24tilføjet af

paragraf 266b

der går ikke mange minutter før det fyger med beskyldninger om racisme her på solen, så her er den såkaldte racisme paragraf, så er der noget at forholde os til, måske kan nogle nikke genkendende til lidt af teksten.
Det er ærgeligt at de fleste på solen er anonyme, ellers ville det have givet godt i statskassen.
§ 266b
Den, der offentligt eller med forsæt til udbredelse i en videre kreds fremsætter udtalelse eller anden meddelelse, ved hvilken en gruppe af personer trues, forhånes eller nedværdiges på grund af sin race, hudfarve, nationale eller etniske oprindelse, tro eller seksuelle orientering, straffes med bøde eller fængsel indtil 2 år.
Stk. 2. Ved straffens udmåling skal det betragtes som en særligt skærpende omstændighed, at forholdet har karakter af propagandavirksomhed.
arbejdsløse, bistandsklienter og rygere er ikke omfattet af teksten.
tilføjet af

pyha

bistandklienter er ikke omfattet af teksten?
Jamen så går røde-burka-lady jo fri??
tilføjet af

Kan du ikke nøjes......................

Med en profil - vi har gennemskuet dig!
tilføjet af

Kan du ikke nøjes med 6 profiler

Vi har gennemskuet dig!
tilføjet af

Forklaring?

Evner du dette?
Nedavlet ignorant!
tilføjet af

så skriv

hvis ddu mener det så send mig dog en mail og lad mig se hvor mange du ramte, et point for hver rigtigt gæt.
tilføjet af

Nedavlet ignorant?

HAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAA
tilføjet af

uhada

moderator.
de der der styrer solens debatsider burde egentligt gå ind og slette de fleste af debatoplæggene, da de strider mod den der paragraf.
tilføjet af

Virkeligt godt!

Du forstår da at bruge et argrument!
tilføjet af

Ddd duu mmener eer ????

Hvor stammer din mail fra - har du glemt den - åndsbolle!
tilføjet af

Når du gir

må du osse kunne ta!
Forstår din hjerne det eller en det kun envejskommunikation der gælder?
tilføjet af

En gummi paragraf

Der stort set aldrig kommer i anvendelse.
Den har højst været anvendt, når aviser
er kommet med diskriminerende udtalelser
i medierne.
tilføjet af

mail

hvad er din mailaddresse?
min er SELVFØLGELIG mit navn
lily-the-pink@sol@dk
bonderøv
tilføjet af

hmm

nogen indlæg slettet,,,
tilføjet af

og dog!

gummiparagraf, jo du har fuldstændig ret, men der er dog enkelte sager der har givet lidt i kassen.

http://www.cfje.dk/cfje/lovbasen.nsf/Afgoerelser?OpenView&RestrictToCategory=10zRacistiskexudtalelser
Udtalelser til medier, artikler, læserbreve og formidling på internettet f.eks. via ”hadesider” er klart omfattet.
tilføjet af

Ensrettet motorvej?

Det lader jeg dig om!
tilføjet af

Gætteleg!

Se du din børnetime - inden du skal sove!
tilføjet af

Tark

Du er bar dajlig!
tilføjet af

Tark!

Kan dog - ikke siges om dig!
tilføjet af

Det mener du ikke søtte

tilføjet af

dumhed

du er dog den dummeste debattør der endnu har levet på solen, kan du da ikke se at der endelig er en der forsøger at svare dig seriøst.
bonderøv
tilføjet af

klaptorsk

forhold dig for helvede til oplægget eller find dig noget fornuftigt at tage dig til. glatnakke
tilføjet af

Statistikken

Der er dobbelt så mange racistiske invandrere
end danskere, hvor mange af dem er blevet dømt?
tilføjet af

ingen vil jeg tro

jeg har ikke hørt om en eneste, det støtter dit synspunkt vedr. gummiparagrafen.
det har igennem mange år været politisk korrekt at beskylde modstandere af bekvemmelighedsflygtninge som racister, uden at skelne til hvad der egentlig står i racismeparagrafen.
heldigvis har de fleste partier fået øjnene op for de følgeproblemer en ukontrolabel indvandring har medført.
de radikale har brugt politianmeldelserne vedr. påstået racistiske udtalelser som et våben mod deres politiske modstandere.
usmageligt.
tilføjet af

Du forstår ikke hvad jeg skrev

Jeg skrev at der blandt indvandrere er
dobbelt så mange med racistiske holdninger, end
tilfældet blandt indfødte danskere.
Jeg har aldrig talt om politik, og der
det interessere mig også kun lidt. Ellers
var jeg medlem af et politisk parti, hvor
mudderkastning hører til dagens orden.
Hvem har ikke lyst til at lege i sandkassen?
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.