7tilføjet af

500.000 aidsbørn døde i 2005

Ærede debattører og gode borgere.
Blodet flyder og børnene betaler de "voksnes" moral.
Blodet flyder stille, men ligene rådner og stinker.
Hør nu her: " Ligene ligger, som gødning på markerne". "Rovfuglene mæsker sig med ådslerne". "Kloarkerne er umættelige når "de små" suges ud".
Menneskerne glæder sig. Så slap vi af med disse uønskede børn, de handikappede (de var alligevel handikappede i fostertilstand) de uønskede ( der var ikke råd til dem) de uønskede ( vi ville alligevel ikke ha` børn nu)
Blodet flyder, som en flod og kvinderne er frie og glade. Sidste år 500.000 af AIDS og millioner af bitte små skabninger med menneskehjerte.
Jeg foragter jer.
Gud tilgive jer.
Enoch
PS. Tør du ignorere dette?
tilføjet af

Det er et godt middel

imod den stigende overbefolkning. En vaccine imod HIV/AIDS ville være en global katastrofe, da den sygdom har en bred virkning over de værst overbefolkede dele af kloden.
Se de posetive sider og ikke kun de negative.
Gud har givet denne sygdom liv med et formål!
tilføjet af

Hvad?

Er du dum eller bare umådelig led?
Den mest overbefolkede del af verden er uden sammenligning USA, hvor hver borger bruger fem gange flere ressourcer end landet producerer.
Eller se på et land som Japan. Du kan ikke kaste en sten uden at ramme et andet menneske i en by som Tokyo.
Den såkaldte tredje verden er ikke spor overbefolket. De har bare ingen ressourcer, fordi vi tager dem alle sammen.
Du er for klam, hvis du tror, at AIDS er Guds måde at skaffe sig af med rosset. Føj!
tilføjet af

Du er

for dum, hvis du tror at USA er overbefolket og du er for dum hvis du tror Afrikas problemer skyldes vores forbrug.
Tror du Afrika ville blive bedre hvis vi satte pigtråd rundt om og lod intet passere igennem i de næste 20 år... nej vel... konklusion: Det er ikke vestens forbrug der er skyld i deres situation.
Jeg kender to personer der har været ulandsfrivillige i Arfika. Personerne kender ikke hinanden, men siger begge to at problemet med Afrika kun kan løses indefra. De siger at arbejdsmoralen i landet ligger på max. en halv times effektivt arbejde om dagen... så gider de ikke mere???
En af dem fortalte dette: I Afrika kan de høste 2-3 gange om året, men de sår og høster kun lige præcis hvad de tror de får brug for, for de gider ikke arbejdet. Når de har høstet "kommer de i tanke" om at de også skal have nyt tøj, potter, pander osv. så sælger de lidt af det høstede korn for at kunne købe det, hvilket resultere i at de løber tør for mad på et tidspunkt. Det er altså ikke hovedet der tynger dem platfodet.
Fandeme nej om jeg gider betale til, eller have ondt af sådan nogle tåbelige lud dovne hunde!
tilføjet af

Det er muligt?

Ja, det er muligt du har ret i dine betragtninger.
Det er muligt.
Jeg håber det ikke.
Enoch
tilføjet af

Africa?

Hej Miklo,
Tak for dine tanker.
Det er en global katastrofe. Africa? Hvor ville jeg ønske "fokus" ville sætte sig på Africa.
Dette store smukke pragtfulde land med de skønneste mennesker.
Jeg kender ingen bedre.
Venlig hilsen
Enoch
tilføjet af

Mit råd.

Der er virkelig brug for mit råd i Africa.
Du er ikke helt forkert.
Enoch
tilføjet af

Det er en ældre tråd.

Så jeg ved ikke om du læser dette.
Men hvis du gør, så svar mig lige på: Hvad gjorde afrikanerne, før vi kom dertil, hvis de ikke kan finde ud af at skaffe føde og leve sammen?
Og hvorfor vil du dog sætte pigtråd omkring Afrika?
Vi kan da sagtens mødes med de mennesker uden at opføre os som et herrefolk. Kan vi ikke?
Behøver vi virkelig give dem vores rifler og landminer?
Behøver vi betale småmønter for at udpine Afrikas ressourcer til vores overforbrug?
Hvis et land bruger flere ressourcer, end det har, og må underbetale og besætte sin omverden for at overleve. Kan man så ikke godt tale om overbefolkning?
Hvordan vil du ellers definere overbefolkning?
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.