77tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

[???]
... Salvede, når deres tid hos "jehova" kommer.
De "Salvede"*] JW'ere er fra GB/DSR, samt nogle Afd.Chefer, (antallet ved jeg ikke)
(*] NB! GB/DSR har givet afkald på at være Salvet, men det er "Den Tro og Kloge Træl" alias GB/DSR?😕[:|][???])
-○- FAKTA er:
Messias var en hæderstitel for Israelitiske ypperstepræster og konger.
Salvningen var et højtidelig ritual der udtrykte Hæderspersonens Åndelige nærhed til det ophøjede, til Gud.
"Messias" kom fra det "Hebraiske Hamashiah" = 'Den Salvede' = Christos Græsk = Christ GB/USA, Kristus. DK
(Frit efter "Gyldendals Encyklopædi's FAKTABOX") -
*****
Der er mange der bliver "salvede" i Bibelen, men de fleste har ikke noget med "at Salves" at gøre.
Så vidt jeg kan se, er der kun én, der kaldes Den Salvede = Jesus,
og fordi Jesus er Den salvede, bærer Han titulaturen Kristus Jesus!
*******
Men hvordan JW's Chefer kan komme ind under nedenstående er ufattelig😕[:|][???]
♦ Johs.Åbenb.14:1-5 ♦
Det er dem, der ikke har sølet sig til med kvinder, men er jomfruelige.
De følger Lammet, hvor det går. De er købt fri fra menneskene som en førstegrøde
for Gud og Lammet, og der fandtes ikke løgn i deres mund; de er uden fejl.😕[:|][???]

*******
- ○ - SPØRGSMÅLET?
Jeg forstår ikke nedenstående kontra ovenstående:😕[:|][???]
I dag er C.T.Russell, J.F.Booze Rutherford og Fred. Franz, Ifølge JW's GB/DSR optaget blandt de 144.000 SALVEDE, Russell og Rutherford har begge sølet sig til med Kvinder - Alle tre har løjet - Alle tre følger "jehova", Ingen følger Lammet?
-○- Re. Charles Taze Russell -
Karismatisk, Dygtig købmand - Elendig Bibelfortolker - Pigeglad - Overdrev egne evner - Løgner eller Troede han selv?
http://www.biblebelievers.net/Cults/JWs/kjcjws1.htm
http://www.watchthetower.net/russadult.html
-○- Re. Joseph Franklin Rutherford -
Karismatisk og Fantastisk Taler - "Selvudnævnt Judge" - Drukkenbolt - Løgner - Pigeglad ...
http://www.exjws.net/museum/rutherford.htm
-○- Re. Frederick William Franz -
Forvandler LØGN til SANDHED - Hans evner svarer nøje til "Forvandler LØGN til SANDHED"!
http://www.watchthetower.net/fred2.html
http://www.wordfamine.com/NewWorldTranslation.html

Med venlig hilsen
jalmar
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

Hej Jalmar 🙂 det har også altid undret mig, at de aldrig har tænkt over De er købt fri fra menneskene som en førstegrøde
for Gud og Lammet, og der fandtes ikke løgn i deres mund; de er uden fejl.

Jehovas vidner er dem jeg kender, der er kommet med flest beviselige / dokumenterede løgne af alle.
Og hvad kvinder angår... så ved vi jo godt, at de ikke har levet i sølibat [(:] jeg gad godt vide hvad de begrunder det med...dem der tror de er salvede og spiser brødet og drikker vinen ved deres mindehøjtid for Jesu død...mens andre må nøjes med at se på 😕 de har udvalgt sig selv - det er hvad de har.
Det er aldrig lykkedes mig, at få en forklaring fra de såkaldte salvede....
Há en god dag [sun]
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

Hej Jalmar 🙂 det har også altid undret mig, at de aldrig har tænkt over De er købt fri fra menneskene som en førstegrøde
for Gud og Lammet, og der fandtes ikke løgn i deres mund; de er uden fejl.

Hej Lyjse,
Det du henviser til indeholder to væsentlige elementer ved Jehovas Vidners teologi, ...
For det første, den bibelpassage du henviser til tror Jehovas Vidner på, og den gælder kun for de Jehovas Vidner, som tilhører de 144.000. Som kaldede og salvede er det kun dem der spiser brødet og drikker vinen, og dette sker for at vise og bekræfte deres tro og kaldelse. - Og det er til denne gruppe på de 144.000 bibelen (med vægt på Den nye Testamente) er skrevet, skrevet som en vejledning til hvordan de 144.000 forbliver tro mod Gud og deres kaldelse.
Dette fører over til det andet punkt, at Bibelen som nævnt ikke er skrevet til de "almindelige" medlemmer af Jehovas Vidner eller nogen som helst andre mennesker på jorden. Bibelen er en "personlig" vejledning fra Gud til de 144.000, som alle andre mennesker kan have glæde af at læse, hvad enten man er Jehovas Vidne eller ikke. Af samme grund, vil det som udgangspunkt også KUN være medlemmer af de 144.000 der fuldt ud kan forstå Bibelen. I dette ligger forklaringen på, hvorfor Jehovas Vidner tror på, at man kun kan forstå Bibelen ud fra de vejledninger der kommer fra Vagttårnsselskabet, som er bygget op omkring den funktion som de 144.000 har, at være Guds udvalgte folk (et kongerige af præster) på jorden, dem gennem hvem Gud taler til mennesker, gennem hvem vejen til frelse formidles.
mvh
Sbrh
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

Hej Sbrh.
Kan du sætte et tidspunkt/årstal på de personer som er med i de 144.000
Dersom JV er et relativt ungt sekt kan de ikke ha personer i de omtalte 144.000 end deres stiftelses år angiver.
I min verden kan man ikke kapre en Gud og religion med tilbage virkende årstal.
Hvordan forholdes det hvis jeg må spørge.
Nick
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000


Kan du sætte et tidspunkt/årstal på de personer som er med i de 144.000
Dersom JV er et relativt ungt sekt kan de ikke ha personer i de omtalte 144.000 end deres stiftelses år angiver.
I min verden kan man ikke kapre en Gud og religion med tilbage virkende årstal.
Hvordan forholdes det hvis jeg må spørge.

Hej Nick
Frem til tiden omkring 1935 var Jehovas Vidner af den opfattelse, at udvalgt kreds af troende (underforstået Bibelstudenterne, senere den fraktion der blev kendt som Jehovas Vidner) ville blive kaldt til liv i himmelen sammen med Jesus, hvor de skulle medvirke til menneskehedens frelse.
Det er første efter at den forventede dommedag i 1925 udeblev, at man begyndte at arbejde med den forståelse Jehovas Vidner har i dag, at man antager opfattelsen om et altødelæggende Harmadegon, som menneskeheden skal frelses fra og hvor de 144.000 får en ny rolle både for Jehovas Vidner og for den måde Jehovas Vidner som trossamfund udvikles.
På dette link http://somet.dk/religion/jv_vejledere.htm kan du i den første del af artiklen læse lidt mere om de 144.000 rolle og funktion. Jeg håber det vil besvare dit spørgsmål tilstrækkeligt.
mvh
Sbrh
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

Hej Sbrh
Muligt pga weekenden 🙂 eller min læse evner er jeg stadigvæk udforstående ovenfor årstallet.
Du skriver;
Vagttårnsselskabets ledelse, Det Styrende Råd, udgøres af en forsamling på 12 mænd, der alle hører til den sidste rest af "de 144.000".
Dersom de styrendr Råd er relativt unge i forhold til bibelen, Kan de kræve/eje ret til bibelen selvom de er relativt nye/ungt.
En andet måde at skrive(sprørge det på
Hvis jeg finde nyt bevis i bibelen,,,, kan jes så starte et nyt sekt med samme bevis på sandheden,,,, altså, bare fordi jeg fortolker det anderledes...
Nick
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

Hej Sbrh
Tak for oplysningen - jeg må bare tage mig til hovedet... [???] det er en gåde hvordan de kan få den opfattelse...
De fejrer stadigvæk Jesu død, men der kan jo ikke være flere salvede tilbage.. 😉
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

Hej Sbrh
du skriver:
"Af samme grund, vil det som udgangspunkt også KUN være medlemmer af de 144.000 der fuldt ud kan forstå Bibelen."
Når jeg læser nedenstående citat fra "spørgsmål fra læserne" er det min fornemmelse
at Vagttårsselskabet har korigeret deres opfattelse af hvilken rolle de "salvede
spiller i forhold til den "store skare" når jeg læser dette citat ord for ord virker det som at de "salvedes" rolle i den enkelte menighed bliver nedtonet, det er min fornemmelse
at det er sådan det skal forstås!
CITAT fra vagttårnet 1 maj 2007 side 31
Spørgsmål fra læserne:
Hvornår ophører kaldelsen til et himmelsk håb med at lyde til kristne?"
""Hvordan skal man betragte en som i sit hjerte er helt overbevist om at han nu er salvet, og som begynder at nyde symbolerne ved mindehøjtiden? Vi skal ikke dømme vedkommende. Det er en sag mellem ham og Jehova. (Romerne 14:12) Ægte salvede kristne vil dog aldrig kræve særlig opmærksomhed. De mener ikke at deres salvelse giver dem en særlig „indsigt“ der overgår den som nogle af de erfarne i den store skare har. De mener ikke at de nødvendigvis må være i besiddelse af en større andel af Guds ånd end det er tilfældet med deres trosfæller blandt de „andre får“. De forventer heller ikke særbehandling, og de gør heller ikke krav på at stå over menighedens udnævnte ældste blot fordi de nyder symbolerne. De er ydmyge og husker at der var nogle af de salvede mænd i det første århundrede som hverken kvalificerede sig til at tjene som ældste eller menighedstjenere. (1 Timoteus 3:1-10, 12, 13; Titus 1:5-9; Jakob 3:1) Der var endda nogle af de salvede kristne som var åndeligt svage. (1 Thessaloniker 5:14) Og søstrene havde ikke tilladelse til at undervise i menigheden selvom de var salvede. — 1 Timoteus 2:11, 12.""
(CITAT SLUT)
Med venlig hilsen
Walther
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

Hej Lyjse,

Tak for oplysningen - jeg må bare tage mig til hovedet... [???] det er en gåde hvordan de kan få den opfattelse...[/quote]

Hvis man forsøger at forstå Jehovas Vidners teologi eller forståelse ud fra en traditionel teologisk tilgang eller ud fra en sammenligning med den måde andre læser og forstår Bibelen, vil min påstand være, at man aldrig når til en egentlig forståelse af eller indsigt i Jehovas Vidners tro og lære.
Jehovas Vidner tro og liv har sin egen sammenhængskraft og logik, som på en række områder nok ligner det vi ser i andre sammenhængen, men som alligevel ikke kan sammenlignes eller forstås på samme måde. Bl.a. derfor sker det ting at man oplever at det er som at tale for døve øre ift Jehovas Vidner. Man har ikke en dialog, men to samtidige monologer.

[quote="lyjse" post=2373702]De fejrer stadigvæk Jesu død, men der kan jo ikke være flere salvede tilbage.. 😉


Det er jo så et af de mere seriøse læremæssige problemer står over for, og som de får stadig vanskelige ved at forklare sig ud af. I mange henseende er dette problem at sammenligne med situation i 1920'erne og 1930'erne, hvor medlemstallet passerede tallet 144.000 medlemmer: Hvordan forklarer man et medlemstal der oversiger det samlede antal der maksimalt kunne være fra år 33 og frem til midten af det 20'ende århundede? Det kunne man ikke og derfor var det man var nødt til at nyfortolke dele af Bibelen, hvilket førte til den ændrede forståelse af "Den store Skare" og "Harmagedon".
I dag står man i den situation at det bliver et spørgsmål om tid, før man bliver nødt til at genfortolke enten læren om de "144.00", "Den store Skare" og/eller "Fyrsterne" så det kommer til at ligne noget i retning af den lære man havde frem til første halvdel af 1930'erne. Dette tror jeg personligt er den mest sandsynlige vej udviklingen vil gå, fordi en sådan ændring vil være den mindst gennemskuelig for de meninge medlemmer, som har været Jehovas Vidner i mange år - og helt uden betydning for nye medlemmer, som næppe på noget tidspunkt vil komme til indsigt om, hvordan Jehovas Vidners tro var opbygget de første 40-50 år.
En anden mulighed er, at man foretager en gennemgribende fornyelse af hele deres frelsesforståelse, herunder spørgmålet om naderven, men den bliver vanskelig, og den tror jeg næppe man vælger.
Endelig er der den mulighed, at man vælger at lade som ingen ting, at lade stå til, at det hele er lige om hjørnet, at man håber på, at der sker nogle ændre i ydre forhold som kan legitimere en større teologisk forandringproces. Hvad der skulle være, vil jeg ingen gang begynde at gisne omkring.
mvh
Sbrh
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

Hej Nick,
.
Muligt pga weekenden 🙂 eller min læse evner er jeg stadigvæk udforstående ovenfor årstallet.[/quote]
Jeg er ikke helt sikker på, hvilket årstal du har i tanke.
.[quote="Dogonblues unl" post=2373692]
Dersom de styrendr Råd er relativt unge i forhold til bibelen, Kan de kræve/eje ret til bibelen selvom de er relativt nye/ungt.

Jehovas Vidner tror, at det styrende råd, som dannet første gang kort tid efter Jesu død, blev genetableret som en del af Guds hensigt ifm endens tid, det er hans 'værktøj' lede sit folk. Retten til at "eje" Bibelen har de i kraft af at de medlemmer af de 144.000, ikke pga alder i tidspunkt i historien.
mvh
SBrh
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

Hej Walther,
.
Når jeg læser nedenstående citat fra "spørgsmål fra læserne" {vagttårnet 1 maj 2007 side 31 (tilføjet af sbrh)}er det min fornemmelse at Vagttårsselskabet har korigeret deres opfattelse af hvilken rolle de "salvede spiller i forhold til den "store skare" når jeg læser dette citat ord for ord virker det som at de "salvedes" rolle i den enkelte menighed bliver nedtonet, det er min fornemmelse at det er sådan det skal forstås!

Når jeg læser citatet læser jeg det i højere grad som en gentagelse af tilsvarende udsagn, som tidligere er blevet fremført, at man søger at forklare, at nogle opfatter sig som slavede uden at være det.
En af de første "forklaringer" jeg husker der har været fremført omkring denne problematik var, at mange nye medlemmer, særligt fra katolske lande, enten havde svært ved at bortlægge deres gamle forståelse af nadveren eller at de vanskeligheder ved at skelne mellem salvelse og den fornyelse de oplevede efter at være blevet Jehovas Vidner.
Så personligt læser jeg omtalte citat mest af alt som et udtryk for, at man stadig står med et teologisk problem, som man ikke aner hvordan man skal redde sig ud af, uden at det sker med risiko for et større frafald.
mvh Sbrh
tilføjet af

Mens man venter på Organisationen

Når jeg læser nedenstående citat fra "spørgsmål fra læserne" er det min fornemmelse
at Vagttårsselskabet har korigeret deres opfattelse af hvilken rolle de "salvede
spiller i forhold til den "store skare" når jeg læser dette citat ord for ord virker det som at de "salvedes" rolle i den enkelte menighed bliver nedtonet, det er min fornemmelse
at det er sådan det skal forstås!

Hej Walther
Hvis jeg lige må skyde ind, så skal den artikel ses i sammenhæng med de mange saligprisningsartikler der samtidig kom omkring Det Styrende Råd's medlemmer og dets yderst vigtige rolle. Altså, det blev ikke ført frem mod at folk nedaf i hierakiet fik mere at skulle have sagt, men tværtimod fastslået at "magten" var centraliseret hos DSR, der stod for at formidle "bibelforståelsen".
Det man talte om var, at mange i de nye lande JV var komet ind i, var mange så "ivrige i ånden" at de mente de måtte være salvede. Jeg hørte mange foredrag i første haldel af sidste årti, der handlede om at respektive grupper (jøder, salvede, x-betelitter, universitetsstuderede osv.) ikke havde særstatus til at lave fortolkninger eller udgive litteratur. Alle skulle vente på Organisationen (dvs. DSR) kom med vejledning og at det skulle være den eneste kilde.
Jeg tror ikke man skal forvente, at der kommer en "opblødning" af topstyringen i Organisationen. Den har kun rykket tættere sammen over det sidste årti. Derimod kan det efterhånden være, at "fodfolket" mere og mere ønsker at have bedre indflydelse på politiken i Organisationen.
Se, det er to "kræfter" der står overfor hinanden, og det kan jo blive interessant at følge hvordan det udarter sig. Sålænge at JV'erne i ryggraden har den meget store tro på Organisationen, skal man dog ikke forvente tingene ændrer sig afgørende. Forholdet til Organisationen vil altid være den afgørende faktor for et JV, og dér har Organisationen nogle meget effektive magtmidler til at imødegå tendenser til "selvstyre" i menighederne.
Men igen. Man ved aldrig. Rigtigt interessant ville det dog være at, hvis udviklingen i Organisationen kommer til at kopiere det moderne samfunds udviklingshistorie. Men hvorfor vente 150 år på noget vi allerede har i dagens samfund i DK?

mvh
Billen
tilføjet af

Re: Mens man venter på Organisationen

Tak til Sbrh og Billen
Så er det nemmere for mig at forstå hvorfor antallet af
dem der nyder symbolerne (brød og vin) nærmest er eksploderet
med flere tusinde, - tallet fra 2010 var 11.202
Med venlig hilsen
Walther
tilføjet af

Det er naivt at Tro man kan omvende en JV'er ...

[(:]
... Jeg tror heller ikke man bør tænke på muligheden for det, man har måske chancen for at hjælpe en eller anden der er på vej ud, alt andet er utopi. Man skal snarere se de svar og tråde man lægger ind som værende oplysende for dem der måske synes at JW'Troen lydder tilforladelig, og kunne fristes til at undersøge det nærmere, med JV'ernes letforståelige missionsskrivelser i baghovedet.
Jeg kan ikke lade være med at tænke på, hvor mange, om nogen overhovedet, af JV'erne der i realiteten er klar over, at det ikke er "gud jehova" de tilbeder, men i realiteten JW'Organisationen alias den Tro og Kloge Træl, som er den der bestemmer om du skal/kan frelses, om du har ret til at bede til "gud jehova" eller ej, at alt går fra "vidnerne" → JW → JW'udnævnte 144.000 → Ordet alias Mikael alias Jesus → "gud jehova"?😕[???]
-○- Problemet opstår her:
Troende eller spirende Troende, kan ret hurtig se, at ham JV'eren er da til at forstå Treenigheden er umulig - Den er jo heller ikke omtalt i Bibelen, og det er jo sort snak for de fleste - Altså undtaget for JV'erne. De kan forklare at "den" slet ikke er teologisk, "den" er nemlig befalet af Kejseren af Rom, Konstantin d. Store AD325 - At det beviseligt er en lodret løgn generer dem åbenbart ikke, for de har fakta for de har sandheden😕[???]

jalmar
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

SBRH, jeg har stor respekt for din viden om JV. Også din seriøsitet, du overdriver aldrig og skriver (vist nok) kun noget som du kan stå inde for.
Når det er sagt, undrer det mig at du (ligesom de fleste andre debattører) aldrig har den økonomiske vinkel inde i billedet. Som jeg ser det, er det økonomi som er selve drivkraften for sektens ledelse.
Jeg mener at det er mange år siden at ledelsen selv troede på de historier som de selv forfatter. Fokus ser nu ud til at være at fastholde og udbygge medlemstallet og få samlet mest mulig mammon til pengetanken.
Mange vil her svare: "Jamen bladene koster da kun nogle få kroner pr. stk..."
Jamen hvis kostprisen er endnu lavere så er der alligevl penge i kassen hvis der trykkes blade nok. Sekten sagde selv i 2002 at der blev trykt 24 millioner blade hveranden uge - så det løber altså hurtigt op. Dertil kommer så "frivillige" bidrag, testamentariske midler osv.
Kan I huske at Simon Spies altid sagde at bare han kunne tjene en krone pr. rejse så var det tilstrækkeligt. Man kan altså sagtens skabe en stor formue på "billige blade".
Og HVORFOR er det så så væsentligt om ledelsen selv tror på det de skriver?
Det er jo fordi ledelsens skriverier er med til at manipulere medlemmernes liv og velfærd.
Harmageddon-myten som eksempel: Hvis den er opdigtet af økonomiske årsager, så bliver medlemmerne jo ført bag lyset og arbejder gratis, og betaler bidrag, uden udsigt til noget "tusindårsrige".
Blodpolitikken: Hvis den er opdigtet af skumle årsager for at skabe en distance mellem dem "indenfor" og dem "udenfor" - så er mange voksne og børn døde forgæves i en falsk tro på en senere belønning og et senere "gensyn".
I vores moderne tid, hvor en fri og uafhængig presse sætter en ære i at afdække fusk og svindel, bør vel også disse sager afdækkes - eller hvad?
Jeg VED godt at jeg, som regel, er i mindretal her - indtil videre - men har jeg også uret??
politikeren
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

SBRH, jeg har stor respekt for din viden om JV. Også din seriøsitet, du overdriver aldrig og skriver (vist nok) kun noget som du kan stå inde for.
Når det er sagt, undrer det mig at du (ligesom de fleste andre debattører) aldrig har den økonomiske vinkel inde i billedet. Som jeg ser det, er det økonomi som er selve drivkraften for sektens ledelse.
Jeg mener at det er mange år siden at ledelsen selv troede på de historier som de selv forfatter. Fokus ser nu ud til at være at fastholde og udbygge medlemstallet og få samlet mest mulig mammon til pengetanken.
Mange vil her svare: "Jamen bladene koster da kun nogle få kroner pr. stk..."
Jamen hvis kostprisen er endnu lavere så er der alligevl penge i kassen hvis der trykkes blade nok. Sekten sagde selv i 2002 at der blev trykt 24 millioner blade hveranden uge - så det løber altså hurtigt op. Dertil kommer så "frivillige" bidrag, testamentariske midler osv.
Kan I huske at Simon Spies altid sagde at bare han kunne tjene en krone pr. rejse så var det tilstrækkeligt. Man kan altså sagtens skabe en stor formue på "billige blade".
Og HVORFOR er det så så væsentligt om ledelsen selv tror på det de skriver?
Det er jo fordi ledelsens skriverier er med til at manipulere medlemmernes liv og velfærd.
Harmageddon-myten som eksempel: Hvis den er opdigtet af økonomiske årsager, så bliver medlemmerne jo ført bag lyset og arbejder gratis, og betaler bidrag, uden udsigt til noget "tusindårsrige".
Blodpolitikken: Hvis den er opdigtet af skumle årsager for at skabe en distance mellem dem "indenfor" og dem "udenfor" - så er mange voksne og børn døde forgæves i en falsk tro på en senere belønning og et senere "gensyn".
I vores moderne tid, hvor en fri og uafhængig presse sætter en ære i at afdække fusk og svindel, bør vel også disse sager afdækkes - eller hvad?
Jeg VED godt at jeg, som regel, er i mindretal her - indtil videre - men har jeg også uret??
politikeren

Tror svaret er, at ingen af os virkeligt har et egentligt overblik over det. Vi kan finde eksempler i samfund, hvor der er krav om offentlighed om indgåede handler (som USA), hvor at Vagttårnsselskabet indgår som aktør i vidnernes forretninger og ejendomshandler, men vi mangler for det meste overblikket og indsigten i, hvordan netværket pengene transporteres rundt i præcist virker.
Hvis f.eks. Jehovas Vidner i Danmark blev gjort pligtige at offentliggøre deres regnskaber, kunne vi følge hvor stort overskud Vagttårnsselskabet i DK opererer med. Nu blev Jehovas Vidner et anderkendt trossamfund i i DK i 1970, hvorfor de ikke har skullet godkendes efter de moderne krav i lovgivningen som man finder her.
http://www.familiestyrelsen.dk/fileadmin/user_upload/Trossamfund/Vejledende_retningslinjer_trossamfund.pdf
Manglen på en passende udmeldelsesparagraf og offentlighed om økonomien er nogle af de for mig mest iøjnefaldende mangler.

Ellers tror de fleste af os bedst kan forholde os til, hvordan "affæren" har påvirket vores eget liv. JV fungerer jo ikke på samme måde som f.eks. Scientology, hvor at scientologerne skal betaledet hvide ud af øjnene for de kurser de skal gennemgå. Når jeg skal opregne de bidrag jeg har givetr gennem tiden, er det heller ikke hårrejsende beløb vi snakker om. Snarere er det mange år af mit liv og min ungdom der er blevet opslugt af JV. Men det er såmænd også rigeligt...

mvh
Billen
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

Hej Politikeren,
Tak for dit svar og dine tanker/overvejelser.
Lidt forenklet kan man sige, at der til en forståelse af Jehovas Vidner er tre hovedområder eller tre primære tilgange: Den teologiske, den psykologiske og den økonomiske.
Jeg har for min del valgt at have mit primære fokus på forholdet mellem de teologiske og psykologiske sider ved Jehovas Vidner og den betydning som dette har for det enkelte individ, hvilket dog ikke betyder at jeg har undladt helt at beskæftige mig med den betydning som den økonomiske side ved Jehovas Vidner har i forhold til hhv teologien og de psykologiske perspektiver.
Imidlertid er Jehovas Vidner i alle henseende en så kompleks størrelse, at udredning af økonomien alene vil tage flere år, og det har for mit vedkommende betydet, at jeg kun har valgt at beskæftige mig med det økonomiske perspektiv, i det omfang som det har betydning for en forståelse af Jehovas Vidner ud fra et psykologisk og teologisk perspektiv.

.
Som jeg ser det, er det økonomi som er selve drivkraften for sektens ledelse.[/quote]
Dertil vil jeg sige, at jeg ikke er enig. Dette begrunder jeg ud fra den måde som det økonomiske element har fungeret i Jehovas Vidner fra begyndelsen og op til i dag, både set i forhold til det teologiske perspektiv og set i forhold til den måde som økonomien er forvaltet af Vagttårnsselskabet, som den "juridiske person" der fungerer som Forvalter i denne henseende.
Begrebet "sektens ledelse" er en for kraftig simplificering af den måde som Vagttårnsorganisationen fungerer og den måde magten administreres, fordi det afspejler et organisationssystem og en organisationsforståelse som mere eller mindre begyndte at ophøre med Vagttårnsselskabets tredje præsident, J.F. Rutherford.
Rutherford har været den eneste af præsidenterne om hvem det med rette kan siges, at han udnyttede sin position til at udnytte nogle af de økonomiske midler i Vagttårnsselskabet til egen fordel, som fx set i forbindelse med opførelsen af Beth-Sarim i 1920'erne.
"Ledelsen" er i dag af en helt anden karakter end tidligere, og alene det forhold mener jeg udelukker at økonomien kan være drivkraften.
Omvendt er min påstand, at den "drivkraft" som i dag styrer Jehovas Vidner ikke længere er bundet op på enkeltpersoner, dvs. medlemmerne af Jehovas Vidner, men derimod er overtaget af systemet (= "Vagttårnsorganisationen" som fænomen), systemet Jehovas Vidner har udviklet sin på et sådan måde at det som system har taget magten fra medlemmerne, det er en "idé" eller "forestilling" der har magten, det som i begyndelsen af 1950'erne blev defineret som "Den nye Verdens Samfund."

.[quote="politikeren" post=2374311]Jeg mener at det er mange år siden at ledelsen selv troede på de historier som de selv forfatter. Fokus ser nu ud til at være at fastholde og udbygge medlemstallet og få samlet mest mulig mammon til pengetanken.[/quote]
Igen, også her mener jeg at det ikke giver nogen mening at tale om en "ledelse" der i princippet ikke eksisterer, fordi det er "systemet" der har magten i kraft af medlemmernes kollektive underkastelse under systemet og dets teologi.

.[quote="politikeren" post=2374311]Og HVORFOR er det så så væsentligt om ledelsen selv tror på det de skriver?
Det er jo fordi ledelsens skriverier er med til at manipulere medlemmernes liv og velfærd.[/quote]
Igen som før, heller ikke her giver det mening at tale om en ledelse, for det er ikke "ledelsen" der "skriver", med derimod andre dele af "systemet".

.[quote="politikeren" post=2374311]Harmageddon-myten som eksempel: Hvis den er opdigtet af økonomiske årsager, så bliver medlemmerne jo ført bag lyset og arbejder gratis, og betaler bidrag, uden udsigt til noget "tusindårsrige".[/quote]
Når man gennemgår udviklingen af hvad læren om "Harmagedon" var i begyndelsen og hvad den er i dag, dens indhold og udvikling, hvad der betingede dens forvandling og udvikling falder en hver tanke om en økonomisk drivkraft til jorden med et brag.

.[quote="politikeren" post=2374311]I vores moderne tid, hvor en fri og uafhængig presse sætter en ære i at afdække fusk og svindel, bør vel også disse sager afdækkes - eller hvad?[/quote]
Jeg er helt enig i, at der er mange grunde til at kikke Jehovas Vidner og Vagttårnsorganisationen i kortene. Når der er forhold omkring Jehovas Vidner og de økonomiske forhold, er det ikke fordi vi har at gøre med et trossamfund der gør det ud fra et økonomisk berigelsesperspektiv, som vi kender det fra andre sammenhænge.
Jehovas Vidner er et parallelsamfund, også på det økonomiske område, - og her vil jeg give Billen ret (jfr hans svar: #2374318), at det er uhyre vanskeligt i dag at få et overblik over hvordan økonomien fungerer. - Men en ting er dog sikkert, at der er mange gode grunde til at se kritisk på denne økonomi.
Midt i 1990'erne havde jeg en række samtaler med en erhvervsjournalist på Ekstra Bladet (husker desværre ikke hans navn) i forbindelse med at han søgte at afdække noget af Jehovas Vidners økonomi i Danmark. Journalisten havde via Erhvers- & Selskabsstyrelsen for adgang til Vagttårnsselskabets regnskaber for tre år, regnskaber som alle viste at der ikke blev betalt skat fra Trykkeriselskabet (ApS), at der bliver betalt royalty til Vagttårnsselskabet i USA, samt flere andre forhold.
Siden hen har der være en del omlægninger omkring ejerforholdet vedr. Jehovas Vidners ejendomme i Danmark, fra at været direkte ejet af medlemmerne (kollektivt i de enkelte menigheder) til ejet af Rigssalsforeningerne og siden (så vidt som jeg er orienteret) fået ejerskabet/kontrollen lagt ind under Vagttårnsselskabet.
Siden har der været de berømte omlægninger fra betalt til gratis litteratur, hvorved man har kunne omgå at skulle betalt moms og skat.
Jo, der er afgjort grund til at se kritisk på de økonomiske forhold i Jehovas Vidner, men jeg mener ikke der er grundlag for at hævde, at Jehovas Vidner ledes ud fra et økonomisk perspektiv eller for at opnå økonomisk gevinst (=berigelse).

.[quote="politikeren" post=2374311]Jeg VED godt at jeg, som regel, er i mindretal her -
indtil videre - men har jeg også uret??

Du står bestemt ikke alene med dine tanker, har mødt disse mange gange tidligere - jeg er blot uenig - og så er det jo godt der er rum for vores forskellige opfattelser.
mvh
Sbrh
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

Måske hvis man fik opørelserne fra alle lande, man måske kunne overskue pengestrømmen. Fra Norge har vi opgørelsen fra 2010:
http://www.mediafire.com/?ys2ogkdoba35cw6
Her ser vi, at Selskabet i Norge i 2009 overførte nkr 79.500.000,- til afdelingen i Tyskland.
Indtægter gennem bidrag og arv fra de omkring 11.000 medlemmeri Norge beløber sig til knap nkr. 21.000.000,-, hvilket giver et årligt gennemsnitsbidrag per medlem på ca. nkr. 1900,-.
Statsstøtten var på knap nkr. 12.000.000,-
Indtægt ved investeringsvirksomhed var i 2009 på ca. nkr. 2.000.000,- (nedgang fra året før på ca. 1,6. mio.)
Samlede indtægter for 2009 var på lidt over nkr. 32.000.000,- (nedgang på 1 mio.)
Samlede udgifter (udover hvad man sendte til Tyskland) var på ca. nkr. 12.000.000,-
Hvilket giver et årligt overskud på ca. 20 mio. nkr. i Norge.
Bemærk: Driften af Betel i Ytre Enebakk står for de 8 mio. af de samlede udgifter.

Ellers kan man kigge det lidt igennem. Måske prøve at hitte rede i måden at Betel låner penge til de enkelte menigheder og samme tid kommer til at stå som ejere af ejendommene.

mvh
Billen
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

Jeg ser flere niveauer i dette, som det vil være interessant at få belyst. Ud over de globale transaktioner mellem de forskellige lande og afdelingskontorer, er der stadig en række forhold alene i Danmark, som jeg gerne så, kom frem i lyset.
Lad os tage eksemplet med den rigssal der ligger på Husumvej i København. Da den blev bygget blev den opført for midler rejst af medlemmer i menighederne Brønshøj, Husum og Herlev. Disse tre menigheder udgjorde en lokal rigssalsforening, hvor det var medlemmerne (forkynderne) der ejede rigssalen. Den rigssalsforening var så igen en del af en større kreds af rigssalsforeninger (København), som igen var en del af den rigssalsforening der dækkede Sjælland og Bornholm (mener den anden store på dette tidspunkt dækkede Fyn og Jylland). Siden er alle rigssalforeningerne - som jeg orienteret, kommet ind under en konstruktion under Vagttårnsselskabet. Hvordan sidste del er forløbet er mig uklart.
Nu er spørgsmålet: Gennem hele denne proces, hvor ejerskabet er flytte fra medlemmerne til Vagttårnselskabet, er den økonomiske gevinst flyttet fra medlemmerne til Vagttårnselskabet. - Dette kan man have forskellige meninger om, men, jeg tænker:
Hvor mange ejendomsskatter er man på denne måde blevet fritaget fra at betale?
Jeg får associationer til ændringerne omkring betalingen for blade, så man kunne undgå at betalt moms, ligesom man undgik beskatning af overskuet fra salget.
Og, sidst, men ikke mindst, hvorfor betale royalty til Vagttårnselskabet i USA for noget der er gratis?
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

I USA blev det opsporet, at Vagttårnsselskabets udlånsvirksomhed udstrakte sig til priviligerede vidner og deres virksomhed. Den lettest gennemskuelige transaktion var ved handelen med en vingård i Californien, men andre eksempler gav indtryk af en rutinemæssig praksis.
(et tilfælde hvor parterne var naboer m/forretninger)
Altså et vidne køber vingården og overfører ejerskabet til en fond. Vidnet overdrager herefter vingården til Vagttårnselskabet som gave (med store skattefradrag til følge).
Et andet vidne opretter en fond, som går ind og køber vingården. Her stiller vagttårnselskabet sig som långiver på ca. 95% af købssummen. Samtidig oprettes Vagttårnselskabets advokat sig som medejer.
Konstruktionen gør, at første vidne går stort set skadesløs fra sin mellemhandlerrolle.
Det andet vidne erhverver sig en eksklusiv ejendom til en brøkdel af markedsprisen.
Vagttårnsselskabet har beslag i en ejendom, hvor bosidderen er helt afhængig af det gode forhold til VTS.
Ejendommen kan ikke sælges uden VTS's samtykke.
Ved salg, løber VTS med pengene.
Der betales stort set ikke skat af bolig og virksomhed, da VTS udnytter sin status som religiøs forening.

Jeg ved ikke, om der er lignende (katolsk kirke inspirerede) investeringspraksis i de nordiske lande, hvor de enkelte vidner kan få inddraget VTS og udnytte skattefordelene?
I hvert fald står det klart, at VTS er parat til at lade betroede vidner udnytte VTS's skattemæssige status.

Mht. globale transaktioner: Hver afdeling i de respektive lande skal leve op til lovgivning og formål. Når pengene bliver overført til udlandet, skal man også til at kontrollere, at pengene faktisk går til de korrekte formål i de pågældende lande. Den bliver svær at kontrollere.

mvh
Billen
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

I USA blev det opsporet, at Vagttårnsselskabets udlånsvirksomhed udstrakte sig til priviligerede vidner og deres virksomhed. Den lettest gennemskuelige transaktion var ved handelen med en vingård i Californien, men andre eksempler gav indtryk af en rutinemæssig praksis.
(et tilfælde hvor parterne var naboer m/forretninger)
Altså et vidne køber vingården og overfører ejerskabet til en fond. Vidnet overdrager herefter vingården til Vagttårnselskabet som gave (med store skattefradrag til følge).
Et andet vidne opretter en fond, som går ind og køber vingården. Her stiller vagttårnselskabet sig som långiver på ca. 95% af købssummen. Samtidig oprettes Vagttårnselskabets advokat sig som medejer.
Konstruktionen gør, at første vidne går stort set skadesløs fra sin mellemhandlerrolle.
Det andet vidne erhverver sig en eksklusiv ejendom til en brøkdel af markedsprisen.
Vagttårnsselskabet har beslag i en ejendom, hvor bosidderen er helt afhængig af det gode forhold til VTS.
Ejendommen kan ikke sælges uden VTS's samtykke.
Ved salg, løber VTS med pengene.
Der betales stort set ikke skat af bolig og virksomhed, da VTS udnytter sin status som religiøs forening.

Jeg kendte ikke til denne praksis, og må sige at jeg finder det angribeligt af to grunde:
Den første er, at vi igen ser et eksempel på en modsætningsforhold mellem officiel lære og interne praksis:
- Man lærer, at man skal give Gud hvad der er Guds og Kejseren hvad der der Kejserens.
- Denne læresætning omgår Orgasisationen med fordel.
- Hvis et almindeligt medlem i sin praksis foretager samme handling er vedkommende i åbenlys risiko for en udstødelse.
Denne dobbeltmoral er en ting, men hvad jeg finder graverende er, de konsekvenser det kan have for de medlemmer der lader sig overtale til en sådan praksis:
- Ved en udstødelse vil vedkommende virkelig miste alt!, og de psykiske, sociale og økonomiske konsekvenser for en sådan person/familie, vil være helt uoverskuelige.
- Medlemmer som begynder at tvivle, vil være stavnsbundne, med voldsomme psykiske belastninger følge eller det der er være.
På sin vis er der paralleller til årene op til 1975, hvor medlemmer blev opfordret til at sælge ud af deres værdier eller testamentere alt til Vagttårnsselskabet. - Her er konsekvenser blot mere vidtgående, ligesom samfundet et med til at betale prisen i form af manglende skatteindtægter.
Afgjort et forhold jeg ved lejlighed gerne vil grave noget mere i - specielt vil det være interessant at få indblik i, hvilke teologiske begrundelser man giver for en sådan praksis.
Noget som jeg i denne henseende også er tankevækkende, er det pres der hviler på de forskellige teologiske forklaringsmodeller og endetidsforventninger og som betyder at Jehovas Vidner på den ene side bliver mere og mere et lukket og uigennemskueligt parallelsamfund, samtidig med, de samme forhold er med til at nedbryde det ydre billede af Jehovas Vidner som noget særligt, blot en tro blandt mange - set fra mit perspektiv en skræmmende udvikling for de mennesker som psykisk eller socialt risikere at blive fastlåst i en ingenmandsland, fordi den ene part (JV) ikke vil kendes ved dem, og den anden part (det omgivne samfund) ikke kan forstå dem og derved overlader dem til en usynlig psykosocial isolation af værste skuffe.
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

Hej Sbrh
Giv Gud hvad der er Guds

Er det ikke lige temmelig nær sandheden i JW'Organisationen?😉
En Kristens Bøn går til Kristus Jesus
Et Vidne kan ikke nå "jehova" uden JW'Org./Trællen→144.000 (JW'Bosser)→Ordet/mikael/Jeus →!
En Kristens mellemmand er Kristus Jesus ...
Et Vidnes mellemmand er JW'Organisationen!
En Kristen søger frelsen via Kristus Jesus ...
Et Vidne kan ikke få frelsen uden JW'Organisationen!
En Kristen bliver Barnedøbt (el. når ønsket opstår) til Faderen, Sønnen og Helligånden
Et Vidne Bliver Voksendøbt fra 8år og opefter til Menighedsorganisationen/JW'Organisationen!
En Kristen kan læse i Bibelen hvordan en Rigtig Kristen bør opføre sig!
Et Vidne læser i VågnOp hvad JW'Organisationen (an)befaler!
Etc. ... Etc. ... Etc. ...

Jeg har grundet indlæggene og ihukommende 2001 Revenu $951mill. på USA-markedet, endevendt alt jeg kunne finde på erhverssider om Watchtower Bible & Tract Society alternativ Jehovah's Witnesses -
Jeg har ledt på Newsweek (som listen var på sidst) Forbes - Fortune 500 + en maase andre blade. Jeg ledte ovenstående og på »Revenue top 50 Bussiness NYC« - samt TOP 1000 USA, hvor de egentlig burde være iblandt set ud fra 2001 revenu'et på knap 1 mia.. En del af aviserne havde log-on, men Fortune og Forbes var der ingenting raporteret.
Nu har jeg en dum dag, så det er højst tænkeligt, at jeg har måske misset noget, men jeg kan simpelthen ikke finde JW/WTS's omtalt nogen steder i forbindelse med økonomi - Jeg havde set en bemærkning om at de var oppe/nede (hvilken er rigtig?) på en 24.plads, det var det jeg ville have verificeret!
Er Dobbeltmoral ikke snarere reglen end undtagelsen?
Der er Grov Pædofili i alle andre Trossamfund!
Der er tyveri svindel i alle andre Trossamfund!
Alle andre Trossamfund taler mod bedre vidende!
Alle andre Trossamfund er falske Profeter!
Alle andre Trossamfund lever i synd!
Alle andre Trossamfund er falske
Kristendommens tilhængere er polyteister!
Etc. ... etc. ... etc. ...
[???]
Jeg kom til at tænke på i løbet af dagen, Hvad ville der egentlig ske med deres formue alt i alt, hvis GB lukkede for tilgang til trossamfundet, Og i realiteten lukkede ned?
jalmar
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

Det glæder mig at der endelig kom noget substans på debatten om JV. Alt for længe har vi travet rundt i deres bibelforståelse og læresætninger. Når alt kommer til alt er disse ting jo bare noget de selv finder på og selv sammensætter med det formål at få økonomien til at vokse.
De gør nøjagtigt det samme som et hvilket som helst firma gør i sin markedsføring.
Jeg har ikke set det norske regnskab men jeg tager lige udgangspunkt i at de har OVERFØRT 20 miilioner (efter at alt i Norge ER betalt.
Hvis det samme gælder for hele Europa, som er på cirka 350 millioner mennesker, så kan de OVERFØRE 1, 5 milliard fra Europa alene. Det er så cirka 300 millioner dolars - og det passer jo meget godt med en årsindtægt for hele verden på 951 millioner dollars.
Nu MÅ de fleste da kunne se hvad der er drivkraften i det foretagende?
Jehova, Harmageddon osv. det er jo kun værktøjer til at få penge i kassen.
Da vi nu - endelig - har fået taget låget af pengekassen, synes jeg at min "mission" her er nået til et vendepunkt. Jeg vil måske hoppe af her og gå over til at debattere politik istedet - og nu er det også snart mere relevant da vi jo skal til valg indenfor overskuelig tid.
Selvom jeg jo nok ikke kan holde mig væk, så vil jeg alligevel sige tak til alle her for mange oplysende og hyggelige indlæg.
Hyg jer fortsat...
politikeren
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

Politikeren skriver.
Jeg har ikke set det norske regnskab men jeg tager lige udgangspunkt i at de har OVERFØRT 20 miilioner (efter at alt i Norge ER betalt.
Hvis det samme gælder for hele Europa, som er på cirka 350 millioner mennesker, så kan de OVERFØRE 1, 5 milliard fra Europa alene. Det er så cirka 300 millioner dolars - og det passer jo meget godt med en årsindtægt for hele verden på 951 millioner dollars.

Du er en rigtigt politiker, du plaprer op om noget du ikke ved en hujende fis om.
Hvor er henvisningen og beviset for de Europæiske Jv overfører penge til hovedkvarteret.
Sagen er du ved ingenting, du er kun usædvanlig dum at høre på. Hvis du ikke mener det, så kom med et link til oplysningerne.
Jeg har hørt om de 951 millioner dollars, men hvad drejer det sig om, er det før udgifter eller efter udgifter.
Du ved det ikke.
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

Du har ret i at jeg ikke VED nøjagtig hvordan økonomien i sekten kører. Det er der vist meget få mennesker der gør - og i hvert fald ingen udenfor ledelsen i sekten.
Indicierne er dog så stærke og så mange at der vist ikke kan være tvivl om at sektens HOVEDFORMÅL er økonomi.
Det må da blandt andet anses for usandsynligt at en dybt troende ledelse med normal empati kunne sidde og formulere det ene dogme efter det andet om for eksempel blodpolitikken når de nu VED at adskillige børn og voksne er døde på grund af samme.
Det er også tydeligt at ledelsen ikke selv tror på det de opfinder for eksempel Harmageddon-myten - beviset er jo at sektens økonomi er totalt bundet op på "den gamle verden" og dens pengesystem. Hvis ledelsen bare regnede den mindste smule med at Harmageddon kunne komme, ville de sælge deres aktier imorgen.
Alt taler derfor for at JV simpelthen bare er et firma som har fundet en smart måde at malke sine medlemmer på. At man stjæler og ødelægger flere millioner menneskers liv er de åbenbart totalt ligeglade med.
Det er da rå kapitalisme så det basker.
politikeren
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

Du ved stadig ingenting. Dog indrømmer du du ikke har set regnskabet og dermed ikke ved hvad du taler om. Du vil være god som politiker, de er også dumme.
Du skriver.
Indicierne er dog så stærke og så mange at der vist ikke kan være tvivl om at sektens HOVEDFORMÅL er økonomi.
Hvilke indicier? Det ved du hellert ikke, for så linkede du.
Der må være nogen fra ledelsen der lever som grever og baroner, hvis de har profit.
Kan du bevise det?
Det er også tydeligt at ledelsen ikke selv tror på det de opfinder for eksempel Harmageddon-myten -
Jeg fandt hvor det står i bibelen.
Åbenbaringen.
For de er dæmonånder, og de gør tegn. De går ud til kongerne i hele verden for at samle dem til krigen på Gud den Almægtiges store dag. v15 – »Se, jeg kommer som en tyv. Salig er den, der våger og vogter over sine klæder, så han ikke skal gå nøgen, og man skal se hans skam.« – v16 Og han samlede dem på det sted, der på hebraisk hedder Harmagedon.
Altså er kirken lige så skyldige som Jehovas vidner. Kirken har om nogen tjent penge på salg af afladsbreve, men det ved du vel heller intet om.
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

Det er sjovt med dit passive fedtspil. Det hjælper ikke rigtigt. Debatten stopper ikke - sådan som du hele tiden håber på.
Du regner med at lukke munden på kritikere med dit "det ved du ingenting om".
Efter mere end 5 års debat, hvor JV har været en stor del,er der løbet mange ting over skærmen. Så mange at det, efter min mning, udelukker tvivl om sektens formål.
At du ikke selv kan se det kan kun betyde en ting - du er selv fanget i lortet og som følge deraf er du forpligtet til at holde røven oppe på foretagenet.
Så "debatten" kan ligeså godt slutte her.
politikeren
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

Nænænænæ
JV's ledelse PÅSTÅR ikke at de er blandt de 144.000. De siger det, men sandheden er åbenbart ilde hørt.
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

citat af dig.
Først siger du.
Debatten stopper ikke.
debatten" kan ligeså godt slutte her.
Du er som andre politikere, fuld af fup.
Du kender ikke regnskabet, du ved ikke hvem og hvordan nogen lever som grever og baroner.
Du har ikke vist noget som helst. Du er lige så utroværdig som Ole Sohn der først siger boligskatterne ikke vil stige, for derefter at indrømme de vil.
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

Hej
Du kan lige så godt opgive. At diskutere med politikeren Kurt Jensen er som at slå vand på en gås.
Ole Sohn er nok ikke det eksempel jeg ville have valgt. Preben Møller Hansen eller Mogens Glistrup er mere oplagte.
Kurt er kørt frem med sine synspunkter (hvis man kan kalde dem det) i mange år efterhånden. Folk som dig har prøvet at argumentere og få en factsbaseret debat med ham, men det er ikke muligt.
Kurt er en net kook.
OKJ
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

Hej
Du kan lige så godt opgive. At diskutere med politikeren Kurt Jensen er som at slå vand på en gås.
Ole Sohn er nok ikke det eksempel jeg ville have valgt. Preben Møller Hansen eller Mogens Glistrup er mere oplagte.
Kurt er kørt frem med sine synspunkter (hvis man kan kalde dem det) i mange år efterhånden. Folk som dig har prøvet at argumentere og få en factsbaseret debat med ham, men det er ikke muligt.
Kurt er en net kook.
OKJ

Re. »Folk som dig har prøvet at argumentere og få en factsbaseret debat (med ham), men det er ikke muligt.
Det er lige så umuligt med et Jehovas vidne - Alle facts har været båret frem ...
Og desværre for 7mill. forvildede sjæle har Politikeren ret i dette tilfælde! 🙁
jalmar
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

Man skal høre meget.Du er heller ikke for klog.
Med nogen besvær fandt jeg frem til treenigheden som i tror på.
Her er linket.
http://www.folkekirken.dk/fileadmin/files/Pdf/bekendelsesskrifter/den-athanasianske-bek.pdf
Mere selvmodsigende skal man lede længe efter.
-Men Faderens Sønnens og Helligåndens guddom er een, deres
herlighed er lige stor, deres majestæt lige evig.-

jesus døde, så er han ikke evig.
JW'læren så tæt som muligt til JW'Organisationen gennem a) Trusler (Tror I ikke på JW, Svigter I Gud og Guds Ord)
treenighed.
Dette er den almindelige tro, og hvis nogen ikke tror den ærligt og fast, vil han ikke kunne blive frelst.
Var det ikke Jesus man skulle tro på. Det siger mine Jehova venner, står i bibelen.
Hvor pokker står der man skal tro på det trenigheds sludder.
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

Hej Jalmar
Det må jo nok siges at være en mangel ved dit indlæg at du ikke skriver, hvad det er du mener politikeren har ret i "i dette tilfælde".

OKJ
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

Man skal høre meget.Du er heller ikke for klog.
Med nogen besvær fandt jeg frem til treenigheden som i tror på.
Her er linket.
http://www.folkekirken.dk/fileadmin/files/Pdf/bekendelsesskrifter/den-athanasianske-bek.pdf
Mere selvmodsigende skal man lede længe efter.
-Men Faderens Sønnens og Helligåndens guddom er een, deres
herlighed er lige stor, deres majestæt lige evig.-

jesus døde, så er han ikke evig.
JW'læren så tæt som muligt til JW'Organisationen gennem a) Trusler (Tror I ikke på JW, Svigter I Gud og Guds Ord)
treenighed.
Dette er den almindelige tro, og hvis nogen ikke tror den ærligt og fast, vil han ikke kunne blive frelst.
Var det ikke Jesus man skulle tro på. Det siger mine Jehova venner, står i bibelen.
Hvor pokker står der man skal tro på det trenigheds sludder.

Det er altid "de andre". Som JV var vi gerne særdeles gode til den diciplin at pege på "de andre". Og som sædvanlig glemmer man at, at ens eget grundlag er skrøbeligt som strå.
Det handler ikke om du skal tro på treenigheden eller ej. Det handler om, om JV's skråsikre påstande om, at alle de kristne kirker verden over fuldstændig har misforstået den kristendom bibelen taler om og selv står med "Sandheden".
JV's egen lære, er forholdsvis let at tilbagevise. Ligeledes er det let at finde steder i bibelen, der taler om Jesus guddommelighed (Rom. kap. 9 giver flere gode eksempler).
Man kan vise det, men alligevel bliver JV ved med at påstå de har "Sandheden". De har adskillige fejlslagne datosætninger for dommedag, men alligevel ser vi nu f.eks. ftg korrekse dommedagssekten i USA, der varslede dommedag igår, med at "man ikke kender dato'en." Glemt er hvad man sagde igår.
Så er det man spørger: "Hvordan kan det lade sig gøre?"
ER vi bare ikke mere intelligente, end vi er så lette at narre?
Jeg véd JEG var for let at narre. Jeg var ikke meget anderledes end de JV'er man oplever lukke øjne og ører. Nu undrer jeg mig. Hvordan kunne det lade sig gøre?

mvh
Billen
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

Fint så kan du svare.
Samler Jehova vidner penge ind til en ledelse, der lever som grever og baroner?
Er harmagedon noget de har opfundet eller står det i bibelen som jeg viste?
Passer det man skal tro på trenigheden for at blive frelst?
Har du set regnskabet, når du har været medlem af foreningen?
Jeg bryder mig ikke om det, jorden går under vanvid. Den skulle være gået under i går, men det skete ikke, og det sker nok ikke foreløbig. Det var ikke Jehova vidner der kom med det. Hvorfor kritiserer i så ikke dem der sagde det. Jeg har venner der er jv, de er mere normale end mange på debatten.
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000


Samler Jehova vidner penge ind til en ledelse, der lever som grever og baroner?[/quote]
Nu handler det ikke kun om der er nogen der har sugerøret i kassen. Det handler også om at Vagttårnselskabet omgår landenes skattesystemer. Spørgsmålet er, om Vagttårnsselskabet snyder på vægten i forbindelse med den måde de lader sig registrere på, når de opnår status med skattefordele i de forskellige lande.
Jeg tror at den nuværende organisation er en fortsættelse af den pengemaskine Rutherford i sin tid skabte, hvor vidnerne blev sat til at leve i fattigdom og ofre deres tid for at sælge Vagttårnsselskabets bøger og blade. Rutherford levede som en greve med luksusvillaer, Rolls Roycer og et personligt følge. Dette var midt i depressiontiden i trediverne. Rutherford er død, Knorr tog over og kørte foretagenet videre.
Nu går opfordringerne i JV stadigt på, at JV'erne skal være parat til at ofre deres liv for at overholde reglerne, at de er et udvalgt folk/RIGTIGE mennesker, at Harmageddon kommer og udsletter alle andre end DEM og at de for at ovrleve er nødt til at gøre alt hvad de magter, for at dele blade og bøger ud for Vagttårnsselskabet.
Derfor er det ikke unaturligt at spørge, om der ikke er nogen der sidder og griner i skægget, mens de suger de penge til sig fra det samlede milliardoverskud, JV skaber.
Jeg kan kun sige, overskuddet eksisterer og vi ikke ved hvor pengene havner. I USA opkøbes enorme arealer, som er beregnet til at bygge flere Vagttårnsfarme. Vi konstaterer at folkene i ledelsen bor på disse farme, hvor de har gode boliger og personlig service. Vi har i USA også fundet flere eksempler på, att JV'er der er noget ved muffen, får mulighed for at udnytte Vagttårnsselskabets status med skatteundtagelse, til at erhverve sig lukrative ejendomme under Vagttårnsselskabets paraply.
Billedet er dog uklart, men det ser for mig ud som om, at efterhånden som disillusionen indtræder mere bredt, begynder folk i organisationen at sikre sit eget. Et får og ulve-arrangement.
[quote="Anonym" post=2378185]Er harmagedon noget de har opfundet eller står det i bibelen som jeg viste?[/quote]
Harmageddon, sådan som JV forstår den, er fortrinsvist en egenproduceret opfindelse. Harmageddon læses for det meste af de kristne kirker, som et åndeligt opgør mellem Guds og Satans magter i verdenen (og Gud sejrer).
JV læser derimod Harmageddon som en jordomspændende udslettelse af menneskeheden, med kun JV som overlevende. En MEGET modig udlægning, som ikke rigtigt fremgår af skriften, trods de meget maleriske beskrivelser i åbenbaringen.
Men nu har vi lige haft endnu en dommedagssekt på banen, så JV er ikke de eneste.
[quote="Anonym" post=2378185]Passer det man skal tro på trenigheden for at blive frelst?[/quote]
Man skal tro på Jesus. Altså må Jesus være Gud, ikke? For det er jo Gud der frelser...
Altså, man skal tro på Jesus, Sønnen, Ordet, som man så får at vide er Gud.
Man skal altså tro på Gud.
Hvis Gud er treenig, er det nødvendigvist Faderen, Sønnen og Helligåndens navn man bekender...som kristen.
[quote="Anonym" post=2378185]Har du set regnskabet, når du har været medlem af foreningen?[/quote]
Vi fik læst menighedens regnskab op hver måned, men vi fik aldrig indblik i regnskabet i Vagttårnsselskabet. Først efter jeg er gået ud af JV, har jeg fundet f.eks. det norske regnskab. Her ser vi der produceres et årligt overskud på 12-20 mio. nkr. der sendes til udlandet.
Jeg kunne godt efterlyse fuld offentlighed om regnsskabet i JV's foreninger. Det er normal praksis for store organisationer, der bygger deres virksomhed på medlemmers indskud.
[quote="Anonym" post=2378185]Jeg bryder mig ikke om det, jorden går under vanvid. Den skulle være gået under i går, men det skete ikke, og det sker nok ikke foreløbig. Det var ikke Jehova vidner der kom med det. Hvorfor kritiserer i så ikke dem der sagde det. Jeg har venner der er jv, de er mere normale end mange på debatten.

Ethvert Jehovas Vidne skal tro på, at Harmageddon kan komme "imorgen". Det får at vide, det er krævet af dem, at de gør alt hvad de muligt kan, for at forkynde så meget som muligt for Organisationen, inden Harmageddon kommer. At hvis de "står af toget", vil omkomme i det Harmageddon der kommer "meget snart".
Det er narreværk og mange JV véd det. Men hvorfor bruge sit liv på at narre andre i fælden?
Jeg ville i hvert fald ikke være med mere, da det gik op for mig. Men jeg er selvfølgelig heller ikke for knøv eller hvad?

mvh
Billen
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

Hej Jalmar
Du har ret i at Politikeren skriver tingene mere enkle end de er. Han forenkler tingene så meget at det bliver til en anden historie, og så kan man ikke bare sige at han "desværre har ret".
Det du skriver, er en helt anden historie igen. Den vil jeg ikke umiddelbart knytte kommentarer til.

OKJ
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

Og ja der er ikke noget der hedder HARMAGEDDON.
Så må de der skriver om det, ikke vide hvad de skriver om. Er det rigtigt forstået?
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

Hej Jalmar
Harmageddon står nævnt i Bibelen, så det er ikke noget, JV har fundet på.
De ting du skriver om økonomien er vildt overdrevet og savner dokumentation. Jeg har indtil nu ikke set noget, der tyder på, at JV skovler flere penge ind end, hvad der er nødvendigt for at drive og udvide en religiøs organisation af den størrelse.
Og ja, jeg må give den anden debattør ret. Jeg kender også Jehovas vidner, der er mere normale end JV-kritikerne her i debatten.
tilføjet af

nej

ord kan ligge så tæt op af hinanden at det er lige meget hvilket ord du bruger.
det er mere idealogien bag ved der skal forståes, men selvføgeligt vil du vel prøve på at slå tvivl om manden frem for at sparke efter bolden.
hvilket bare er dårlig debat politik, og mere bygger på at man har lyst til at være uretfærdig, i stedet for at sætte sig ind i det manden siger, husk på at kun de retfærdige arver guds rige.
og hvordan kan du selv være retfærdig?
jo ved at sætte dig ind i det der bliver sagt i stedet for at skube det til side som løgn, på en andens forståelse.
der er en grund til at jehovas vidner er så forskellige i forhold til andre kristne, og det er jo netop fordi de følger vagttårnet og ikke biblen.
men for at forstå dette, bliver du nød til at have andre kilder til indformation, end bare en løgnagtig sekt blad vagttårnet.
husk også på at sandheden tåler at se løgnen, men løgnen tåler ikke at se sandheden, det er jo netop derfor at jehovas vidner ikke må undersøge hvad kritiken går ud på.
så vagttårnet opfordre dig til at være uretfærdig, og på den måde fratager dig vejen til paradiset/himmelen.
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

lyder som om du bygger dine formodninger på fordomme, og på hvad vagttårnet siger til dig, for kritikere på vagttårnet må stå for meget had fra vagttårnet af, men det er jo mere fordi at kritiken er sand.
jeg personligt syndes at jehovas vidners kærlighed er luder kærlighed, da de kun elsker dem deres sekt kan tjene penge på.
og forlader dit eget barn sekten, jamen så skal du vende det ryggen hvis du er i jehovas vidner.
hvor imod almindelige mennesker elsker deres børn som de nu er, de sætter ikke tingende på spissen, og da der er flere uden for jehovas vidner end der er inden for jehovas vidner, jamen så er folk ude for jehovas vidner mere normale.
angående økonomien, jamen så er der jo en grund til at regnskabet ikke er åbent for alle at se, men i norge kan man gå ind og se hvad alle tjener, og der har deres område leder en indtjening på ca 5 millioner årligt. og det er på trods af at han har taget et fattigdoms løfte.
og han er kun en mellem mand, til ledelse i usa. så jo der tjenes gode penge, til ledelsen, og det er regnskaber der bliver holdt skjuldt for dig af en grund!
men prøv at forklare hvorfor du mener at folk er mærkelige her inde?
det er jo tomme ord at bare slynge sådan noget ud, uden at underbygge det.
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

Jeg sagde heller ikke, at alle kritikere var mærkelige.
Jeg mener, at kritik skal underbygges, og det er ikke altid tilfældet. Jalmar kom med ret konkrete oplysninger om JVs økonomi, oplysninger som der burde kunne sættes kilde på.
At sige som du gør, at regnskaberne ikke er åbne, kan aldrig blive andet end et indicium. I årenes løb er mange tidligere vidner stået frem med kritik, også folk der er gået fra topposter, men der er intet kommet frem der minder om Jalmars påstande.
Noget andet er, at ingen er hævet over kritik, heller ikke JV, og der kommer megen saglig kritik frem, som jeg sagtens kan støtte op om.
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

Jeg sagde heller ikke, at alle kritikere var mærkelige.
Jeg mener, at kritik skal underbygges, og det er ikke altid tilfældet. Jalmar kom med ret konkrete oplysninger om JVs økonomi, oplysninger som der burde kunne sættes kilde på.
At sige som du gør, at regnskaberne ikke er åbne, kan aldrig blive andet end et indicium. I årenes løb er mange tidligere vidner stået frem med kritik, også folk der er gået fra topposter, men der er intet kommet frem der minder om Jalmars påstande.
Noget andet er, at ingen er hævet over kritik, heller ikke JV, og der kommer megen saglig kritik frem, som jeg sagtens kan støtte op om.

Jamen det får du da så!
http://classic-web.archive.org/web/20041011041523/www.newsday.com/business/printedition/ny-cvtop52369349sep17.story?coll=ny-business-print
Gå i søg skriv Watchtower!
Og du får følgende:
Watchtower Bible & Tract Society of New York
25 Columbia Heights, Brooklyn, 11201
718-560-5000
www.jw-media.org
Revenue: $951 million
Industry: Publishing
President: Milton Henshel
Employees: 3,415
It takes a lot of printing to supply more than 6 million Jehovah's Witnesses with the materials for their ministry. One publication, Watchtower, now has an average print run of 23 million copies twice per month, an increase of 7.5 percent over last year.
"Our report for the year is different from a Wall Street company," said vice president George Couch. Indeed, the company's employees are volunteers who live and work in the Brooklyn complex.
jalmar
tilføjet af

Jalmar, tror du jeg er dum?

Du kommer i dit indlæg (ca. 21 timer siden) med en række ret konkrete oplysninger om JV 's ejerskab og medejerskab, bl.a. 9% af et af verdens største finanshuse.
Det er det, jeg gerne vil have dokumenteret. Det hjælper ikke noget, at du dokumenterer noget helt andet.
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

Hej Jalmar
Du har ret i at Politikeren skriver tingene mere enkle end de er. Han forenkler tingene så meget at det bliver til en anden historie, og så kan man ikke bare sige at han "desværre har ret".
Det du skriver, er en helt anden historie igen. Den vil jeg ikke umiddelbart knytte kommentarer til.

OKJ


Nej for det er jo fakta at JW/WTS er big business der udnytter sagesløse Kristne, som bliver spundet ind i et net, der er svært at gennemskue for dem der ikke har været så meget kristne, at de er Bibelstærke. De er meget emsige når de spotter deprimerede og trænger til en varm skulder, så passer de op om så jeg næste troede det var løgn - Men vores datter var tæt ved at ryge ind i JV, heldigvis fortalte hun det, og jeg fik nogle "værktøjer" af en X-JV'eren manjana, som jeg fik hende til at kikke nærmere på. Det var ikke så meget det jeg sagde at manjana havde sagt, som at der var en der kendte JV indefra der havde sagt nøjagtig det samme som jeg faktisk havde sagt, som hun "ikke hørte", men pludselig lyttede hun.
Jeg kan godt finde en række sites frem, men du kan læse om det hele her:
http://www.freeminds.org/
Starten er ikke særlig flatterende ...
1) http://watchthetower.net/russell.html
2) http://www.exjws.net/museum/rutherford.htm
3) http://watchthetower.net/fred2.html
eller se dem:
http://www.youtube.com/watch?v=g7-RqdU7jQk&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=Fs27TghnQg8&feature=watch_response
jalmar
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

Revenue: $951 million
Kan du oplyse hvad det betyder?
For mig at se mangler der oplysning om hvordan disse midler fremkommer og fordeles. Hvad betales til direktion og bestyrelse? Hvad går til udgifter.
Uden disse oplysninger er det hele intetsigende. Hvis du kan forklare det nærmere, så gør det.
tilføjet af

Jalmar, tror du jeg er dum?

Du kommer i dit indlæg (ca. 21 timer siden) med en række ret konkrete oplysninger om JV 's ejerskab og medejerskab, bl.a. 9% af et af verdens største finanshuse.
Det er det, jeg gerne vil have dokumenteret. Det hjælper ikke noget, at du dokumenterer noget helt andet.

Nej jeg tror du er lige så klog som mange andre, og jeg har gentagne gange været ude for folk sagde: »Der står da intet om "Jehovah's Witnesses" og alle de $ du snakker om, derfor!
Du får så alle de oplysninger jeg har, i håb om du er skrap, og kan måske finde ud af at grave ned i noget sådan, jeg er ikke god til engelsk og en mongol til tal, så hvis du er skrap til dette med fa. og kan komme ind i deres sec-gov uden at have andet end nedenstående, så skulle disse to være ret så interessante - De skulle begge være helejede af JW/WTS!
Henrietta M Riley Trust 33B006006
FboDetroit, MI 48275
Wharton County Courthouse Restoration-Preservation,
Inc.Wharton, TX 77488
http://www.network54.com/Forum/349340/message/1177143908/Aktiebolaget++WT
Debattøren "sebl" er ham der har fundet de fleste facts, det er også ham der har studeret de forskellige siders ejere på "sec-gov" - Du får også nogle sider fra en erhversadvokat = KrænP:
http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/1828373-hvad-mener-de-almindelige-laesere?limitstart=0&limit=400#1828708
Her skal du kikke efter billen76 - Har været på vej op i JV, og hans familie er der stadig.
http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/1828373-hvad-mener-de-almindelige-laesere?limitstart=0&limit=400#1828708
http://www.jehovahs-witness.net/jw/friends/12535/1/Is-t%20here-proof-WTS-owns-shares-in-weapons
sebl = again
http://www.religion.dk/laeserdebat/traad/11539?post_id=50051#post_50051
http://www.religion.dk/laeserdebat/traad/11539?post_id=50050#post_50050
http://www.religion.dk/laeserdebat/traad/11539?post_id=50021#post_50021
http://www.religion.dk/laeserdebat/traad/11539?post_id=50001#post_50001
Kristian Pedersen
http://www.religion.dk/laeserdebat/traad/11433?post_id=48338#post_48338
http://www.religion.dk/laeserdebat/traad/11539?post_id=49992#post_49992
Hvis du ser i billen76's indlæg og i sebl/agains er Regi.US. også nævnt. Jeg har faktisk en mistanke om, at JW/WTS f.eks. 50% af et firma, som JW/WTS også ejer 50% af osv. Men det er så første gang jeg har luftet den mistanke, det kunne være rart enten at få den bekræftet eller afkræftet.
Dette skulle være vigtigt, det siger mig ikke en dyt!
http://www.sec.gov/cgi-bin/browse-edgar?CIK=0000922330&action=getcompany
http://www.sec.gov/Archives/edgar/data/922330/000106299302000371/form10k.txt
http://www.sec.gov/Archives/edgar/data/922330/0001085037-00-000333.txt
http://www.jehovahs-witness.net/watchtower/scandals/52524/1/REGI-stockbroker-report-shows-military-connections-for-Rand-Cam
http://www.jehovahs-witness.net/watchtower/scandals/53091/1/WTe28099s-SWARM-airplane-renamed-Silver-Fox-and-deployed-to-Iraqs-battlefields
http://www.jehovahs-witness.net/jw/friends/5455/1/WB-TS-of-Pennsylvania-financial-figures#64970

De fleste oplysninger kommer sandsynligvis herfra:
http://www.randytv.com/wtandpolitics.htm
JW/WTS er svorne passifister, derfor er ddet jo temmelig morsomt at de entrerer
med US NAVY - Og så er det ikke engang en ny foreteelse, for penge lugter jo ikke!
http://www.randytv.com/warfaretechnology.htm
Jeg er meget spændt på hvad du får ud af disse sider, jeg ved godt der ikke er den store orden i dem, men som sagt jeg har sgutte meget forstand på virksomheder i den størrelsesorden 😉
jalmar
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

Revenue: $951 million
Kan du oplyse hvad det betyder?
For mig at se mangler der oplysning om hvordan disse midler fremkommer og fordeles. Hvad betales til direktion og bestyrelse? Hvad går til udgifter.
Uden disse oplysninger er det hele intetsigende. Hvis du kan forklare det nærmere, så gør det.

Det eneste regnskab jeg nogensinde har set er nedenstående, hvis du kan pille noget ud af det, må du meget gerne informere mig, jeg er simpelthen en mongol til tal 😖
Ellers er alle oplysninger jeg har om JW/WTS og deres financielle cirkus her:
http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/2373481-qjws-ledelseq-pastar-at-de-er-mellem-de-144000/2378818
jalmar
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

Det eneste regnskab jeg nogensinde har set er nedenstående, hvis du kan pille noget ud af det, må du meget gerne informere mig, jeg er simpelthen en mongol til tal.
Ingen af linkene giver oplysninger om noget konkret. Flere af linkene ser ikke engang ud til at have med Jv at gøre. Kun det sidste link er interessant ikke p.g.a. regnskab, da ingen af linkene som sagt viser nogen regnskaber.
Så hvad vil dig og politikeren i grunden, når i påstår at vide Jehovas vidner tjener milliader til ledelsen.
Det sidste link omtaler en Clarence Gilbert Taylor, der var jehovas vidne ( altså ikke Jehovas vidner selv) og fremstillede fly. Han startede firmaet sidst i 1920erne og blev dræbt i 1928.
Her er et billede af flyet,. Det virker ikke specielt våbenagtigt på mig, men i fantasien kan det sikkert blive til et stort bombefly.
http://www.aerofiles.com/taylor-chum.jpg
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

Det eneste regnskab jeg nogensinde har set er nedenstående, hvis du kan pille noget ud af det, må du meget gerne informere mig, jeg er simpelthen en mongol til tal.
Ingen af linkene giver oplysninger om noget konkret. Flere af linkene ser ikke engang ud til at have med Jv at gøre. Kun det sidste link er interessant ikke p.g.a. regnskab, da ingen af linkene som sagt viser nogen regnskaber.
Så hvad vil dig og politikeren i grunden, når i påstår at vide Jehovas vidner tjener milliader til ledelsen.
Det sidste link omtaler en Clarence Gilbert Taylor, der var jehovas vidne ( altså ikke Jehovas vidner selv) og fremstillede fly. Han startede firmaet sidst i 1920erne og blev dræbt i 1928.
Her er et billede af flyet,. Det virker ikke specielt våbenagtigt på mig, men i fantasien kan det sikkert blive til et stort bombefly.
http://www.aerofiles.com/taylor-chum.jpg

Vagttårnsselskabet var indtil for nylig involveret i RandCam Engine, som producerede motorer til militære dron-fly. Det var måske ikke krudt og kugler, men det var ikke desto mindre militært maskineri, der bliver brugt i krigsførelse.

mvh
Billen
NB: Læs linkene
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

NB: Læs linkene
Meget gerne, hvis du lige viser linket der dokumenterer Jehovas vidners ledelse var indblandet i våbenindustri.
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

NB: Læs linkene
Meget gerne, hvis du lige viser linket der dokumenterer Jehovas vidners ledelse var indblandet i våbenindustri.

*****
http://www.secinfo.com/dVgzt.51xv.htm
(Denne side er om REGI. Hvis man kigger under: PRODUCTS finder man James McCann's involveren i productionen at RC/DC. Se også DIESEL ENGINE (June 21, 1999)
"This engine [RC/DC] is being designed as a general purpose power plant for military and commercial applications."
Under MARKETING: "The company's current objective is to complete and test the compressor and diesel engine prototypes. Based on the successful testing, the prototypes will be used for presentation purposes to potential license and joint venture partners. The company will be making presentations to the military which could result in additional government funding if the diesel engine prototype meets with its approval."
http://www.secinfo.com/dVgzt.61Fc.htm


John G. Robertson [1] [2] Chairman of the Board, President and 5,676,050 60.72%
Chief Executive Officer
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
The Watchtower Society [1] [3] 5,367,900 57.42%
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
James McCann [1] [4] 5,367,900 57.42%
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Rand Energy Group Inc. [1] [5] 5,367,900 57.42%
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

Det eneste regnskab jeg nogensinde har set er nedenstående, hvis du kan pille noget ud af det, må du meget gerne informere mig, jeg er simpelthen en mongol til tal.
Ingen af linkene giver oplysninger om noget konkret. Flere af linkene ser ikke engang ud til at have med Jv at gøre. Kun det sidste link er interessant ikke p.g.a. regnskab, da ingen af linkene som sagt viser nogen regnskaber.
Så hvad vil dig og politikeren i grunden, når i påstår at vide Jehovas vidner tjener milliader til ledelsen.
Det sidste link omtaler en Clarence Gilbert Taylor, der var jehovas vidne ( altså ikke Jehovas vidner selv) og fremstillede fly. Han startede firmaet sidst i 1920erne og blev dræbt i 1928.
Her er et billede af flyet,. Det virker ikke specielt våbenagtigt på mig, men i fantasien kan det sikkert blive til et stort bombefly.
http://www.aerofiles.com/taylor-chum.jpg[/quote]

Til Orientering har du åbenbart ikke sat dig godt nok ind i hvad det drejer sig om, Jeg ved ikke hvor du har vendingen til ledelsen fra, Jeg har ikke skrevet nogen steder at pengene tilfalder ledelsen, som der ligger i dine ord.
Jeg skrev til dig at jeg ikke havde meget forstand på regnskaber, jeg gav dig et link der for mig ligner et regnskab:
Hvis dette bare er vaskeriregningen, så er resten jo temmelig voluminøs: 😉
http://www.jehovahs-witness.net/jw/friends/5455/1/WB-TS-of-Pennsylvania-financial-figures#64970
Der er adskillige firmaer der er filtret ind i hinanden, her er hvad man fandt ud af om disse systemer som disse 4 sørsterfirmaer har udviklet, Starten var en ceramisk rotationsmotor, som JW/WTS investerede i tilbage til før 1992, hvor de første oplysninger blev lækket:
og her er et billede af et klonfly, det kan kan bruges tilat smide småbomber, små-raketter og rekognicering - Jeg aner ikke hvad sådan noget kan.
https://sites.google.com/a/blaap.org/www/wachttoren-2
OBS! da det kom frem at man også var medejer af en fabrik der fremstillede smartbombs, var der storm på "The Watchtower" så vidt jeg kan se, "nøjes" man idag med at lave styresystemer samt klonfly og motorer dertil.
[quote] sebl/again 2009
Det handler om 4 søstervirksomheder: Reg Technologies Inc, Rand Cam Engine Corp, Rand Energy Group Inc, og Regi US Inc. De har et tæt samarbejde med det amerikanske forsvar, idet de er med til at udvikle motorer der kan bruges i smartbombs, rekogniseringshelikoptere mm. Desuden er de medudviklere af de logistiske systemer SWARM som muliggør kontrol af adskillige missiler i stedet for blot et enkelt af den samme operatør. Desuden ejer firmaerne teknologien til Machine Vision Technology som muliggør at man kan præcisionsstyre bomber med mere (de såkaldte smartbombs). Og dette er blot nogle af de vigtige militære systemer de har været med til at udvikle.[/quote]

Til Orientering tordner JW mod militæret og regeringer i alle lande de er udadtil pacifister og antiparlamentære, hvorfor ovenstående ifølge JV'erne er et løgnagtigt forsøg på at miskreditere JW/WTS.
Jeg fortalte jeg er tal-mongol, men jeg kan åbenbart åbne de rigtige dokumenter!
Leder man længe nok, så dukker dette dokument op:
http://www.secinfo.com/dVgzt.61Fc.htm
Personerne: John G. Robertson, James McCann dukker ret tit op i forbindelse med The Watchtower! - som f.eks. i ovenstående hvor det er Robertson og Watchtower - og her:
http://www.sec.gov/Archives/edgar/data/922330/000106299302000371/form10k.txt
[quote]Det er denne unikke Dieselmotor det drejer síg om, og som er sat i Produktion til Silver Fox KLON-FLYENE det er dem "sebl" omtaler i ovenstående: http://www.regtech.com/
The market for the excellent Rand Cam™ technology is enormous. This Company is now ready to capitalize on 15 years of exceptional development and we expect that REGI U.S. is on the verge of securing a number of lucrative license agreements which will result in explosive growth in revenues and earnings in the next few years. Military contracts alone could be worth many millions of dollars. Also, over the next few years REGI/Reg Tech will continue to present the Rand Cam™ technology to interested companies such as the Big Three automakers, Cummins Engine Company, Caterpillar, and compressor manufacturers with the objective of securing licensing agreements.

http://www.secinfo.com/dVgzt.619z.htm
Uanset hvor meget John G. Robertson, er topfigur, kan man ikke i de offentlige sec-gov-dokumenter skjule navnet "Watchtower". (hvis du ikke ved det, er "sec-gov" det samme som vores aktieselskabsstyrelse).
jalmar
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

Det var ikke godt.
Det havde dog været mere overbevisende hvis det fremgik af de link du viser, at Jehovas vidner var ejer af aktier i foretagenet.
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

Det var ikke godt.
Det havde dog været mere overbevisende hvis det fremgik af de link du viser, at Jehovas vidner var ejer af aktier i foretagenet.

Jeg formoder du er klar over, at The Watchtower Society er hovedfirmaet bag Jehovas Vidner?

mvh
Billen
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

[quote="Anonym" post=2378943]Det var ikke godt.
Det havde dog været mere overbevisende hvis det fremgik af de link du viser, at Jehovas vidner var ejer af aktier i foretagenet.[/quote]
Jeg formoder du er klar over, at The Watchtower Society er hovedfirmaet bag Jehovas Vidner?

mvh
Billen

Jeg havde slet ikke overvejet at det kunne være der problemet var gemt [:|]
Mange hilsner
jalmar
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

Der stod noget om Watchtower ejede aktier, og det må de stå til ansvar for. Lad os se om ftg svarer.
Det er samtidig bare utroligt hvad man kan finde på nettet ved at søge.
For eks det her.
http://www.answerbag.com/q_view/277981
Mon i to gutter er helt fine i kanten?
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

Der stod noget om Watchtower ejede aktier, og det må de stå til ansvar for. Lad os se om ftg svarer.
Det er samtidig bare utroligt hvad man kan finde på nettet ved at søge.
For eks det her.
http://www.answerbag.com/q_view/277981
Mon i to gutter er helt fine i kanten?

Bortset fra, at brevet benægter at have ejet aktier i Rand Cam Coorporation, hvilket dokumenterne fra de amerikanske myndigheder viser de gjorde.
Det Styrende Råd forklarer, at ingen af Vagtårnsselskaberne har haft aktier i det involverede selskab, hvilket jo er bevist ikke er sandt.
Når Vagttårnsselskabet er registreret og aktieholdere i firmaet Rand Cam Engine Corp og Rand Energy Group Inc, (ikke Rand Cam Corporation) er det jo ikke ærligt at sige, de aldrig har haft aktier i selskaberne. De er jo nødvendigvist nødt til at godkende modtagelsen af aktierne, for at komme til at eje dem. Man skulle jo tro de havde orden i sagerne og tjekkede firmaerne de modtager aktier for.
Nu er der mange der er dykket ned i sagen og fundet samarbejdet mellem McCann og Vagttårnsselskabet frem. Det ser mest ud som et mere fast samarbejde end en engangsdonering til Vagttårnsselskabet.
Man kunne også spørge: Hvorfor solgte McCann ikke blot aktierne og donerede overskudet til Vagttårnsselskabet?
Hvorfor sørgede han istedet for, at beholde stemmeretten i firmaet, han åbenbart ville donere til Vagttårnsselskabet?
Kunne der mon være tale om udnyttelse af paraplyen Vagttårnsselskabet og få skattefordelene?
Ihvertfald stod Vagttårnsselskabet registreret hos myndighederne om aktieholdere, selvom de benægter nogensinde at have haft det. (nu angav de så også et forket firmanavn benægtelsen)

mvh
Billen
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

http://www.answerbag.com/q_view/277981
tryk på answer question


http://www.sec.gov/Archives/edgar/data/922330/000106299302000371/form10k.txt



Name Class A Shares Owned Percentage of
Class A Shares
Owned

John G. Robertson, Chairman of the Board 5,781,350 51.22%
of Directors, President and Director (1) (2)
The Watchtower Society (3) 5,073,200 44.94%
James McCann (4) 5,073,200 44.94%
Rand Energy Group Inc. (5) 5,073,200 44.94%
Jennifer Lorette, Vice President and Director 85,500 *
(6)
James Vandeberg, Chief Operating Officer 76,000 *
and Director (7)
Patrick Badgley, Vice President, Research 75,000 *
and Development and Director (8)
ALL EXECUTIVE OFFICERS & 6,017,850 53.31%
DIRECTORS AS A GROUP (FOUR
INDIVIDUALS) (9)

Except as noted below, all shares are held beneficially and of record and each
record shareholder has sole voting and investment power.
*Less than one percent of the issued and outstanding on July 31, 2002 which was
11,287,935
(1) These individuals may be deemed to be our "parents or founders" as that term
is defined in the Rules and Regulations promulgated under the Securities Act of
1933.
(2) Includes 5,073,200 shares registered in the name of Rand Energy Group Inc.
See Note (5) below for an explanation of the beneficial ownership of Rand Energy
Group Inc. Mr. Robertson disclaims beneficial ownership of these shares beyond
the extent of his pecuniary interest. Also includes 700,000 options that are
currently exercisable. Mr. Robertson's address is the same as the Company's.
(3) Includes 5,073,200 shares registered in the name of Rand Energy Group Inc.
See Note (5) below for an explanation of the beneficial ownership of Rand Energy
Group Inc.
(4) Includes 5,073,200 shares registered in the name of Rand Energy Group Inc.
See Note (5) below for an explanation of the beneficial ownership of Rand Energy
Group Inc.
(5) Rand Energy Group Inc. is owned 51% by Reg Technologies Inc. and 49% by
Rand Cam Engine Corp. Under Rule 13d-3 under the Securities Exchange Act of
1934, both Reg Technologies Inc. and Rand Cam Engine Corp. could be considered
the beneficial owner of the 5,073,200 shares registered in the name of Rand
Energy Group Inc.
Reg Technologies Inc. is a British Columbia corporation listed on the Canadian
Venture Exchange that has financed the research on the Rand Cam Engine since
1986. Since October 1984 Mr. Robertson has been President and a Director of Reg
Technologies Inc. SMR Investment Ltd., a British Columbia corporation, holds a
controlling interest in Reg Technologies Inc. Since May 1977 Mr. Robertson has

Page 27
been President and a member of the Board of Directors of SMR Investments Ltd.
Susanne M. Robertson, Mr. Robertson's wife, owns SMR Investment Ltd.
Accordingly, in Note (2) above, beneficial ownership of the 5,073,200 shares
registered in the name of Rand Energy Group Inc. has been attributed to Mr.
Robertson. We believe it would be misleading and not provide clear disclosure to
list as beneficial owners in the table the other entities and persons discussed
in this paragraph, although a strict reading of Rule 13d-3 under the Securities
Exchange Act of 1934 might require each such entity and person to be listed in
the beneficial ownership table.

Rand Cam Engine Corp. is a privately held company whose stock is reportedly
owned 50% by The Watchtower Society, a religious organization, 34% by James
McCann and the balance by several other shareholders. Mr. McCann has indicated
that he donated the shares held by The Watchtower Society to that organization
but has retained a voting proxy for those shares. Accordingly, in Notes (3) and
(4) above, beneficial ownership of the 5,073,200 shares registered in the name
of Rand Energy Group Inc. has been attributed to The Watchtower Society and Mr.
McCann. We believe it would be misleading and not provide clear disclosure to
list as beneficial owners in the table the other entities and persons discussed
in this paragraph, although a strict reading of Rule 13d-3 under the Securities
Exchange Act of 1934 might require each such entity and person to be listed in
the beneficial ownership table.

Samme står her:
http://www.secinfo.com/dVgzt.619z.htm

mvh
Billen
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

Der stod noget om Watchtower ejede aktier, og det må de stå til ansvar for. Lad os se om ftg svarer.
Det er samtidig bare utroligt hvad man kan finde på nettet ved at søge.
For eks det her.
http://www.answerbag.com/q_view/277981
Mon i to gutter er helt fine i kanten?

😃
Du er åbenbart ikke meget for at gå i clinch med de oplysninger du fik fra bl.a. SEC.-GOV. og denne side:
http://www.jehovahs-witness.net/watchtower/scandals/53091/1/WTe28099s-SWARM-airplane-renamed-Silver-Fox-and-deployed-to-Iraqs-battlefields
kan finde forskellige oplysninger, som bl.a. denne:
http://www.yenra.com/silver-fox-uav/
Kan se et godt billede af SILVERFOX som flyclonet blev døbt!
http://www.wired.com/politics/law/news/2003/03/58173
Grunden til militærets store interesse, er det Den meget specielle Ceramiske Diesel-rotationsmotor, der 1) er utrolig let og lille af sin ydelse, 2) langtrækkende og stabil (til sidst 😉)
Der er nok to ting du skal lægge mærke til 1)svaret er fra Jehovah's Witnesses, og de kan med god grund udtale sig som de gør, da det er "The Watchtower" som ejer JW, (hvorfor JW-svaret er lidt mystisk) der har fingrende i fedtefaddet, det andet er at du vist har glemt at se på DATOEN Nov.11.2002 - Og dengang var man endnu ikke færdig med udviklingen.
Og så er du vist ikke helt glad for USA's pendant til Aktieselskabsstyrelsen, som de forkorter med SEC-GOV = U.S. Securities and Exchange Commission, US Goverment. så er det vist ret logisk hvad SEC-GOV står for.
Denne er fra April 2002
http://www.sec.gov/Archives/edgar/data/922330/000106299302000371/form10k.txt
Jeg synes du skulle tro på det du kan finde på SEC-GOV - Tro mig det er ikke ligetil, hvis det overhovedet er muligt, at lave en side der begynder med "http://www.sec.gov/"!
Og så er der et gammelt ordsprog der siger, at det går ikke røg af en brand uden ild!
Du er vist alligevel ret så tæt på "jehovas vidner"! 😉
JAMEN - HOV så må du jo slet ikke "snakke" med billen76 😉
jalmar
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

Og så er der et gammelt ordsprog der siger, at det går ikke røg af en brand uden ild!
Derfor ville det være på sin plads at få opklaret hvad der er sandt.
I to fyre virker ikke særligt pålidelige.
Du viste et ældgammelt fly, og billen ser ud til at vide, der er sået tvivl om hele historien. Så hvad er det i er ude på?

se dette:
When asked about it in 2003, the Watchtower representatives said they were not even aware of the existence of the Rand Cam Engine until they began to receive questions and that they had no involvement in that company or any of its subsidiaries . They explained that two Jehovah's Witnesses (They were not part of the WatchTower family members) had made a private agreement, which the Watchtower did not even knowledge, with the intention to send part of the profits from the operation to the Watchtower Society as a donation for the worldwide work, but the two witnesses eventually transferred the property rights and manufacture of the engine to a holding company which employed them. The Company published accidentally the Watchtower Society as a shareholder. The Watchtower representatives stated that this error had been corrected and that, moreover, the Watchtower had not even received any contributions resulting from the private agreement that had been made by the two Jehovah's Witnesses.
Indeed, the name of the Watchtower failed to appear in the information REGI U.S. from 2003 onwards.
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

Først og fremmest: Tusind tak til mine debatvenner for at I har brugt tid og kræfter på at fremføre alle disse fakta og indicier. Jeg ved at I gør det - ikke for at redde min røv - men for at få det frem som I og jeg mener er et godt bud på sandheden om firmaet The Watchtower Inc. inklusiv søsterfirmaet Jehowas Wittnesses.
At I samtidig giver opbakning til mig er jeg taknemmelig for - for jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke gemmer alle disse links. Jeg læser dem og opdaterer min viden, og det er derudfra jeg debatterer.
Efterhånden som debatten skrider frem, lyder det mere og mere som om "Anonym" må være en insider - måske udsendt for at lægge debatten død.
Ingen bør kunne være så vil-døv (som vi siger i Jylland) at han ikke kan se at der er noget der stinker.
Hvis JEG havde venner som var i sekten, ville jeg da skynde mig at få dem gjort bekendt med hvad de var kommet til at rode sig ind i. Jeg ville eventuelt sætte dem i forbindelse med Manjana som er kendt med både livet INDE I og UDENFOR sekten. Hun fortryder langt fra at hun er kommet ud. Hun siger faktisk at nu kan hun endelig trække vejret frit og nu kan hun se det store bedrageri som hun og hendes familie har været udsat for.
Det var vel det bedste "Anonym" kunne gøre for sine venner. De ville oven i købet have en fordel fremfor så mange andre der bliver sparket ud af JV, de ville jo have en rigtig ven at starte det nye liv op med.
Hvis "Anonym" ikke tager denne sag på sig, ved jeg ikke hvor meget "ven" der er i ham/hende.
Vi er nu - ved Jalmar og Billens store hjælp - kommet rundt om økonomien hvor vi har set det fantastiske, at en religiøs sekt som IKKE PRODUCERER NOGEN VARER alligevel kan blive nr. 29 på en liste over indtjening (før eller efter udgifter) i firmaer i New York området - det er faneme godt gjort. Dette firma, der som bekendt har både skatte- og momsfrihed (som filantropisk forening) og som FORVENTES at bruge ALT SIT OVERSKUD på almennyttige foretagender (det står der faktisk i loven om filantropiske foretagender).
"Anonym" prøvede at flytte fokus til den anden amerikanske sekt som spåede jordens undergang for et par dage siden. Jamen det har JV da gjort adskillige gange - også uden at der er sket det fjerneste. Det eneste der sker hver gang en sekt bekendtgør jordens undergang er, at et antal medlemmer går i selvsving og sælger alt hvad de har og giver værdierne til sekten - vel sagtens fordi har fået lovning på en af de gode tjanser i det liv der kommer efter. Disse mennesker (hvis der er nogle) må føle sig rigtigt røvrendt nu.
"Anonym" klynger sig også stadig til at begrebet "Harmageddon" (eller en anden stavemåde) findes i bibelen - så den kan ikke være JV's opfindelse, mener han/hun.
JO - for begrebet er jo totalt ændret fra et lille ordbillede til en MEGASTOR begivenhed som sekten angiveligt ved ALT om. JV's Harmageddon beskrives i ord og billeder som overhovedet ikke har relation til bibelens lille notits. Det kan kun tolkes som ren fiktion. Denne fiktive begivenhed er så blevet til den økse der hænger over hovedet på ALLE i sekten. Fra det mindste barn til ældste olding. Øksen kan så (verbalt) tages frem og blinke i nattemørket hvis for eksempel en 7-årige dreng kommer til at tage hænderne ned under dynen og mærke lidt på sig selv. Det er JV børneopdragelse som virkelig rykker.
Det ville jeg spare mine venners børn for at skulle igennem - hvis jeg altså havde venner i den sekt.
politikeren
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

Og så er der et gammelt ordsprog der siger, at det går ikke røg af en brand uden ild!
Derfor ville det være på sin plads at få opklaret hvad der er sandt.
I to fyre virker ikke særligt pålidelige.
Du viste et ældgammelt fly, og billen ser ud til at vide, der er sået tvivl om hele historien. Så hvad er det i er ude på?

se dette:
When asked about it in 2003, the Watchtower representatives said they were not even aware of the existence of the Rand Cam Engine until they began to receive questions and that they had no involvement in that company or any of its subsidiaries . They explained that two Jehovah's Witnesses (They were not part of the WatchTower family members) had made a private agreement, which the Watchtower did not even knowledge, with the intention to send part of the profits from the operation to the Watchtower Society as a donation for the worldwide work, but the two witnesses eventually transferred the property rights and manufacture of the engine to a holding company which employed them. The Company published accidentally the Watchtower Society as a shareholder. The Watchtower representatives stated that this error had been corrected and that, moreover, the Watchtower had not even received any contributions resulting from the private agreement that had been made by the two Jehovah's Witnesses.
Indeed, the name of the Watchtower failed to appear in the information REGI U.S. from 2003 onwards.

Tror den af os der ikke er helt ærlig i sin tilgang, er dig selv.
Det amerikanske finanstilsyn havde registreret The Watchtower Society som aktieholdere.
Det ville det amerikanske finanstilsyn kun gøre, hvis The Watchtower Society rent faktisk ejede aktierne.
Derfor er det ikke sandt, når repræsentanter for Vagttårnsselskabet år efter siger/skriver, at The Watchtower Society aldrig ejede aktierne.
Så, enten har de overhovedet ikke styr på hvad de foretager sig, eller også taler de mod bedre vidende. WTS' ejerskab af aktierne var under alle omstændigheder registreret.

mvh
Billen
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

[(:]
Hvor du ikke gemmer,
fordi du måske ikke glemmer,
Så er jeg den der gemmer
fordi min hjerne glemmer
Jeg tror du skal have lidt mere guf:
http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/1106192-man-moder-folk-de-maerkeligste-steder?limitstart=0&limit=400#1106192
http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/1106440-hvorfor-har-jv-brug-for-fn-2?limitstart=0&limit=400#1106440
http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/1106522-hvad-ville-jv-i-det-australske-parlament-3?limitstart=0&limit=400#1106522
http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/1106675-hvad-kan-jv-bruge-fns-fly-til?limitstart=0&limit=400#1106675
http://www.sol.dk/debat/240-religion-a-livssyn/1108834-forfolgelse-i-malawi-5?limitstart=0&limit=400#1108834
For øvrigt, så var grunden til at WTS/JW var i UN/FN alene grundet Biblioteket, Men det forhindrede dem ikke i at deltage som NGO-medlem helt tilbage i 1989 - Iflg. JW/WTS var det først i 1992/1991? at de grundet Bibliotelet deltog. Problemet i den forklaring er bare, at JW/WTS kunne bruge Biblioteket alt det de lystede indtil 7/11 - Efter kunne de også her skulle de bare ansøge om pas. [:|]
Forhistorien:
http://www.randytv.com/secret/unitednations.htm
Her starter JW/WTS's problemer re. UN/FN:
http://www.guardian.co.uk/uk/2001/oct/08/religion.world
http://www.guardian.co.uk/uk/2001/oct/15/religion.unitednations
Sig til hvis du vil have hele historien! 😃
jalmar
tilføjet af

"JW's ledelse" påstår at De er mellem de 144.000

😃
Hvis du mener at der kan begås den slags fejl i "The SECURITIES AND EXCHANGE COMMISSION, Of US. GOVERNMENT, så ... tager jeg det til efterretning, men ovenstående ...
... Går udemærket i tråd med "The Watchtower Societys almindelige benægtelser af alt"!
_♥_ Noget siger mig at du har en hvis forkærlighed for JW/WTS så ...
Hvis du foretrækker at tro på "The Watchtower" som ejer "jehovah's witnesses" fremfor
indholdet af regnskaber indsendt til "sec-gov" = US Goverment, er du udenfor min rækkefølge.
Der er det sjove ved navnet JOHN G. ROBERTSON, at det repræsenterer "A COMPANY"
i "REG.US.Inc" - Men desværre er der ingen jeg kender der har lyst til at putte penge i at få flere oplysninger ud af "SEC-Info" og der igennem til "SEC.GOV"!
jalmar
tilføjet af

TkViosNFQop

No more s***. All posts of this qiuatly from now on
tilføjet af

TkViosNFQop

No more s***. All posts of this qiuatly from now on
tilføjet af

TkViosNFQop

No more s***. All posts of this qiuatly from now on
tilføjet af

NfESynfHAkAus

Tuochowdn! That's a really cool way of putting it!
tilføjet af

NfESynfHAkAus

Tuochowdn! That's a really cool way of putting it!
tilføjet af

NfESynfHAkAus

Tuochowdn! That's a really cool way of putting it!
tilføjet af

BDpbjSpkHx

Now I feel supitd. That's cleared it up for me
tilføjet af

BDpbjSpkHx

Now I feel supitd. That's cleared it up for me
tilføjet af

BDpbjSpkHx

Now I feel supitd. That's cleared it up for me
tilføjet af

itsLPahCKPJGW

Your answer was just what I nedeed. It’s made my day!
tilføjet af

itsLPahCKPJGW

Your answer was just what I nedeed. It’s made my day!
tilføjet af

itsLPahCKPJGW

Your answer was just what I nedeed. It’s made my day!
SuperDebat.dk er det tidligere debatforum på SOL.dk, som nu er skilt ud separat.