0tilføjet af

Missions gerningen? matt 24:14

v14 Og dette evangelium om Riget skal prædikes i hele verden som vidnesbyrd for alle folkeslag, og så skal enden komme.
Man kan jo spørge, hvem gør dette bedst?
for at kunne gøre dette, skal vi stille det hele op i nogle kategorier.
1. er det bibelens budskab de missionere for eller deres egen opfattelse af hvad der burde stå i bibelen, som jehovas vidner gør det. og derfor ikke missionere bibelens budskab, men deres egne paradis drømme fantasier.
2. bliver folk i troen, efter at de har været der i et stykke tid, og bliver folk bedre kristne mennesker, ved rørenede næste kærlighed. og så videre.
Den hurtigst voksende kristne bevægelses er frikerken, da de får flere medlemmer pr. år end jehovas vidner har af medlemmer.
67% af jehovas vidners egne børn forlader sekten som voksne, så her fejler sekten også totalt, nok fordi de har så mange pædofile problemer, og de er ikke i nærheden af den såkaldte sandhed, de snakker så meget om.
men det kunne da være rart med noget statestik over det.
personligt mener jeg ikke at man bliver et bedre menneske af at blive kristen, jeg tror mere på skole gang, og uddannelse. så folk kommer ud af den scocialle belastning, og har overskud til at skubbe folk ud af kriminalitetet :)
da det er vejen til en bedre verden i mine øjne.[sol]
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.