3tilføjet af

122.700 uden job: Hvad gør du?

I følge de seneste tal fra Danmarks Statistik er der nu 122.700 arbejdsløse i Danmark. Det er 4,4 procent af arbejdsstyrken og det højeste antal siden januar 2006. Er du en af dem? Og hvordan klarer du det?
Nationen.tv har modtaget et par videoer fra danskere, der søger eller har søgt arbejde.
Kent Riddersholm Nielsen, alias 'anerkent' på YouTube , 28 år gammel, ser ud til at have fået stor succes med sin alternative jobansøgning til et job på et reklamebureau. Videoen er set over 40.000 gange på nationen.tv og 7300 gange på YouTube.
- Det er jo helt vildt, skrev Kent Riddersholm til nationen.tv via sin YouTube-konto.
Kent skal til samtale torsdag og håber selvfølgelig det går godt.
Imens lader nationen! sig inspirere:
- Som IT-mand tror jeg tager 100 pc skærme og sætter dem op uden for et IT firma så det ligner en ansøgning, intet andet har givet pote og til marts har jeg været arbejdsløs i 1 år, og har haft mindst 50 afslag, skriver Jesper H. fra Nationen!
Henrik N. har et mere praktisk spørgsmål:
- Tæller den mon med i de ansøgninger folk på dagpenge skal sende?, skriver han.
Roal Rasmussen har uploadet videoen herunder.
'Efter at have været arbejdsløs i næsten 6 måneder, og sendt omkring 150 uopfordrede/opfordrede ansøgninger, lavede jeg denne film lige før Jul, som jeg sendte med min ansøgning. Siden har jeg været til 5 job samtaler, blevet tilbudt 3 job og starter job mandag', skriver Roal Rasmussen.
Du kan også lave en video-ansøgning på nettet - film dig selv og upload til nationen.tv i boksen til højre. Når du har uploadet kommer der et link frem, du kan sende med.
Men hvordan har du klaret at være arbejdsløs? Og hvad skal der til for at få et job?
http://ekstrabladet.dk/nationen/article1282442.ece
Jeg synes det er r*v og nøgler at være arbejdsløs. At sende ansøgninger og få samme antal besvaret med 'Desværre - stillingen er besat til anden side'.
Tilmed lyder de seneste prognoser på, at opsvinget først sker omkring 2012. 😮 Det er sgu svært at være optimistisk mht. nyt job... 😕
tilføjet af

underligt nok

Underligt nok så har jeg aldrig klaret mig bedre end her i krisen, jeg har 3 jobs lige pt. Har 2 efter på tirsdag da det ene kun er her i januar.. Men stadigvæk, har aldrig haft flere penge, så på en eller anden måde er jeg uberørt.
Det ene job er noget online sjov, det andet er i netto hehe, om lørdagen, bare fritid da jeg studerer, og det tredje er her i januar hvor jeg er hjælpelærer på universitet.
tilføjet af

Tja ...

Du må være realistisk. Det er dårlige tider, og et løntilskudsjob eller praktik er ofte vejen frem.
Jeg søger selvfølgelig de job fra jobdatabaserne, man skal - men det er ikke ansøgninger, jeg gør en masse arbejde ud af. For der kommer flere hundrede ansøgninger, så det er mest for systemets skyld🙂
Vær ikke alt for regelret - det gælder jo om at finde et job, ikke om at følge regler til punkt og prikke.
Til gengæld søger jeg freelancejob, har været i praktik, sørger for at være på LinkedIn, Facebook og andre steder. Det er der kommet et par småjob ud af. Fylder hullerne i cv'et ud med opkvalificerende arbejde, om jeg så skal gøre det gratis, så der ikke er tomrum noget sted.
Så når de gode tider kommer igen, har jeg officielt haft beskæftigelse hele tiden - at jeg ikke fik penge for det hele, får ingen at vide, medmindre de direkte spørger.
Du kan ikke regne med ledighedstallene - de er alt for lave, da folk i aktivering ikke tæller med.
For resten er det jo nok vigtigt, at ens ansøgning er nogenlunde - gerne helt! - fri for stavefejl og lign. Her ser Nationen-Jesper ud til at have et lille problem, som han ikke er klar over selv.
tilføjet af

Arbejdsløs eller Arbejdesfri... !

Arbejde er blot en form for moderned slaveri... !!!
Jeg har valgt (yes) at droppe ud, trods mine mange evner...
Har levet som hjemløs (1½år) og så vidt så muliget undgået offentlige ydelser...
Arbejde indebærer; stress, mobning, gældsbyrde, tvang, skattebyrde og ufrihed...
Venlig hilsen Klaus 😉
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.