7tilføjet af

Lolland & Falster løsriver sig

Nu er er det slut med U-landsDanmark. De vil simpelthen ikke finde sig i det mere.
Ægte løsrivning fra resten af Danmark, opstår spontant.
På bekostning af ufattelige summer, som er blevet sendt i Københavnske metroprojekter og Nordjydske motorveje, er det nu umuligt at komme til Lolland & Falster med tog.
Kun under vanskelige og risikofyldte forhold, kan man gå eller cykle over Storstrømsbroen, tilbage er der kun motorvejsbroen.
Så nu er det kun hvis man har råd til bil og/eller båd, man kan bevæge sig frit over Storstrømmen.
Helt spontant opstår det ægte delte Danmark.
Gennem udsultning og misligholdelse, går Danmark nu også fysisk i opløsning.
tilføjet af

Lolland & Falster løsriver sig

Det er ikke noget nyt, at den bro er ved at falde sammen, det har man været klar over i nogen år, men helt ignoreret i trafikovervejelserne.
Den bro står til snarlig udskiftning, mener ekspert.
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/10/19/113003.htm
tilføjet af

Kan Lolland og Falster graves op?

og brudes som udvidelse af Kbh-området? Det vil skabe langt mere værdi at flytte lolland til Kbh.
tilføjet af

Lolland & Falster løsriver sig

Når Femernforbindelsen er færdig om 10-15 år er broen så det meget ældre, så de kan ligeså godt lave en sænketunnel til tog under Storstrømmen samtidig med forbindelsen.
Kun under vanskelige og risikofyldte forhold, kan man gå eller cykle over Storstrømsbroen, tilbage er der kun motorvejsbroen.

Noget nyt for Dig at det blæser meget mere på en bro ?
tilføjet af

Kan Lolland og Falster graves op?

Ja. Med den forskel der er i jordpriserne, så må det simpelthen være den billigste løsning.
Det kan lige blive til en fin udvidelse af havneområdet i København, og så bare nogen beton-glas-kaserner op, så er den betalt hjem.
U-lands-danskerne kan bare deporteres, roe-kule-klappere, har man brug for i Polen, og i Polen er lønnen også bedre end på Lolland, så de bliver sikkert meget tilfredse.
Anyway ..... Who cares .... 😃
Ring til ATP, de kan lige skrue sådan en flytning sammen, det kan ikke tage mange minutter at beregne.
tilføjet af

Lolland & Falster løsriver sig

Nu er det godt nok et halvt år siden jeg sidst var over Storstrømsbroen, men der var der fortsat lukket for gående og cyklende, for der stod stadigvæk en maskine på fortovet.
Sådan har det været i mange år, der står en maskine et sted midt på broen. Så det er vist mange år siden, der er nogen der har kunnet komme sikkert over den bro på cykel, eller til fods.
Vejbanen, er så smal og bumlet, at man selv i bil, er lidt usikker på om den holder.
Det ender galt, med den bro. Jeg kører ikke over den, men kører den anden.
At man kører over med tog forstår jeg slet ikke, selv i bil kan man mærke broen giver sig, når man bliver overhalet af et tog.
Man skal ikke have det store kursus i regnestok, for at se at der er noget galt med nedbøjningen, også selv om broen er nittet sammen.
Man må jo bare håbe at det er et godstog med cement, der styrter i, når det går galt.
Selv Eksperter, siger det er galt, og søfartstyrelsen har lukket for gennemsejling under de lave ender, for beton og andet, er begyndt at falde i vandet.
Det skulle lige være en bro i Nordjylland, der var så dårlig, så var der blevet bygget en ny for mange år siden.
Storstrømsbroen, og den infrastruktur der hører til, er eneste alternativ til at fragte
alt jernbanetrafik over Sønderjylland.
Men det må jo være et politisk ønske, at man vil sende alt jernbanetrafik over Sønderjylland, for ellers havde man vel fået den bro skiftet ud, for mange år siden. Altså inden man vedtog Fehmernforbindelsen.
tilføjet af

Lolland & Falster løsriver sig

Jeg så indslaget på DR Update. Man kan kigge lige ret igennem betondækket på broen, det er jo et mirakel at det ikke er gået helt galt.
tilføjet af

Lolland & Falster løsriver sig

At man kører over med tog forstår jeg slet ikke, selv i bil kan man mærke broen giver sig, når man bliver overhalet af et tog.

Den er faktisk bygget til at give sig, hvis den var totalt stiv ville den hurtigt gå i smadder.
Apropos er det interessant at se at amerikanerne gennem flere år har repareret på Golden Gate Bridge hver eneste dag i bittesmå stumper så der ikke er meget af det oprindelige stål tilbage, det eneste de ikke reparerer er hovedkablerne, men man har vurderet dem til at holde mindst 50 år endnu.
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.