3tilføjet af

Fly billigere end tog

Altså hvad fanden sker der henne i det der offentlige, som Nynne fra Nynnes Dagbog ville sige?!
Og det er så mit spørgsmål. Nu har jeg fra min lufthavnsven hørt, at folk der jævnligt rejser mellem Sjælland og Jylland er begyndt at pendle i fly fordi det er billigere. De pendler oven i købet med SAS som ikke er billigt. De har ordret sagt, at det er billigere at pendle i fly end med DSB. Det er jo helt absurd. Jeg har så været inde og kigge på nogle priser og ser at det minsandten er rigtigt.
Var det meningen? Jeg ved godt at man gerne ville have at befolkningen skulle bruge offentlig transport, men det var vel ikke fly man mente?
Og hvorfor kommer der de her vilde prisstigninger på tog og bus? Hvor er forbedringerne? Med DSB lægger jeg rigtig rigtig tit krop til forsinkelser, aflysninger, færre afgange.
Og bussen er steget en krone hvert år i København og man SKAL købe mindst to zoner. Desuden kunne jeg tænke mig at vide hvad der ligget til grund for zoneforøgelsen. Altså hvis man skal købe alle zoner er det nu to zoner flere end man plejer og på den måde kommer der penge i kassen.
Jeg mener...hvad går alle de prisstigninger til? Man har jo snart ikke råd til at bruge det offentlige. Og forholdet mellem flypriser og tog priser er da helt absurd i så lille et land som Danmark.

Det kan godt være at jeg lyder uvidende og sur - det er jeg måske også, men jeg kunne virkelig godt tænke mig at vide hvad fanden der foregår.🙂
Er meget meget glad for min cykel 🙂
tilføjet af

cykel Aalborg-Kbh t/r? :-)

Jeg er så glaaad for min cyyykel
den bringer mig hurtigt laangt omkriing
Meeen...Aalborg-kbh t/r et par gange om ugen kan jeg nok hurtigt blive træt af :-)
Her er 40 min i fly hver vej nemt og bekvemt, sammenlignet med rigtig, rigtig mange timer i tog. Det vil min virksomhed hellere end gerne betale for. Der er jo også noget, der hedder: Tid er penge :-)
tilføjet af

Skruen uden ende

Så snart noget bliver udliciteret, læs privatiseret, gælder det om at få penge i kassen til aktionærerne på den billigste og nemmeste måde, ikke at betjene borgerne, ved at opretholde en for alle fornuftig infrastruktur. Det er selvfølgelig en samfundsopgave og skal ikke overlades til firmaer, som kun tænker i profit. Når priserne stiger, så tager folk bilen. Dermed forsvinder kunderne, og så kan ruten ikke betale sig og bliver nedlagt. Det har vi allerede set adskillige eksempler på. Næh, gør al offentlig transport gratis, i og omkring storbyerne til en start, så skal I se kunderne komme ud af bilerne og kostbare udvidelser af motorvejsnettet bliver unødvendige. Prisen? Det skal såmænd nok gå lige op.
tilføjet af

Hvordan gratis ? skal chaufføren ikke have løn ?

- skal mekanikeren og andre involverede heller ikke have løn for deres arbejde ?
At lade skatteyderne betale er der intet der er blevet "gratis" af, - tværtimod, det skal være en meget dårlig forretningsmand der ikke kan levere samme vare som "staten" til den halve pris.
Hvis "staten" eller "det offentlige" er så dygtige, så deltag dog i den frie konkurrence.
(Pamperne har aldrig kunnet klare sig i fri konkurrence)
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.