4tilføjet af

Frikort på 50.000! HVORDAN!?

Hej.
Jeg undrer mig. I min gymnasieklasse har størstedelen af os arbejde ved siden af skolen. Vi er 16, 17 og 18 år. Snakken faldt på frikort, og forskellen er åbenbart helt ekstrem.
Jeg modtog mit frikort til 08 fra SKAT og det lød på den ''svimlende'' sum af lige knap 29.000 kr. Min veninde A modtog et frikort på 42.000 kr, men hun har nu fået det sat op til knap 50.000 kr.
Hvordan gør man det??
Min veninde A bor i Albertslund kommune, og jeg bor i Rødovre kommune.
Kan det virkelig være så forskelligt fra kommune til kommune??
A og jeg fylder begge 18 år i 2008, og vi har begge fast arbejde. Jeg har dog en højere timeløn + bonusser, men det kan vel ikke være årsagen?
Har I hørt om noget lignende?
tilføjet af

Spørg

Prøv at gå ned på kommunen og spørg.
tilføjet af

Ja tak

Det er også min plan, men det kunne jo være rart at vide om flere har oplevet det.
tilføjet af

Dit personfradrag udgør

Personfradrag:
Personer over 18 år:
2007: 39.500kr
2008: 41.000kr
Unge under 18 år
2007: 29.300kr
2008: 30.600kr
Hverken mere eller mindre.
Måske har vedkommende nogle øvrige fradrag som betyder at hendes trækprocenter sættes ned, men det har ikke noget at gøre med bundfradraget.
tilføjet af

personfradraget.....

er fastsat af told og skat, og er derfor det samme uanset om du bor i øst eller vest........der er imidlertid de ligningsmæssige fradrag som kan have betydning for det endelige fradrag.... det kan for eksempel være kørsel, fagforening og renteudgifter på lån.......de bliver lagt oven i personfradraget, så det kan variere meget fra person til person
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.