55tilføjet af

144.000 ingen ved?

Jeg vil komme med et postulat (som jeg kan bevise, men) kan I modbevise det?
1) Altså, "fra hvornår" handler det der med "de 144.000" om? Det var det ene.
2) så er der denne her: hvem er det? (altså fra hvornår, hvem er det)?
Jeg vil vove den påstand, at Jehovas Vidner ikke kan give en blot nogenlunde ca. svar på disse 2 enkle spørgsmål. Vi får se.
Kosmos
tilføjet af

Nogen ved jeg da ?

En ting ved jeg med sikkerhed.
de 144.000 er jøder.
Et godt bud er at de 144.000 er jøder som nedtammer fra de stammer som åbenbaringen nævner der i trængslen vil blive frelst som ikke inden da har vendt sig til jesus.
I dag åbnes mange Jøderes øjne og de begynder at se Jesus som Mesias.
Men hvorfor bekymre sig om det det skal Gud nok ordne, det er værre med resten at verden.
tilføjet af

ja, du gør

Hej john92,
Tak for dit svar. Det er godt du er her igen. Du har vist holdt en pause, ikke? Nå, men jeg vil gerne kommentere det du skriver og så kan vi se om vi kan blive enige om ikke, så ”hen ad vejen”. Du skriver:
”En ting ved jeg med sikkerhed. de 144.000 er jøder. Et godt bud er at de 144.000 er jøder som nedtammer fra de stammer som åbenbaringen nævner, der i trængslen vil blive frelst, som ikke inden da har vendt sig til jesus. I dag åbnes mange Jøderes øjne og de begynder at se Jesus som Mesias. Men hvorfor bekymre sig om det det skal Gud nok ordne, det er værre med resten at verden”.
Citat slut.
-------------------
Tak john92, det er dejlige ting du nævner. Jeg vil lige citere fra Johannes Åbenbaringen (kap. 7) du selv henviser til:
1) Og jeg så en anden Engel stige op fra Solens Opgang med den levende Guds Segl; og han råbte med høj Røst til de fire Engle, hvem det var givet at skade Jorden og Havet, og sagde:
Skader ikke Jorden, ej heller Havet, ej heller Træerne, førend vi have beseglet vor Guds Tjenere på deres Pander. Og jeg hørte Tallet på de beseglede, hundrede og fire og fyrretyve Tusinde beseglede af alle Israels Børns Stammer:
af Judas Stamme tolv Tusinde beseglede, af Rubens Stamme tolv Tusinde, af Gads Stamme tolv Tusinde, af Asers Stamme tolv Tusinde, af Nafthalis Stamme tolv Tusinde, af Manasses Stamme tolv Tusinde, af Simeons Stamme tolv Tusinde, af Levis Stamme tolv Tusinde, af Issakars Stamme tolv Tusinde af Sebulons Stamme tolv Tusinde, af Josefs Stamme tolv Tusinde og af Benjamins Stamme tolv Tusinde beseglede.
---------------
2) Derefter så jeg, og se en stor Skare, som ingen kunde tælle, af alle Folkeslag og Stammer og Folk og Tungemål, som stod for Tronen og for Lammet, iførte lange, hvide Klæder og med Palmegrene i deres Hænder; og de råbte med høj Røst og sagde: Frelsen tilhører vor Gud, som sidder på Tronen, og Lammet!
----------------
3) Og alle Englene stode rundt om Tronen og om de Ældste og om de fire Væsener og faldt ned for Tronen på deres Ansigt og tilbade Gud og sagde:
Amen! Velsignelsen og Prisen og Visdommen og Taksigelsen og Æren og Kraften og Styrken tilhører vor Gud i Evighedernes Evigheder! Amen.
4) Og en af de Ældste tog til Orde og sagde til mig: Disse, som ere iførte de lange, hvide Klæder, hvem ere de? og hvorfra ere de komne?
Og jeg sagde til ham: Min Herre! du ved det.
Og han sagde til mig:
Det er dem, som komme ud af den store Trængsel, og de have tvættet deres Klæder og gjort dem hvide i Lammets Blod.
Derfor ere de foran Guds Trone og tjene ham Dag og Nat i hans Tempel; og han, som sidder på Tronen, skal opslå sit Telt over dem. De skulle ikke hungre mere, ej heller tørste mere, ej heller skal Solen eller nogen Hede falde på dem.
Thi Lammet, som er midt for Tronen, skal vogte dem og lede dem til Livets Vandkilder; og Gud skal aftørre hver Tåre af deres Øjne.
Citat slut.
-----------------------------
Helt ærligt john92, er det ikke smukke og dejlige ord? Nu er det så især ang. nr.1) vi taler om, de ”144.000 Tusinde beseglede af alle Israels Børns Stammer”.
Vil det være i orden (og korrekt) dersom jeg nu fastslår, at her er tale om en gruppe mennesker der er af ”Israels Børns Stammer”; 144.000 er tallet. 12.000 fra hver af de 12 stammer.
-------------------------------------
Jeg vil ligeledes citere fra Johannes Åbenbaringen kap. 14:
benbaringen 14
Og jeg så, og se, Lammet stod på Zions Bjerg, og med det hundrede og fire og fyrretyve Tusinde, som havde dets Navn og dets Faders Navn skrevet på deres Pander.
Og jeg hørte en Lyd fra Himmelen som en Lyd af mange Vande og som en Lyd af stærk Torden, og den Lyd, jeg hørte, var som at Harpespillere, der spillede på deres Harper.
Og de sang en ny Sang for Tronen og for de fire levende Væsener og de Ældste; og ingen kunde lære den Sang, uden de hundrede og fire og fyrretyve Tusinde, som ere ”løskøbte fra Jorden”.
---------------------------------
Dette er dem, som ikke have besmittet sig med Kvinder, thi de ere jomfruelige; dette er dem, som følge Lammet, hvor det går. Disse ere løskøbte fra Menneskene, en Førstegrøde før Gud og Lammet, og i deres Mund er der ikke fundet Løgn; thi de ere ulastelige.
Og jeg så en anden Engel flyve midt oppe under Himmelen, som havde et evigt Evangelium at forkynde for ”dem, der bo på Jorden, og for alle Folkeslag og Stammer og Tungemål og Folk”, og han sagde med høj Røst: Frygter Gud og giver ham Ære, thi hans Doms Time er kommen, og tilbeder ham, som har gjort Himmelen og Jorden og Havet og Vandenes Kilder.
Her gælder det de helliges Udholdenhed, de, som bevare ”Guds Bud og Troen på Jesus”.
Citat slut.

Er det korrekt, at her er tale om ”de jøder (af Israels Børns Stammer) der ”bevarede ”Guds Bud” og ligeledes dengang tog imod Ordet, altså Jesus?
Er det også korrekt, at der ligeledes tales om en gruppe mennesker der betegnes: ”dem, der bo på Jorden, og for alle Folkeslag og Stammer og Tungemål og Folk”?
Jeg vil gerne give et vidnesbyrd (i forbindelse med dit svar og mine egne tanker) der kan vise, at vi er inde på noget af det rigtige:
http://www.youtube.com/watch?v=VXlSH9SPGxA&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=yojgZz24dM0&feature=related
Hvad skal vi så sige til Jøderne, Israel? skal vi fortælle dem, at de skal give deres land til muslimerne eller skal vi blot støtte dem og vidne sammen med dem? Er de en del af Guds profetier i Bibelen?
Venlig hilsen
Kosmos
tilføjet af

Har du nu fået en ny skrupskør ide ?

Er det noget med du kommer med en af dine "stråtækt skole" amatør oversættelser fra Engelsk, som Jv angiveligt skulle mene. Så du kan blære dig med, vi skulle benægte det.
Det betyder næsten hele verden for dig, at vi skulle benægte et eller andet, vi aldrig har ment.
Din oversættelse af Hebræerne 1:6 var jammerligt dårlig.
Jeg må hellere vise dig hvordan det skal ovetsættes, og hvad det er vi mener.
„Og lad alle Guds engle bøje sig ærbødigt for ham.“
Jeg kunne vise dig mange eksempler på alt det skrupskøre sludder du har skrevet.
Prøv at se.

Nu skal jeg vise dig lødigheden af det du skriver.
Citat:
Jehovas Vidner bekender 3enighedslæren i deres bøger og blade. Skrevet af ven.af.sandheden - Kl 14:14, 27.feb.2009
Ja, så kort kan det siges.
Jehovas Vidner bekender 3enighedslæren i deres bøger og blade og beviser troen på den 3enige Gud, ud fra Bibelen.
Det er hvad Jehovas Vidner bekender i deres bøger og blade og beviser det ud fra Bibelen.
Kommentar.
Jehovas vidner har aldrig "bekendt" treenighedslæren, så meget som periferisk.
Og du er aldrig kommet med et bevis, og du har ikke forladt debatten, som du påstod, du ville, hvis du skrev noget vrøvl (så skulle du da være væk for længst)
Om de 144.000 vil jeg eller andre jv´er ikke begynde at gætte på hvilken vanvittig tanke du nu er kommet på.
Som altid fører du dig frem med samme opskrift: "Nu stiller jeg et spørgsmål:
"som i tumper ikke kan regne ud" "Men det kan jeg den store Kosmos, for jeg er et geni og expert"
Derfor skal jeg belære jer, så I bliver fuld af dyb beundring over mig.

Kosmos, du har problemer med din forstand eller mangel på sammen. Du burde gøre noget ved det.
tilføjet af

Indsamlingen af regeringen -

- de 144000 - startede på pinsedagen i år 33. Selv om Jesus havde kalt til seg 12 dicipler før denne tid,blev de nu apostler og førere af hver sine 12000 mand store dobbeltlegioner.
De 144000 består af både tidligere kristne kvinder og mænd som nu er frikøbt fra det jordiske livet og adopteret som søner af Jehova Gud.
De skal udgøre den tusindårige regering som skal undervise og tjene menneskene - slig Bibelen gir klar beskjed om. De skal lede arbejdet med at føre jorden tilbage til det paradis som Adam og Eva tabte.(Salme 72)
Jehova lar seg nemlig IKKE pilde på næsen af Satan. Så medens Jehova hviler fra jorden - sit skaberverk - har Jesus,hans enbårne søn tat på seg arbejdet med at føre jorden tilbage til den fuldkomenhed som gik tabt i Eden. Efter de tusinde år er jorden atter blit et fuldkoment sted for mennesker og dyr,og Jesus vil da ater "læge seg tilbage ind under Ham (Jehova) som la alt under ham."
Dete viser hvor suveræn Jehova er. Jesus kan trygt si til sin Fader efter tusindårsriget når Jehova er ferdig med hvilen at: "Det var et lille intermezzo her nede,men det blev tat hånd om og ALT er nu akurat lige fuldkoment og vakkert som da du startede din hvile."😃
tilføjet af

Sandheden

Er det noget med du kommer med en af dine "stråtækt skole" amatør oversættelser fra Engelsk, som Jv angiveligt skulle mene. Så du kan blære dig med, vi skulle benægte det.
Det betyder næsten hele verden for dig, at vi skulle benægte et eller andet, vi aldrig har ment.
Din oversættelse af Hebræerne 1:6 var jammerligt dårlig.
Jeg må hellere vise dig hvordan det skal ovetsættes, og hvad det er vi mener.
„Og lad alle Guds engle bøje sig ærbødigt for ham.“
Citat af AnonymJv(2) slut.
-------------
Svar:
Nu er det altså ikke det debatten handler om, men nu da du nævner det kan jeg så til gengæld svare dig, at du er forkert på den; iflg. hvad Jehovas Vidner private bibeloversættelse siger. Den siger ordret det jeg har citeret den for. Det kan jeg bevise for jeg citere direkte fra jeres egen private bibeloversættelse.
Du indleder dit forsmåede angreb sådan:
”Jeg ved ikke hvilken bibel du citerer fra, en du selv har opfundet❓Hvad er det for en bibel du læser❓ Biblen for dummies❓Ved du ikke ma ikke må ændre på Guds ord”.
Citat af AnonymJv(2) slut.
----------
Nu var det altså dig der skrev dette så det kan du altså ikke beskylde mig for og jeg lader det gerne stå for din regning. Jeg har overhovedet ingen problemer med det du skriver. Det er sikkert så sandt, så sandt.
men som sagt, jeg vil gerne genopfriske din hukommelse også på dette punkt. Jeg citere direkte og oversættelsen står I også selv for:

New World Translation 1970 ; "But when He again brings his First-born into the inhabited earth, he says: 'And let all God's angels worship him' ." (New World Translation, 1950, 1961, 1970 editions).
----------------
Her er hvad Paulus skrev i Hebræerbrevet 1: 6: Og når han igen lader sin førstefødte komme til jorderig, siger han: ’Og alle Guds engle skal tilbede ham.’“
Citat fra Jehovas Vidners Private Bibel. Vagttårnet 15.Juli 1973
Det er rigtigt at Salme 97, som apostelen åbenbart citerer i Hebræerbrevet 1:6, refererer til Jehova Gud, som den alle guder ’bøjer sig for’, og dog møntes dette skriftsted på Kristus Jesus.
Imidlertid har apostelen allerede tidligere vist at den opstandne Kristus blev „[Guds] herligheds afglans og hans væsens udtrykte billede“. (Hebr. 1:1-3) Heraf følger at hvis englene retter det vi forstår ved ’tilbedelse’ mod Sønnen, rettes denne tilbedelse i virkeligheden gennem ham mod Jehova Gud, universets suveræne hersker, „ham, som har skabt himmelen og jorden og havet og kildevældene“.
Citat fra Jehovas Vidners private Bibel. Citerer Vagttårnet 15. maj 1971
------------------
Det kan også betyde „at tilbede“, sådan som nogle oversættelser af Hebræerbrevet 1:6 vælger at gengive det. Hvis det er den rigtige forståelse i dette tilfælde, hentyder det til en relativ tilbedelse der er rettet mod Jehova Gud gennem hans herliggjorte søn. (siger I)
Citat fra Vagttårnet 1.Maj 1983
----------------------------------
Men som sagt, det var altså ikke det denne debat handler om. Det var om de 144.000. Du mener:
Om de 144.000 vil jeg eller andre jv´er ikke begynde at gætte på hvilken vanvittig tanke du nu er kommet på.
Citat af AnonymJv(2) slut.
Svar:
Ok, det tænkte jeg jo nok. Så jeg må jo til at finde ud af hvad enten ”folk” mener og ligeledes hvad jeres bøger og blade lære for, at finde ud af hvad ”bud” der er kommet frem.
Jeg vil ligeledes selv give mit bud på, hvem de 144.000 er og hvornår og jeg lover et Bibelsk bevisførelse.
Venlig hilsen
Kosmos
tilføjet af

ok,

Jeg siger tak for dit ”bud” på de 144.000. Tak for det. Du nævner:
12 dicipler før denne tid (de 144000 - startede på pinsedagen i år 33 e.Kr.), blev de nu apostler og førere af hver sine 12000 mand store dobbeltlegioner.
De 144000 består af både ”tidligere kristne kvinder og mænd) [ og?] som nu er frikøbt fra det jordiske livet og adopteret som søner af Jehova Gud.
Citat af ”gudsvej” slut.
Kommentar:
OK, det er så dit bud.
Venlig hilsen
Kosmos
tilføjet af

bed for Israel

Vi skal bede og velsigne Israel.
Gud tager sig selv af dem, men bed og velsign Israel.
Den der angriber Israel angriber Gud, derfor er det vigtig at vores regering ikke
angriber Israel og går ind for at dele landet.
Vi kan i dette land gå imod den kampange mod Israel som mange bevidst eller ubevidt
er med virkende til.
Det er hvad vi kan gøre i dette land.
Vi er i Danmark for at bed for at dette land må vende tilbage til Jesus kristus og
bygge hans kirke forberede hans komme som er snart.
Vi må bede for at Gud vil lade en end tids vækkelse gå over dette land så alle i Danmark
vil blive frelst, det skal være vores bøn til Gud.

Israel skal Gud nok tage sig af, vær sikker på det.
Om åbenbarings bogen har jeg hørt meget forkelligt, her skal man være varsom.
Jeg ved dog af de holder deres klæder rene ikke skal rammes af Guds vrede.
At vi ikke skal sove i timen men holde os vågne i ånden.
tilføjet af

IBSA

Grundlæggeren af Jehovas Vidner (Bibelstudenterne) var Charles Taze Russell. Han skrev:
20.736.000.000 / (tyve Milliarder syv Hundrede og seks og tredive Millioner)
Charles Taze Russell var Budbringeren for Laodikeamenigheden. For alle dem, der tror paa Bibelen, vil de Beviser, som indeholdes i dette Bind, fastslaa dette ,som en ”Kendsgerning uden Skygge af ”.

Han (Charles Taze Russell) troede på og forkyndte, at Ægyptens store Pyramide var profetier til endens tid, og at man kan udregne Kristi komme ud fra den.
At man kunne regne ud at Jehova sad på Plaediderne (en stjerne i syvstjernesystemet), fordi Pyramiden peger direkte på denne stjerne.
* Han troede og forkyndte, at ikke kun de 144.000 kom i himmelen, men at også "den store skare" kom i himmelen, idet den var en sekundær himmelsk skare:
" ... af alle Folkeslag og Stammer og Folk og Tungemaal, - 'Da Kristi Brudeskare vil komme til at bestaa af 144.000 Medlemmer, og da 144.000 x 144.000 giver 20.736.000.000 (tyve Milliarder syv Hundrede og seks og tredive Millioner), hvilket øjensynlig paa det nærmeste vil være det rigtige Tal paa Menneskeheden i Genoprettelsen, vil det være ganske rimeligt at tænke sig, at hver enkelt af Brudeskaren vil faa 144.000 Mennesker at føre Tilsyn med. 144.000 vilde imidlertid være en mægtig Hob for en enkelt at drage Omsorg for, saa vi kan let se, hvor haardt Brug der vil blive for den store Skares Tjeneste' - Fra et Spørgsmaalsmøde.
------------------
som stod for Tronen - Foran Tronen, og ikke som Brudeskaren paa Tronen. (I,230) ' Skriften lærer os, at ligesom det, der er avlet af Kødet er Kød, saaledes er ogsaa det, der er avlet af Aanden, Aand. Det vil sige at hver den, der er blevet avlet af den hellige Aand, har erfaret en saa ”gennemgribende Naturforvandling, at det vilde være umuligt for ham at faa Del med Verden i en Opstandelse paa det menneskelige Plan”. ' –
W.T- 07, 316." Studier i Skriften, Den Fuldbyrdede Hemmelighed, side 153.
-------------
Han troede og forkyndte også, at korset var af vital betydning (han brugte det som logo på Vagttårnet og mange af de bøger han udgav) og at vi kun kunne opnå frelse ved at tro på Kristi kors.
W.T- 07, 316." Studier i Skriften, Den Fuldbyrdede Hemmelighed, side 153.
-------------------------
Jehovas Vidners ”Styrelse” har undervist og skrevet at de døde ikke er døde.
”I skal ingenlunde dø”; fordi når det Jehovas Vidner dør, forvandles de øjeblikkelig så de går fra livet her på denne fysiske jord i det fysiske liv til et liv i Himmelen hvor de har sæde ved siden af Jehova og Ærkeenglen Mikael (også kaldet af Jehovas Vidner, Kong Abaddon) og de ældste og englene.
Så Jehovas Vidner dør altså ikke, men bliver forvandlet, siger og lære og skriver Jehovas Vidner.
de 144.000 og derfor er det altså en fysisk og vitterlig mulighed for, at mennesker ikke behøver at dø, men kan forvandles og leve evigt i himmelen.
Vi Kristne tror altså, at et gælder alle, men i hvert fald lære Jehovas Vidner at de 144.000 gør og dem snakker Jehovas Vidner med den dag i dag.
----------------------------------------------------
International Bible Students Association (IBSA) is a not-for-profit organization used by Jehovah's Witnesses in the United Kingdom.
It was founded in 1914 by Pastor Russell in London, England, and was the first legal corporation representing Pastor Russell's ministry in Europe. (Two such organizations - the Watch Tower Bible & Tract Society and the People's Pulpit Association - already existed in the USA.)
Followers of the Watchtower movement worldwide had been known as International Bible Students until 1931, after which they became known as Jehovah's Witnesses.
The International Bible Students Association is also a corporation used by Jehovah's Witnesses in Brooklyn, New York, USA.
Så Bogen Angels and Women 1878 ”Seola”, er trygt og udgivet på Jehovas Vidners trykkeri i en 2.udgave 1924!
En 3.udgave
This is a ”reprint” of the 1924 Angels and Women book. Angels and Women is a revision of the 1878 book, Seola, that was published in 1924 by the IBSA International Bible Students Association, now known as Jehovah's Witnesses.
Så svaret er, Bogen Engle og Kvinder(opr. Seola) er udgivet i 1924 af Jehovas Vidner.
---------------------
Venlig hilsen
Kosmos
tilføjet af

rigtigt. Himmelen og planeten Jorden.

Hej john92,
Det er så sandt, så sandt. Tak for dit indlæg. millioner af Kristne støtter Israel i kampen mod "mørkets fyrste" der er optændt af vrede over "Israels genfødsel". Ja, man finder også enkelte såkaldte Kristne der er imod Israel som nationalstat og muligvis også som folk.
Jeg har svært ved at forestille mig et folk Israel uden et land Israel, som HERREN lovede Abraham.
Det er her kampen udkæmpes.
---------------

Freddy Hayler
http://video.google.com/videoplay?docid=-5289466141537948975#
A Celestial Odyssey is sung by Freddy Hayler.
THE SHEKINAH OF YHWH AND THE ORDER OF HEAVEN
First Sphere Seraphim Cherubim Ophanim (Thrones/Wheels)
Second Sphere Thrones (Gr. thronos)
Dominions (Gr. kuriotes)
Principalities (Gr. arche)
Third Sphere Powers (Gr. exousia)
Archangels Angels Kether Chayoth ha-Qadesh
Seraphim (Holy Living Creatures)
Chokmah Ophanim (Wheels)
Cherubim Binah Aralim (Mighty Ones)
Thrones Chesed Chasmalim
Dominations Geburah Seraphim Powers (Flaming Serpents)
Tiphareth Melekim (Kings)
Virtues Netzach Elohim (Thrones)
Principalities Hod Beni Elohim Archangels (Sons of Elohim)
Yesod Kerubim (Cherubs)
Angels Malkuth Eshim (Flames)
Souls of the Redeemed Ruach haEmit (Spirit of Truth)
The Zoa or 'Ophanim' has a class called the Opanniel. They are described as mind blowingly awesome creatures having 16 faces, 100 wings, 2191 eyes on each of it's 4 sides, totalling 8766 eyes (one for each hour in a year).
Only the Patriach Enoch wrote about them, as no human form could look upon one without being consumed instantly.
It would take 2500 years to traverse it's length by foot (200 000 miles tall) and nothing can calculate the amplitude of its power except the King of Kings, YHWH himself. Again, the Zoa are said to have 72 huge saphire stones in their garments, and one giant emerald on each crown.
Their countenances are as brilliant as the sun, and dwell in unapproachable pavilions of light, and the brilliance of YHWH's Shakinah Glory is upon them (see Rev 4:6)
Opposite the throne of glory are creatures called 'The Watchers'.
They are the ministers of heaven, more noble and greater than any of the angels, and will be and are responsable for ministering judgment on earth (see Isa 13).
Each of their names are written with a pen of fire upon each of their crowns, as sparks and lightenings stream out from them.
A river of holy flame flows among them, and ignites the stones of fire that blaze around God's holy presence.
Myriads of angels bathe in this light in order to beatify and purify their garments- some of these holy creatures being larger than planet earth!«
Venlig hilsen
Kosmos
tilføjet af

Løftet!

Første gang vi høre om "løftet” i Bibelen om 144.000; "Israels børn Stammer" er her: 1.Mosebog kap. 35 og her kan du se områderne:
http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/Judaism/tribemap.html
Dette løfte går oprindelig i al sin enkelthed ud på følgende:
1) 1.Mosebog kap. 17:
Da Abram var nioghalvfems år, viste Herren sig for ham og sagde til ham: »Jeg er Gud den Almægtige! Du skal vandre for mit ansigt og være udadlelig.
Jeg vil stifte en pagt mellem dig og mig, og jeg vil gøre dig uhyre talrig.« Abram kastede sig ned, og Gud talte til ham:
»Jeg indgår en pagt med dig, og du skal blive fader til en mængde folkeslag. Du skal ikke længere hedde Abram. Dit navn skal være Abraham, for jeg gør dig til fader til en mængde folkeslag. Jeg gør dig uhyre frugtbar; jeg gør dig til folkeslag, og konger skal nedstamme fra dig.
Jeg opretter min pagt med dig og dine efterkommere i slægt efter slægt, en evig pagt: Jeg vil være din og dine efterkommeres Gud.
Det land, hvor du nu bor som fremmed, hele Kana'an, vil jeg give dig og dine efterkommere til evig ejendom, og jeg vil være deres Gud.
2) Paulus: Løftet til Abraham: Et testamente, som Gud allerede har gjort retsgyldigt, kan loven, som kom 430 år senere, ikke gøre ugyldigt, så at den dermed skulle sætte løftet ud af kraft.”
3) “Han har taget sig af sin tjener Israel og husker på sin barmhjertighed – som han tilsagde vore fædre – mod Abraham og hans slægt til evig tid.” Lukas Evangeliet kap. 1
Will you fight for Israel? http://www.youtube.com/watch?v=OaGHUZ-8DWw
Kom, lad os bøje vore knæ og tilbede: http://www.youtube.com/watch?v=AR4CCLnmf1Q&feature=related
Venlig hilsen
Kosmos
tilføjet af

jøde først

Som du kan se, handler de 144.000 altså 12.000 fra hver af Israels 12 stammer om; Abraham løftet og den pagt Gud sluttede med Abraham. Ikke mindre snare tvært imod.
1.Mosebog kap. 12: Derpå drog Abram gennem Landet til Sikems hellige Sted, til Sandsigerens Træ. Det var dengang Kana'anæerne boede i Landet. Men HERREN åbenbarede sig for Abram og sagde til ham: "Dit Afkom giver jeg dette Land!" Da byggede han der et Alter for HERREN, som havde åbenbaret sig for ham.
”Jeg vil velsigne dem, der velsigner dig, og den, der forbander dig, vil jeg forbande. I dig skal alle jordens folk velsignes.”
Citat slut.
--------------
1.Mosebog kap. 18: men HERREN blev stående foran Abraham. Og Abraham trådte nærmere ……
-----------------
1.Mosebog kap. 22: "Jeg sværger ved mig selv, lyder det fra HERREN: vil jeg velsigne dig og gøre dit Afkom talrigt som Himmelens Stjerner og Sandet ved Havets Bred; og dit Afkom skal tage sine Fjenders Porte i Besiddelse; og i din Sæd skal alle Jordens Folk velsignes, fordi du adlød mig!"
--------------------
Jakob;
1.Mosebog kap. 28: og HERREN stod foran ham og sagde: "Jeg er HERREN, din Fader Abrahams og Isaks Gud! Det Land, du hviler på, giver jeg dig og dit Afkom; dit Afkom skal blive som Jordens Støv, og du skal brede dig mod Vest og Øst, mod Nord og Syd; og i dig og i din Sæd skal alle Jordens Slægter velsignes; se, jeg vil være med dig og vogte dig, hvorhen du end går og føre dig tilbage til dette Land; thi jeg vil ikke forlade dig, men opfylde alt, hvad jeg har lovet dig!"
------------------------
Det forstod Charles Taze Russell. Det er utroligt, som han hele tiden kredsede om netop Sandheden. Han skriver:
20.736.000.000 / (tyve Milliarder syv Hundrede og seks og tredive Millioner)
Charles Taze Russell var Budbringeren for Laodikeamenigheden (sagde han, sagde man). For alle dem, der tror paa Bibelen, vil de Beviser, som indeholdes i dette Bind, fastslaa dette ,som en ”Kendsgerning uden Skygge af ”.
Han (Charles Taze Russell) troede på og forkyndte, at Ægyptens store Pyramide var profetier til endens tid, og at man kan udregne Kristi komme ud fra den.
At man kunne regne ud at Jehova sad på Plaediderne (en stjerne i syvstjernesystemet), fordi Pyramiden peger direkte på denne stjerne.
* Han troede og forkyndte, at ikke kun de 144.000 kom i himmelen, men at også "den store skare" kom i himmelen, idet den var en sekundær himmelsk skare:
" ... af alle Folkeslag og Stammer og Folk og Tungemaal, - 'Da Kristi Brudeskare vil komme til at bestaa af 144.000 Medlemmer, og da 144.000 x 144.000 giver 20.736.000.000 (tyve Milliarder syv Hundrede og seks og tredive Millioner), hvilket øjensynlig paa det nærmeste vil være det rigtige Tal paa Menneskeheden i Genoprettelsen, vil det være ganske rimeligt at tænke sig, at hver enkelt af Brudeskaren vil faa 144.000 Mennesker at føre Tilsyn med. 144.000 vilde imidlertid være en mægtig Hob for en enkelt at drage Omsorg for, saa vi kan let se, hvor haardt Brug der vil blive for den store Skares Tjeneste' - Fra et Spørgsmaalsmøde.
------------------
som stod for Tronen - Foran Tronen, og ikke som Brudeskaren paa Tronen. (I,230) ' Skriften lærer os, at ligesom det, der er avlet af Kødet er Kød, saaledes er ogsaa det, der er avlet af Aanden, Aand. Det vil sige at hver den, der er blevet avlet af den hellige Aand, har erfaret en saa ”gennemgribende Naturforvandling, at det vilde være umuligt for ham at faa Del med Verden i en Opstandelse paa det menneskelige Plan”. ' –
W.T- 07, 316." Studier i Skriften, Den Fuldbyrdede Hemmelighed, side 153.
Venlig hilsen
Kosmos
tilføjet af

Det sædvanlige vrøvl

De 12 stammer der omtales i åbenbaringen som det "kongelige præsteskab" er at opfatte symbolsk.
Dan´s stamme er for eks ikke nævnt. Det er fordi der er tale om det, der i biblen omtales som åndelige jøder.
Hvis man virkeligt vil vide hvad det betyder, må man studere Ezekiel kap 5.6.7 og forstå at i det der omtales som "midt i ugen" betyder at Abrahamspagten havde fået sin opfyldelse. Dertil kommer der en række andre punkter man simpelthen er nødt til at forstå, for at se der er tale om Israels folk blev forkastet som folk og "riget" blev frataget dem og givet til et folk der frembringer dets frugt.
Der står intet om at Israels folk har en særlig ret til at vende tilbage til landet Israel. tværtimod. At jøderne, det forkastede folk stadig skulle være Guds udvalgte, er
ren ammestuesnak.

Mattæus 21:43
"Derfor siger jeg til jer: Guds rige vil blive taget fra jer og givet til en nation der frembringer dets frugter."
Men ærligt talt Kosmos, så tror jeg ikke du forstår noget af det.
tilføjet af

Nej,"de ser og ser,men ser dog ikke"...

CITAT AJV(2): "Men ærligt talt Kosmos, så tror jeg ikke du forstår noget af det."
..."hører og hører men hører dog ikke." Og "de lærer og lærer,men kommer ikke til sandheds erkændelse"."
Lige fuldt er Kosmos en nytig person. Han opfylder profetiene perfekt og stiller os de spørgsmål vi ellers måte ha stillet os selv her på solen - slig at det blir debat og hundredevis af andre kan lese og lære. Nogle til fortsat undergang,men andre til liv.
Husk - vi har ALTID hundrede prosent suksess her i tjenesten:
A) Vi ophøjer Jehovas navn.
B) Vi formidler til ALLE en mulighed til liv.
C) Vi bjerger os selv ved at gøre dete. (Esekiel kap. 3 og kap. 33)
"INGEN kommer til meg uden at Faderen drar ham",sa Jesus. Og da må de høre hyrdens røst. Det "dække" som ligger over deres øjne må tas væk","deres hjerter må åbnes" og "Jehova må gi vækst". Vi kun sår og vander. Resten er op til Far og Hans høstfolk - englene.😃
tilføjet af

For at kunne-

forstå vagttårnslæren, skal man igennem en hjernevask - Gud ske tak og lov for, at det har vi andre ikke været udsatte for - tak Jesus [l].

Før jeg begyndte at debattere med jehovas vidner, opholdt jeg mig på fora for det alternative New Age.
Det er lidt den samme oplevelse man får.. der var en der skrev til mig, at jeg kunne lade mig heale, så ville vi bedre kunne forstå hinanden..
Hjernevask - healing - det er at overgive sig til Satan og hans dæmoner, man slipper kontrollen over sig selv, og lader sig styre af løgnens fader, han har taget magten.

Jeg syntes Kosmos tråd har givet mig en god forståelse - jeg har ikke selv gået så meget op i det med de 1444000 - har dog spurgt i en tråd, men ikke fået nogen forklaring af jehovas vidner - hvordan de tror det er...😕
Men jeg vil gerne advare jer vagttårnsvidner: Rør ikke Guds udvalgte folk !
Ingen slipper ustraffet, hvis de rører Guds udvalgte folk. I Zak. 2:11-13 står: ”Op, red jer til Zion, I, som bor hos Babels datter!
Thi så siger Hærskarers HERRE, hvis herlighed sendte mig til folkene, der hærger eder:
Den, som rører jer, rører min øjesten.[l]
Thi se, jeg svinger min hånd imod dem, og de skal blive til bytte for dem, som nu er deres trælle; og I skal kende, at Hærskarers HERRE har sendt mig.”

Gud våger til enhver tid over sit folk og straffer dem, som løfter sin hånd imod dem.

Jøderne vender hjem.

Dommen over folkeslagene og Israels frelse
v1 I de dage og på den tid,
når jeg vender Judas og Jerusalems skæbne,
v2 samler jeg alle folkeslagene
og fører dem ned i Joshafats dal.
Dér vil jeg holde rettergang med dem

[l] om mit folk og min ejendom, Israel,
som de spredte blandt folkene.

Herren har talt.

v9 Råb blandt folkene:
»Udråb en hellig krig,
væk heltene,
lad alle krigerne rykke ud!
v10 Smed jeres plovjern om til sværd
og jeres vingårdsknive til lanser!
Selv svæklingen skal sige: Jeg er en helt!
v11 Skynd jer, kom, alle folkeslag rundt om.
I skal samles dér,
så Herren kan knuse jeres helte!«
v12 Folkene skal vækkes og rykke frem
til Joshafats dal.
Dér sætter jeg mig for at dømme
alle omboende folk.

v13 Sving seglen,
for kornet er modent;
kom, træd persen,
for den er fyldt,
persekarrene flyder over.
Ondskaben er stor!
v14 Hør de larmende skarer
i Afgørelsens Dal!
Herrens dag er nær
i Afgørelsens Dal.
v15 Sol og måne formørkes,
og stjernerne skinner ikke længere.
v16 Herren brøler fra Zion,
fra Jerusalem løfter han røsten,
så himlen og jorden skælver.
[l] Men Herren er tilflugt for sit folk,
et værn for israelitterne.

v17 Så skal I forstå, at jeg er Herren jeres Gud,
som bor på Zion, mit hellige bjerg;
Jerusalem skal være et helligt sted,
hvor fremmede ikke længere færdes.

v18 På den dag
skal bjergene dryppe af most
og højene flyde med mælk,
alle Judas vandløb
skal strømme med vand.
En kilde udspringer fra Herrens hus
og vander Shittims dal.
v19 Egypten bliver en ødemark
og Edom en øde ørken,
fordi de øvede vold imod judæerne
og udgød uskyldigt blod i deres land.
v20 Men Juda skal bebos til evig tid,
Jerusalem i slægt efter slægt.

v21 Jeg vil hævne deres blod
og ikke lade det ustraffet.

Herren bor på Zion.

v14 Råb af fryd, Zions datter,
bryd ud i jubel, Israel,
glæd dig og fryd dig af hele dit hjerte,
Jerusalems datter!
v15 [l] Herren har fjernet dine dommere
og drevet dine fjender bort.
Israels konge, Herren, er hos dig,
du skal ikke mere frygte ondt.
v16 På den dag skal det siges til Jerusalem:
»Frygt ikke, Zion,
lad ikke hænderne synke!
v17 Herren din Gud er hos dig,
helten, der bringer frelse.

Han fryder sig i glæde over dig
og viser dig sin kærlighed på ny.
Han jubler over dig med fryd
v18 som på festens dag.«
Dem, der har påført dig skam,
fjerner jeg fra dig.

v19 Ja, til den tid gør jeg sådan
med alle dine undertrykkere.
Men jeg frelser de halte
og samler de bortkomne;
[l][s][l] jeg gør dem til lovsang og berømmelse
over hele jorden,
når jeg vender deres skæbne.

v20 Til den tid vil jeg føre jer hjem,
og til den tid vil jeg samle jer.
For jeg gør jer til berømmelse og lovsang
blandt alle jordens folk,
når jeg vender jeres skæbne
for øjnene af jer, siger Herren.
[l][s][l]
FORSTOD I DET jehovas vidner❓

*******
Rom.11
[l] Israels frelse
v25 Brødre, for at I ikke skal stole på jeres egen klogskab, vil jeg have, at I skal kende denne hemmelighed: Der hviler forhærdelse over en del af Israel, indtil
hedningerne fuldtalligt kommer ind;
v26 så skal hele Israel frelses – som der står skrevet:
Befrieren skal komme fra Zion,
han fjerner ugudelighed fra Jakob.
[l]
v27 Dette er min pagt med dem,
når jeg tager deres synder bort.
v28 I forhold til evangeliet er de fjender, og det er de for jeres skyld; men i forhold til udvælgelsen er de elskede, og det er de for fædrenes skyld.
v29 For sine nådegaver og sit kald fortryder Gud ikke.
[l]

v30 For ligesom I engang var ulydige mod Gud, men nu har fundet barmhjertighed som følge af deres ulydighed, v31 sådan er de nu også blevet ulydige som følge af den barmhjertighed, som er vist jer, for at også de kan finde barmhjertighed.
v32 For Gud har indesluttet alle i ulydighed for at vise alle barmhjertighed.
v33 O dyb af Guds rigdom og visdom og kundskab!
Hvor uransagelige er hans domme, og hvor usporlige hans veje!
v34 For »hvem kender Herrens tanker, eller hvem kan være hans rådgiver?
v35 Hvem har givet ham noget først, så han må gøre gengæld?« v36 Thi fra ham og ved ham og til ham er alle ting. Ham være ære til evig tid!
Amen.

12 Thi så siger Hærskarers HERRE, hvis Herlighed sendte mig til Folkene, der hærger eder: Den, som rører eder, rører min Øjesten.
[l][s][l]
ISRAEL er Guds ØJESTEN
**********

Zakarias.B.2
v5 Jeg løftede øjnene, og jeg så en mand med en målesnor i hånden.
v6 Da jeg spurgte: »Hvor skal du hen?« svarede han: »Hen at måle Jerusalem for at se, hvor bred og lang den er.«
v7 Den engel, der talte med mig, trådte frem, og en anden engel gik ham i møde
v8 og sagde til ham: »Løb hen og sig til den unge mand dér:
Jerusalem skal ligge som åbent land,
så rig på mennesker og kvæg skal den være.
v9 Jeg selv, siger Herren,
vil være en mur af ild omkring den
og vise min herlighed i den.«
[l][s][l]
v10 Kom, kom! Flygt fra Nordens land,
siger Herren,
for jeg spredte jer
for himlens fire vinde,
siger Herren.
v11 Kom! Slip bort, Zion,
du som bor hos Babylons datter.
v12 For dette siger Hærskarers Herre
– til herlighed har han sendt mig –
til de folk, der plyndrede jer:
»Den, der rører jer, rører ved mit øjeæble.
[l][s][l]
v13 Jeg svinger min hånd imod dem,
så de bliver bytte for dem, der nu er deres trælle.«
Så vil I forstå,
at Hærskarers Herre har sendt mig.
v14 Du skal juble og glæde dig, Zions datter,
for nu kommer jeg
og tager bolig hos dig,
siger Herren.
v15 På den dag skal mange folkeslag slutte sig til Herren og være mit folk, og jeg tager bolig hos dig. Så vil du forstå, at Hærskarers Herre har sendt mig til dig.
v16 Herren vil tage Juda i besiddelse som sin ejendom i det hellige land, og han vil udvælge Jerusalem på ny.
v17 Vær stille for Herren, alle mennesker!
For han bryder op fra sin hellige bolig.
*************
tilføjet af

Charles Taze Russell 1909 ; Israel, Jerusalem

J.F.Rutherford:
On 17th October 1920, Rutherford delivered a lecture “in Jerusalem” in which he is quoted in
The Golden Age 1921 Easter pp.369-382 'Zionism Certain to Succeed' as saying;
"Israel is absolutely certain to be fully established as a nation and the Jews again as “a specially favored people of God”…The zealous workers in Zionism today are fulfilling prophecy…”Zionism is one of the steps in the great divine program."
This was more than just an expectation as the Proclaimers book puts it, it was 'absolutely certain'. Up until the 1930's the events happening to the Jews in the 19th and 20th century were even considered to be proof that this is the time of the end.
"(The) regathering of Israel to Palestine would be one of the most conclusive proofs of his presence."
The Harp of God (1921) p.256
---------------------------------------------------------------------------------

Først vil jeg sige, at Charles Taze Russell var tættere på Sandheden end nogen anden af Vagttårnet Præsidenter:
Her kommer Jesus så ind i billedet også for Jehovas Vidner:
Zion's Watch Tower 1880 Oct. p.3
Jeg citere nu Charles Taze Russell fuldstændig krystal klart:
”Det er ”uden nogen tviv” sandt af os at rette bønner (anmodninger) til vor Frelser og Forløser, som elskede os og gav sig selv hen for os. Selv om vi ingen steder bliver direkte pålagt at rette vore bønner (anmodninger) til ham kan det ”med sikkerhed ikke være ukorrekt”, at gøre det; for dette er ”ingen steder ”forbudt” ” og disciplene ”tilbad ham”.
Citat af Charles Taze Russell; Jehovas Vidner, Zion's Watch Tower 1880 Oct. p.3
------------------------
Russell wrote:
"There are now in the world more than ten million Jews, about three-quarters of whom are in Russia, Poland, the Balkan States, and Turkey. If the movement toward Palestine should get the impulse that the Hirsch committee is able to give it, an imaginative person can conceive of the country's doubling or trebling its Jewish population before the close of our century, and of its having a larger Jewish population fifty years hence than it had in ancient times, when its census ran up to three millions.
Should the restoration be accomplished, all hail to the New Jerusalem!"
Watchtower 1892 November 1 p.329
---------------------
"The more closely we investigate the New Covenant, the more we must be convinced of this fact – “that it belongs to Israel alone”."
Watch Tower 1909 January 15 p.28
-------------------------------
"That the “re-establishment of Israel” in the land of Palestine is one of the events “to be expected” in this Day of the Lord, we are fully assured by the above expression of the Prophet [commenting on Amos 9:11, 14, 15]. Notice, particularly, that the prophecy cannot be interpreted in any symbolic sense".
Studies in the Scriptures Series III - Thy Kingdom Come p.244
-------------------
"Although the Jews are gradually flowing into Palestine, gradually obtaining control of “the land of Canaan”, and although reports say that already nineteen millionaires are there, nevertheless, prophecy requires an evidently larger number of wealthy Hebrews to be there before the Armageddon crisis be reached.
Indeed, we understand that "Jacob's trouble" in the Holy Land will come at the very close of Armageddon. Then Messiah's Kingdom will begin to be manifested.
Thenceforth Israel in the Land of Promise will gradually rise from the ashes of the past to the grandeur of prophecy."
Studies In the Scriptures Series IV - The Day of Vengeance - Forward pp. xviii, xix
-------------------------
"…expected the year 1914 to mark a significant turning point for Jerusalem"
Jehovah's Witnesses - Proclaimers of God's Kingdom p.135
--------------------
Rutherford continued with this concept until 1932, upholding Russell's ideal that the Jews and Jerusalem had a special place in prophecy.
It was believed that the “Jews had remained as God's special people” and “Jerusalem was to be restored”.
The Finished Mystery, on pages 536 and 555 was also openly Zionist, as was Comfort for the Jews p.55
---------------------------------
"The promise, time and again repeated, that the Lord would regather them and bless them in the land and keep them there and bless them for ever is conclusive proof that the promise must be fulfilled ... Behold, that time is now at hand!"
On 17th October 1920, Rutherford delivered a lecture “in Jerusalem” in which he is quoted in
The Golden Age 1921 Easter pp.369-382 'Zionism Certain to Succeed' as saying;
"Israel is absolutely certain to be fully established as a nation and the Jews again as “a specially favored people of God”…The zealous workers in Zionism today are fulfilling prophecy…”Zionism is one of the steps in the great divine program."
This was more than just an expectation as the Proclaimers book puts it, it was 'absolutely certain'. Up until the 1930's the events happening to the Jews in the 19th and 20th century were even considered to be proof that this is the time of the end.
"(The) regathering of Israel to Palestine would be one of the most conclusive proofs of his presence."
The Harp of God (1921) p.256
---------------------
"1918 Jews began to rebuild Palestine … “proof” of the Lord's presence at the end of the world"
Creation (1927)
-----------------------------------------------
Kommentar:
Imidlertid begynder antisemitisme at vise sit grimme fjæs også i Vagttårnets Organisation gennem en person der ikke kunne styre alkoholdjævelen:
jeg citere:
Anti-Semitic comments crept into the Golden Age during the late 1920's, and in 1934 Zionism was renounced by Rutherford.
"Be it known once and for all that those profiteering, conscienceless, selfish men who call themselves Jews, and who control the greater portion of the finances of the world and the business of the world, will never be the rulers in this new earth. God would not risk such selfish men with such an important position" The Golden Age 1927 February 23 p.343
---------------------------------------
"The Journal of the A.M.A. (http://jama.ama-assn.org/contents-by-date.1934.dtl ) is the vilest sheet that passes the United States mail. Nothing new and useful in therapeutics escapes its unqualified condemnation. Its attacks are generally ad hominem. Its editorial columns are largely devoted to character assassination. Its editor (Morris Fishbein) is of the type of Jew that crucified Jesus Christ."
The Golden Age 1934 September 26 p.807
Citat fra Vagttårnet Jehovas Vidner slut.
----------------------------------------------------------------------------------------
2.November 1917 http://da.wikipedia.org/wiki/Balfour-deklarationen
Vestbredden er navnet på et 5.860 kvadratkilometer stort landområde, der er afgrænset mod øst af Jordanflodens vestlige bred (deraf navnet) og mod nord, vest og syd af den såkaldte grønne linje, den grænsedragning der blev foretaget i under våbenstilstanden af 1949, efter den Israelsk-arabiske krig i 1948.
40% af området er under begrænset palæstinensisk civilkontrol, mens Israel har overordnet kontrol (inklusive kontrol over israelske bosættelser, landlige områder og grænseområder).
Befolkningen på 2.385.615 (estimat fra juli 2004) er primært ”palæstinensisk” ( d.v.s. arabere).
Derudover bor der ca. 364.000 Israelske bosættere på Vestbredden, heraf ca. 177.000 i Øst Jerusalem.
Øst Jerusalem ligger inden for området defineret af grænsedragningen efter den Israelsk-arabiske krig i 1948, men Øst Jerusalems status som en del af Vestbredden er kontroversiel.
Efter seksdageskrigen i 1967 annekterede Israel Øst Jerusalem, og betragter ikke længere Øst Jerusalem som en del af Vestbredden.
Denne annektering er dog ikke internationalt anerkendt. Under alle omstændigheder betragtes Øst Jerusalem som oftest separat fra Vestbredden alene på grund af dennes politiske vigtighed. Osloaftalen behandler eksempelvis Øst Jerusalems status separat fra andre af de palæstinensiske områder. ( Osloaftalen er det rene antisemitiske vrøvl).
----------------------------
Navn:
NB! ”Navnet "Vestbredden" blev først brugt af Jordan efter anneksionen af området i 1949”.
Det er den oftest brugte betegnelse for området, men andre navne er i brug:
Cisjordan eller Cis-Jordan (Latin: "på denne side af Jordan[floden]") er det typiske navn på latinske sprog
Judæa og Samaria bruges mest på hebraisk og refererer til de to gammel-testamentlige kongeriger Judæa i nord og Israel i syd. Sidstnævntes hovedstad var Samaria for en tid. Altså gammel Israelsk territorium.
-----------------
Historie:
Da området er defineret af grænsedragningen efter den Israelsk-arabiske krig i 1948, vil denne artikel ikke beskrive historien for området før 1949.
Fra 1949 til 1967 var området under ”Jordansk kontrol” efter forskrifterne i våbenstilstandsaftalen efter den Israelsk-arabiske krig i 1948.
Efter seksdageskrigen i 1967 kom området under Israelsk kontrol, hvorefter Israel annekterede Øst Jerusalem.
NB!
”I 1988 opgav Jordan sine krav på Vestbredden”, altså det landområde, der ad bagdøren havde været under Jordan kontrol og derfor ikke tilhørte Jordan, men var et slags ”ingenmandsland”.
--------------------------------------------------------------------------
år 2006.
* Løgn nr. 3) Det er jo på mange måder glædeligt, at arabiske lande stille og roligt nærmer sig demokratiske tilstande.
Officials fear Hamas terror from Gaza.
Hamas cells may come in through porous Gaza-Egypt border, stage attacks on Israel, security officials warn
Ronny Sofer.
Large quantities of weapons, including anti-tank missiles, have been pouring into the Gaza Strip through the porous Egyptian border, IDF and Shin Bet officials warned Friday.
Security officials are concerned that in the coming weeks terror cells will launch Qassam rockets from Gaza and also fear an increase in attempted terror attacks by Hamas cells originating from Rafah that would attempt to reach Israeli population centers through the Egyptian border.
------------------------
Gaza Strip
Palestinians force their way into Egypt / Ali Waked
Thousands of Palestinians break through Egyptian, Palestinian Authority lines on the Gaza border; Abbas says, ‘We are working with our brothers, the Egyptians, to close the openings so the situation will be under control in 2-3 days’
According to intelligence assessments, terror experts are being brought into the Gaza Strip in a bid to recover Palestinian terror capabilities in the near future. According to a senior security official, individuals possessing in depth terror-related knowledge may have entered Gaza in recent days through Rafah.
The security establishment is also concerned about the transfer of raw materials earmarked for the Qassam rocket industry, a move that could boost the range of Qassams and allow them to hit the southern town of Ashkelon, north of Gaza.
“We have prepared and warned this could happen,” sources in the IDF Southern Command said. “To our regret, for the time being the border in Rafah remains porous. If the Egyptians wanted to, they would completely seal off the border within an hour.”
“For the time being, the Egyptians are not doing enough, and in our estimate the quantity of weapons and terror experts who are moving in constitutes a threat that could see a rise in terror from Gaza,” one source said.
“Unfortunately, this threat could materialize in the near future.”
--------------------------
Border mayhem continues.
Thousands of Palestinians broke through Egyptian and Palestinian Authority lines on the Gaza border for a second day Friday, pouring into Egypt in defiance of government attempts to secure the frontier.
Palestinian Authority Chairman Mahmoud Abbas toured the Rafah border Friday and met with senior Egyptian officials.
“We are working with our brothers, the Egyptians, to close the openings so the situation will be under control in 2-3 days,” he said.
Witnesses reported that armed Palestinians, mainly Hamas and Popular Resistance Committees members, have recently managed to create an additional opening in the fence by ramming a truck into it.
Hundreds, and perhaps thousands of Palestinians were able to cross the border before PA police forces were able to control the scene.
--------------------
Tuesday, January 10, 2006
Palæstinensere: fuld støtte til al-Qaidas terrorangreb i Europa
Det norske meningsmålingsinstitut fafo har for nyligt (mellem 19. november og 10. december 2005) foretaget en meningsmåling blandt araberne i Palæstina. Det er nogle artige resultater, der er kommet ud af sagen.
Om den våbenhvile, der eksisterede mellem Israel og araberne indtil omkring nytår hedder det for eksempel:
83% mener, det er en fordel for araberne at bibeholde våbenhvilen (tabel 2.4 side 17).
Det lyder jo umiddelbart lovende for fredsprocesen. Der er imidlertid et problem:
74% er imod, at de arabisk-palæstinensiske sikkerhedsstyrker sikrer, at våbenhvilen faktisk bliver overholdt (tabel 2.5 side 18).
Med andre ord er våbenhviler i orden, så længe det kun er Israelerne, der skal overholde dem. Det kan da også ses på statistikkerne over terror-angreb under våbenhvilen.
------------------------------------
Den Israelske efterretningsorganisation Shin Bet har således registreret samfulde 2990 arabiske-palæstinensiske terror-angreb siden våbenhvilen trådte i kraft!
Det er imidlertid, når talen falder på al Qaeda, at svarene begynder at blive interessante:
12% støtter al Qaedas terrorangreb i Jordan (tabel 2.22(3), s55)
33% støtter al Qaedas terrorangreb i Irak (tabel 2.22(1), s 53).
65% støtter al Qaedas terrorangreb i Europa og USA (tabel 2.22(2), s 54)
Drab på uskyldige er altså i orden, så længe det ikke lige går ud over dem selv (halvdelen af Jordans befolkning er palæstinensiske arabere).
Omtrent lige så interessant er fordelingen af støtten i den sidstnævnte tabel (2.22(2) ). Modsat hvad vi normalt får at vide bunder støtten til terror i dette tilfælde ikke i lav uddannelse og arbejdsløshed - det er tværtimod i grupperne med den laveste uddannelse og dem uden arbejde, at støtten er lavest.
Kilde:
Oppinions and attitudes to the peace process, governance, security and service provision in The West Bank and gaza Strip (pdf).
Pressemeddelelse med resumé af de vigtigste resultater findes her (pdf).
Dækning i den norske presse:
NRK: Palæstinenser støtter terror
Aftenposten: Bred palæstinensisk støtte til al-Qaeda
Dækning i den danske presse: ikke-eksisterende.
-------------------------------------------------------------------------------------
Skrevet af en anonym debattør:
Verden handler ikke om dem og deres religion.
Jeg er syg og træt at folk fra Mellemøsten, hvor der er diktatur, og hvor der har været slavehandel, hvor folk ikke forstår mening med demokrati og hvor vesterlændinge eller andre bliver slået ihjel.
De vil gerne påtvinge deres religion i hele verden, og hvis påtvang vores tro derned så ville vi har været slået ihjel af psykiske syge mennesker, der tror at de bliver martyr. Dem der bor i mange vestlige lande skal vide en ting.
Der er demokrati i Vesten, og de er værdier, som de skal respektere. De handler ikke om dem. Det handler ikke om deres religion. Verden handler ikke om deres religion.
Jeg støtter Jyllands Posten, og jeg vil opmuntre andre aviser til at gøre det samme. Vi er ikke i Tyrkiet eller andre mellemøstlige lande, heller ikke Indonesien. Jeg ved at når man ytrer sig, bærer man også ansvar, men disse demonstration viser bare hvordan muslimske lande er langt fra demokrati. Finito !
Vi er i et frit samfund
Tak USA
Tak Frankrig
Tak England
Tak hele Vesten
----------------------------------------------------------------------------------------
Kommentar:
Jeg citere Sbrh:

Nu forholder du dig ikke til spørgsmålet om, hvorvidt Russell var zionist, men det er nok om noget et spørgsmål om definition og hvem man spørger.
Bladet "New York American", 2. oktober 1910:
»Pastor Russell har virket og virker endnu for Zionismen. Fra et religiøst Synspunkt synes han at tro paa Jødedommen. Det er noget nyt for Jøderne, at en Hedning viser saa megen interesse for Problemer og emner, som har særlig interesse for dem.«
Bladet "New York American", 2. oktober 1910:
»Men Prædikanten søgte ikke at omvende Jøderne. Til deres store Glæde udpegede han de gode Ting i deres Religion, var enig med dem i deres dybeste Overbevisninger med Hensyn til deres Frelse, og endelig efter et varmt Forsvar for Jødernes plan om at oprette deres egen Nation, frembragte han en hel tumult af Bifald ved at lede et Kor, der sang Zionist Sangen: Hatikva vort Haab.«
# Begge ovenstående citater er hentet fra Vagttaarnet, februar 1911.
---------------------------------------
Ovenstående kan naturligvis tages til indtægt for, at Russell var zionist, og der er da også skrevet en del om, at det var tilfældet. Bl.a. har forfatteren David Horovitz skrevet en bog med titlen (frit oversat og efter hukommelsen)" Charles Taze Russell - den første kristne zionist".
Ja, Russell (og Rutherford frem til slutningen af 1920'erne) var fortaler for jødernes tilbagevenden til Palæstina i den forstand, i den betydning at han så det som en del af opfyldelsen af Bibelens profetier om paradiset genoprettelse på jorden. Om det gør ham til zionist kan diskuteres, personligt vil jeg ikke mene det, men det handler vel i bund og grund om, hvornår man kan defineres som zionist.
mvh Sbrh
------------------------------------------------------------------------------
Som du her kan se, er Israel jødernes land/ Hebræerne, Israelitterne; Guds udvalgte folk gennem Abraham og Sarah og senere Jakob (Israel).
Du kan også forstå, at Gud aldrig har forkastet sit folk Israel så derfor handler Bibelen om jøderne og ”de genfødte” dem der er kommet til tro på jødernes Gud JHVH.
I det lys, skal du forstå de 144.000 / den eksitsterende del (rest) af jøder, Israeligger, Hebræere der sværger troskab til JHVH og som har erkendt at Gud kom til sit folk som Jesus.
Det var ”folket” Apostlen Johannes skrev om set i profetisk lys i et ubrydeligt forhold til JHVH sammen med ”den store skare” af mennesker af alle nationer, folk og racer m.m. Det forklarede englen ham selv.
Venlig hilsen
Kosmos
tilføjet af

Sandheden kort, Charles Taze Russell

Zionism.
Pastor Russell, founder of the Watchtower Society, was a Zionist. He was strongly against converting Jews to Christianity and actively involved in encouraging the establishment of a Jewish State in Palestine. Benjamin Netanyahu, the ninth prime minister of Israel, when he was the Israeli Ambassador to the United Nations stated:
"A recognition of Pastor Russell's important role as an early American Christian advocate of Zionism is long overdue."(David Horowitz, Pastor Charles Taze Russell: An Early American Christian Zionist (New York: Philosophical Library, 1986)
Russell wrote:

"There are now in the world more than ten million Jews, about three-quarters of whom are in Russia, Poland, the Balkan States, and Turkey. If the movement toward Palestine should get the impulse that the Hirsch committee is able to give it, an imaginative person can conceive of the country's doubling or trebling its Jewish population before the close of our century, and of its having a larger Jewish population fifty years hence than it had in ancient times, when its census ran up to three millions. Should the restoration be accomplished, all hail to the New Jerusalem!"
Watchtower 1892 November 1 p.329
------------------
"The more closely we investigate the New Covenant, the more we must be convinced of this fact - that it belongs to Israel alone."
Watch Tower 1909 January 15 p.28
-----------------------
"That the re-establishment of Israel in the land of Palestine is one of the events to be expected in this Day of the Lord, we are fully assured by the above expression of the Prophet [commenting on Amos 9:11, 14, 15]. Notice, particularly, that the prophecy cannot be interpreted in any symbolic sense"
Studies in the Scriptures Series III - Thy Kingdom Come p.244
-------------------------------
"Although the Jews are gradually flowing into Palestine, gradually obtaining control of the land of Canaan, and although reports say that already nineteen millionaires are there, nevertheless, prophecy requires an evidently larger number of wealthy Hebrews to be there before the Armageddon crisis be reached. Indeed, we understand that "Jacob's trouble" in the Holy Land will come at the very close of Armageddon.
Then Messiah's Kingdom will begin to be manifested.
Thenceforth Israel in the Land of Promise will gradually rise from the ashes of the past to the grandeur of prophecy."
Studies In the Scriptures Series IV - The Day of Vengeance - Forward pp. xviii, xix
-----------------------------------------
"…expected the year 1914 to mark a significant turning point for Jerusalem" Jehovah's Witnesses -
Proclaimers of God's Kingdom p.135
------------------------------
Modern day Bible Students still have a Zionist view of Jews. As stated on www.agsconsulting.com (April 20, 2005), a website run by modern day Bible Students:

"Bible Students were the first to appreciate and act upon the commission of Isaiah 40:1: "Comfort, oh comfort My people." (TANAKH, Jewish Publication Society) And they took this commission very seriously.
In 1891 Charles Russell, the Pastor of Bible Students congregations around the world, proposed to Baron Rothschild and Baron Hirsch a practical plan for Zionism that involved the purchasing of all government lands (lands not held by private owners) in Palestine from the impoverished Ottoman Empire of Turkey. (Years later Herzl made similar proposals).
Pastor Russell prefaced his proposal with the prediction of a massive exodus of Jews from Russia and Eastern Europe. As he predicted, history records over 3 million Jews emigrated from Russia and Eastern Europe by 1924."
Rutherford continued with this concept "untill" 1932, upholding Russell's ideal that the Jews and Jerusalem had a special place in prophecy.
It was believed that the Jews had remained as God's special people and Jerusalem was to be restored.
The Finished Mystery, on pages 536 and 555 was also openly Zionist, as was Comfort for the Jews p.55
------------------------------
"The promise, time and again repeated, that the Lord would regather them and bless them in the land and keep them there and bless them for ever is conclusive proof that the promise must be fulfilled ...
Behold, that time is now at hand!"
------------------------------------------
On 17th October 1920, Rutherford delivered a lecture in Jerusalem in which he is quoted in "The Golden Age 1921 Easter pp.369-382":
'Zionism Certain to Succeed' as saying;
"Israel is absolutely certain to be fully established as a nation and the Jews again as a specially favored people of God…The zealous workers in Zionism today are fulfilling prophecy…Zionism is one of the steps in the great divine program."
This was more than just an expectation as the Proclaimers book puts it, it was 'absolutely certain'. Up until the 1930's the events happening to the Jews in the 19th and 20th century were even considered to be proof that this is the time of the end.
"(The) regathering of Israel to Palestine would be one of the most conclusive proofs of his presence."
The Harp of God (1921) p.256
---------------------------------------
"1918 Jews began to rebuild Palestine … proof of the Lord's presence at the end of the world" Creation (1927)
Kommentar: Imidlertid:
Anti-Semitic comments crept into the Golden Age during the late 1920's, and in 1934 Zionism was renounced by Rutherford.
"Be it known once and for all that those profiteering, conscienceless, selfish men who call themselves Jews, and who control the greater portion of the finances of the world and the business of the world, will never be the rulers in this new earth. God would not risk such selfish men with such an important position"
The Golden Age 1927 February 23 p.343
-------------------------------------
"The Journal of the A.M.A. (Medical) is the vilest sheet that passes the United States mail. Nothing new and useful in therapeutics escapes its unqualified condemnation. Its attacks are generally ad hominem. Its editorial columns are largely devoted to character assassination. Its editor (Morris Fishbein) is of the type of Jew that crucified Jesus Christ."
The Golden Age 1934 September 26 p.807
------------------------

Rutherford contradicted his previous views when renouncing them in the
1932 book Vindication - Book II pages 257 to 258.
"Jews [are] no longer important to God.. the Balfour Declaration, sponsored by the heathen governments of Satan's organization, came forth, recognized the Jews, and bestowed upon them great favors.. The Jews have received more attention at their hands than they really deserved."
This change is discussed in the Watchtower 1955 May 15 p.296
-------------------------------
"By the publication of Volume 2 of the book Vindication that year, Jehovah's witnesses came to see that such a "back to Palestine" movement was by the spirit of Jehovah's archfoe, Satan, who has deceived the entire inhabited earth."
"Nothing in the modern return of Jews to Palestine and the setting up of the Israeli republic corresponds with the Bible prophecies concerning the restoration of Jehovah's name- people to his favor and organization .... The remnant of spiritual Israelites, as Jehovah's Witnesses, have proclaimed world-wide the establishment of God's kingdom in 1914"
Let God Be True second ed. pp.217, 218
--------------------------------
1) How incredible to say that Zionist teachings were from Satan after the Organization had spent the previous 60 years actively preaching it.
2) Is this saying Satan had been influencing Russell and Rutherford? If Satan was behind this prominent Watchtower teaching, how many other prominent Watchtower teachings is Satan influencing?
3) At what point did the reasoning of Satan stop being promoted by the Watchtower Organization?
---------------------------------------------------------
Jeg forlanger ikke du skal forstå Jehovas Vidners, Vagttårnet lære overhovedet. Det vi ser i dag er Antisemitisme.
Kosmos
tilføjet af

Bibelens Ord, direkte.

Hej Lyjse,
Ja, det handler faktisk om Guds ord, Bibelen i sin rene form. Tak for de smukke profetiske skriftsteder.
Kosmos
tilføjet af

Identitet tyveri?

Hvori består ”sybiosen”?
Jeg vil lige kort sige; at ligesom Charles Taze Russell og J.F. Rutherford (indtil det klare syn af Jerusalem fordunklede sig i spiritustågerne) lige sådan i Apostolsk Kirke.
Det er noget mystisk noget, at Bibelens fundament og folk og deres Gud JHVH i den grad bliver ja, de får stjålet deres identitet. Har I nogen sinde hørt om det hvorledes kriminelle personer stjæler folks identitet?
”Identity theft is a form of fraud in which someone pretends to be someone else by assuming that person's identity, typically in order to access resources or obtain credit and other benefits in that person's name.
The victim of identity theft (here meaning the person whose identity has been assumed by the identity thief) can suffer adverse consequences if he or she is held accountable for the perpetrator's actions.
Organizations and individuals who are duped or defrauded by the identity thief can also suffer adverse consequences and losses, and to that extent are also victims”.
---------------------------------------------------
FBI Warning!
The FBI's Internet Fraud Complaint Center (IFCC) has seen a steady increase in complaints that involve some form of unsolicited e-mail directing consumers to a phony "Customer Service" type of web site. Assistant Director Monroe said that the scam is contributing to a rise in identity theft, credit card fraud, and other Internet frauds.
http://usgovinfo.about.com/cs/consumer/a/aaspoofing.htm
--------------------------------------------------------------------------
Nu er det lige, vi skal passe gevaldig på, at dette ikke kommer til at berøre os som enkeltpersoner såvel som en Organisation af størrelse Watchtower ”Bible” Organisation, Brooklyn New York, kendt under navnet Jehovas Vidner.
Men hvem var det lige, der havde JHVH (Jehova) til Gud? Det var jøderne, (hebræerne) Israel. Derfor handler Bibelen om jøderne og at vi har ”fået lov til”, at blive ”indpodet” på Vintræet betyder ikke, at vi kan stjæle jødernes identitet.
Så når Apostlen Johannes taler om ”det ny Jerusalem” og de 144.000 ”en rest” eller en ”lille skare” betyder det altså ikke, at jøderne er ”ude”. Det er dem der er tale om.
Jeg vil fortælle jer hvorledes denne ”vinkel” skal forstås.
Venlig hilsen
Kosmos
tilføjet af

"Den apostolske kirke" -

Hej Kosmos - selv tak 🙂
Men skal jeg forstå det sådan, at du mener - Den apostolske kirke - ikke tror på, at Israel er Guds folk ?
http://www.jacobskirken.dk/pdf/menighedsblad_sept.pdf
Temaaften om Israel. Moses Hansen vil
være taler ved i alt fem temaaftener om
Israel i løbet af efteråret.
Der er tale om fem
onsdage og den første er den 5.9. - de andre
er på følgende datoer: 19.9., 10.10., 24.10.
og 21.11.
Citat slut
http://www.watchman.dk/site/Om_os/
Israel
Enhver med fingeren på den profetiske puls ved, at Israel, Jerusalem, jøderne, islam og Mellemøsten spiller en helt særlig rolle i vor tidsalder.
Og I, der gennem længere tid har fulgt med i Vægternes arbejde og min forkyndelse, ved, at vi står side om side med jøderne for at opfylde ordet fra Esajas 40:1-2, ”Trøst, ja, trøst mit folk, tal Jerusalem kærligt til!”
Lars og Maria har den samme indstilling. De har boet tre måneder på Bet Josef i Israel og har ofte talt om at flytte dertil.
Derfor vil ”Pottemagerens Hus” være meget indstillet på at være op-til-dato med, hvad der sker i Israel. Vi vil sandsynligvis igen og igen kende, at ”kærligheden tvinger os” til at indkalde til forbøn for de mange kriser og kampe, der ligger lige om hjørnet for Israel - og vil vil fortsat arrangere rejser til Israel. Næste rejse er den 2. - 17. september, 2009.
*************
Mads Lauridsen.
Jeg vil her omtale Mads, som er forstander for Apostolsk Kirke i Esbjerg. Han kom med sin kone og to børn til kirken i 2007......
Citater slut
Eller har jeg misforstået dig ?
tilføjet af

Symbiosen

Hør nu her. Jeg har nu gennemgået Jehovas Vidners sande oplevelse af, at identificere Jøderne og Jødernes Gud JHVH og påvist hvorledes Jehovas Vidner i - ja, fra 1874 indtil 1936 (sådan ca.) altså i 70 år (siger dette antal dig noget?) har undervist, skrevet blade og bøger i millionvis, samt uddelt disse (solgt disse) til hele verden for at budskabet om ”Jødernes tilbagevenden til Israel” (Jerusalem) var en opfyldelse af Bibelens profetier.
Kun ca. 10 år før den håndgribelige manifestation af Guds Ords opfyldelse fandt sted i 1948 vaklede en fulderik ind på verdensscenen og begyndte at sprede antisemitisk propaganda lige stik imod det Organisationen Vagttårnet i 70 år havde undervist verden i.
Var prisen for høj?
I kærligt minde; Ofra Haza Yerushalaim Shel Zahav http://www.youtube.com/watch?v=UlIJOAZ1pak&feature=fvw


Kosmos
tilføjet af

alt er godt, Lyjse.

Hej Lyjse,
Jeg kender ganske godt det blad du henviser til. Jeg kender også Moses Hansen og hans syn på Israel i Profetiernes lys.
Men, her på debatten er jeg blevet hånet for, at jeg bekender ”Jomfrufødslen” (Maria), hendes udsagn om hendes jomfruelighed og ligeledes Josef der bedyder, at hun er ren (og han har ikke et forhold til hende, siger han).
Ligeledes er jeg blevet hånet for, at bekende min tro på Bibelens profeter og deres udsagn og altså ikke ”løgnegriffel” og jeg er ligeledes blevet hånet for min tro på profetierne om Israel i endetiden, deres tilbagevenden og staten Israels genoprettelse.
Det til trods for at jeg ved, at Apostolsk Kirke bekender det samme. Så mange ting er der blevet sagt om Helligånden, Gud og Jesus som jeg ikke kan forene med Apostolsk Kirkes trosbekendelse og alligevel må jeg indrømme, at der er ”kræfter” på spil i Apostolsk Kirke og har været omkring 1936 så den splittedes og fordelte sig og selv den dag i dag er der visse grupperinger.
Nogen gange møder jeg disse grupperinger, ikke i Kirken som sådan, men i menigmand.
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217&posting=2116250#2116250
Derfor må jeg sige, at hver gang jeg ser en bekræftelse på samhørighed som du er inde på i dit indlæg, så glæder jeg mig og genkender Ordet.
Jo, Apostolsk Kirke tror på Israels genrejsning i endetiden og at jøderne stadig er Guds udvalgte folk. Deri består den symbiose jeg er ved at skrive om. Det fysiske og det åndelige. Først jøder og så græker.
Venlig hilsen
Kosmos
tilføjet af

Hvad betyder det ?

Lyjse her er hvad der står i DIN EGEN BIBEL i Ezekiel 5:9-
"På grund af alle dine afskyelige handlinger gør jeg imod dig, ♦hvad jeg aldrig før har gjort og heller aldrig vil gøre igen♦ v10 Fædre skal æde deres sønner og sønner deres fædre; for jeg bringer straf over dig og spreder resten af dig for alle vinde.Så sandt jeg lever, siger Gud Herren: Fordi du gør min helligdom uren med alle dine ækle og afskyelige guder, vil jeg bruge ragekniven uden barmhjertighed og skånsel. v12 En tredjedel skal dø af pest eller omkomme af sult i dig; en tredjedel skal falde for sværd rundt om dig; en tredjedel vil jeg sprede for alle vinde, og dem vil jeg forfølge med draget sværd. v13 Min vrede får frit løb, og jeg stiller min harme på dem, så jeg får hævn. Så skal de forstå, at jeg er Herren; jeg taler med lidenskab, når jeg giver min harme mod dem frit løb.
6:8
v8 Jeg lader nogle overleve. Når de af jer, der er undsluppet sværdet, kommer ud blandt folkene og bliver spredt i ♦landene♦, v9 skal de af jer, der er undsluppet, huske på mig ude blandt folkene, hvor de er fanger.

Kan du ikke lige give en ikke-hjernevasket forklaring på hvad det betyder, med dine
EGNE ORD ?
Jeg hjælper dig lige med det jeg fremhæver, for du ikke skal tage fejl.
Det skal blive spændende, at høre en ikke-hjernevasket, ikke Jehovas vidner forklaring. 🙂
tilføjet af

"Min egen Bibel" -

det er den kristne ja - hvilken Bibel tror du da, jeg citerer fra ?? 😮

"fædre skal æde deres sønner og sønner deres fædre" - det må jo være symbolsk som du plejer at skrive - der er ingen i dag, der æder deres sønner og omvendt ! 😮
I min egen Bibel står der at:
Ingen slipper ustraffet, hvis de rører Guds udvalgte folk. I Zak. 2:11-13 står: ”Op, red jer til Zion, I, som bor hos Babels datter!
Thi så siger Hærskarers HERRE, hvis herlighed sendte mig til folkene, der hærger eder:
Den, som rører jer, rører min øjesten.
Thi se, jeg svinger min hånd imod dem, og de skal blive til bytte for dem, som nu er deres trælle; og I skal kende, at Hærskarers HERRE har sendt mig.”

Gud våger til enhver tid over sit folk og straffer dem, som løfter sin hånd imod dem.

[l]Jøderne vender hjem.[l]

Dommen over folkeslagene og Israels frelse
v1 I de dage og på den tid,
når jeg vender Judas og Jerusalems skæbne,
v2 samler jeg alle folkeslagene
og fører dem ned i Joshafats dal.
Dér vil jeg holde rettergang med dem

[l] om mit folk og min ejendom, Israel,
som de spredte blandt folkene.

Herren har talt.

v9 Råb blandt folkene:
»Udråb en hellig krig,
væk heltene,
lad alle krigerne rykke ud!
v10 Smed jeres plovjern om til sværd
og jeres vingårdsknive til lanser!
Selv svæklingen skal sige: Jeg er en helt!
v11 Skynd jer, kom, alle folkeslag rundt om.
I skal samles dér,
så Herren kan knuse jeres helte!«
v12 Folkene skal vækkes og rykke frem
til Joshafats dal.
Dér sætter jeg mig for at dømme
alle omboende folk.

v13 Sving seglen,
for kornet er modent;
kom, træd persen,
for den er fyldt,
persekarrene flyder over.
Ondskaben er stor!
v14 Hør de larmende skarer
i Afgørelsens Dal!
Herrens dag er nær
i Afgørelsens Dal.
v15 Sol og måne formørkes,
og stjernerne skinner ikke længere.
v16 Herren brøler fra Zion,
fra Jerusalem løfter han røsten,
så himlen og jorden skælver.
Men Herren er tilflugt for sit folk,
et værn for israelitterne.

v17 Så skal I forstå, at jeg er Herren jeres Gud,
som bor på Zion, mit hellige bjerg;
Jerusalem skal være et helligt sted,
hvor fremmede ikke længere færdes.

v18 På den dag
skal bjergene dryppe af most
og højene flyde med mælk,
alle Judas vandløb
skal strømme med vand.
En kilde udspringer fra Herrens hus
og vander Shittims dal.
v19 Egypten bliver en ødemark
og Edom en øde ørken,
fordi de øvede vold imod judæerne
og udgød uskyldigt blod i deres land.
v20 Men Juda skal bebos til evig tid,
Jerusalem i slægt efter slægt.

v21[l] Jeg vil hævne deres blod
og ikke lade det ustraffet.

Herren bor på Zion.

v14 Råb af fryd, Zions datter,
bryd ud i jubel, Israel,
glæd dig og fryd dig af hele dit hjerte,
Jerusalems datter!
v15 Herren har fjernet dine dommere
og drevet dine fjender bort.
Israels konge, Herren, er hos dig,
du skal ikke mere frygte ondt.
v16 På den dag skal det siges til Jerusalem:
»Frygt ikke, Zion,
lad ikke hænderne synke!
v17 Herren din Gud er hos dig,
helten, der bringer frelse.

Han fryder sig i glæde over dig
og viser dig sin kærlighed på ny.
Han jubler over dig med fryd
v18 som på festens dag.«
Dem, der har påført dig skam,
fjerner jeg fra dig.

v19 Ja, til den tid gør jeg sådan
med alle dine undertrykkere.
Men jeg frelser de halte
og samler de bortkomne;
[l][s][l]
jeg gør dem til lovsang og berømmelse
over hele jorden,
når jeg vender deres skæbne.

v20 Til den tid vil jeg føre jer hjem,
og til den tid vil jeg samle jer.
For jeg gør jer til berømmelse og lovsang
blandt alle jordens folk,
når jeg vender jeres skæbne
for øjnene af jer, siger Herren.
[l][s][l]

FORSTOD I DET jehovas vidner❓
*******
Rom.11
[l] Israels frelse
v25 Brødre, for at I ikke skal stole på jeres egen klogskab, vil jeg have, at I skal kende denne hemmelighed: Der hviler forhærdelse over en del af Israel, indtil
hedningerne fuldtalligt kommer ind;
v26[l] så skal hele Israel frelses [l]– som der står skrevet:
Befrieren skal komme fra Zion,
han fjerner ugudelighed fra Jakob.

v27[l] Dette er min pagt med dem,
når jeg tager deres synder bort.
v28 I forhold til evangeliet er de fjender, og det er de for jeres skyld;
men i forhold til udvælgelsen ER DE ELSKEDE, og det er de for fædrenes skyld.
v29 [l] For sine nådegaver og sit kald fortryder Gud ikke.


v30 For ligesom I engang var ulydige mod Gud, men nu har fundet barmhjertighed som følge af deres ulydighed,
v31 sådan er de nu også blevet ulydige som følge af den barmhjertighed, som er vist jer, for at også de kan finde barmhjertighed.
v32 For Gud har indesluttet alle i ulydighed for at vise alle barmhjertighed.
v33 O dyb af Guds rigdom og visdom og kundskab!
Hvor uransagelige er hans domme, og hvor usporlige hans veje!
v34 For »hvem kender Herrens tanker, eller hvem kan være hans rådgiver?
v35 Hvem har givet ham noget først, så han må gøre gengæld?« v36 Thi fra ham og ved ham og til ham er alle ting. Ham være ære til evig tid!
Amen.

12 Thi så siger Hærskarers HERRE, hvis Herlighed sendte mig til Folkene, der hærger eder:[l] Den, som rører eder, rører min Øjesten.[l]

ISRAEL er Guds ØJESTEN
**********

Zakarias.B.2
v5 Jeg løftede øjnene, og jeg så en mand med en målesnor i hånden.
v6 Da jeg spurgte: »Hvor skal du hen?« svarede han: »Hen at måle Jerusalem for at se, hvor bred og lang den er.«
v7 Den engel, der talte med mig, trådte frem, og en anden engel gik ham i møde
v8 og sagde til ham: »Løb hen og sig til den unge mand dér:
Jerusalem skal ligge som åbent land,
så rig på mennesker og kvæg skal den være.
v9 Jeg selv, siger Herren,
vil være en mur af ild omkring den
og vise min herlighed i den.«

v10[l] Kom, kom! Flygt fra Nordens land,
siger Herren,
for jeg spredte jer
for himlens fire vinde,
siger Herren.
[l]
v11 Kom! Slip bort, Zion,
du som bor hos Babylons datter.
v12 For dette siger Hærskarers Herre
– til herlighed har han sendt mig –
til de folk, der plyndrede jer:
[l]»Den, der rører jer, rører ved mit øjeæble.

v13 Jeg svinger min hånd imod dem,
så de bliver bytte for dem, der nu er deres trælle.«
Så vil I forstå,
at Hærskarers Herre har sendt mig.
v14 Du skal juble og glæde dig, Zions datter,
for nu kommer jeg
og tager bolig hos dig,
siger Herren.
v15 På den dag skal mange folkeslag slutte sig til Herren og være mit folk, og jeg tager bolig hos dig. Så vil du forstå, at Hærskarers Herre har sendt mig til dig.
v16 Herren vil tage Juda i besiddelse som sin ejendom i det hellige land, og han vil udvælge Jerusalem på ny.
v17 Vær stille for Herren, alle mennesker!
For han bryder op fra sin hellige bolig.
*************
Profetierne er begyndt at gå i opfyldelse:

[l]jeg gør dem til lovsang og berømmelse
over hele jorden,
når jeg vender deres skæbne.

v20 Til den tid vil jeg føre jer hjem,
og til den tid vil jeg samle jer.
For jeg gør jer til berømmelse og lovsang
blandt alle jordens folk,
når jeg vender jeres skæbne
for øjnene af jer, siger Herren.
[l]

v26[l] så skal hele Israel frelses [l]– som der står skrevet:
Befrieren skal komme fra Zion,
han fjerner ugudelighed fra Jakob.

v27[l] Dette er min pagt med dem,
når jeg tager deres synder bort.
v28 I forhold til evangeliet er de fjender, og det er de for jeres skyld;
MEN i forhold til udvælgelsen ER DE ELSKEDE, og det er de for fædrenes skyld.
v29 [l] For sine nådegaver og sit kald fortryder Gud ikke.[l]
Du skal bare læse hvad der står Ajv2 - så får du Ordet rent og purt - uden nogen forurening.
tilføjet af

en tilføjelse:

I mere end 70 år var Israelitterne tvangs flyttet til Babylon. Omkring årene 615 f. Kr. indtil omkring 575 f.Kr. (muligvis) befandt Profeten Ezekiel sig i Babylon.
Omstændighederne i Israel og deres Kongers relationer til de omkringboende lande var umulige og da de omkringboende nationer var større og samtidig med, at den religiøse og politiske ”infrastruktur” i Israel var lige så umulig, var tidligere tiders succes på slagmarken i kampen for deres ”fædrene land” forsvundet.
Man kan sige, at det gik fra ondt til værre. Ikke engang Kong Salomon kunne tilføre landet en åndelighed (snarere tvært imod) der kunne løfte folket op til Guds standart.
Salomon søn Rehabeam, blev konge af Juda Rige 931-915 f.Kr.; så der var god tid til at skabe den fornødne uvilje og fjendskab til de omkringboende nationer, at fremtiden var let at forudse for HERRENS profeter.
-------------------------------
Trods de hårde ord og mest bestialske profetiske udtalelser fra Ezekiel, kunne Gud dog alligevel ikke fornægte sig selv. Derfor denne fremtidsprofeti til Israels folk:
HERREN siger:
"Jeg giver dem et andet hjerte og en ny ånd i deres indre. Jeg fjerner stenhjertet fra deres krop og giver dem et hjerte af kød, så de følger mine love og omhyggeligt holder mine bud. De skal være mit folk, og jeg vil være deres Gud". Ezekiels bog kap. 11 vers 19.
Så ingen kan vist være i tvivl om hvorledes JHVH, jødernes Gud betragter sit ejendomsfolk i sine profetiske udtalelser gennem sine profeter:
Kosmos
tilføjet af

Nonsens !

Som sædvanlig.
tilføjet af

Du forholder dig ikke

til det der står.
For det tør du ikke. Så vælter dit falske Babelstårn.
Fakta: Jøderne har ikke fået hele Israel tilbage, og får det heller ikke.
tilføjet af

Det er da HELDIGVIS-

ikke noget du bestemmer Ajv2 - det betaler sig ikke, at gå imod Guds Ord - det skulle du lige tænke over....
tilføjet af

Her ser vi jo-

at Guds Ord KAN lukke munden - på selv dig Ajv2
Det skiller det falske fra det sande.
For Guds ord er levende og virksomt og skarpere end noget tveægget sværd; det trænger igennem, så det skiller sjæl fra ånd og marv fra ben og er dommer over hjertets tanker og meninger. Heb.B.4:12
tilføjet af

jeg forholder mig krystalklart.

Ja, AnonymJv(2)
Der er 2 ting du uden at vide det afsløre i dit mærkelige svar, (men det er nok meningen du skal skrive som du gør).
1) Babelstårn.
2) Fakta: Jøderne har ikke fået hele Israel tilbage, og får det heller ikke.
Citat af AnonymJv(2) slut.
--------------------------
Svar:
ang. 1) Samarias fald i 721 f.Kr. ; over tyve år efter Samarias fald så man assyrerne under kommando af Sankerib belejre Jerusalem og ødelægge byerne rundt om i Juda Rige. Kong Hizkija måtte underkaste sig Assyrerriget, men slap fra sit oprør med livet og hovedstaden i behold, dog ikke uden at have betalt en klækkelig tribut til Sankerib.
Hoseas´ bog kapitel 11,
Guds kærlighed til sit folk.
Da Israel var et barn, elskede jeg ham som en søn og førte ham ud af Ægypten. Men jo mere jeg kaldte på ham, des mere trodsig blev han; han ofrede til Ba'al og brændte røgelse for afguderne. Jeg opdragede ham fra barnsben af - jeg lærte ham at gå, jeg bar ham på armen; men han ænser ikke, hvem det var, som tog sig af ham.
Jeg styrede Israel med min kærligheds tømme; jeg løsnede åget, så han kunne tage føde til sig - ja, jeg bøjede mig ned og gav ham at spise. Men mit folk skal vende tilbage til Ægypten og Assyrien, for de vil ikke vende om til mig.
Krig skal hærge i deres byer, fjender skal trænge gennem deres porte, så de omkommer i deres fæstninger; for mit folk har besluttet at forlade mig. Derfor har jeg dømt dem til at bære slaveåg, og ingen skal komme dem til hjælp.
--------------
Efraim, hvordan kan jeg opgive dig - hvordan kan jeg give slip på dig? Hvordan kan jeg ødelægge dig som Adma og Zebojim? Mit hjerte er knust - hvor jeg dog længes efter at gribe ind!
Nej, jeg vil ikke give min vrede frit løb og straffe dig! Jeg vil ikke udslette Efraim! ”For jeg er Gud - ikke et menneske”, der skal hævne sig.
Jeg er den Hellige, der bor midt iblandt jer, og jeg er ikke kommet for ” ødelægge” (Abaddon).
Mit folk skal følge Herren. Som ungerne kaldes til, når løven brøler over sit rov, sådan skal børnene vende tilbage fra vesten, som fugleflokke skal de komme fra Ægypten, som duer skal de vende hjem fra Assyrien.
Ja, jeg vil føre dem tilbage til deres hjemland - det er et løfte fra Herren!«
Citat slut.
---------------------------------
Kommentar:
Er det ikke mærkeligt, at du AnonymJv(2) tør stille dig op imod Jehova og ugyldiggøre dette ord? Jeg ville aldrig gøre sådan, men du der ikke engang bekender din egen religion; jeg forventede faktisk ikke andet af dig.
------------------------
Hør så hvad HERREN siger til Israel, sit ejendomsfolk, jøderne ”144.000” af Israels 12 stammer, dem der ”tager imod” (og der bliver flere og flere).
”Jeg forlover mig med dig for evigt; jeg forlover mig med dig i ret og retfærdighed...” (Hos 2:21)
Israel er Guds kvinde. Gud betragter sin pagt med sit folk, Israel, som en åndelig ægteskabs-pagt
---------------------------
Kommentar:
Javel, Gud HERREN har udvalgt sin brud, han har trolovet sig, med sit pagts folk Israel i al evighed, siger HERREN.
Venlig hilsen
Kosmos
tilføjet af

ja,

Hej Lyjse,
Jeg lagde mærke til det samme.
Kosmos
tilføjet af

Guds drøm

er det også din drøm?
Det er altså krystalklart, at Charles Taze Russell havde en plan for jøderne og for genoprettelsen af staten Israel og derfor både af
Men hvad antagelse havde Charles Taze Russell for at promovere ”jødernes tilbagevenden til landet”? Jo; Abraham pagten.
--------------
Da Abram var nioghalvfems år, viste Herren sig for ham og sagde til ham: »Jeg er Gud den Almægtige! Du skal vandre for mit ansigt og være udadlelig.
Jeg vil stifte en pagt mellem dig og mig, og jeg vil gøre dig uhyre talrig.« Abram kastede sig ned, og Gud talte til ham:
»Jeg indgår en pagt med dig, og du skal blive fader til en mængde folkeslag. Du skal ikke længere hedde Abram. Dit navn skal være Abraham, for jeg gør dig til fader til en mængde folkeslag. Jeg gør dig uhyre frugtbar; jeg gør dig til folkeslag, og konger skal nedstamme fra dig.
Jeg opretter min pagt med dig og dine efterkommere i slægt efter slægt, en evig pagt: Jeg vil være din og dine efterkommeres Gud.
Det land, hvor du nu bor som fremmed, hele Kana'an, vil jeg give dig og dine efterkommere til evig ejendom, og jeg vil være deres Gud.
-------------
Fik du fat i det?
HERREN ikke alene tilsværger Abraham slægter to come, at de skal eje ”landet”, men HERREN opretter ligefrem en pagt med Abraham. Denne pagt er åbenbart i jødernes øjne, evig.
Apostlene, de der tog imod Jesus som Guds inkarnation forstod dette. Det ligger i hele deres måde at udtrykke samtiden og fremtiden. Både for deres folk, men altså også for ”græker”.
Man søgte en opfyldelses af samtlige profetiske udsagn i deres skriftruller. Drømmen om landet, drømmen om fremtiden, drømmen om fremtiden og drømmen om det åndelige fællesskab mellem Gud og dem og ja, alle mennesker.
---------------
Paulus; løftet til Abraham:
Et testamente, som Gud allerede har gjort retsgyldigt, kan loven, som kom 430 år senere, ikke gøre ugyldigt, så at den dermed skulle sætte løftet ud af kraft.”
-----------
“Han har taget sig af sin tjener Israel og husker på sin barmhjertighed – som han tilsagde vore fædre – mod Abraham og hans slægt til evig tid.”
Lukas Evangeliet kap. 1
--------------
Drømmen om et ”rent folk” der får en ny start på Guds løfte til Abraham. Nu skulle selve fundamentet være en bedre, et skønnere og en mere åndeligt virkelighed efter det koncept Jesus havde forkyndt for dem:
Dette er dem, som ikke have besmittet sig med Kvinder, thi de ere jomfruelige; dette er dem, som følge Lammet, hvor det går. Disse ere løskøbte fra Menneskene, en Førstegrøde før Gud og Lammet, og i deres Mund er der ikke fundet Løgn; thi de ere ulastelige.
Og jeg så en anden Engel flyve midt oppe under Himmelen, som havde et evigt Evangelium at forkynde for ”dem, der bo på Jorden, og for alle Folkeslag og Stammer og Tungemål og Folk”, og han sagde med høj Røst: Frygter Gud og giver ham Ære, thi hans Doms Time er kommen, og tilbeder ham, som har gjort Himmelen og Jorden og Havet og Vandenes Kilder.
Her gælder det de helliges Udholdenhed, de, som bevare ”Guds Bud og Troen på Jesus”.
---------------------------------------
Den smukke sang Freddy Hayler synger for os indeholder ligeledes Universelle profetiske, men også skabelseskraft. Han synger bl. a. om tronen og englene og de 144.000 og ”dem der kommer ud af trængslen” og Guds rige i himmelen hvor alle forsamles.
-------------------
Hør her:
It would take 2500 years to traverse it's length by foot (200 000 miles tall) and nothing can calculate the amplitude of its power except the King of Kings, YHWH himself. Again, the Zoa are said to have 72 huge saphire stones in their garments, and one giant emerald on each crown.
Their countenances are as brilliant as the sun, and dwell in unapproachable pavilions of light, and the brilliance of YHWH's Shakinah Glory is upon them (see Rev 4:6)
Citat slut.
Nu spørger jeg så dig: ”Their countenances are as brilliant as the sun, and dwell in unapproachable pavilions of light, and the brilliance of YHWH's Shakinah Glory is upon them (see Rev 4:6)”
hvad skal jeg sammenligne med dette? Prøv at drage en parallel mellem dette og det vi lige har læset:
Jeg vil citere herfra http://www.tagryggen.dk/show_article.php?num=252
Videnskabsmænd, bl. a. professor Lekin ved Mount Ihowa observatorium, har opdaget et kæmpemæssigt hul i planetkonstellationen Orion Nebula, som er så stort, at hele vort solsystem kan få plads i det. Vor ”Mælkevej” med dens 100 milliarder stjerner er kun én galakse blandt millioner. –
De største kendte stjerner lyser over 1 mill. gange stærkere end solen, og enkelte af dem kan være over 1000 gange så store som solen - en diameter på måske 2 milliarder km.
-----------
Endnu mere bemærkelsesværdig er det, at videnskabsmænd ved hjælp af deres meget stærke kikkerter kan iagttage objekter af skinnende metal og krystal. For hver gang dette kompleks af objekter er blevet fotograferet, kommer en lille plet på indersiden i lyset i Orion stadig nærmere til hullets åbning. En videnskabsmand siger, at det nærmer sig med lysets hastighed, som er på 300.000 kilometer i sekundet, ud til Neptun, godt og vel 4.5 milliard km. væk fra Solen.
Professor Lekin siger, at de ved hjælp af deres stærke kikkerter og fotografier klart kan se detaljer i objekter, som er 10 lysår borte.
Et lysår er 9.500.000.000.000 km. Vores nærmeste stjerne er ca. 4 lysår borte. ”Mælkevejen” har en udstrækning på ca. 100.000 lysår. - Læs Sal 8:4-5.
Astronomer fortæller, at de føler en sælsom højtidsstemning, når de betragter disse fotografier. Det er som at være i DEN ALMÆGTIGES NÆRVÆR, siger de.
Vi kan selvfølgelig ikke fastslå, at dette fænomen er Det ny Jerusalem. Der kan også være tale om blot et genskin af Guds herlighed. Vi forstår blot, at Gud er større og mægtigere, end vi kan fatte.
Lad os i ærbødighed læse Bibelen og i troen se hen imod det, vi ved der kommer, og mod det, vi i troen ser der vil komme, om end vi ikke ser klart endnu. - Læs Johannes Åbenbaringen kap. 22
Jeg har hørt om en stad i det høje
over jordlivets brusende vande
lang fra lidelser, farer og møje
og engang, ja engang er jeg der.
Jeg med undren og glæde må synge,
når jeg tænker på Himlen og staden.
Mange trin kan bli´ trætte og tunge.
Men engang, ja engang er jeg der.
http://www.youtube.com/watch?v=gEhadb5YSpU&feature=related
( hvordan kan nogen modstå Jerusalem både i fortid og nutid og fremtid?)
”Og jeg vil give mine tvende Vidner, at de skulle profetere ét Tusinde, to Hundrede og tresindstyve Dage, klædte i Sække. Disse ere de tvende Olietræer og de tvende Lysestager, som stå for Jordens Herre”. Johannes Åbenbaringen kap. 11 vers 4
Apostlen Johannes forbinder igen tidligere tiders hændelser i lyset af fremtiden. De 2 vidner, den lille skare og den store skare.
Byen dækker i areal 5.308.416 km2.
------------------------------------
Som du nok kan se er dette profetisk der omhandler en virkelighed funderet på fortidens tro og fællesskab med JHVH og så fremtidens muligheder.
Venlig hilsen
Kosmos
tilføjet af

Abrahamspagten

Blev givet af Gud til Abraham og opfyldt gennem hans efterkommere.
Der blev ikke stillet betingelser til jøderne for at få del i pagten, de skulle blot være jøder,
i Daniel 9:27 Står der.
"Og han skal lade pagten stå ved magt for de mange i én uge; og i midten af ugen vil han få slagtoffer og offergave til at ophøre."
Abrahamspagten blev indfiet med Jesus komme, og de der nu ville have gavn af løftet om velsignelse, måtte lade sig døbe. Værdien af pagten var ikke længere forbeholdt den der var jøde af afstamning, men den der blev en åndelig jøde.
Riget blev taget fra jøderne og givet til et folk der frembringer dets frugt. Derfor har det intet med jødernes tilbagevenden til Israel at gøre.
Hvis nogen vil vide hvordan alt det hænger sammen, gælder det om ikke at tro alt hvad man hører, men studere biblen sammen med Jehovas vidner, vi kan rede trådende ud.
tilføjet af

Mon ikke det er omvendt

DU KOMMENTERER OG SVARER IKKE PÅ DET JEG VISER DIG AF GUDS ORD.
Citat af mig:
"Lyjse her er hvad der står i DIN EGEN BIBEL i Ezekiel 5:9-"
Så din mund er lukket med syv segl, og du kan ikke forklare disse skriftsteder med dine egne ord, så det giver mening.
Du har ikke Helligånden til at forstå, det burde du lave om på ved at ændre sind, og fralægge dig din hedenskab, og så følge Jesus. Lad være med at tro du kender og forstår biblen.
!. Timoteus 4:1-
"Men den inspirerede udtalelse siger udtrykkeligt at i senere tidsperioder vil nogle falde fra troen, idet de agter på vildledende inspirerede udtalelser og dæmoners lærdomme, 2 ved hykleri hos mennesker som taler løgn, mærkede i deres samvittighed som med et brændejern"
Jeremias 8:9
"De forkastede Herrens ord,hvad hjælper så deres visdom?"
Beviset ses i, du simpelthen ikke kan forklare skriftstederne.
Hvad mere skal der til?
tilføjet af

20.736.000.000

50 milliarder? eller. .. det rigtige Tal paa Menneskeheden i Genoprettelsen.
--------------------
Man kan godt få noget ud af at læse hvad Charles Taze Russell skrev. Ja, det kan man godt. Han skrev:
20.736.000.000 / (tyve Milliarder syv Hundrede og seks og tredive Millioner)
Charles Taze Russell var Budbringeren for Laodikeamenigheden (sagde han, sagde man). [ han fastslår ]
for alle dem, der tror paa Bibelen, vil de”Beviser”, som indeholdes i dette Bind [bogen, Den Fuldbyrdede Hemmelighed], fastslaa dette, som en ”Kendsgerning uden Skygge af ”.
Han (Charles Taze Russell) troede på og forkyndte, at Ægyptens store Pyramide var profetier til endens tid, og at man kan udregne Kristi komme ud fra den.
At man kunne regne ud at Jehova sad på Plaediderne (en stjerne i syvstjernesystemet), fordi Pyramiden peger direkte på denne stjerne.
* Han troede og forkyndte, at ikke kun de 144.000 kom i himmelen, men at også "den store skare" kom i himmelen, idet den var en sekundær himmelsk skare:
" ... af alle Folkeslag og Stammer og Folk og Tungemaal, - 'Da Kristi Brudeskare vil komme til at bestaa af 144.000 Medlemmer, og da 144.000 x 144.000 giver 20.736.000.000 (tyve Milliarder syv Hundrede og seks og tredive Millioner), hvilket øjensynlig paa det nærmeste vil være det rigtige Tal paa Menneskeheden i Genoprettelsen, vil det være ganske rimeligt at tænke sig, at hver enkelt af Brudeskaren vil faa 144.000 Mennesker at føre Tilsyn med. 144.000 vilde imidlertid være en mægtig Hob for en enkelt at drage Omsorg for, saa vi kan let se, hvor haardt Brug der vil blive for den store Skares Tjeneste' - Fra et Spørgsmaalsmøde.
------------------
som stod for Tronen - Foran Tronen, og ikke som Brudeskaren paa Tronen. (I,230) ' Skriften lærer os, at ligesom det, der er avlet af Kødet er Kød, saaledes er ogsaa det, der er avlet af Aanden, Aand. Det vil sige at hver den, der er blevet avlet af den hellige Aand, har erfaret en saa ”gennemgribende Naturforvandling, at det vilde være umuligt for ham at faa Del med Verden i en Opstandelse paa det menneskelige Plan”. ' –
W.T- 07, 316." Studier i Skriften, Den Fuldbyrdede Hemmelighed, side 153. http://www.a2z.org/wtarchive/docs/1917_The_Finished_Mystery_Text.pdf

Of all nations, and kindreds, and people, and
tongues. — "As the number of the Bride of
Christ is to be 144,000, it would be reasonable to
think that each number of this class may have
144,000 to look after, as 144,000x144,000 equals
20,736,000,000 (twenty billions seven hundred
and thirty-six millions), evidently just about the
right number to be cared for — 144,000 would be
quite a host for each individual of the Bride class
to look after. So we can see the necessity for the
work of the Great Company. " — Question
Meeting. http://www.archive.org/stream/TheFinishedMysteryTextVersion/1917_The_Finished_Mystery_Text_djvu.txt
---------------
Sådan så hele ”banden” ud.
http://ia310808.us.archive.org/1/items/1911BibleStudentsConventionPictures/1911_Bible_Student_Convention_Pictures.pdf
----------------------------
Pyramideteologiens far Charles Taze Russell.
http://www.a2z.org/wtarchive/docs/1917_The_Finished_Mystery_Text.pdf
Revelation 9:11.
[And] they [had a] HAVE THEIR king [over them].— The same king as exercises general
rulership over all the ecclesiastical affairs of this prevent evil world.
[Which is] the angel of the [bottomless pit] ABYSS.-"The prince of the power of the air."—
Eph. 2:2.
Whose name In the Hebrew tongue is Abaddon.— And he is "a bad one," sure enough.— 2 Cor. 4:4.
But in the Greek tongue hath his name Apollyon — That is, Destroyer. But In plain
English his name is Satan, the Devil.
As a means for preventing people from seeing the Truth, Methodism has been as efficient as any of the five systems previously described, or any that follow. All have been sadly misled and deceived
by our great and wily Adversary; "Taken captive by him at his will"— 2 Tim. 2:26.
Revelation 9:12.

Venlig hilsen
Kosmos
tilføjet af

du aner intet om hvad du snakker om

Modsig du blot JHVH (Jehova, betegnet Jesus) du benægter jo alt i forvejen.
1.Mosebog kap. 17:
Da Abram var nioghalvfems år, viste Herren sig for ham og sagde til ham: »Jeg er Gud den Almægtige! Du skal vandre for mit ansigt og være udadlelig.
Jeg vil stifte en pagt mellem dig og mig, og jeg vil gøre dig uhyre talrig.« Abram kastede sig ned, og Gud talte til ham:
»Jeg indgår en pagt med dig, og du skal blive fader til en mængde folkeslag. Du skal ikke længere hedde Abram. Dit navn skal være Abraham, for jeg gør dig til fader til en mængde folkeslag. Jeg gør dig uhyre frugtbar; jeg gør dig til folkeslag, og konger skal nedstamme fra dig.
Jeg opretter min pagt med dig og dine efterkommere i slægt efter slægt, en evig pagt: Jeg vil være din og dine efterkommeres Gud.
Det land, hvor du nu bor som fremmed, hele Kana'an, vil jeg give dig og dine efterkommere til evig ejendom, og jeg vil være deres Gud.
2) Paulus: Løftet til Abraham: Et testamente, som Gud allerede har gjort retsgyldigt, kan loven, som kom 430 år senere, ikke gøre ugyldigt, så at den dermed skulle sætte løftet ud af kraft.”
3) og det kan Jehovas Vidner (misbrug af Herrens navn) og slet ikke AnonymJv(2) "...gøre ugyldigt".
Ha, ha, ha, du tænkte du kunne? ha, ha, ha, "tænkte"? lyt godt efter hvad jeg forklare dig her i denne debat. du kan kun blive klogere.
Kosmos
tilføjet af

Du ER blind -

nu har jeg lagt de samme skriftsteder / profetier 2 gange i denne tråd - og du har INTET kommenteret - kom ud af dit mørke og se virkeligheden i øjnene - og lad være med, at opfordre andre, til at blive fange i dit vagttårn !
http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://www.seanet.com/~raines/disc.html&ei=PttrS6ukI8rE-QaM8bDuAw&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&ved=0CA8Q7gEwAA&prev=/search%3Fq%3Dhttp://www.seanet.com/~raines/disc.html%26hl%3Dda%26sa%3DG
http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://crossbearer-brian.tripod.com/id293.htm&ei=LAp0S86JCcbt-AarpYS7CA&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&ved=0CAgQ7gEwAA&prev=/search%3Fq%3Dhttp://crossbearer-brian.tripod.com/id293.htm%26hl%3Dda%26sa%3DG

http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://www.seanet.com/~raines/demons.html&ei=2h10S6iaB4Hw-QaN8JiXBg&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&ved=0CAsQ7gEwAA&prev=/search%3Fq%3Dhttp://www.seanet.com/~raines/demons.html%26hl%3Dda%26sa%3DG

http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://www.middletownbiblechurch.org/doctrine/deity10.htm&ei=mA19S8XqKZLj-Qb07YXkBQ&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&ved=0CAkQ7gEwAA&prev=/search%3Fq%3Dhttp://www.middletownbiblechurch.org/doctrine/deity10.htm%26hl%3Dda%26sa%3DG

http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://www.4jehovah.org/jehovahs-witness-nwt-errors.php&ei=b1hMS4bcGI_Q-QbJmdyUDQ&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&ved=0CBAQ7gEwAA&prev=/search%3Fq%3Dhttp://www.4jehovah.org/jehovahs-witness-nwt-errors.php%26hl%3Dda%26sa%3DG

http://translate.google.com/translate?hl=da&sl=en&u=http://crossbearer-brian.tripod.com/id100.htm&prev=/search%3Fq%3Dhttp://crossbearer-brian.tripod.com/id293.htm%26hl%3Dda%26sa%3DG&rurl=translate.google.dk

http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://www.ankerberg.com/Articles/ATRI-Bible-School/Fall-Bible-School/fall-bible-school-jw-new-world-translation.htm&ei=efQPTIzWN5SkOO75zfsK&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&ved=0CBoQ7gEwAA&prev=/search%3Fq%3Dhttp://www.johnankerberg.org/Articles/ATRI-Bible-School/Fall-Bible-School/fall-bible-school-jw-new-world-translation.htm%26hl%3Dda%26sa%3DG

http://translate.google.com/translate?hl=da&sl=en&u=http://crossbearer-brian.tripod.com/id145.htm&prev=/search%3Fq%3Dhttp://crossbearer-brian.tripod.com/id293.htm%26hl%3Dda%26sa%3DG&rurl=translate.google.com&twu=1
http://www.iclnet.org/pub/resources/text/apl/jw/jw-031.txt
Dette er HEDENSKAB - intet kan overgå denne falske vagttårnslære.
Og ånden taler for sig selv - det har ALDRIG været Helligånden !
tilføjet af

Det jeg snakker om

Citat:
"Modsig du blot JHVH (Jehova, betegnet Jesus) du benægter jo alt i forvejen"
Det er dig der benægter Hr. Kosmos, idet du benægter det der står i biblen. Se selv.
Galaterne 3:7
I ved jo at det er dem der holder sig til tro som er Abrahams sønner. 8 Da Skriften nu forudså at Gud ville erklære ♦folk fra nationerne♦ retfærdige som følge af tro, forkyndte den forud denne gode nyhed for Abraham: „Ved dig skal alle nationerne velsignes.“ 9 ♦Altså er det dem der holder sig til tro der velsignes sammen med den troende og trofaste Abraham.♦
Det må være en bitter for dig at sluge, du ikke aner hvad det er biblen fortæller.
Når du er både expert og geni.
tilføjet af

Læg mærke til hvad jeg skrev Lyjse

"Så din mund er lukket med syv segl, og du kan ikke forklare disse skriftsteder med dine egne ord, så det giver mening.
♦Beviset ses i, du simpelthen ikke kan forklare skriftstederne.
Hvad mere skal der til? "♦
KAN DET VÆRE RET MEGET TYDELIGERE.
Læs åbenbaringen 16:14 om det DU skriver.
Jehovas vidner har udgivet bogen: Hvad er det biblen virkeligt lærer, her er mange gode forklaringer, den burde du læse.
tilføjet af

Hvad var dit svar-

http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217&posting=2117035
det eneste du kunne svare var: "nonsens" 😮
Jeg ved ikke, hvad der sker oppe i dit hoved, men det virker som om, at DIN afmagt, oplever DU - som det er VORES 😮
tilføjet af

Det der sker i mit hovede

er jeg konstaterer, du ikke vil eller kan stå op for det du selv skriver om bibelske emner. Du ved det, men vil ikke ændre sind.
Derfor afslører jeg dig og dine løgne, for ingen skal tro, det du prædiker er kristendom.
Og jeg gør det, jeg gennemhuller dine følelsesmæssige hadefulde påstande om Jehovas vidner.
Hvis du vil erkende det der står i biblen, vil du bevæge dig i den rigtige retning, men indtil nu benægter du biblens ord, selv det der står i din egen bibel.
tilføjet af

Du lever i din egen lille -

fantasi-verden - du drømmer søde drømme om, hvordan det KUNNE være - ønsketænkning - luftkasteller - vågn dog op, din stakkel !
Den du afslører er DIG SELV 😃 [:|]
tilføjet af

godt du gentager mig.

så kan du ikke gå helt galt i byen.

Det forholder sig nøjagtigt som jeg skriver. Det du peger på her: 1.Mosebog kap. 17:
Da Abram var nioghalvfems år, viste Herren sig for ham og sagde til ham: »Jeg er Gud den Almægtige! Du skal vandre for mit ansigt og være udadlelig.
Jeg vil stifte en pagt mellem dig og mig, og jeg vil gøre dig uhyre talrig.« Abram kastede sig ned, og Gud talte til ham:
»Jeg indgår en pagt med dig, og du skal blive fader til en mængde folkeslag. Du skal ikke længere hedde Abram. Dit navn skal være Abraham, for jeg gør dig til fader til en mængde folkeslag. Jeg gør dig uhyre frugtbar; jeg gør dig til folkeslag, og konger skal nedstamme fra dig.
Jeg opretter min pagt med dig og dine efterkommere i slægt efter slægt, en evig pagt: Jeg vil være din og dine efterkommeres Gud.
Det land, hvor du nu bor som fremmed, hele Kana'an, vil jeg give dig og dine efterkommere til evig ejendom, og jeg vil være deres Gud.
-------------------------------------------------------------
Her vil du så gerne fortælle mig hvad der står i Galaterne 3:7❓Jo, det er jeg enig i. Derfor var det jeg citerede fra netop Galaterne kap. 3 vers 7. Men ok, det bliver ikke dårligere af at blive gentaget i én uendelighed.
Det er et godt skriftord vedr. HERRENS forjættelse eller løfte til Abraham gennem Isak, Jakob (Israel). Her er hvad jeg skrev:
2) Paulus: Løftet til Abraham: Et testamente, som Gud allerede har gjort retsgyldigt, kan loven, som kom 430 år senere, ikke gøre ugyldigt, så at den dermed skulle sætte løftet ud af kraft.”
3) og det kan Jehovas Vidner (misbrug af Herrens navn) og slet ikke AnonymJv(2) "...gøre ugyldigt".
Ha, ha, ha, du tænkte du kunne? ha, ha, ha, "tænkte"? lyt godt efter hvad jeg forklare dig her i denne debat. du kan kun blive klogere.
Galatians http://www.usccb.org/nab/bible/galatians/galatians3.htm
Ser du, Galaterne; early Christian communities in the Roman province of Galatia in central Anatolia var lige pludselig kommet i tvivl. Den religiøse Organisation (deres jødiske religiøse ledere) der for det meste henholdt sig til Moseloven, mente ikke den Korsfæstede Kristus overhovedet kunne tilsidesætte loven, men det viste sig at være lige omvendt.
Den debat deler stadig folket og der er endnu en lang vej at gå, men vi Kristne kan støtte Israel og på den måde være ”levende vidnesbyrd”.
Imidlertid må du huske på, at dersom vi bliver i tvivl om vore gerningers validitet og ikke kan finde ud af hvad der er rigtigt eller forkert, så har vi altid de 10 bud at konferere med.
http://www.usccb.org/nab/bible/galatians/galatians3.htm
Kosmos
tilføjet af

var det 50 milliarder eller 20.736.000.000?

Jehovas Vidner slynger om sig med tal.
tilføjet af

Jeg lever med biblen

Det jeg skriver er sandheden, for det er med henvisning til det der står i biblen.
Kan du forklare det her du skriver i klar tale, så man forstår hvad det er du konkret vil pege på. (Uden dine ulidelige links)
Citat;
"Du lever i din egen lille fantasi-verden - du drømmer søde drømme om, hvordan det KUNNE være - ønsketænkning - luftkasteller - vågn dog op, din stakkel !
Den du afslører er DIG SELV"
tilføjet af

Dette er også fra-

"Min egen Bibel"
Jeg syntes du skal læse sidste del af Ezekiels bog :

"Bibelen på hverdagsdansk"
Ezekiels bog kapitel 36
36 [l] Guds velsignelse over Israel.
Du dødelige menneske, profetér til Israels bjerge!

Bring dem denne hilsen fra Herren:
2Jeres fjender har snerret ad jer og gjort krav på de ældgamle bjerge. 3De har trængt jer fra alle sider og sendt jer bort som slaver til fjerne lande.
I er blevet forhånet og bagvasket. 4Hør derfor Gud Herrens ord, I Israels bjerge!
Dette er hans hilsen til højene og bjergene - til floderne og dalene, til de ruinerede gårde og forladte byer, der er blevet ødelagt og spottet af alle nabonationerne: 5Min vrede er blusset op imod disse nationer - og især imod Edom - fordi de grådigt rev mit land til sig og således foragtede mig.
6Profetér derfor og bring Israels høje og bjerge, dets floder og dale, denne hilsen fra Gud Herren: Jeg er fortørnet over den skandaløse måde, jeres nabonationer har behandlet jer på!
7Derfor har jeg højtideligt sværget, at disse nationer selv skal rammes af skam og skandale.
8 [l] Men for Israels vedkommende er der gode nyheder; for landet skal bugne af frugt og derved gøre sig rede til folkets hjemkomst - for de skal snart vende hjem![l]
9Se, jeg er med jer; og jeg vil personligt komme og hjælpe jer, når I opdyrker jorden og tilsår jeres marker. 10Også landets befolkning skal vokse; de ødelagte byer skal genopbygges og befolkes igen - 11og med befolkningstilvæksten følger øget kvægbestand. Åh, Israels bjerge, I skal fyldes med huse og gårde igen - ja, jeg vil gøre langt mere for jer end nogen sinde tidligere!
Da skal I indse, at jeg er Herren; 12for mit folk skal igen tage jer i besiddelse - og da skal de ikke længere misbruge jer som offersteder, hvor de brænder deres børn på afgudernes altre.
13Gud Herren siger: Nabolandene spotter dig stadig ved at hævde, at Israels bjerge er et barsk område, der æder og opslider sin befolkning. 14Men nu skal det være slut! Fødselstallet skal stige, og børnedødeligheden skal falde drastisk, siger Gud Herren. 15Hedningenationerne skal ikke længere få grund til at snerre ad jer, siger Gud Herren, for I, Israels bjerge, skal ikke længere få folket til at snuble.«
16Derefter fulgte dette budskab fra Herren:
17»Du dødelige menneske, dengang Israels folk endnu boede i deres eget land, forurenede de landet med deres opførsel og onde handlinger - og rituelt set var deres gudsdyrkelse lige så uren som menstruationsblod.
18Moralsk set forurenede de landet med blodsudgydelse i en sådan grad, at jeg måtte vise min vrede imod dem.
19Derfor sendte jeg dem i eksil i fjerne lande - det var straf for deres adfærd og onde handlinger.
20Men efter at jeg havde sendt dem i landflygtighed, bragte man skam og vanære over mit hellige navn, fordi man sagde: 'De kalder sig Guds folk - og så kan deres Gud ikke engang frelse dem fra deres sørgelige skæbne!'
21Men jeg har ikke i sinde at få mit gode navn og rygte spoleret rundt omkring i verden!
22Sig derfor til Israels folk: Dette er en hilsen fra Herren: Jeg vil føre jer hjem igen - men ikke fordi I fortjener det! Jeg gør det for at værne om mit hellige navn, som I har svinet til i verden.
23Ja, jeg vil genoprette det ry, jeg havde, før I vanærede mit hellige navn - og da skal verdens befolkning indse, at jeg er Herren; for når jeg udfrier jer af fangenskabet derude, skal det for dem være en åbenbaring af min sande identitet.
24 [l]Derfor vil jeg atter føre jer tilbage til Israels land.
25Og jeg vil rense jer for jeres snavs og afgudsdyrkelse ved at stænke vand på jer, så I bliver rene.
26Jeg vil forandre jer indefra ved at give jer et helt nyt hjerte, der længes efter at gøre det rigtige, og en ny ånd i jeres indre, så I lærer en helt ny måde at tænke på.
Jeg vil tage jeres stolte, hårde stenhjerte fra jer og skifte det ud med et føjeligt kødhjerte.
27Og jeg vil sende min Ånd ind i jer, så I adlyder mine love og gør, hvad jeg befaler jer.
28Da skal I bo trygt i Israel - det land, som jeg for længe siden gav til jeres forfædre; og [l] I skal være mit folk, og jeg vil være jeres Gud.[l]
29Jeg vil rense jer for jeres synd og sørge for, at høsten aldrig slår fejl, og at der ikke mere kommer hungersnød i landet.
30Jeres frugtplantager og kornmarker skal give rekordhøst - og aldrig mere skal I over for nabonationerne ydmyges på grund af hungersnød. 31Da skal I føle lede ved jer selv, når I tænker tilbage på fortidens adfærd og onde handlinger. 32Men husk: Det er ikke for jeres skyld, at jeg griber ind - det er for mit eget omdømmes skyld. Åh Israel, mit folk, hvor burde I dog skamme jer over al den ondskab, I har begået!
33Gud Herren siger: Når jeg har renset jer for jeres synd, vil jeg føre jer hjem til Israel og genopbygge landets ruiner; 34og jorden, der i alle disse år lå hen som brakmark, så alle blev chokeret ved synet af den omfattende katastrofe, der havde ramt landet - denne jord skal opdyrkes igen. 35Men når jeg fører jer hjem, skal man udbryde: 'Se! Dette gudsforladte land er blevet frugtbart som Edens have! De ødelagte byer er blevet genopbygget og befæstet - og de er fyldt med mennesker!' 36Da skal de nationer, som endnu er tilbage, indse, at det er mig, Herren, som står bag genopbygningen af ruinerne og tilplantningen af det hærgede land. Dette er et løfte fra Herren - og det vil ske, som han har sagt.
37 38Gud Herren siger: Jeg er parat til at høre Israels folks bønner om alle disse velsignelser og til at give dem, hvad de beder om.
I samme øjeblik, de beder, vil jeg give dem fremgang, så de bliver talrige som fåreflokkene, der strømmer gennem Jerusalems gader ved højtiderne. Lad det være et billede på den befolkningstilvækst, jeg vil skabe i Israels ødelagte byer. Når det sker, skal enhver indse, at jeg er Herren.«
**********
Rom.11
[l] Israels frelse
v25 Brødre, for at I ikke skal stole på jeres egen klogskab, vil jeg have, at I skal kende denne hemmelighed: Der hviler forhærdelse over en del af Israel, indtil
hedningerne fuldtalligt kommer ind;
v26 så skal hele Israel frelses – som der står skrevet:
Befrieren skal komme fra Zion,
han fjerner ugudelighed fra Jakob.
v27[l] Dette er min pagt med dem,
når jeg tager deres synder bort.
v28 I forhold til evangeliet er de fjender, og det er de for jeres skyld;
men i forhold til udvælgelsen ER DE ELSKEDE, og det er de for fædrenes skyld.
v29 [l] For sine nådegaver og sit kald fortryder Gud ikke.

v30 For ligesom I engang var ulydige mod Gud, men nu har fundet barmhjertighed som følge af deres ulydighed,
v31 sådan er de nu også blevet ulydige som følge af den barmhjertighed, som er vist jer, for at også de kan finde barmhjertighed.
v32 For Gud har indesluttet alle i ulydighed for at vise alle barmhjertighed.
v33 O dyb af Guds rigdom og visdom og kundskab!
Hvor uransagelige er hans domme, og hvor usporlige hans veje!
v34 For »hvem kender Herrens tanker, eller hvem kan være hans rådgiver?
v35 Hvem har givet ham noget først, så han må gøre gengæld?« v36 Thi fra ham og ved ham og til ham er alle ting. Ham være ære til evig tid!
Amen.
tilføjet af

Her er sandheden-

tilføjet af

hvor lyder det smukt

Hej Lyjse,
den vil jeg godt fordybe mig i.
Venlig hilsen
Kosmos
tilføjet af

Jeg har læst HELE Ezekiels bog (flere gange)

Også kapitel 37 hvor du får en nærmere forklaring på det du henviser til.
Det var et fornuftigt ræsonnement du gjorde dig. Men det holder ikke.
Vers 1:
Herrens hånd kom over mig, og han førte mig ved sin ånd ud og stillede mig i dalen. Den var fuld af knogler. v2 Han ledte mig forbi dem, hele vejen rundt. De lå i store mængder ud over dalen og var helt indtørrede. v3 Så spurgte han mig: »Menneske, kan disse ben blive levende?« og jeg svarede: »Gud Herre, det ved kun du!« v4 Da sagde han til mig: »Du skal profetere om disse ben og sige til dem: I indtørrede ben, hør Herrens ord! v5 Dette siger Gud Herren til disse ben: Jeg giver jer livsånde, så I bliver levende.
Hvad tror du det betyder ?
Nå men se her:
Vers 24:
♦Min tjener David skal være konge over dem♦, og de skal alle have én hyrde. De skal følge mine bud og omhyggeligt holde mine love. v25 De skal bo i det land, jeg gav min tjener Jakob, der hvor deres fædre boede. De og deres børn og børnebørn skal bo der for evigt, og min tjener David skal være deres fyrste til evig tid. v26 Jeg slutter en fredspagt med dem; det skal være en evig pagt. Jeg gør dem talrige, og jeg giver dem min helligdom for evigt. v27 Min bolig skal være hos dem; jeg vil være deres Gud, og *♦de skal være mit folk♦. v28 Så skal folkeslagene forstå, at jeg er Herren. Jeg helliger Israel, for min helligdom er hos dem til evig tid.
* Det kan umuligt være bogstavelige jøder, for de er forkastet som folk.
Når Ezekiel skriver at David skal være konge over dem, er det en profeti om den kommende messias Jesus, da David ofte bruges som billede på Jesus.
(det ved jeg ikke om du ved, ellers ved du det nu)
Du ser også der tales om den nye pagt, og der er tale om Gud vil bo hos dem for evigt.
Minder det ikke pm åbenbaringen. Der er således tale om det åndelige Israel, og slet ikke om det fysiske.
En ting du sikkert ikke er klar over er, at kronologien ikke er fortløbende, som den heller ikke er det i Åbenbaringen og andre steder. Hvis du ikke tager det med, har du ikke en kinamands chance for at forstå det du læser, Dette er en venlig oplysning til dig.
De jøder der i nyere tid er kommet til Israel anerkender slet ikke Jesus som Messias, og er således ikke kristne. Det gør at de ikke passer på de profetier der fremsættes om de har jesus som deres konge. Det bør du tænke grundigt over.
De etniske jøder vil aldrig mere blive Guds udvalgte folk, og de har ingen gudgiven ret til landet Israel. Det er desværre en fejl når nogen har troet det. Incl Charles Russell.
Det er derfor man skal studere biblen, og tænke på det der står hos Daniel. I det hele taget bør man studere biblen grundigt.
tilføjet af

Det gør du også

Du husker nok din påstand om de 252 milliarder du ikke kunne bevise. Du var på det nærmeste ved at blive vanvittig. Ligesom den gang du gentog et indlæg - var det 100 gange fordi du ikke kunne få din vilje. 😃
tilføjet af

Denne tro / forståelse af-

Bibelen deler jeg med alle andre kristne kirker / menigheder.
Jeg har henvist til din opfattelse af din biblen - men du vil jo ikke åbne link.
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217&posting=2117035
Jøderne vender hjem.

Dommen over folkeslagene og [l] Israels frelse[l]
v1 I de dage og på den tid,
når jeg vender Judas og Jerusalems skæbne,
v2 samler jeg alle folkeslagene
og fører dem ned i Joshafats dal.
Dér vil jeg holde rettergang med dem

om mit folk og min ejendom, Israel,
som de spredte blandt folkene.
[l]
Du går DIREKTE imod Guds ord - når du fornægter Bibelen:
Rom.11
[l] Israels frelse
v25 Brødre, for at I ikke skal stole på jeres egen klogskab, vil jeg have, at I skal kende denne hemmelighed: Der hviler forhærdelse over en del af Israel, indtil
hedningerne fuldtalligt kommer ind;
v26 så skal hele Israel frelses – som der står skrevet:
Befrieren skal komme fra Zion,
han fjerner ugudelighed fra Jakob.
v27[l] Dette er min pagt med dem,

[l][l] når jeg tager deres synder bort.[l][l]
v28 I forhold til evangeliet er de fjender, og det er de for jeres skyld;
men i forhold til udvælgelsen ER DE ELSKEDE, og det er de for fædrenes skyld.
v29 [l] For sine nådegaver og sit kald fortryder Gud ikke.
v30 For ligesom I engang var ulydige mod Gud, men nu har fundet barmhjertighed som følge af deres ulydighed,
v31 sådan er de nu også blevet ulydige som følge af den barmhjertighed, som er vist jer, for at også de kan finde barmhjertighed.
v32 For Gud har indesluttet alle i ulydighed for at vise alle barmhjertighed.
tilføjet af

endelig kom det,

nå, så kom det. endelig bekender du. Det har jeg efterlyst igennem et stykke tid. Nu bekender du.
jeg har fremført hvad Jehovas Vidner grundlægger har modtaget fra HERREN igennem de første 60 år af jeres religionslevetid og I har forkyndt det til millioner af mennesker igennem millioner af bøger og blade og først nu bekender du.
Du skriver:
"De etniske jøder vil aldrig mere blive Guds udvalgte folk, og de har ingen gudgiven ret til landet Israel. Det er desværre en fejl når nogen har troet det. Incl Charles Russell".
Citat af AnonymJv(2) slut.
Svar:
Nej, det er ingen fejl. Det fik Charles Taze Russel direkte fra Jehova og Jesus har I altså bildt os ind, sig ikke det er løgn.
Kosmos
tilføjet af

Du skriver det selv men forstår det ikke

Citat:
Israels frelse.
v25 Brødre, for at I ikke skal stole på jeres egen klogskab, vil jeg have, at I skal kende denne hemmelighed: Der hviler forhærdelse over en del af Israel, indtil hedningerne fuldtalligt kommer ind;
v26 så skal hele Israel frelses.Befrieren skal komme fra Zion,
han fjerner ugudelighed fra Jakob.

Det betyder at folk af andre nationer vil strømme til Gud. Det er de åndelige jøder.
Og det "israel" der tales om er er et symbol på det forjættede land, men er overalt på jorden.
Mika 4:1-
Og i de sidste dage vil bjerget med Jehovas hus blive grundfæstet over bjergenes top, og det skal hæves op over højene, og folkeslag skal strømme til det. 2 Og mange nationer skal drage af sted og sige: „Kom, lad os gå op til Jehovas bjerg og til Jakobs Guds hus; og han vil lære os sine veje, og vi vil vandre på hans stier.“ For lov vil udgå fra Zion, og Jehovas ord fra Jerusalem. 3 Og han vil fælde dom mellem mange folkeslag og afgøre sager vedrørende mægtige nationer langt borte.
Det er virkeligt sørgerligt at du Lyjse og "geniet" Kosmos ikke forstår hvad Guds rige vil sige. Det er den røde tråd i biblen. Lige fra først til sidst.
Hvorfor skulle de etniske jøder være mere begunstiget end andre. Tror du Gud jublede over de slog hans søn Jesus ihjel, og pagten med jøderne blev ophævet da forhænget indtil de allerhelligste revnede.
Sig mig, betyder det intet for dig, hvad der står i biblen.
Dit hjerte er nok et helt andet sted.
tilføjet af

Du kunne ikke svare-

så havde du nok også gjort det - for længe siden..
Hvordan kan du stille sådan et åndsvagt spørgsmål citat:
# Sig mig, betyder det intet for dig, hvad der står i biblen.#
JEG CITERER KUN FRA BIBELEN 😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮😮
?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
OG JEG TROR PÅ HVERT ET ORD [s][l][s]
Hvad er du dog for et menneske 🙁
tilføjet af

anti semitisme (nazisme sjæl)

Jeg citere dig AnonymJv(2):
geniet Kosmos ikke forstår hvad Guds rige vil sige. Hvorfor skulle de etniske jøder være mere begunstiget end andre.
Tror du Gud jublede over de slog hans søn Jesus ihjel,
Citat af AnonymJv(2) slut.
Kommentar:
Den havde jeg ikke set. ”.. Tror du Gud jublede over de (etniske jøder) slog hans søn Jesus ihjel”? Det er sådan en udtalelse der fortæller mig hvor anti semitiske Jehovas Vidner er.
Det var dog en forbandelse af de større, AnonymJv(2). dig / jer der misbruger HERRENS navn. Føj.
Kosmos
tilføjet af

Gud HERREN siger;

..... endnu engang vil jeg ryste himmelen og jorden.
Hej Lyjse,
Det er så smukt.
vers 24; ”Derfor vil jeg atter føre jer tilbage til Israels land”. Citat slut.
Ja, og det løfte har Gud HERREN holdt og indfriet. http://www.youtube.com/watch?v=bvhGKT7qexs&NR=1
Kosmos
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.