære fra.
tilføjet af

Jeg trækker det tilbage!

OK - jeg har tænkt lidt over mit indlæg og jeg må jo nu indrømme at det er lidt tyndbenet - især efter Søren Søstjerne's rigtig gode og velunderbyggede modsvar. Jeg trækker derfor mit sludder tilbage.
Må jeg i samme forbindelse udstede en uforbeholden undskyldning til sol's debattører.
tilføjet af

selv betale husleje

du skal alså selv betale huslejen,ud af din kontanthjælp,og skat.Du må da indrømme du har mere nu, end da du var på kontanthjælp,idag er kontantenhjælpen skåret meget ned.Og boligsikringe er meget lav,såååå, jeg kan ikke se hvorfor der så stor misundelse,på et menneske der aldrig har råd til en ferie,eller holde en fødselsdagsfest,eller en restaurant- besøg,og det er stadig mange der har det skidt med sig selv.ikke alle er lige stærke i livet.
tilføjet af

hold da op du skifter hurtig mening *S'

Og det har man da lov til,men at går helt over i den anden grøft,det er for svagt,jeg holder på mit,at mange der er på kontanthjælp har det svært med at få styr på livet.men I tænker kun på pengene.
tilføjet af

Fis i en hornlygte

Det er direkte utroværdigt, at vedkommende kun har 300 kr til leveomkostninger, man kan ikke eksistere for det, selv ikke på haveregryn.
tilføjet af

Imponerende hovedregning

Hold da op - kunne du lige regne det ud?
Hvad er det for noget vrøvl du kommer med?
tilføjet af

En del år siden - ja

Mindstelønnen i Danmark udgør ca. kr. 95 pr time 160.3 timer giver dermed 15.200 - så alle de underlige tal der ryger rundt i luften har ikke nødvendigvis nogen bund i virkeligheden
tilføjet af

Latterlig lille løn?

Er 20.000 en latterlig lille løn?
Jeg tror såmænd den er meget almindelig - forsøger du ikke bare at give det indtryk du tjener mere end det?
Jeg synes i det hele taget du er voldomt selvhævdende og ikke særlig sympatisk.
tilføjet af

Undskyld mig

Men hvis du får 20.000 om måneden af en arbejdsgiver, er det ikke for at bruge hovedet, vel?
tilføjet af

Højt forbrug

Var det så ikke en ide at give noget mad til vedkommende der kun har 300 kr om måneden. For du lever da temmelig godt må jeg sige. Jeg bruger vel for omkring 30-40 kr i mad, om dagen, og jeg lever pænt godt, spiser god mad osv.
tilføjet af

Jeg............

Jeg får 1000 kr om ugen. Er i lære som maler, men er på barselsorlov nu, så jeg får nu barselsdagpenge som er 1000 kr om ugen. For dem skal jeg betale husleje 4800 kr pr måned, el 400 kr pr måned, mad, tøj til mig selv og mit barn.
Spø'r mig ikke om hvordan jeg får det til at løbe rundt, for jeg ved det helt ærligt ikke. Det varer heller ikke længe før jeg står uden hus, for jeg kan jo ikke blive ved at låne penge af familie og venner. Kommunen kan ikke hjælpe. Ikke engang med bolig. Fik at vide mig og min datter kunne komme på et vandrehjem og bo, indtil jeg fandt et andet sted, men DET nægter jeg at byde mit barn. Hun er 5 mdr gammel nu, og jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre snart. Jeg har jo hverken råd til det ene eller det andet, og jeg er fanget af dagpenge-reglen til og med marts måned '06. Jeg har skrevet mig op i div boligselskaber med nu er der gået lidt over 5 mdr, og jeg har stadig ikke fået nogle tilbud derfra.
Dette er ikke skrevet for at få "medlidenhed", blot endnu et tilfælde, hvor jeg synes det danske system er fuldstændig absurd ...
tilføjet af

Er du

enlig mor??
tilføjet af

check dine facts

det var ikke kun A.P. Møller der havde finanserne til at søge efter olie i nordsøen, der kan i flæng nævnes : Brask Thomsen, Simon Spies, Henning Kruse...
de store udenlandske olieselskaber har nu også kapitalen til at søge efter olien....
Det skal nok også lige nævnes at bare et enkelt skib kan koste op til 50000 dollar i døgnet at leje, og det er ikke unormalt at der ligger 6-7 skibe og betjener en enkelt platform!
" ja men maersk har jo selv skibene "... det er korrekt, men maersk koncernen er sådan opbygget at den del der hedder maersk olie og gas / maersk contractors IKKE får skibene stillet til rådighed, der har altid været hyret norske både ind på felterne i nordsøen og faktisk er der kun et eneste skib af møllerens egne der sejler på de danske felter... nemlig maersk frontier.
Du har nok også glemt at Maersk fra starten af var blevet lovet undergrunden i nordsøen ikke kun i nogle få år frem, men i al evighed!!! da han så fandt olie der blev det indskærpet til 50 år istedet, det er da en væsentlig forskel hvis du spørger mig.
Ydermere er der en restrikttion der siger at der skal hentes op for fuld tryk alt det der kan hentes, og skulle der være shutdown på en platform SKAL den være oppe at køre på 100% inden for 24 timer, er du klar over hvad det kan komme til at koste? nej vel.. men det er ikke småpenge som et par millioner vi snakker om her... det kan nemt løbe op i 50-60 millioner i løbet af en dag at skulle få det hele op at køre igen, men det har du åbenbart glemt eller også vidste du det ikke. den risiko er der hver eneste dag for Maersk, at de skal ud med så mange penge.
tilføjet af

Nej

JEg er ikke enlig mor. Jeg er 23 og har boet sammen med min kæreste siden jeg var 17.
Men han får heller ingen penge i øjeblikket, da han har været selvstændig pludselig måtte lukke firmaet pga ordrenedgang. Han har søgt på rigtig mange jobs, men har været for sen på den alle gange indtil videre. Og kommunen vil heller ikke hjælpe ham, da han ejer et hus, selvom han er ved at sælge huset, og vil gå ud med et kæmpe underskud.
Det danske system SUCKS ...
tilføjet af

P.S.

Mig og min kæreste er ved at gå fra hinanden, KUN så jeg kan få lidt flere penge. Vi skal dog stadig ses, men må bo hver fra sig ...
tilføjet af

boligstøtte???

får I boligstøtte? Eller kan I få boligstøtte nu hvor I rykker fra hinanden? Kan I ikke nasse lidt på jeres forældre en tid og bpo hos dem? Jeg ved godt det ikke er en løsning man har lyst til at tage stilling til, men bare indtil I er nogenlunde på fode igen? Så må du dele nogle af udgifterne med dine forældre, så det ikke bare er "nasning" det hele
tilføjet af

Det må være ubehageligt

at være så lille, så man stinker langt væk af misundelse på dem, som det går godt - f.eks. maersk. Uha da da hvor må du have det dårligt med dig selv. Godt jeg ikke er dig
tilføjet af

Alt er jo relativt

Jeg tjerner selv ca. 800.000 om året, men det er jo en dråbe i havet ved siden af folk som Henning Dyremose, Peter Straarup, Asger Aamund m.fl. Så afhængi af, hvem man sammenligner sig med, må man vel mene at 20.000 pr. måned er så godt som ingenting
tilføjet af

Hvordan...

...føles det så at arbejde fra 7.30 om morgenen til kl. 20.00 om aftenen, tjene 800.000,- om året og vide, at der ikke er en eneste på stedet der kan li' dig?
For at være helt ærlig, så tror jeg ikke en døjt på at du er det som du prøver at bilde os ind.
En person i denne indtægtsklasse med tilsvarende langvarig uddannelse bag sig, ville ikke formulere sig så tåbeligt og uintelligent som du gør, og i den grad udvise komplet manglende forståelse for hvad emnerne drejer sig om. En sådan person ville slet ikke have tid til at "debattere" her på stedet, men ville i stedet være travlt optaget af at være 800.000,- om året værd.
Nu ved jeg godt det ikke er lige er det der er emnet og det er måske meget personligt...men har du nogensinde prøvet at få orgasme?
Mænd kan få udløsning...og så kan de få orgasme...det sidste er det man får, hvis man forstår at give slip, give sig hen....Slippe kontrollen!
Evnen til at kunne slippe sit tag i det kontrollerende overjeg, giver en mange flere muligheder for at nyde og sanse på alle mulige områder i livet, end en konstant kontrol.
Sex er fandme det bedste sovemiddel der findes. En explosion i de erogene zoner er fantastisk, men en explosion både der og i hovedet er guddommelig...og FEDT at give en mand et BJ, så han HELT giver sig hen til sine sanser og mister kontrollen....og at det er OK at han gør det! DET er fedt, stort...befriende...Og jeg lover dig han SNORKSOVER bagefter!
Tror du ikke der er et erhverv der du ville egne dig bedre til, eller det er måske endda ligefrem allerede den branche du er indenfor?
JohnnyComeLazy
tilføjet af

Jeg har ikke ondt af

at det går folk godt, da det går mig selv ret godt. Men jeg har sgu ondt af typer som dig, for hvem det åbenbart er gået så godt at det er steget dig til hovedet. Du er sikkert en kæmpe-egoist der ikke tænker på andre end dig selv.
Du synes sikkert selv du er en ret fed person. Men jeg synes sgu personer som dig er syge i låget. Jeg håber du får et meget ensomt og tomt liv. Respektløse personer som dig fortjener intet andet end et respektløst liv.
tilføjet af

HAHAHA genialt svar :)

Mega griner
tilføjet af

Sex

Okay, fint nok at provokere Q32 lidt, for hun lyder fandme som en lam idiot.... Men behøver du køre så meget på det seksuelle og på hendes køn? Havde du skrevet de samme ting, hvis hun havde kaldt sig M32?
tilføjet af

Det må være endnu ubehageligere..........

.....at være så diminutiv at den eneste respons man har til et mennesker der må leve for 300 kr om dagen er "find et job".
Du er så cirka det laveste der eksisterer!
tilføjet af

Hvis Q32 havde været M32............

......er jeg overbevist om, at de nedre regioner havde ladet en del tilbage at ønske!
tilføjet af

Næh!

Man må gå ud fra at hun samler flasker for at spæde det op.
tilføjet af

Jeg beklager.........

.....men det nytter altså ikke at forsøge at tale til "mennesker" som Q32's "bedre jeg".
Da de ikke besidder et sådant er det blot at slå i en dyne!
tilføjet af

Mage til tykpandet idiot som dig skal man lede længe efter

Hvad kommer det seksuelle arbejdslivet ved. Nej - jeg slipper sgu ikke kontrollen over mig selv på noget tidspunkt. Om du vil tro på hvad jeg skriver bliver din egen sag, men det er altså ikke desto mindre faktum. Men det er selvfølgelig også resultatet af benhårdt arbejde og engagement, som jeg lagde grunden til allerede, da jeg started ei gymnasiet. Og jeg har ikke sluppet fokus så meget som en dag siden.
tilføjet af

Det er da til at grine af

..at når udskud som jer i denne debat støder på en virkelig vinder, så aner I ikke, hvordan I skal forholde jer, men begynder med jeres sædvanlige karlekammersnak.
tilføjet af

Ja for mænd

tænker kun på sex - eller hvad?
Det kommer ikke som en overraskelse. Gudskelov at man ikke er belemret med sådan en (mand altså)
tilføjet af

I mine studieår

var jeg ikke bange for at tage al mulig forefaldende arbejde. Og det var IKKE svært at finde. Mit bedste råd til de fattige er: Få fingeren ud og tag jer sammen
tilføjet af

Rette til at være egoist

er da Gudskelov en ret, som der endnu ikke er blevet lovgivet imod.
Håber du trives i din armod, lille pjalt
tilføjet af

Tak for verifikationen af .....

....mit indtryk af dig!
tilføjet af

Det forklarer jo så......

"Og jeg har ikke sluppet fokus så meget som en dag siden."
........din eklatante mangel på sociale færdigheder. Det kaldes også fag-idioti!
tilføjet af

hmm

kan det virkelig passe at du kun får 4000 om måneden i barsels penge, der er er da et minimums beløb og jeg mener da det er større, har selv lige været på barsel og jeg fik 8200 udbetalt det var kontanthjælp og hvis du er i lære så er det vel enten din læreplads eller su styrelsen og det må da give mere end kommunen?
med hensyn til din kæreste så er det vel fair nok at de ikke kan hjælpe ham når han har fast ejendom, man skal altså helt ned før de hjælper en op!!
tilføjet af

hun kender til livet..

Prøv at fortælle det til socialministeren hende der synes der skal være flere uligheder.. prøv så at forestille dig at socialministeren selv kom på bistandshjælp hvis hun nu altså havde prøvet at leve spartansk og ikke var født med en tro på at hun nok skulle komme frem i verden... ja forestil dig at nogle af de som klare sig med høj lønninger evt. endte på social støtte de tror de ikke kan ende der.. det gør de måske ikke, men tiltro til politikere der ikke har lavet andet end politik stoler jeg ikke på, jeg ser mennesker der må klare sig med få penge og at skal leve et liv uden den store formue som mennesker der levet livet ved noget om livet.. så kan de der stræber efter flere penge mere anseelse status og titler i det her samfund ikke fortælle mig ret meget om livet, for de tænker mest på "for har du penge så kan du få..." det er mennesker der ikke ved ret meget om livet andet end det de selv vil og ønsker....
tilføjet af

det er ikke nemt

det er altså ikke bare sådan lige at finde sig et arbejde nu har jeg selv været på kontanthjælp over et år er så heldigvis kommet igang med uddannelse nu, men der er virkelig kun lige råd til det livsnødvendige og det er sgu for dårligt, dengang jeg fik kontanthjælp var jeg i aktivering på et plejecenter og jeg arbejde lige så meget som de afløsere der fik det dobbelte i løn + at jeg ikke blev undtaget fra personlig pleje som var noget grænseoverskridende....
jeg mener der skal udbetales mere til de der arbejder særligt når de skal arbejde lige så hårdt, ellers ser jeg det som udnyttelse af arbejdskraft og de kunne lige så godt bruge slaver
tilføjet af

Muligt

Men min fag-idioti har jo så netop hjulpet mig derhen, hvor jeg ønsker at være. Med en meget god slat på kistebunden og de materielle goder, jeg altid har ønsket mig. Så det er jo i grunden ikke så slemt
tilføjet af

Hvis flere var ligeså fokuserede som jeg

ville vi kunne betale under halvt så meget i skat. Så skulle der ikke overføres så mange penge til dovendidrikker.
tilføjet af

Jordens rigeste mand...

...ja det er da nok nærmest det min far han er.
Han er 83 år gammel, rask og rørig. Kan stadig køre i bil, og har en indholdsrig hverdag hvor han hygger sig med at læse og male, gå ture og snakke med alle dem der kigger indenfor for at besøge ham.
Om aftenen går han enten til kortspil, eller synger bas i det lokale kor, som forresten ledes af min gamle skolelærer.
Om søndagen er han nogen gange afløser for kirketjeneren, som forresten er min eks. (naboens datter du ved), og han behandler hende som om hun (stadig) var hans (sviger)datter, og hun behandler ham som om han (stadig) var hendes (sviger)far. Hvis jeg ikke i sin tid var flyttet til København kunne dette da måske nok også være gået anderledes. Der er da ting her i livet man fortryder når man tænker tilbage.
Min mor døde for 4 år siden, men han har da 6 børn og 16 børnebørn, der alle sammen er gode til enten at ringe eller kigge forbi en gang imellem.
Penge har han da godt nok ikke særlig mange af, men det går da. Da han i sin tid solgte gården købte mine forældre det hus min far nu bor i, og der sidder han kvit og frit, og bilen er også betalt, så han mangler ikke noget.
Min far er hverken Maersk McKinney, Peter Strårup eller Henning Dyremose.
Ikke desto mindre vil jeg godt vove at kalde ham jordens rigeste mand.
Ikke for hans mange penge, for dem har han sgu' da ikke særlig mange af.
Næh, jordens rigeste mand for alle de flinke og rare mennesker han har lært at kende gennem et langt og lykkeligt liv, som bliver ved med at komme og besøge ham, og ønsker at vide hvordan han har det.
Og dig?
Du er da en ynkelig lille sølle stakkel, som dog stadigvæk forhåbentlig har et langt liv foran dig, hvor du kan lære at blive klogere inden det er for sent.
JohnnyComeLazy
tilføjet af

Sådan er vi jo så forskellige

Jeg har en lang arbejdsdag, der byder på spændende og udfordrende opgaver. To aftener om ugen udddanner jeg mig videre, to andre aftener går i fitness-centret. Derudover skal man jo holde hus og have, så det altid fremstår perfekt, når man får tid til at knibe et vennebesøg ind i kalenderen. Så mit liv er sikkert ligeså rigt som din fars. Vi prioritere bare ikke ens.
tilføjet af

Sandheden om dig

"når man får tid til at knibe et vennebesøg ind i kalenderen"...
Sandheden er, at DU HAR INGEN VENNER. Og det er et faktum der er så hårdt for dig at erkende, at du undskylder det med at du har en travl karriere.
Hvis du virkelig havde nogle venner, så ville du let kunne finde tid til at prioritere dem. Men det gør jo ondt at erkende du ikke har nogle venner, så du har en primitiv forsvarsmekanisme der fortrænger den kendsgerning med en dårlig undskyldning om at du har for travlt med din karriere.
Av den sad nok hva? HAHAHA
tilføjet af

Hvad "sad"?

Jeg har 3 særdeles gode veninder, som har ligeså mange gøremål som mig. Derfor ses vi ikke ofte, men jeg vægter kvalitet frem for kvantitet
tilføjet af

Der er overhovedet ikke tale om

kvalitet vs kvantitet. Jeg tror de fleste har en vennekreds omkring 2-3 personer. Længere ude i periferien kommer så bekendtskaber.
Men hvis du ligefrem skal "presse vennebesøg ind i kalenderen" som du hævder. Så er der ikke tale om venner, men derimod bekendte. Så dine 3 veninder som du kalder dem er vist nærmere nogle bekendte du har end venner.
Og hvis du tror at det at have en fast lille vennekreds på 2-3 personer er noget der kun gælder for folk med en årlig indkomst på 800.000 så er du sgu godt nok snævertsynet. Jeg tror det er ganske normalt for langt de fleste, da det er en "rimelig flok" at holde styr på.
Så din platte undskyldning om kvalitet fremfor kvantitet er igen en primitiv forsvarsmekanisme der popper op i din primitive hjerne, for at fortrænge den kendsgerning at du ikke har nogle venner, men derimod kun 3 bekendte... HAHAHAHA
tilføjet af

Sålænge jeg er glad og tilfreds

med min livsførelse kan du sgu da være ligeglad.
Når jeg betegner mine 3 veninder som veninder og ikke bekendte, så bekommer det ikke dig at ændre på min opfattelse af det.
tilføjet af

HOHOHOHO

Nu bliver man nok touchy hva? Ja sandheden er ilde hørt HAHAHAHA.
tilføjet af

denne udtalelse er helt hen i vejret...

" hun må finde en måde at skære ned på de faste udgifter".....
HVordan man lige får overtalt sin udlejer til at sætte huslejen ned, eller for nesa til at leverer billigere strøm, eller får kommunen til at opkræve mindrer i daginstitution, eller får købmanden til at sælge mælken billigere, eller jeg-kunne-blive-ved....
Jeg sidder her og bliver så gal, over at du siger at man bare skal leve billigere,, jA gu skal man det, for det bliver man jo nød til,, men det gør det jo ikke retfærdigt vel...
Vi lever i et rigt samfund, hvor ingen burde gå sultne i seng og ingen burde leve under fattigdomsgrænsen,, men fakta er jo at de rige bliver rigere, dette gør for mig intet hvis altså ikke lige det var fordi de fattige bliver fattigere i takt med de riges velstand..
Hvorfor skal kontanthjælpen sættes ned, hvorfor snakker alle i folk altid om hvad der økonomisk kan betale sig mht. arbejde,,, hvad er der blevet at selvværdet ved at arbejde... de fleste almindelige mennesker vil nok sige at de har det bedst med at arbejde for deres penge,, og de få der ikke har det på den måde, kan vi jo ikke bygge vores samfund op efter vel....
Jeg mener ikke kontanthjælpen skal sættes ned, tværtimod, den skal sættes lidt op, så folk har et almindeligt eksistensgrundlag...Kun på den måde for folk en almindelig hverdag til at fungerer, og på den måde overskud til at komme igang med arbejdslivet igen....
venlig hilsen rie
tilføjet af

Hej

Ja, jeg BURDE få de 11.370 kr før skat selvfølgelig, men det vil min kommune ikke gi'.
Min sag ligger nu i Social ministeriet, da jeg har anket og anket og anket. Men der går 5 mdr før man får det endelige svar derfra, og hvad f..... kan jeg bruge det til nu ?!
Jeg har intet med SU at gøre, da jeg ikke går ind under deres regler pga jeg er alm lønmodtager selvom jeg er under uddannelse ...
Men tak for du gad gi' en kommentar :-)
tilføjet af

Endnu et P.S ...

Min kæreste er helt nede, hvis man kalde det det, mht det hus. Han er ved at få overbevist kommunen om det, men de mangler stadig lidt papir fra ejendomsmægleren åbenbart.
tilføjet af

Svar

Vi har fået afslag på boligstøtte, da vores bolig er på 135 m2, og den rene husleje "kun" er 4000 kr. Jeg kan ikke nasse mere på mine forældre, og kan slet ikke flytte ud til dem. Jeg har en multi handicappet lillebror som bor hos mine forældre, og derfor modtager de en masse forskellige ting, både materielle og økonomisk fra kommunen. Flytter jeg derud, mister de de ting, da der så vil være en "ekstra" indkomst i husstanden. ( Mine sølle 4000 kr ).
Jeg har nemlig undersøgt det.
tilføjet af

Til Rie

Hvis du synes at overførselsindkomsternes størrelse skal forhøjes, hvordan vil du så sørge for, at vi andre der er i arbejde og får kun lidt mere end overførselsindkomst også får mere?
Ja, jeg spørger bare
tilføjet af

Tror du har ret...

Jeg måtte bare af med lidt "luft"... Det gør mig så dårlig tilpas, når nogen ikke kan se ud over deres egen næsetip - hvis du forstår hvad jeg mener :o)
tilføjet af

Til Rie

Hvorfor er det lige at kontant hjælpen skal sættes op, for at man kan få overskud nok til at komme tilbage på arbejds markedet?
Er 300kr om måneden ikke motivation nok?
Du bliver sur over at nogen beder andre mennesker finde et arbejde eller spare, men jeg bliver sur over at der er nogen, som bare mener de skal have, og have og have, ellers kan de jo ikke købe nogen luksus goder. Ved du hvorfor de ikke kan købe nogen luksus goder?
tilføjet af

det kan hun da blive nødt til

Jeg har selv prøvet at være på kontanthjælp, hvor kontanthjælpen lige akkurat dækkede mine faste udgifter - men der var intet tilbage til forbrug. Og det selvom jeg fik boligsikring og særtillæg. Jeg kunne simpelthen ikke få mere pga regeringens loft over kontanthjælp. Jeg boede dengang i en ungdomsbolig til 3400,- kr/md incl. vand, varme, antennebidrag. Tøjvask til 100,- kr/md. Internet 100,- kr/md. Bankgæld 800,- Kr/md. Medicin 1300,- kr/md. Elektricitet 1100,- kr/kvartalet. Sygeforsikring Danmark 272,- kr/kvartalet. Licens 1020,- kr/halvår. Indtægten efter skat: 6500,- kr/md.
Prøv selv at regne ud hvor meget der så var tilbage.
Og så er der ikke medtaget ekstraregninger så som tandlæge eller ekstra medicin. Eller udgifter til fagforeningen. Eller uforudsete udgifter. Jeg havde ikke mulighed for at bo hos mine forældre eller at låne penge af dem (de var selv på spanden).
Men man klarer sig jo.
Fordi man skal.
Jeg undrer mig meget over hvordan regeringen har forestillet sig at man skal kunne finde et arbejde, når de gør alt hvad de kan for at gøre det svært for én?!!
Eksempel: Man skal være velsoigneret og præsentabel. Fint nok. Men hvordan køber man noget præsentabelt tøj og ture til frisøren (for slet ikke at forglemme make-up), når man ikke har synderligt mange - hvis nogle - penge tilbage til forbrug?
Eksempel: For at kunne læse stillingsannoncerne, skal man kunne se dem i avisen eller online osv. Men. Hvordan køber man aviser og internetprint (bibliotekerne printer ikke gratis ud), samt konvelutter og frimærker når der ikke er nogle penge tilbage efter de faste udgifter er betalt???
Eksempel: Når man har levet sådan i nogen tid, og fået afslag på afslag og idioter omkring én siger "du kan da bare få et arbejde" så nedbrydes man stille og roligt psykisk. Man slides op og mister gejsten. Systemet er ovenikøbet indrettet til at fastholde folk i systemet og ikke til at hjælpe folk med at komme videre.
Der vel forhåbentlig ikke nogen her, der stadig tror at Arbejdsformidlingen rent faktisk formidler arbejde?!
Det er kommet frem at 80% af dem på kontanthjælp har ikke reelt mulighed for at tage et arbejde. Hvorfor mon???
tilføjet af

....

Utroligt........mere ondt i røven skal man lede længe efter.
tilføjet af

Joakim Von And.

Ja jeg mener altså at folk tuder og brokker sig alt for meget over ingenting her i danmark, vi har allesammen alle muligheder for at få et godt liv selvom vi ikke er født med rige forældre. Folk som er rige i danmark er det af egen fortjeneste, og de har al ret til de penge som de har. Så er de så nogle af dem der ikke er rige, og som har så fantastisk ondt i r.... over at nogle folk har en god økonomi, og mener at det er samfundets skyld, og at de rige bliver favoriseret bla bla bla... Nej de gør da ikke! De skal betale 15 % mere i skat, alene af den grund at de har taget sig sammen og skabt sig et godt liv. De fleste af dem har selv bygget deres formue op, og har knoklet i stedet for at bruge tiden på at brokke sig over hvor godt alle andre har det.
Jeg er selv studerende på SU og jeg har også et lille overtræk. Men jeg ser mit liv og min økonomi i et større perspektiv end som så. Jeg ser Joakim von And som mit største idol(jaja jeg ved da godt han ikke eksisterer)fordi det som han gør med sit liv, kan jeg da også sagtens-især fordi jeg er så heldig at bo i Danmark. Det er sq da min egen skyld at jeg ikke har flere penge end som sådan. Det er da mit eget ansvar at finde mig et sted at bo, og finde en måde at tjene til min mad på. Mit liv er mit eget ansvar, og det gælder for alle os i Danmark. Hvis vi lægger ansvaret for vores liv i andres hænder, kan vi lige så godt lægge os ned på jorden for at dø. Jeg er liberalist og jeg er stolt af det, for jeg mener at enhver er sin lykkes smed. Samtidig skal det lige understreges at folk som fysisk ikke er i stand til at forsørge sig selv, selvfølgelig skal have tilstrækkeligt med hjælp så de også kan leve. De kan jo ikke selv gøre noget, så dem må vi tage os af. Men unge mennesker og arbejdsdygtige mennesker som mig, vi skal skam yde for at nyde-andet er helt hen i vejret.
tilføjet af

Min samvittighed er ren!

DU derimod, vil blive præsenteret for din den dag du skal herfra. Glæd dig! Jeg tror at der er lagt i kakkelovnen til en feeeeed overraskelse ;-)
tilføjet af

Virkelig vinder?

Ja det er jo som man tager det.
(Herefter er du, såfremt muligt, velkommen til at tænke videre selv).
Du tror sikkert at det er løgn, men jeg tror at der er en mængde mennesker herinde der hellere vil have det rart med dem selv og deres omgivelser.
tilføjet af

Det kommer vist an på.........

......hvad vi vælger at fokusere på.
Nogle af os kan godt finde ud af selv at finde vor plads i livet. Du udfører blot et samfundsdiktat, og tror at du er afsindig selvstændig - Se DET er til at grine af!
tilføjet af

nu er jeg jo ikke politiker...

Netop af den grund, at jeg ikke lige kan overskue, hvordan samfundet bliver mest retfærdigt...men..
MIn bevæggrund for at ville sætte kontanthjælpen op er følgende...
Uanset hvordan liberalisterne vender og drejer tingene, er fakta at arbejdsløsheden ikke kan kommes helt til livs,,,,
der er folk der af den ene eller anden grund ikke kan arbejde....og som ikke passer ind i andrer systemer end kontanthjælpssystemet...
Hvorfor skal de mennesker leve under fattigdomsgrænsen????
Bliver Danmark et bedre land, fordi vi tvinger folk, som reelt ikke har en chance, ud i fattigdom, som iøvrigt medføre dårligere selvværd, forringet helbred mm,og i værste fald mere krimminalitet,,
Jeg ved da godt at der findes folk som ikke gider at arbejde, og som egentlig ikke skulle have en krone, men nu kan man jo ikke lave loven så den kun gælder for nogle mennesker vel, og derfor kommer man nok aldrig foruden de folk,,, men en stor del af kontantshjælpmodtagerne, har af den ene eller den anden grund ikke mulighed for at få et job,,, så hvorfor skal de straffes....
Jeg mener ikke de skal have så de kan leve i sus og dus, men ialtfald så de kan opretholde et nogenlunde almindelig levegrundlag.... og det kan man altså ikke for 300 kr om måneden...
Vores vi-hjælper-de-svage-politik, er jo netop en af de ting som gør Danmark til et unikt land, som tager sig af de svage i samfundet,, og uanset om i vil være ved det eller ej, så er der altså folk i vores samfund som ikke kan bestride et job...
hilsen rie
tilføjet af

Jeg taler ikke om luksus...

jeg taler om ganske almindelig levestandard...
Og nu er det jo sådan at hele den samling af kontanthjælpsmodtagere som vi har i danmark, ikke er dovne alle sammen,,,,,
Hvorfor bliver der altid sagt dovne og ligegyldige sammen med ordet kontanthjælp...
virkeligheden er jo ikke sådan,,,
selvfølgelig er der nogle som benytter sig af systemet, og som ikke gider at arbejde,, det er vi da enige i,,, men der er altså også mange som ikke kan magte et job, af den ene eller den anden årsag, og de skal vel også have mad på bordet.... Og jeg ved ikke hvor du handler, men her hvor jeg handler, der får man altså ikke meget mad for 300 kr... Og det er vel ikke luksus at kunne spise sig mæt hver dag....
hilsen rie
tilføjet af

Nej -

jeg syntes ikke systemet som sådan sucks - det er nok nærmere de kommuner der ikke kan finde ud af at administrere reglerne på en sober og ordentlig måde. Og måske også folk i al almindelighed lidt selv - ikk!
OK - man bestemmer da selv, hvornår man selv sætter børn til verden - men samfundet omkring må vel til gengæld også have en forventning om, at når man tager den beslutning, at man som forældre selv er istand til at forsørge dem - og det er man reelt ikke sålænge man er under udannelse.
Og som selvstændig kan man altså også godt forsikre sig mod arbejdsløshed.
Selvfølgelig bør du da have noget mere hjælp - for dit barns skyld - ikke for dig eller din ven.
tilføjet af

Du besvarer en falskners indlæg............

....og det var åbenbart ikke tilladt den oprindelige skribent at gøre indsigelse mod falskneriet, da dementiet i mellemtiden er blevet fjernet
tilføjet af

Et noget søgt eksempel

Der gives ikke hjælp til banklån, og andet lignende, ej heller til medicin og lignende.
Man har krav på et rådighedsbeløb man kan eksistere for, derfor tror jeg ikke på dit eksempel.
Hvis dine omkostninger var som anført ville du ikke kunne eksistere medmindre du fik henstand, og opsagde flere poster som licens, internet etc.
Du har lavet et søgt eksempel, da du anfører at du finder udaf det, men hvordan hvis ikke flere poster er fiktive?...
tilføjet af

har du overvejet...

Har du overvejet at ende din barsel før end beregnet og så søge friplads i daginstitutionen? Eller lade kæresten passe barnet indtil han finder et job.
Det må da give lidt mere om måneden selvom det stadig kun er lærlingeløn.
Hvorfor kan i ikke bo i din kærestes hus? Er det for dyrt eller hvad?
I øvrigt... hvis i er gift og en af jer ingen indkomst har, kan den anden få hele fradraget.... det giver også mere udbetalt. Selvom det selvfølgelig måske ikke kan betale sig hvis den ene kontanthjælp ryger... hmmm kan godt se det er svært.
tilføjet af

plus...

plus i nogen kommuner kan man få et beløb for at passe sit eget barn.
tilføjet af

.....

Det stod i det første indlæg, der stod luksus udskejelser. det tolker jeg som ikke nødvendige ting.
Du nævnte det ikke.
Og jeg er stadig af den holdning, at personen må sætte sine faste udgifter ned, flyt i bo fællesskab hvis du ikke har råd til en lejlighed, eller flyt på landet.
tilføjet af

Der er LOFT over..........

.....kontanthjælpen. De er bedøvende ligeglade om du bruger den til at afbetale gammel gæld og lignende. Der er et max beløb og længere er den ikke. Hvis du med andre ord får til loftet er det bare ærgerligt hvis dine faste udgifter er dobbelt så høje.
tilføjet af

Ikke usædvanligt

Sig mig, er der ingen der kan huske hvordan det var at være på SU her?
300 kr. om måneden er ikke så usædvanligt. Især ikke med det husleje-niveau vi har i studiebyerne, især storkøbenhavn!
For ja, det er sørgeligt. Men hvis man skal sørge for de "fattige bistandsklienter", skal man også sørge for de fattige studerende. Men det problem løser jo sig selv med tiden, når folk bliver udlært og kommer i arbejde eller..? Ja, det skal sige, hvis ikke de er blevet syge af underernæring inden!!!
Og husk så på at det ikke hjælper BARE at give folk flere penge, de skal uddannes og i arbejde. Før kommunerne gider at gøre den indsats der skal til, vil dette eksempel aldrig blive usædvanligt! Husk på det kinesiske ordsprog: Hvis du vil hjælpe tiggeren, skal du ikke give ham en fisk. Du skal give ham en fiskestang og lære ham at fiske!
tilføjet af

Gæld tæller ikke

Gæld tæller heller ikke med i faste udgifter hvis du spørger kommunen. Du kan bare lade være med at betale!
tilføjet af

Og...

Så kan vi også udvide sangen med:
-og har dine forældre penge, kan du også få et sted at bo...
tilføjet af

nogle får så hatten passer

min venindes barndomsveninde er omtrent lige så gammel som jeg, eneste væsentlige forskel er, at kommunen har givet hende en 3-værelses lejlighed i Ordrup (Ja den Ordrup)!!! fordi hun er enlig mor... da hun var højgravid sagde hun til mig, at hvis hun var gammel nok til at have sex, så var hun også gammel nok til at blive mor - i mine øjne er det Københavns Kommune der er blevet mor.
Kommunen betaler også hendes børnepasning, men tøsebarnet gider ikke aflevere sit barn i daginstitution, for hun vil hellere sove længe.
Hun har råd til både Gucci tasker og til at være storryger - og til at gå i byen hver weekend fra torsdag til søndag. Og hun er naturligvis lige gået igang med at søge revalidering eller førtidspension, fordi hendes lillebror har fået diagnosen DAMP... så mener hun nu at hun også selv har det - for at få flere penge naturligvis.
Jeg har lige fået 12 kvadratmeter kollegieværelse i Lyngby for 1700 om måneden... Men jeg kan love jer for, at jeg er fristet af udsigterne til livet som enlig mor... dog er det ikke muligt, fordi jeg har en kæreste😉og jeg glæder mig til at flytte hjemmefra officielt.
tilføjet af

Var det ikke nærmest..........

......det jeg sagde?
tilføjet af

BuuuuHuuuuu

Hvor er det latterligt at argumentere for at mennesker har det økonomisk dårligt i Danmark.
Jeg selv betaler 66% i skat, og jeg bliver kaldt et svin tit her på debatten.
Jammen dog det er da også forfærdligt at jeg tager 1/3 af min løn til mig selv! jeg MÅ da være et SVIN.
Hvis folk ikke gider lave noget så er det bare ærgeligt at man ikke har nogle penge til tant og fjas. At folk kommer i TV og tuder over det er da bare undeholdning set i mine øjne. Kom i sving, det er MASSER at lave.
tilføjet af

Hej med dig

Vi er ikke gift. Er kun 23 og 24 ;-). Minkærestes hus er ikke for dyrt, men ikke egnet til et barn. Det er 100 år gammelt, og ingen isolering samt det eneste varme er en brændeovn. Vi skal bare af med det hus hurtigst muligt ...
Det der gør mig harm er, at jeg som er i gang med at tage mig en uddannelse, så jeg forhåbentligt kan klare mig selv de næste mange år, ikke kan få hjælp fra det offentlig på nogen måde mens jeg er på barsel. Men dem som er på kontanthjælp og IKKE gider lave noget, og dem er der mange af i min kommune, tro mig, de får i hoved og r..
Jeg føler mig tvunget til at droppe min uddannelse, for at vi skal ku klare det økonomisk, selvom det kun drejer sig om 5 mdr endnu.
Jeg kan ikke rigtig gå fra barsel nu, da jeg ikke kan få pasning til min datter før midt i Februar '06. Ellers havde jeg gjort det lige med det samme ...
tilføjet af

tænker...

Men jeg tænker bare... hvis din kæreste ikke har noget arbejde... og ikke får kontanthjælp... så kan han vel passe jeres barn mens du går tilbage på arbejde? Selvfølgelig skal han vel have et arbejde på et tidspunkt... men så længe han ikke har det... og slet ikke har nogen indtægt... så kan han måske få det der pasningsbeløb for eget barn (ca 3000 om måneden - afhængig af jeres kommune)... uanset hvad er det jo stadig mere end i har nu... selvom i selvfølgelig nok ikke kan leve sådan resten af livet. Så kunne han måske liiiige trække den med arbejde til i kan få en institutionsplads. Og imens kunne i jo også vælge at blive gift sådan så du kan få hans fradrag, så du får mere udbetalt af din lærlingeløn. Så længe han alligevel ikke har nogen indtægt (men ved ikke om det der pasningsbeløb så bliver en del af hans indtægt? Kan jo undersøges) kan i ligeså godt gøre det sådan... men i skal selvfølgelig også have lyst til at blive gift :)
Ja det er ikke så fedt at dem der nasser får i hoved og røv mens andre uheldige men ellers ærlige mennesker ikke kan få en skid. Det er er sku underligt at man skal helt ned med hovedet i mudderet før man kan få hjælp.
tilføjet af

Religiøst pladder !

Hids dig nu lige helt ned, min fine ven!
tilføjet af

Du kende mig ikke

og kan derfor heller ikke vide en døjt om min omgangskreds osv. Så derfor synes jeg bare, du skulle blande dig udenom
tilføjet af

Du har 110% ret

Du udtrykker mine holdninger til punkt og prikke. Dog er det trist, at der er så meget misundelse i Danmark, at det partout skal gøres til noget skummelt og uvederhæftigt at være rig. Af samme grund har jeg altid ønsket at emigrere til USA, hvor forholdende er LANGT bedre. Desværre er USA nærige med udstedelse af arbejdstilladelser, så det bliver nok ved drømmen.
tilføjet af

merkelig at det er mulig.

men det er litt lurt å ikke sette seg i gjeld til oppover ørene så en ikke har noe igjen å leve for når alt er betalt.
er det ikke noe sosialkontor i danmark.?
hvilken regjering har dere en rød eller blå.
jeg vet ikke men jeg tror ikke det er så mye bedre i norge ,en det du beskriver her ,den siste regjeringen vår var blå og i den perioden har de fattige blitt fattigere og de rike blitt rikere ,
selv om vi er verdens rikeste land.
nå sitter hele norge å venter i spenning ,vi har fått en ny regjering en sosialistisk så nå håper vi at vårt velferdsamfunn blir bygget opp igjen ,og det blir mer penger til de fattigste i samfunnet og mer hjelp til de svakeste.
klem fra gyda.
så man bør være bevist på hvilket samfunn ,man vil leve i og stemme på det partiet som vil ta vare på mannen i gaten .
tilføjet af

Dine forældre..

..mister intet ved at du flytter ind hos dem!
Merudgifter i forbindelse med handicap er ikke indkomst bestemt, men er en dækning af de udgifter man har i forbindelse med handicappet. Så jeg ved ikke, hvor du har fundet den oplysning!
Jeg har selv et handicappet barn.
tilføjet af

Det er urimeligt med de lave satser.

Når 130.000 modtagere af kontanthjælp har en indtægt , så det ikke kan betale sig at arbejde , er det urimeligt at andre modtagere skal have en meget lille indtægt ( for nogen også arbejdstvang). Sidst jeg var på kontanthjælp , fik jeg til huslejen + kontanthjælp. Det er urimeligt at nogen mennesker har en indtægt , så de ikke kan leve en rimelig tilværelse , og alt ødelægges ( "Hvad siger loven ", oplysningspligt).
tilføjet af

Den misforstod du.

Det var en anden debatør der skrev noget om , at 20.000,-kr. var en meget lille løn. Hvis jeg har en løn på 18.000,-kr. pr. mdr. er jeg meget tilfreds. sidst jeg var ansat ved kommunen gav det 12.000,- kr. ( løntrin).
tilføjet af

Kender du kommunens satser?

20.000,-kr.----------> tvangsarbejde , meget lave satser.
tilføjet af

lever selv af

overførselsindkomst, og jeg har kun 1 kommentar. Hun har for mange faste udgifter.
Det vi forstår ved faste udgifter er ikke hvad det offentlige forstår ved samme ord. F.eks. bliver en del af telefonabbonementet taget med, men ikke samtaler. Mobiltelefoner hører ikke under faste udgifter. Tøjkøb, frisør, cigaretter, spiritus, lotto, ja, you name it, det hører altså ikke til faste udgifter.
tilføjet af

socialt bedrageri

hvis jeg kendte din identitet, så havde jeg knaldet dig på stedet for socialt bedrageri. Vi er mange der er i samme situation, eller det der er værre end du er. Du skulle skamme dig over at udhule systemet ved at snyde.
tilføjet af

ingen i Danmark

er tvunget til at gå sulten i seng. Jeg er enig i at man i Danmark bør bestræbe sig på at ingen ligger under fattifdomsgrænsen. Der er jeg forøvrigt selv placeret, men lever udmærket med mine 2 børn af den grund. Det er faktisk rigtigt at det eneste der er at gøre er at skære ned på udgifterne. Det er vel forståeligt at man ikke kan have det samme forbrug som da man havde en fast indtægt. Det er da logik for høns.
tilføjet af

Hvad er der galt i det ???

Man har vel lov at være kærester, uden man behøver bo sammen. Det behøver du da slet ikke blande dig i ...
Så længe man ikke er sammen hver dag, er der da ingen der kan sige noget til det.
tilføjet af

Måske forkert formuleret ...

Jeg ved intet om det, andet end det min mor har undersøgt. Min mor er enlig, eller det vil sige, min far har adresse i Sverige, da han arbejder der, og kun er hjemme et par dage om ugen, så hun mister i hvertfald sin boligsikring, hvilken hun ikke vil kunne undvære ...
tilføjet af

tror du virkelig ikke

at de folk der lever "under fattigdoms-grænsen" allerede HAR skåret ned på udgifterne!?
tilføjet af

Selvfølgelig kender han dig.........

......for din type er der masser af. Det er takket være dem at planeten snart er kørt i grøften.
tilføjet af

Religiøst?

Nej min skat. Blot en udløber af loven om energiens bevarelse.
tilføjet af

bare ikke nok åbenbart

som jeg skriver længere nede lever jeg og mine børn selv under EU´s fattigdomgrænse, og det lykkedes altså at overleve ved at skære ekstra ned. Prøv f.eks. at vise mig en der ikke er i besiddelse af en mobiltelefon ( unødvendig udgift). Måske er personen i besiddelse af div. kontokort. Igen med afre for at ophidse sinf´dene, kan jeg da sige at mine børn begge to går til en rimelig dyr sportsgren, jeg har bil, og alligevel mangler vi ikke noget. OG JO, jeg lever for lidt under det samme som en bistandsklient der er forsørger. Hvis man prioterer, så kan det meste lade sig gøre.
tilføjet af

Jamen

Du skriver jo selv at det er for at få flere penge af kommunen at I flytter fra hinanden.
Så er det altså lig med bedrag.
Og noget må der være galt hvis du ikke får de penge du har krav på.
Har du eller din kæreste f.eks. skattegæld?
Jeg har selv prøvet at være helt nede, men jeg har altså rejst mig op igen ved egen hjælp. Uden at forvente at Kommunen skulle hjælpe mig.
Ikke at jeg synes din situation ikke er alvorlig, men der må være noget du ikke fortæller...
Hav en god dag.
tilføjet af

Tværtimod, min søde ven

Det er typer som mig, man kan takke for, at der et skattegrundlag som gør, at selv de døvneste arbejdsløse ikke sulter (selv om de egentlig fortjente det)
tilføjet af

ja....

De hjælper kun alkoholikere og narkomaner, så de kan få flere øl og stoffer. Ikke engang studerende som er i nød hvis de ikke har været heldige at finde et arbejde mellem to uddannelser. Den situation stod jeg i... jeg fandt dog et arbejde, men mit arbejde betalte mig ikke.... Jeg har først fået pengene nu her, og jeg skulle have haft dem august og september. Jeg fik den besked at jeg skulle klare mig selv, eller låne i banken. Hva faen er det for noget, at få folk til at låne i banken? Det er DYRT! Hvad skal vi bruge kommunen til hvis de ikke engang vil hjælpe?
tilføjet af

PS........

Jeg har selvfølgelig pusset HK på mit arbejde, og takket være dem - har jeg fået mine penge.
tilføjet af

Nææ....

Ved ik lige hvad det sku være jeg ikke fortalte.
Ingen af hos har skattegæld, og desuden har min sag intet med min kærest eller hans gæld eller indkomst at gøre, så længe vi ikke er gift.
Det er flot du rejste dig selv op uden hjælp fra kommunen. Det er bare ikke os alle der kan det. Jeg må jo ik engang tjene ved siden af mine barselsdagpenge, så jeg har ingen mulighed for selv at gøre noget økonomisk, da jeg er bundet af de lorte barselsregler. Og hvad f..... skal vi så bruge vores sagsbehandler til ?! Når man ingen hjælp kan få.
De beder sgu selv om, ingen unge får taget en uddannelse færdigt !!
tilføjet af

spørger lige igen..

Igen spørger jeg lige... hvorfor kan din kæreste ikke passe jeres barn mens du går tilbage på arbejde? Han har ikke noget arbejde siger du jo. I de måneder der går før i kan få en institutionsplads kan han vel godt passe jeres barn? Og når i så får en plads så kan han vel søge arbejde igen? Indtil da kan du jo gå på arbejde igen. På den måde vil i jo få mere per måned end i gør nu.
tilføjet af

Fordi ...

Fordi min kæreste ikke regner med at gå hjemme helt til Februar måned. Han bliver nødt til at finde et job hurtigst muligt, da vi skal ha penge i kassen. Og passer han min datter nu mens jeg går på arbejde, kan jeg vel ikke bare gå tilbage til at holde barsel, når han begynder arbejde.
Eller kan jeg ?!?! Nu du siger det, mener jeg faktisk at man må have barsel tilgode, har jeg ret i det ??
tilføjet af

for 300kr om måneden...

jeg er en af dem som har under 300kr om måneden til at leve for, jeg er på kontanthjælpens mindste sats som giver mig knap 4000kr efter skat. jeg er kronisk syg og kan ikke arbejde de næste mange måneder. jeg har været syg i over 12år nu men fik først diagnosen i april. jeg er 22år gammel og har aldrig haft skyggen af chancen for at gøre en uddannelse færdig pga. af 10-15 feber dage hver måned, konstant tynd mave, mave-onde og sygdomstræthed.
tilføjet af

sådan noget...

problemmet er når man er under 25 så får man ingenting i forhold til dagpenge/(kontanthjælp over 25år). mit budget er på det absolut mindste og jeg har under 300kr efter faste udgifter pga. jeg har stiftet gæld gennem min sygdomsperiode, både SU og alm. bank gæld.
tilføjet af

hold da helt op!

du har husleje på 4800kr ???
jeg har under 300kr til mig selv og min husleje er på 2500kr... og når jeg spørg kommunen om hjælp siger de at jeg bare kan finde en billigere lejlighed... de 2500 er med vand og varme.
tilføjet af

jaja...

hvad med os som er for syge til at arbejde❓jeg er igang med en behandling for min kroniske lidelse og jeg har udsigt til mange måneder uden arbejde + at jeg har været på kontanthjælp i over 2år pga. sygdom (fik først diagnosen april 2005) jeg har gået med sygdommen i over 12år og det har virkelig ødelagt mine uddannelses forsøg pga. af konstant feber osv. jeg er 22år får udbetalt knap 4000kr i kontanthjælp og jeg har under 300kr efter faste-udgifter.
tilføjet af

velkommen til den virkelig verden...

gu har man røv et rådighedbeløb som man kan eksistere for... det er nok noget politikerne har bildt jer ind. Når man er under 25 er det bare røv og nøgle. og hold nu kæft med det med SU... med SU kan man tage lån, arbejde ved siden af osv. det er sku svære når man er på kontanthjælp og ikke kan arbejde pga. sygdom.
tilføjet af

gæt selv

tjaaa jeg har gjort det i snart 2år... har kun overlevet pga. hjælp fra mine forældre
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.