14tilføjet af

"Vi kan derfor kort efter 1925 vente at se "...

"sk" skrev, i tråden "Spiritisterne" :

Charles Russel er oprejst til liv, ellers ville han være død.[/quote]
"sk" skrev:
[quote]Du tror ikke på Jesus blev nærværende i 1914.[/quote]
Det vil altså sige... Russell døde i 1916, og "blev oprejst til liv" 😕

Studier i Skrifter - bind II, III & VII
http://jv.somet.dk/tekster_andre/En_profet.pdf
Studier i Skriften, bind VII, side 160
"Dette Vers viser os, at skønt Pastor Russell er gaaet over paa den anden Side af Forhænget, leder han dog stadig de enkelte Træk i Høstarbejdet."

Men..
http://www.strictlygenteel.co.uk/waytoparadise/1924_The_Way_To_Paradise.pdf
side 224
"The Way to Paradise"
Vi kan derfor kort efter 1925 vente at se opvækkelsen af Abel, Enok, Noa, Abraham, Isak, Jakob, Melkesedek, Job, Moses, Samuel, David, Esajas, Jeremias, Ezekiel, Daniel, Johannes Døberen og andre af dem, der er nævnt i Hebræerbrevets 11. Kapitel.
____________
Russel "opstod" altså fra de døde, i 1916, mens de andre "først opstod" kort efter 1925 ... altså Abel, Enok, Noa, Abraham, Isak, Jakob, Melkesedek, Job, Moses, Samuel, David, Esajas, Jeremias, Ezekiel, Daniel, Johannes Døberen og andre af dem, der er nævnt i Hebræerbrevets 11. Kapitel

Så er mit spørgsmål :
Hvordan kan det være, at Russell fik en "opstandelse" før Abel, Enok, Noa, Abraham, Isak, Jakob, Melkesedek, Job, Moses, Samuel, David, Esajas, Jeremias, Ezekiel, Daniel, Johannes Døberen ?
Og :
Mit spørgsmål :
Hvordan ved jehovas vidner, at Abel, Enok, Noa, Abraham, Isak, Jakob, Melkesedek, Job, Moses, Samuel, David, Esajas, Jeremias, Ezekiel, Daniel, Johannes Døberen - fik en opstandelse i 1925

Indtil videre har "sk" svaret:
[quote]Det er enkelt at svare på. Det ved Jehovas vidner ikke,

[???] 😃 😕 😉

http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2755603-del-1-er-der-hab-for-de-dode/2756131
tilføjet af

Der kom et svar :

http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2755603-del-1-er-der-hab-for-de-dode/2756308
Jeg har nu læst et stykke i sammenhæng fra bogen "The way to paradise" skrevet i 1924
Det er klart Amburgh begår den samme fejl som Rutherford, der mente patriarkerne ville få en opstandelse i 1925.
Det er indlysende de ikke har fået en opstandelse, for så ville de være her på jorden.
Biblen siger i Mattæus 24:36
Men om den dag og time ved ingen noget, hverken himlenes engle eller Sønnen, kun Faderen alene.
Derfor ved Jehovas vidner ikke, hvornår det vil finde sted, at disse eller andre personer skal opstå til liv på jorden.
Rutherford vidste det ikke, og Amburgh vidste det ikke. Og vi på vor tid ved det ikke.
Det har vi naturligvis lært af.
Samme slags fejl bliver ikke begået en gang til.
Jeg henholder mig til biblen og den siger helt klart at der vil ske en opstandelse, og de første skal blive de sidste. Det vil være op til Jesus og Gud at afgøre hvordan rækkefølgen vil blive.
Husk nu at de salvedes opstandelse til himlen er noget andet. Det tror du ikke, men det er hvad biblen fortæller. Jesus først dernæst som der står i Thessaloniker brevet:
de som er døde i samhørighed med Kristus skal opstå først
Der er tale om en opdeling. De der opstår til liv i himlen - de 144.000 som er omtalt i biblen, hvor du har din tro på, det drejer sig om bogstavelige jøder, hvad der ikke er basis for i biblen.
Og så de der opstår til liv på jorden. Det har vi stadig til gode. Det er vi enige om.
Jeg lovede at forholde mig ærligt til det der stod i bogen, og det vil jeg gøre.
Dette har intet at gøre med, som du siger Jehovas vidner mener at skulle have nogen indflydelse på den dom Jesus vil dømme. Bare for en god ordens skyld.
Man har ment opstandelsen ville blive påbegyndt i 1925, hvilket ikke skete.
Skal jeg sammenfatte det jeg har læst i bogen til et ord, vil det være ordet "vrøvl"
For det er det.[/quote]

Hm... "sk" skrev:
[quote]Det er indlysende de ikke har fået en opstandelse, for så ville de være her på jorden.[/quote]
[quote]
"sk" skrev, i tråden "Spiritisterne" :
Charles Russel er oprejst til liv, ellers ville han være død.[/quote]
Det vil sige... Russell går altså rundt her på jorden 😃
"sk" skrev:
[quote]Husk nu at de salvedes opstandelse til himlen er noget andet.[/quote]
Nååå.. så jv har udvalgt Russell som salvet og opstået i himlen - og jv , har altså besluttet at Abraham, David, Esajas, Jeremias, Ezekiel, Daniel, Johannes Døberen med flere, ikke er salvede ! 😕
"sk" skrev:
[quote]Og så de der opstår til liv på jorden. Det har vi stadig til gode. Det er vi enige om.

Nej - vi er ikke enige, for der er ingen der opstår til liv på jorden !

v50 Men det siger jeg jer, brødre: Kød og blod kan ikke arve Guds rige, og det forgængelige arver ikke det uforgængelige.
v51 Se, jeg siger jer en hemmelighed: Vi skal ikke alle sove hen, men vi skal alle forvandles,
v52 i ét nu, på et øjeblik, ved den sidste basun; for basunen skal lyde, og de døde skal opstå som uforgængelige, og vi skal forvandles.
v53 For dette forgængelige skal iklædes uforgængelighed, og dette dødelige skal iklædes udødelighed. v54 Og når dette forgængelige har iklædt sig uforgængelighed og dette dødelige iklædt sig udødelighed, da vil det ord, der er skrevet, være opfyldt:
Døden er opslugt og besejret. 1.Kor.B.15
Om de afdøde troende og Herrens komme
v13 Brødre, vi vil ikke, at I skal være uvidende om dem, der sover hen, for at I ikke skal sørge som de andre, der ikke har noget håb.
v14 For så sandt som vi tror, at Jesus døde og opstod, vil Gud også ved Jesus føre de hensovede sammen med ham.
v15 For det siger vi jer med et ord af Herren: Vi, der lever og endnu er her, når Herren kommer, skal ikke gå forud for de hensovede.
v16 For Herren selv vil, når befalingen lyder, når ærkeenglen kalder og Guds basun gjalder, stige ned fra himlen, og de, der er døde i Kristus, skal opstå først.
v17 Så skal vi, der lever og endnu er her, rykkes bort i skyerne sammen med dem for at møde Herren i luften, og så skal vi altid være sammen med Herren. 1.Thess.B.4
Altså ALLE der lever eller er døde [sun] I KRISTUS [sun] kommer med Jesus Kristus i skyerne - ikke kun 144.000 !!
Men hvad sker der med de døde, som ikke er døde i Kristus ?
De skal opstå til dom.
v4 Nu, da I ikke længere styrter jer ud i den samme strøm af udsvævelser, undrer de sig og spotter jer for det, v5 men de skal stå til regnskab over for ham, der er rede til at dømme levende og døde.
v6 For derfor blev evangeliet forkyndt også for døde, for at de skulle dømmes i kødet, som mennesker dømmes, men leve i Ånden, som Gud lever.1.Peters.B.4
v6 Salig og hellig er den, der har del i den første opstandelse; dem har den anden død ingen magt over Johs.Åb.20
tilføjet af

Der kom et svar :

Hej lyjse,
Det er bestemt nogle gode tanker du lægger frem her. Nu har jeg ikke sådan lige været med i nogle af de debatter på det sidste om "livet efter døden" i henhold til det der har været diskuteret og jeg har lidt svært ved at finde ud af hvad det egentligt talt er Jehovas Vidner forsøger at prakke verdensbefolkningen på.
Det er korrekt hvad ftg skriver i et andet indlæg, at der er mange opfattelser om ”livet efter døden”, men det viser efter min mening bare, at mennesket nægter at acceptere, at dette liv får en afslutning den dag ”årene er gået” og så skulle det angivelig være "det".
Mennesket lever med den opfattelse, at man altid har været til og altid skal være til og ingen kan forestille sig, ”ikke at være her”, ikke at være til.
Jeg har læst i Jehovas Vidners bøger og blade, at de har udnævnt sig selv til at skulle i himmelen efter døden og ligeså de Kristne der tog imod Jesus dengang og at deres opfindelse om de 144.000 skulle gælde en regering i himmelen hvor de selv ”resten” af de 144.000 skulle opstå, når de døde her i deres tid, i vor tid.
Disse har Vagttårnet bildt folk ind skulle være en slags vejviser for ”hvor på tidens strøm vi befinder os’”, men den lære (falske lære) er men nu totalt gået bort fra.
Disse ”resten” skulle angivelig vise, at jo færre der blev af dem og endelig en lille portion af dem skulle opleve at se ”afslutningen” og Harmagedon fordi, Vagttårnet har bildt folk ind, at fordi de oplevede 1914 skulle de også opleve Harmagedon.
Imidlertid var det løgn og Vagttårnet har så forandret den sandhed til, at det ikke gælder mere fordi de jo kan se, at de er alle sammen døde i mellemtiden og Harmagedon er ikke.
Så mente man, at selv børn dengang i 1914 var tegn nok, men tiden går og tiden går. Så mente men, at nogle ”efternølere” kunne indgå i regnestykket, men man har indset, at det var (også) en løgn.
I dag flyder det hele og nu er det andre der tegner ”den tro og kloge træl”, ”trælleskaren” og altså, ”The Slave Class”, er nu har fået et andet navn; The business Class. (bare spørg slaven fra the Norges land)
Drukkenboldten J.F.Rutherford opfandt den der med Abraham, Noa og alle de andre der nævnes ved navn for at han kunne få midler til at bygge to Palæer og købe to 16 cylinder Cadillac til disse i hans verden luftkasteller, tegneserie figurer og historien beviser det.
(der er så kraftige røster der mener, at det var "en gave"? Ha, ha, det er det rene nonsens)
Der kom ikke nogen i 1925 og de ”millioner af nulevende mennesker der aldrig skulle dø”, er alle sammen døde.
Løgnen blussede op i fuld åbenhed, da han selv døde.
Nu kan man altid sige, at det der ikke kan bevises, kan fabuleres. ”de døde slet ikke” siger Jehovas Vidner, for de oprejstes til evigt liv i Himmelen og regere nu sammen med Jesus i Himmelen (hvor det så end måtte være) og som du selv citere, styre de stadig ”rådet” i Vagttårnet, ”det styrende råd” eller ”Business Class. Ja, det står direkte i Vagttårnet.
______________________________________________________
Men hvad er sandheden?
Sandheden er, at når et menneske dør (og ligeså dyrene), forgår kødet i sin materie / form og atomerne indgår i den Universelle sammenhæng iblandt de andre atomer, men Sjælen (det virkelig væsen) går tilbage til Gud (JHVH) der jo var den der gav den.
Sjælen er menneskets Ånd. Dyrene har ingen sjæl, trods det at de har samme ånd som mennesket. Det er fordi en sjæl er en bevidsthed og dyrene har ikke den bevidsthed som mennesket har, men de har instinkter.
Mennesket var det eneste væsen om hvem Gud sagde: ”Lad os skabe mennesker i ”vort billede”, så de ligner os”.
”vort billede” betyder af samme "karakter" som Gud, altså med en bevidsthed og det har ingen anden skabning fået.
Så, når et menneske dør, går Ånden tilbage til Gud og menneskets bevidsthed er bevaret i Ånden. I denne sammenhæng bliver vi ét med Gud (Jesus), som han bad om Johannes Evangeliet kap. 17.
Det er altså i Ånden det foregår og derfor ”et åndeligt” legeme. 1.Korinterbrev kap. 15.
Platoon
tilføjet af

Der kom et svar :

Hej lyjse,
Det er bestemt nogle gode tanker du lægger frem her. Nu har jeg ikke sådan lige været med i nogle af de debatter på det sidste om "livet efter døden" i henhold til det der har været diskuteret og jeg har lidt svært ved at finde ud af hvad det egentligt talt er Jehovas Vidner forsøger at prakke verdensbefolkningen på.
Det er korrekt hvad ftg skriver i et andet indlæg, at der er mange opfattelser om ”livet efter døden”, men det viser efter min mening bare, at mennesket nægter at acceptere, at dette liv får en afslutning den dag ”årene er gået” og så skulle det angivelig være "det".
Mennesket lever med den opfattelse, at man altid har været til og altid skal være til og ingen kan forestille sig, ”ikke at være her”, ikke at være til.
Jeg har læst i Jehovas Vidners bøger og blade, at de har udnævnt sig selv til at skulle i himmelen efter døden og ligeså de Kristne der tog imod Jesus dengang og at deres opfindelse om de 144.000 skulle gælde en regering i himmelen hvor de selv ”resten” af de 144.000 skulle opstå, når de døde her i deres tid, i vor tid.
Disse har Vagttårnet bildt folk ind skulle være en slags vejviser for ”hvor på tidens strøm vi befinder os’”, men den lære (falske lære) er men nu totalt gået bort fra.
Disse ”resten” skulle angivelig vise, at jo færre der blev af dem og endelig en lille portion af dem skulle opleve at se ”afslutningen” og Harmagedon fordi, Vagttårnet har bildt folk ind, at fordi de oplevede 1914 skulle de også opleve Harmagedon.
Imidlertid var det løgn og Vagttårnet har så forandret den sandhed til, at det ikke gælder mere fordi de jo kan se, at de er alle sammen døde i mellemtiden og Harmagedon er ikke.
Så mente man, at selv børn dengang i 1914 var tegn nok, men tiden går og tiden går. Så mente men, at nogle ”efternølere” kunne indgå i regnestykket, men man har indset, at det var (også) en løgn.
I dag flyder det hele og nu er det andre der tegner ”den tro og kloge træl”, ”trælleskaren” og altså, ”The Slave Class”, er nu har fået et andet navn; The business Class. (bare spørg slaven fra the Norges land)
Drukkenboldten J.F.Rutherford opfandt den der med Abraham, Noa og alle de andre der nævnes ved navn for at han kunne få midler til at bygge to Palæer og købe to 16 cylinder Cadillac til disse i hans verden luftkasteller, tegneserie figurer og historien beviser det.
(der er så kraftige røster der mener, at det var "en gave"? Ha, ha, det er det rene nonsens)
Der kom ikke nogen i 1925 og de ”millioner af nulevende mennesker der aldrig skulle dø”, er alle sammen døde.
Løgnen blussede op i fuld åbenhed, da han selv døde.
Nu kan man altid sige, at det der ikke kan bevises, kan fabuleres. ”de døde slet ikke” siger Jehovas Vidner, for de oprejstes til evigt liv i Himmelen og regere nu sammen med Jesus i Himmelen (hvor det så end måtte være) og som du selv citere, styre de stadig ”rådet” i Vagttårnet, ”det styrende råd” eller ”Business Class. Ja, det står direkte i Vagttårnet.
______________________________________________________
Men hvad er sandheden?
Sandheden er, at når et menneske dør (og ligeså dyrene), forgår kødet i sin materie / form og atomerne indgår i den Universelle sammenhæng iblandt de andre atomer, men Sjælen (det virkelig væsen) går tilbage til Gud (JHVH) der jo var den der gav den.
Sjælen er menneskets Ånd. Dyrene har ingen sjæl, trods det at de har samme ånd som mennesket. Det er fordi en sjæl er en bevidsthed og dyrene har ikke den bevidsthed som mennesket har, men de har instinkter.
Mennesket var det eneste væsen om hvem Gud sagde: ”Lad os skabe mennesker i ”vort billede”, så de ligner os”.
”vort billede” betyder af samme "karakter" som Gud, altså med en bevidsthed og det har ingen anden skabning fået.
Så, når et menneske dør, går Ånden tilbage til Gud og menneskets bevidsthed er bevaret i Ånden. I denne sammenhæng bliver vi ét med Gud (Jesus), som han bad om Johannes Evangeliet kap. 17.
Det er altså i Ånden det foregår og derfor ”et åndeligt” legeme. 1.Korinterbrev kap. 15.
Platoon

Hej Platoon
"sk" har så travlt med, at stille diagnoser / IQ på os andre... om jeg begriber, at jehovas vidner ikke kan se, at de er derude, hvor alt hører op [???] de kan ikke komme længere ud i løgnen, og de sidder fast.
Hvornår mon de selv begynder - at bruge den indvendige side af hovedet... 😉
Nu har jeg forsøgt at "vågne" dem, ved at spørge ind til dette problem, for det er jo et problem for vidnerne, som de ikke kan forklare sig ud af.

..."sk" skrev( om Abraham, David, Esajas, Jeremias, Ezekiel, Daniel, Johannes Døberen med flere ):
Det er indlysende de ikke har fået en opstandelse, for så ville de være her på jorden.

"sk" skrev :
Charles Russel er oprejst til liv, ellers ville han være død.
Citat slut
Det vil jeg gerne se en forklaring på !
tilføjet af

Der kom ikke svar fra ftg heller.

Ja, det er defor ftg ikke svare på de spørgsmål der stilles ham. Han aner ikke hvad han skal sige.
Det gør ingen af dem for man kan ikke bygge en debat eller noget intelligent på en løgn.
Den ene løgn afventer den næste løgn for at "overleve".
Platoon
tilføjet af

Der kom et svar :

🙂
Hej lyjse
Jeg tror hverken SK og slet ikke ftg fatter ret meget af det, og derfor kommer de mærkelige besvarelser hvor af nogle minder om at de er præfabrikerede.
jalmar
tilføjet af

Der kom et svar :

🙂
Hej lyjse
Jeg tror hverken SK og slet ikke ftg fatter ret meget af det, og derfor kommer de mærkelige besvarelser hvor af nogle minder om at de er præfabrikerede.
jalmar

Hej Jalmar 🙂
Du har ret, det er derfor jeg har forsøgt at "koge det ned" til :
.."sk" skrev ( om Abraham, David, Esajas, Jeremias, Ezekiel, Daniel, Johannes Døberen med flere ):
Det er indlysende de ikke har fået en opstandelse, for så ville de være her på jorden.

"sk" skrev :
Charles Russel er oprejst til liv, ellers ville han være død.
Citat slut
Enten tror jv, at Russell går rundt her på jorden, eller også ..

http://jv.somet.dk/tekster_andre/En_profet.pdf
Studier i Skriften, bind VII, side 160
"Dette Vers viser os, at skønt Pastor Russell er gaaet over paa den anden Side af Forhænget, leder han dog stadig de enkelte Træk i Høstarbejdet."

Men hvordan kan jv tillade sig, at udvælge Russell - og sætte ham højere end Abel, Enok, Noa, Abraham, Isak, Jakob, Melkesedek, Job, Moses, Samuel, David, Esajas, Jeremias, Ezekiel, Daniel, Johannes Døberen med flere.. [???] 😖
Det vil jeg gerne have en forklaring på !
😉
tilføjet af

Der kom et svar :


Hej Jalmar 🙂
Du har ret, det er derfor jeg har forsøgt at "koge det ned" til :
.."sk" skrev ( om Abraham, David, Esajas, Jeremias, Ezekiel, Daniel, Johannes Døberen med flere ):
Det er indlysende de ikke har fået en opstandelse, for så ville de være her på jorden.

"sk" skrev :
Charles Russel er oprejst til liv, ellers ville han være død.
Citat slut
Enten tror jv, at Russell går rundt her på jorden, eller også ..

http://jv.somet.dk/tekster_andre/En_profet.pdf
Studier i Skriften, bind VII, side 160
"Dette Vers viser os, at skønt Pastor Russell er gaaet over paa den anden Side af Forhænget, leder han dog stadig de enkelte Træk i Høstarbejdet."

Men hvordan kan jv tillade sig, at udvælge Russell - og sætte ham højere end Abel, Enok, Noa, Abraham, Isak, Jakob, Melkesedek, Job, Moses, Samuel, David, Esajas, Jeremias, Ezekiel, Daniel, Johannes Døberen med flere.. [???] 😖
Det vil jeg gerne have en forklaring på !
😉


Det ser ud til der stadigvæk hersker total uvidenhed om den pagt Jesus indgik med sine disciple. Eller også fornægter man bevidst den kristne tro.
Lad nu enhver afgøre med sig selv, om de tror på den kristne lære, som den fremgår af biblen, og Jehovas vidner tror på.
Eller man siger, der finder ingen opstandelse sted til liv på jorden, for vi tror ikke på Jesus, men på den lære der fornægter ham.

Lukas 22:28
Imidlertid er det jer som er blevet hos mig i mine prøvelser; 29 og jeg indgår en pagt med jer, ligesom min Fader har indgået en pagt med mig, om et rige, 30 for at I kan spise og drikke ved mit bord i mit rige og sidde på troner og dømme Israels tolv stammer.
De der får en opstandelse til himlen, er de Jesus indgår en pagt med. Det fremgår jo direkte af biblen. Også din bibel Lyjse. Men bevares du vil ikke vide af den.
For at gør en lang historie kort så er der tale om kristne salvede.
Man kan ikke blive udnævnt af mennesker til at være salvet. Det er noget den enkelte ved gennem ånden.
Møder man en salvet, mærker man den særlige ånd og karisma denne er i besiddelse af. Det er mennesker der finder det at forkynde Guds rige, vigtigere end noget andet.
Abel, Enok, Noa, Abraham, Isak, Jakob, Melkesedek, Job, Moses, Samuel, David, Esajas, Jeremias, Ezekiel, Daniel, Johannes Døberen med flere..
De var døde inden Jesus indgik pagten, og får derfor en opstandelse til livet på jorden.
Lyjse fornægter igen biblen og påstår ingen får en opstandelse til liv på jorden.
Citat;
Nej - vi er ikke enige, for der er ingen der opstår til liv på jorden !
Citat slut.
Folkekirkebiblen siger noget andet, og det er Jesus selv der profeterer det.
Johannes 5:28
I skal ikke undre jer over dette, for den time kommer, da alle de, der er i gravene, skal høre hans røst v29 og gå ud af dem – de, der har øvet det gode, for at opstå til liv.
Hvem andre end de der kender til biblen og fornægter den, kan være andet end tilhænger af satan lære.
Sådanne mennesker er nemlig falske apostle, svigefulde arbejdere, der giver sig ud for at være Kristi apostle. 14 Og intet under, for Satan selv giver sig ud for at være en lysets engel. 15 Det er derfor intet stort om hans tjenere også giver sig ud for at være retfærdigheds tjenere. Men deres endeligt vil komme til at svare til deres gerninger.
......Og det er ikke fri passage gennem perleporten Lyjse.

Mange vil sige til mig på den dag: ’Herre, Herre, har vi ikke profeteret i dit navn, og uddrevet dæmoner i dit navn, og gjort mange kraftige gerninger i dit navn?’ 23 Og alligevel vil jeg da erklære over for dem: Jeg har aldrig kendt jer! Fjern jer fra mig, I som øver lovløshed.
tilføjet af

Der kom et svar :

Johannes Døber er den står mellem Det Gamle Testamente og Det Nye Testamente. Han står i den gamle pagt og råber, at den nye pagt er på vej.
Men du mener ikke han er salvet, til at komme i himlen, sammen med Jesus 😮
Johannes Døber i ørkenen.
v1 Begyndelsen på evangeliet om Jesus Kristus, Guds søn.
v2 Som der står skrevet hos profeten Esajas:
Se, jeg sender min engel foran dig,
han skal bane din vej.

v3 Der er en, der råber i ørkenen:
Ban Herrens vej,
gør hans stier jævne!
v4 – således trådte Johannes Døber frem i ørkenen og prædikede omvendelsesdåb til syndernes forladelse. Markus.1

Jesu tale om Johannes Døber.
v7 Da de var gået, begyndte Jesus at tale til folkeskarerne om Johannes: »Hvad gik I ud i ørkenen for at se? Et siv, der svajer for vinden?
v8 Nej, hvad gik I ud for at se? Et menneske i fornemme klæder? Se, de, der bærer fornemme klæder, findes i kongeslottene.
v9 Nej, hvad gik I ud for at se? En profet? Ja, jeg siger jer, også mere end en profet.
v10 Det er om ham, der står skrevet:
Se, jeg sender min engel foran dig,
han skal bane din vej for dig.
Matt.11
Du citerer Lukas.22
v28 Jer er det, der er blevet hos mig under mine prøvelser, v29 og ligesom min fader har overdraget mig Riget, overdrager jeg det til jer, v30 for at I skal spise og drikke ved mit bord i mit rige, og I skal sidde på troner og dømme Israels tolv stammer.
jehovas vidner, var ikke hos Jesus, under hans prøvelser !!
Jeres sekt opstod først i slutningen af 1800-tallet !!
Så jv er IKKE blandt de 144.000 !

"sk" skrev:
De var døde inden Jesus indgik pagten, og får derfor en opstandelse til livet på jorden.
Lyjse fornægter igen biblen og påstår ingen får en opstandelse til liv på jorden.

Og det sidder du og skriver, sikkert "uden at blinke med øjnene" - samtidig med, at du påstår - det ikke er jv der dømmer 😖 😖
Du har lige bestemt, at Abraham, David, Esajas, Jeremias, Ezekiel, Daniel, Johannes Døberen med flere - skal opstå til tusindårsriget, og DØ EN GANG TIL !! [:X]
Jo - for døden findes i tusindårsriget - men de dør som gamle.
Så citerer du Johs.5

v28 I skal ikke undre jer over dette, for den time kommer, da alle de, der er i gravene, skal høre hans røst v29 og gå ud af dem – de, der har øvet det gode, for at opstå til liv, men de, der har gjort det onde, for at opstå til dom.
Så du det "sk" - du glemte ( med fuldt overlæg ) at citere :
men de, der har gjort det onde, for at opstå til dom.
Din jv-biblen :

I skal ikke undre jer over dette, for den time kommer i hvilken alle de der er i mindegravene+ skal høre hans røst 29 og komme ud, de som har gjort det der er godt, til en livets opstandelse,+ de som har øvet det der er slet, til en dommens opstandelse.

Du nægter, at døde skal opstå til dom !!
Når Jesus kommer vil han bortrykke dem, der enten er døde i Kristus, eller tilhører Jesus Kristus.
v51 Se, jeg siger jer en hemmelighed: Vi skal ikke alle sove hen, men vi skal alle forvandles,
v52 i ét nu, på et øjeblik, ved den sidste basun; for basunen skal lyde, og de døde skal opstå som uforgængelige, og vi skal forvandles.
v53 For dette forgængelige skal iklædes uforgængelighed, og dette dødelige skal iklædes udødelighed. v54 Og når dette forgængelige har iklædt sig uforgængelighed og dette dødelige iklædt sig udødelighed, da vil det ord, der er skrevet, være opfyldt:
Døden er opslugt og besejret. 1.Kor.B.15
v15 For det siger vi jer med et ord af Herren: Vi, der lever og endnu er her, når Herren kommer, skal ikke gå forud for de hensovede.
v16 For Herren selv vil, når befalingen lyder, når ærkeenglen kalder og Guds basun gjalder, stige ned fra himlen, og de, der er døde i Kristus, skal opstå først.
v17 Så skal vi, der lever og endnu er her, rykkes bort i skyerne sammen med dem for at møde Herren i luften, og så skal vi altid være sammen med Herren. 1.Thess.B.4

v5 De andre døde kom ikke til live, før de tusind år var omme. Det er den første opstandelse. v6 Salig og hellig er den, der har del i den første opstandelse; dem har den anden død ingen magt over Johs.20
____________
Jeg håber du kan se, at du er vildledt, men inderst inde ved jeg godt, det er for sent. 🙁
tilføjet af

Der kom et svar :

Du skrev:
Citat;
Nej - vi er ikke enige, for der er ingen der opstår til liv på jorden !
Citat slut.
Det viser du fornægter din egen bibel, og ikke har forstået Guds ord.
Det er klart når du bekender dig til satans lære.
Din egen bibel.
Mattæus 11:11
Sandelig siger jeg jer: Blandt kvindefødte er der ikke fremstået nogen større end Johannes Døber. Men den mindste i Himmeriget er større end han
Dertil kommer du fuldstændigt ignorerer du lyver, det gør dig utroværdig med dine tolkninger.

Fordi I ikke er i stand til at høre mit ord. 44 I er fra jeres fader Djævelen, og I vil gerne gøre hvad jeres fader ønsker. Han var en manddraber da han begyndte, og han stod ikke fast i sandheden, for der er ikke sandhed i ham. Når han taler løgn, taler han i overensstemmelse med sin egen indstilling, for han er en løgner og [løgnens] fader. 45 Men mig tror I ikke, fordi jeg siger sandheden. 46 Hvem af jer beviser at jeg er skyldig i synd? Hvis jeg taler sandhed, hvordan kan det da være at I ikke tror mig? 47 Den der er fra Gud, hører efter Guds udtalelser. Det er derfor I ikke hører efter, fordi I ikke er fra Gud.“
tilføjet af

Der kom et svar :


Du skrev Lyjse:
Du har lige bestemt, at Abraham, David, Esajas, Jeremias, Ezekiel, Daniel, Johannes Døberen med flere - skal opstå til tusindårsriget, og DØ EN GANG TIL !!
Jo - for døden findes i tusindårsriget - men de dør som gamle.
Så citerer du Johs.5

v28 I skal ikke undre jer over dette, for den time kommer, da alle de, der er i gravene, skal høre hans røst v29 og gå ud af dem – de, der har øvet det gode, for at opstå til liv, men de, der har gjort det onde, for at opstå til dom.
Så du det "sk" - du glemte ( med fuldt overlæg ) at citere :
men de, der har gjort det onde, for at opstå til dom.


Du mener dermed
Abraham, David, Esajas, Jeremias, Ezekiel, Daniel, Johannes Døberen med flere var onde!
Ps. Forklar med dine egne ord hvad dette i din egen bibel betyder.
Salme 37:29
De retfærdige skal få landet i arv og eje
og bo i det til evig tid.
Min bibel
De retfærdige tager jorden i besiddelse,
og de skal bo for evigt på den.
tilføjet af

Der kom et svar :

tilføjet af

Der kom et svar :

Det du er bange for, er sandheden om Guds ord.
For Guds ord er levende og virkende og skarpere end noget tveægget sværd og trænger så langt ind at det deler sjæl og ånd, og led og [deres] marv, og kan bedømme hjertets tanker og hensigter. 13 Og der er ingen skabning som er usynlig for ham, men alle ting er nøgne og blottede for hans øjne, ham vi skal stå til regnskab.

(Jeremias 10:3) For folkeslagenes skikke er kun et pust; det er jo blot et træ fra skoven man har fældet, en ting som håndværkerens hænder har lavet med et værktøj.
tilføjet af

Der kom et svar :

Jeg får skyld for, at jeg bruger Guds Ord for meget, og mine egne ord for lidt, men du har ret i, at Guds Ord er skarpere end noget tveægget sværd, og det er derfor du begynder at tilkalde satan !
Hver eneste gang du kommer i knibe, så er det satan du påkalder !
v18 For der er mange – jeg har ofte nævnt dem for jer, og nu nævner jeg dem også med gråd – der lever som fjender af Kristi kors.
v19 De ender i fortabelse, bugen er deres gud, de sætter en ære i deres skam, de tænker kun på det jordiskeFilip.B.3

Ramte korset dig ?
tilføjet af

Guds Ord,

Der er ingen her der er bange for Guds ord, specielt ikke det du citere.
Jeg kan godt lide den der med, at Guds Ord "deler sjæl og ånd"! Det er nemlig korrekt.
Platoon
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.