28tilføjet af

5000 TDC-strejkende - Fryd sæt en kædereaktion igang nu pr. tlf.

Ring 80808080 og spørg hvorfor man ikke strejker, og er solidarisk med os andre.
Ring 80808020 samme spørgsmål.
tilføjet af

Hvorfor strejker I

Og hvorfor gør de det ikke alle mon?
tilføjet af

Usolidarisk

Det er da også hamrende usolidarisk at det ikke er alle TDC medarbejdere der strejker.
Arbejdsnedskæringen kunne jo ramme dem næste gang. Men så skal de bare huske, at der ikke er nogen der hjælper dem.
Vildt underlig personalepolitik - at fyre medarbejdere, og samtidig ansætte i andre afdelinger. Så må man da kunne tilbyde omskoling.
tilføjet af

ikke alle

Det er da ikke alle, der KAN omskoles!!!
tilføjet af

Hvor er det typisk

Hvor er det typisk dansk. Så snart man ikke lige får sin vilje, så strejker man bare. Nøjagtig ligesom en flok uartige børn i en sandkasse. Ikke så underligt, at der eksporteres flere og flere arbejdspladser til de områder i verden, hvor folk er opdraget til at passe deres arbejde og så i øvrigt holde kæft.
tilføjet af

Ja, hvorfor mon!

Måske fordi de får deres løn for at passe deres arbejde!
tilføjet af

bare strejk løs!

Man ska' fa'me kræve sin ret!!
Held og lykke med det!
tilføjet af

Ms-snuggi

"Man ska' fa'me kræve sin ret!! "
Hvad er det for en "ret", du snakker om?
tilføjet af

Det passer ikke.

Det hedder ikke: Man skal fa'me kræve sin ret.
Samfundet ville se meget bedre ud, hvis alle sagde: Man skal fa'me gøre sin pligt!
tilføjet af

den sikkerhed

som man gerne skulle have i et ansættelsesforhold.
En arbejdsgiver vil gerne have at medarbejderen er engageret og loyal, men hvad får medarbejderen til gengæld - en fyreseddel.
tilføjet af

I strejker.

I har min fulde sympati. Jeg må ikke strejke , med hensyn til min ansættelse. Jeg følger med i den måde I bliver behandlet på , det er uanstændigt. Disse arbejdsgiver metoder er ganske urimelige , overfor dem det går ud over. Gå til den fagforeninger. Ha en god dag til jer....
tilføjet af

enig!

Man ska' fa'me gøre sin pligt; at kræve sin ret og vise solidaritet!
tilføjet af

Det er ikke alt man skal finde sig i.

Det kan du bare ikke forstå , det er så dit problem.
tilføjet af

Det er nemlig korrekt.

Ha en god dag til dig , det er ikke alt man skal finde sig i.
tilføjet af

Solidaritet - Bvadr.

Det er vist kun noget, som kan interesserer svagpissere o. lign. Nej - hvis man lever efter mottoet - Enhver er sin egen lykkes smed - så når man altså længst. Har min erfaring vist mig
tilføjet af

Hvorfor de strejker.

Direktøren ( Hr. Fyremose) har besluttet , at aktionærerne skal have en masse penge , kæmpe overskud i forretningen . Man fyrer herefter rigtg mange mennesker. Så ansætter man en masse mennesker ???? Det vil jeg fame hellerikke finde mig i , hvis jeg var TDC. ansat.
tilføjet af

Enig

med dig rejs jer og krev jeres ret som ansatte - nemlig en fair behandling.
tilføjet af

er det mon muligt...

..at det faktisk kunne lade sig gøre at smede sin egen (uha-uha, og andres)lykke ved solidaritet og andre lignende svagpisser-metoder????
Du er sgu li'så usolidarisk og negativ at læse som Nietzsche!......Som jo forresten endte med at blive sindssyg og røg tilbage til "barnestadie"...
tilføjet af

vrøvl

"En arbejdsgiver vil gerne have at medarbejderen er engageret og loyal, men hvad får medarbejderen til gengæld - en fyreseddel. "
Hvad får man til gengæld: Løn.
Hvis en arbejdsgiver ikke må fyre folk, svarer det til, at medarbejderen ikke må søge andet arbejde.
tilføjet af

Ja..Hvis færre kan udføre

det samme arbejde, skal man da reducere arbejdsstyrken. Det er jo ikke en beskæftigelsesordning TDC håndtere vel?
tilføjet af

Stigende arbejdsløshed i DK,

hvad koster det ikke samfundet og skatteyderne?, at skulle have flere på dagpenge?, og overførselsindkomst??. Det må da gå ud over Skattestoppet, når flere skal forsørges af skatteyderne. Forleden kunne jeg læse, at over 1. million er på overførselsindkomst.
Hvad koster det ikke, de arbejdsløse, som betaler denne pris. Mange må gå fra hus og hjem, hvis de ikke får et nyt arbejde. Men hvor finder man arbejde i DK?, når mange virksomhed lukker eller flytter til udlandet, og til lande, hvor man arbejder på "slaveligende vilkår, og slaveløn".
Nu hvor Helle Thorning-Schmidt lige har vundet valget i Socialdemokratiet, så er det første hun burde gøre noget ved, den stigende arbejdsløshed i DK.
tilføjet af

arbejdsløshed

Til trods for at mange virksomheder vælger at flytte produktion udlandet, har DK faktisk den laveste arbejdsløshed i flere år.
Og det er jo ikke det, TDC sagen drejer sig om. Det drejer sig ganske enkelt om jobs, der er blevet overflødige, da ny teknologi ikke længere nødvendiggør så mange at de gamle "kabelfolk".
At en stor del af dem får det svært, er deres egen skyld. De har i alt for mange år haft alt for meget magt, så de har nedsat arbejdstempoet til nærmest "gået i stå", og har ikke indstillet sig på omskoling. Og nu er det for sent. De er blevet overhalet.
Citat: "Nu hvor Helle Thorning-Schmidt lige har vundet valget i Socialdemokratiet, så er det første hun burde gøre noget ved, den stigende arbejdsløshed i DK."
Hvad skulle hun da lige gøre ved det? Hun starter jo ikke lige 10.000 nye virksomheder!
tilføjet af

fantastisk indstilling...

Åh ja, helt rigtigt. Og hvis man ka' få små børn i ulandene til at gøre et stykke arbejde for en krone om dagen, og uden at de har ret til at oprette eller benytte fagforeninger og absolut ingen retskrav har, så FINT da!
Og hvis én ka' gøre det samme arbejde som to eller tre, selvom han/hun får stress og stress-relaterede sygdomme og må gå af efter ti-tyve år på arbejdsmarket, uden at kunne få godkendt grunden som arbejdsskade, jamen så FINT da!!
Lad os da alle mase os selv og hinanden så langt ned som muligt!!!
tilføjet af

nemlig

Man må håber at flere end 5000 fatter det man kan kalder sammenhold.
Men gør de det?
Den bedste måde, for at få TDC til, at mærke,
at danske arbejdsforhold, skal være i orden.
Er at streje alle mand og kvinder.
tilføjet af

Indstilling

Nu tror jeg ikke lige, TDC bruger så meget børnearbejde.
Og stress - det har kabelfolkene af "den gamle skole" i hvert fald aldrig haft.
De to argumenter duer ganske simpelt ikke i dette tilfælde.
tilføjet af

Tjaah

Hej
Det kan jo være at ingen af de 600 fyrede medarbejdere er kvalificeret til det de andre 400 skal lave. Det kan jo også være at de 600 medarbejdere som hverken du eller jeg gad at genansætte hvis det var os.
Strejke.. hvis det var mig det overlevede sådan en fyring og hvis der virkeligt er noget skummelt ved fyringen så ville jeg nok bare tage mig tid til at finde mig et andet arbejde og så sige op hvis det ikke er kommet andre boller på suppen inden. Det gjorde jeg selv fra da jeg for 2 år siden var i en virksomhed hvor fyringerne og besparelserne føg os om ørene.
Mvh Jacob
tilføjet af

Arbejdsløshed ?

Ja vi har en lav arbejdsløshed generelt i DK - og det er da klart at en stor virksomhed vil fyre flere medarbejdere af gangen end en lille virksomhed.
Tømrervirksomheden med 10 ansatte som fyrer 3 svende fyrer jo egentlig 30% af sine medarbejder men det når aldrig medierne. Det er jo et relativt lille antal medarbejder der fyres og samtidig ansætter TDC endda næsten ligeså mange.
Thats life - der er ikke noget der er stationært i vores verden - og gud ske tak og lov for det.
tilføjet af

Sådan er det

Tror nu at ledelsen hos TDC er kompetent nok til at tage en sådan beslutning. Måske er der en anledning til at få de "gamle" ud og får friskt blod ind i organisationen...
Livet er ikke altid forståeligt og sjovt når man selv sidder i en sådan situation...
Kom ud over stepperne... Og find noget andet og bedre...
tilføjet af

Solidaritet

Hvor er solidariteten med de folk der skulle have været ansat???
Var det ikke på tide at dem der har haft fast arbejde gennem mange år var lidt solidariske og sagde: Nu må jeg bytte plads med en arbejdsløs.
Eller er det ren egoisme at klistre fast til jobbet, uden at lade andre komme til???
Sagen set fra en anden vinkel.....hmmm
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.