7tilføjet af

Hvorfor OL 2016 afgørelse i Cph?

Hvordan hede hule helvede er det lykkedes København at være centrum for så afgørende begivenhed? Har Wonderfull Copenhagen været på speed?
Jeg troede altid sådan noget skulle afgøres i Lausanne, Schweiz, hvor IOC jo har hjemme.
Men hvordan udvælger man lige den by, som skal være vært for sådan en IOC kongres? Jeg tænker da bare, der er da nok MANGE byer rundt om på kloden, der kunne tænke sig at være centrum i disse timer?
tilføjet af

prøv lige

at åbne for TV, så får du svaret🙂
tilføjet af

Jeg sidder på arbejde

Kan du ikke bare lige fortælle mig det?
tilføjet af

jeg tror

at det bliver afholdt i lande, som tidligere har talt IOC varme til at være inde i billedet om at afholde OL "på et tidspunkt", men har måttet droppe det af den ene eller anden grund.
Det synes jeg da selv lyder meget plausiblet, når det var Singapore, der afholdte den tilsvarende kongres for 4 år siden.
tilføjet af

Plaster på såret

Altså ment som et plaster på såret.
tilføjet af

Hvordan kan det være negativt?

Àt du ikke er helt oppe på dupperne mht hvordan sådan noget foregår er en ting, en anden ting og som jeg ikke forstår er, hvordan det kan være negativt at København vandt denne congress.
Det forløber over 9 dage, hvor der skal ske en masse. Bl.a. vælges der nye IOC medlemmer, og her har vores kronprins gode udsigter. Der skal ligeledes tages stilling til evt nye sportsgrene. Jeg ville stemmer varmt for diciplinen "sidespring".
Men godmorgen, København har gjort sig så godt bemærket at vi fik tildelt denne vigtige congress.
Ari von Knutschfleck
tilføjet af

Hvor ser du negationer i mit indlæg

Mit indlæg bunder i en oprigtig nysgerrighed, slet ikke en stillingtagen til plusser og minusser ved en IOC Kongres i København. Det eneste, jeg er ude efter, er, hvordan man tager stilling til, hvem der skal have IOC-kongressen.
Prøv da lige at læse mit indlæg igen, så vil du se, at det kun er din egen formynderi, der rumsterer i dit hovede.
tilføjet af

Kan det tænkes......

...at Ari måske har bidt sig fast i dit "hede hule helvede"? Det er ikke det jeg forstår ved en neutral, eller ligefrem positiv spørgemetode? Bare en tanke.
Mvh Lagermann
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.