8tilføjet af

Hr og fru Danmark på camping

I sommeren 2003 var jeg på en uges campingferie på en dansk campingplads. Godt nok havde min kvinde og jeg lejet en hytte, men camping, det var det. Og primitivt, det var det også!
Den uge glemmer jeg aldrig. Bare det at køre ind på selve pladsen, det var grænseoverskridende for mig. I nabohytten boede hr og fru Danmark med deres to børn. Og de var bare tjekkede, de havde det rette udstyr. Campinghabitten var på, og soveposerne var på plads. Cyklerne sad på en holder bag på bilen, og køletasken var fyldt med slatne sandwichs.
Her kom vi i vores hverdagstøj, soveposer, det ejer vi ikke, så vi havde dundynerne med. De fyldte godt i sådan en køjeseng. Vi boede overfor køkken og toiletbygningen, det var "dejligt", for så var der ikke så langt, når vi skulle op på toilettet i løbet af natten.
Vi lavede mad én gang under hele opholdet, for det var bare lidt for socialt efter min mening. Og så var der også meget diskrimination på campingpladsen. Da min skønne hustru skulle sætte de nye kartofler over at koge, så fortalte nabokonen, altså fru Danmark, at hun skulle huske at skrue ned når kartoflerne kogte. Hun troede ikke at min hustru kunne lave med.
Når vi skulle nyde vores frisklavede kaffe uden for hytten, så larmede hr og fru Danmarks børn så meget, at vi ikke kunne høre hvad vi selv tænkte.
Jeg har gemt det allerværste til sidst… badeforholdene. Det var dog det værste, tænk at campisterne ikke har badesandaler på, tænker de da slet ikke på fodvorter og andre ting som man kan tilrage sig.
Jeg tager aldrig mere på camping! Det var dog det mest primitive, som jeg nogensinde har oplevet!
Hr og fru Danmark – hvad ser i dog i campingferie?
hilsen
Metroman

Det lyder ike sjovt

men har aldrig prøvet det.

Åhh, ja!

Hehe, tror nu heller ikke at det er noget for mig.
Jeg tror, at man skal være gjort af et specielt stof for at tage på camping år efter år. Det bliver vel næsten en livsstil.
Mine forældre tager afsted næsten hver sommer - dog ikke i Danmark. Jeg har været slæbt med nogle gange som barn. Det er nu lidt for primitivt til mig. Men jeg er for eksempel heller ikke noget festival-menneske. Det er sgu også for primitivt til mig.
jeg er nok bare sær, men dog sætter jeg utrolig meget pris på at have mit EGET toilet og mit EGET bad om morgenen.
Men du stiller det nu også ret groft op - omend jeg er enig med dig!🙂
Blandt mine værste erindringer om campingferierne er når man skulle på toilettet. Der var aldrig noget papir, og vi boede i den modsatte ende af toiletbygningen. Så hver gang man skulle på tønden, lå der en lang gåtur med rullen under armen forude.. Skrækkeligt!!
Og campinghabitter var vi selvfølgelig alle iført I hvert fald det første år. Dog ikke matchende :o)
Mine forældre har da heldigvis også fået skiftet dem ud med alm. tøj! Det holder jo slet, slet ikke!

Hr. og Fru Danmark har nok moret sig bravt

over deres fattigfine medcampister. Tro mig, de har også tænkt deres.
Jeg elsker camping. Den afslappede stemning og den friske luft. Samværet på pladsen....og ja jeg bader også uden badetøfler i havet (medmindre der er skarpe sten) og jeg har aldrig haft fodvorter.
Enten er man til camping og friluftsliv eller også er man ikke. Hvad du og andre så måtte mene om campister og friluftsmennesker og deres vaner og påklædning, er jeg faktisk totalt revnende ligeglad med. Du kan jo sådan set også være ligeglad nu hvor du har fundet ud af at camping ikke er noget for dig.
Men en rejse sydpå (evt. på en campingplads) synes jeg såmend også er dejlig. Det eneste jeg ikke gider er at ligge på en strand eller glo på kirker og museer i en hel uge. Det er simpelthen en røvsyg måde at spilde sin ferie på.

Enten eller!

Vi startede med at låne svigermekanikkens campingvogn for mange år siden inden vi fik børn.
Da så vi fik børn (4 stk) købte vi vores egen gamle (læs meget gamle) campingvogn. Vi skulle så forestille at komme på ferie i denne "kasse", men det var sjældent vi kom afsted, da min mand ikke gad bøvle med at stille forteltet op, bare for at tage det ned efter et par dage.
Så prøvede vi et år at købe en efterårssæson. Året efter en helårssæson, og det virker!! Vi bliver dog aldrig Hr og fru Dk, da vi ikke ejer campinghabitter. Stakit om vores "grund" har vi heller ikke. Plasticblomster på havebordet er også yt hos os. Men lad dem dog, dem der synes, at det er den måde de vil have det på.
Fordelene ved at have en plads for en sæson er, at man hurtig kan pakke noget mad og en smule tøj i bilen, og så bare smutte afsted. Vi tager tit bare afsted en eftermiddag for at bade eller for at børnene kan lege. Hele skoleferien bor vi dog næsten konstant på pladsen, og Let´s face it.....Ingen have.....Ingen store rengøringsforpligtigelser......Ingen problemer med at finde legekammerater....... Alt dette giver frihed og ro til alle. Når vi har lyst, tager vi en tur til Fårup sommerland - og det har vi tit lyst til!
Og jeg må jo nok se det i øjnene..... Ingen andre steder på feriemarkedet finder jeg så billig en ferie. 5 mdr. for ca. 7000 kr. for hele familien der jo tæller 6 personer!!!!
Uden campingferie kom mine børn ikke på ret meget ferie.

ja man kan undre sig

over hvad Hr. og Fru Danmark kan se i campingferie. Ordet "Campinghabit" skurer fælt i mine ører. Jeg har som Melje nogle indveninger. Jeg har set hvor tæt bilerne holder på hinanden på en campingplads. Jeg kan ikke rigtig lide at have folk for tæt på, og det her med toilet hvor man skal gå langt...det er ikke lige sagen.
Det kunne være interessant at høre fra nogle, der synes om capinghabit for at høre hvorfor det vægter det -> er det en bankmand, der bare vil stresse af når man har fri?? jeg spørger bare.
Men ellers skulle man tro at Tarzine som skirver metroman...og som ikke er vant til at komme på campingpladser er intellektuel, måske forsikringsmand eller deslige for det mere folkelige rummer du ikke.

Campister er IKKE friluftsmennesker

Jeg er selv friluftsmenneske og naturmenneske. Jeg sover i bivuak, på primitiv-pladser midt i skoven, i shelters, og færdes i naturen og med naturen.
Men når du sætter lighedstegn mellem dette og campister må jeg reagere, for det er absolut ikke tilfældet.
Jeg har nogle få gange boet i "helvedet" på en campingplads, og det jeg har oplevet der er folk der elsker at fortælle om hvor meget friluftsmennesker de er, mens fakta er at de har flyttet alle de moderne bekvemmeligheder ud i deres 20 fods container, som så er placeret sammen med andre tilsvarende containere som på Clara Mærsk.
Der er en hørm af grillkul, og en larm af campisternes børn så man med lukkede øjne føler sig hensat til en baggård på det indre Nørrebro.
Hvis du mener det er friluftsliv, så synes jeg du skulle prøve at tage et lille telt og en sovepose i rygsække, og overnatte bare én gang på en lejrplads midt i skoven. Du aner ikke hvad du kan finde af oplevelser i den rigtige natur.

Hold da op...

Jeg synes godt nok nogle af jer, har en del fordomme overfor campister...
Jeg vil gerne starte med at slå fast, at jeg bestemt ikke er camping menneske. Det er ikke noget for mig/os. Men hele min familie har campingvgne og nyder det i stor stil. Når der er sådan et "familietræf", ja så synes jeg det er hyggeligt at komme på besøg. Vi lejer en hytte og bliver der en enkelt nat.
Dette betyder, at jeg efterhånden har været på en del campingpladser.
Og det der med matchende campinghabitter, det er altså et sjældent syn... Og nok noget der nærmere høre pensionist-alderen til. Ellers har folk da almindeligt tøj på.
Og jeg spørger bare, hvor mange render rundt i pæne sorte bukser, høje hæle og pæn lille top, når de render rundt hjemme i deres egen have? Ja, jeg gør da ikke... Der slapper man da af, med shorts og bare tæer.... Heller ikke selv om jeg arbejder i en bank og bor i byen!

jaja smarte

Det kan godt være at du er mere friluftmenneske end hr og fru danmark, og du er en anden type...
men frisk luft er frisk luft og hvis man kan lide det er man vel frilufts menneske...

Jeg giver dig ret i at camping kan følels lettere streesende, og at kano ture og shelters er federe, men vi kan alle sammen lide noget forskelligt og så længe man kan lide de udendørs aktiviteter vil jeg sige man er friluftmenneske...
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.